صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

کرامت رنجبر دستنایی/ فرهنگی و دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران

وزیر بدون برنامه و یا با برنامه بدون ضمانت اجرایی ، غیرعملی و شعار محور دیر یا زود استیضاح می شود !

در سنوات اخیر ضعیف ترین وزرا آن هم بدون برنامه و نوآوری و چاره اندیشی برای رفع معضلات و مشکلات بر مسند این وزارتخانه تکه زدند و سکان داری این کشتی طوفان زده را برعهده گرفتند و این وزارتخانه را با بحرانها و مشکلات دو چندان به فرد دیگری تحویل دادند/ برنامه ریزی های غیرکارشناسانه مرکز محور و وزیران ناکارآمد موجب بی انگیزگی در فرهنگیان و تشویش اذهان اولیاء دانش آموزان و گاها بلاتکلیفی دانش آموزان در چهار سال گذشته شده است/ مطالبه گری ، هوشیاری و تیزبینی  این قشر فرهیخته مطمئنا وزیر بی برنامه و یا برنامه های شعار محور و غیر عملی را آرام نخواهد گذشت

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم و استیضاح   آموزش‌ و پرورش زیربنای آموزش عالی است و از طرفی آینده سازان کشور را تربیت می کند و سرمایه گذاری در این وزارتخانه مطمئنا موجب برون دهی بهتر خواهد شد .

این وزارتخانه با جمعیت قریب به 15 میلیونی زیر مجموعه خود، از گسترده ترین وزارتخانه ها در کشور است. مع الاسف در سنوات اخیر ضعیف ترین وزرا آن هم بدون برنامه و نوآوری و چاره اندیشی برای رفع معضلات و مشکلات بر مسند این وزارتخانه تکه زدند و سکان داری این کشتی طوفان زده را برعهده گرفتند و این وزارتخانه را با بحرانها و مشکلات دو چندان به فرد دیگری تحویل دادند.

بدیهی است برنامه ریزی های غیرکارشناسانه مرکز محور و وزیران ناکارآمد موجب بی انگیزگی در فرهنگیان و تشویش اذهان اولیاء دانش آموزان و گاها بلاتکلیفی دانش آموزان در چهار سال گذشته شده است.

بنابراین وزیر بدون برنامه و یا با برنامه بدون ضمانت اجرایی ، غیرعملی و شعار محور حتی درصورت گرفتن رای اعتماد از بهارستان خیلی زود دستش رو خواهد شد و پای وزیر را به بهارستان برای سوال، توضیحات و نهایتا استیحضاء باز خواهد کرد و خواب شیرین وزارت را بر او به کابوس تلخ تبدیل خواهد کرد .

مطالبه گری ، هوشیاری و تیزبینی  این قشر فرهیخته مطمئنا وزیر بی برنامه و یا برنامه های شعار محور و غیر عملی را آرام نخواهد گذشت.

بنابراین قبول مسئولیت شخص غیرکارآمد در این وزارتخانه عاقبتی جز لکه سیاهی در کارنامه مانند اسلاف خود و نارضایتی زیر مجموعه اش را در پی نخواهد داشت و با عنایت به مصرع  شعر حافظ عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 20 مرداد 1396 12:31 خوانده شده: 914 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1396/05/20 - 12:48
آقا چرا از این نکته غفلت کنیم این وزارتخانه به همت مجلس و دولت نه بودجه مناسب دارد و نه ردیف استخدامی مشخص و قابل قبول پس اگر بهترین و مناسب ترین فرد هم بیاید نمی تواند کاری کند.شما دلتان را به چیز ها و اما اگرها خوش کرده اید.
پاسخ + +5 0 --
نیک اندیش 1396/05/20 - 13:09
من دوباره نظرم رو مطرح می کنم
اساتید باید خود ما یک کارگروه مشورتی تشکیل بدهیم و بعد تنظیم اساسنامه اون رو ثبت رسمی کنیم
چرا کسانی که هیچ صلاحیت و تاییدیه ی از طرف ما معلمان ندارند شده اند سخنگو های ما؟
کدام معلمان به آنها این اختیار را داده؟
کاری بسیار آسان است از هر استان یک نفر نام ببریم حتی اگر علاقمند نبود یا از سر محافظه کاری استانی نماینده نداشت چند استان به یک نفر امانت دار باشد. اگر فرد مورد قبول اکثریت مخاطبین بود یک کار گروه شکل دهیم شاید سال اول دیده نشویم اما زمان انتخابات قطعا دیده می شویم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/20 - 17:54
همکار محترم تنها راه آن ایجاد سازمان "نظام معلمی" است.
این راه کار در وزارت بهداشت جواب داده است.
البته یک کار اساسی تر این است که وزارت علوم و آموزش و پرورش مانند بسیاری از کشورها یک وزارت خانه شود. و یا حداقل مانند وزارت علوم سیستم اداری و ستادی از سیستم آموزشی جدا بشه و خود معلمان سرنوشت شغلی و معیشتی و انتخاب وزیر را بر عهده بگیرند.
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/05/20 - 20:40
بزرگوار ناشناس چند ساله دیگه باید منتظر باشیم تا آقایان برای ما نظام بسازند؟؟
بیش از 20 سال هست امروز فردا می کنند
ما باید برای خود یک کارگروه مورد تایید نسبی تشکیل دهیم تا بزرگان مجبور به شنیدن صدای معلمان شوند و بدانند تصمیمات خروجی این کار گروه همان خواست واقعی معلمان است.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/05/20 - 20:44
سازمان نظام پرستاری چرا موفق نبوده ونمی تواند از حقوق پرستاران دفاع کند پزشکان برای احقاق حق خویش تلاش می کنند آن ها مثل ما خنثی نیستند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/20 - 20:56
دوست عزیز خودمون رو نمیتونیم گول بزنیم.
ما در ایران زندگی میکنیم. تشکل های صنفی مجوز دار نقره داغ شده اند. حالا با این طرح شما چه کار خواهند کرد؟!!!
فعلا کوتاهترین و موثرترین راه در این مملکت که آزمون پس داده همین نظام معلمی است.
باید متکی به خود و رای خودمان باشیم. تا زمانیکه به افراد دل ببندیم، وضع اگر بدتر نشود، بهتر نخواهد شد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور