صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

حسین رمضان پور/ فعال صنفی و سیاسی فرهنگی خراسان شمالی - بجنورد

ملت حزب باد ... انگار دیروز بود که تشکل ها برایش سالن گرفتند ، دکتر نجفی برایش برنامه نوشت و امروز رقبا صف کشیده اند!

جناب روحانی مجاب گشت تا این وزیر تحمیلی به خویش را با جناب فخرالدین دانش آشتیانی جایگزین گرداند/ نیک به یاد دارم در همایش پیش از رای اعتماد مجلس که در سالن دبیرستان شریعتی تهران با همراهی دکتر نجفی و جناب حاجی و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد جناب نجفی و تمام حضار حمایت جانانه ای از ایشان انجام دادند و پیشنهاد جناب دانش که بایست آموزش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل شود ، مورد تشویق حضار و جامعه فرهنگی قرار گرفت/ آیا این معاونین وزیر و دیگر گزینه های پیشنهادی ، راهکار و برنامه های مشخص و جدیدی جهت برون رفت از این وضعیت ارایه داده اند که قبلا در حوزه کاری خویش انجام نداده باشند/ واقعا به حال آموزش و پرورشی که منافع عمومی آن به جهت قدرت طلبی افراد به محاق رفته و از گفتمان مطالبات و در اولویت گذاشتن آموزش و پرورش به چنین گزینه های ضعیفی که حتی در حوزه کاری معاونت خویش نیز موفق نبوده اند ، رسیده باید گریست و متوجه شد که چرا مثل همیشه آموزش و پرورش ضمن تمام شعارهای انتخاباتی که جناب دکتر نجفی و سایر بزرگواران در ستاد فرهنگیان امسال دکتر روحانی دادند، در اولویت نظام نبوده و نیست/ باشد که با هوشیاری بیشتر به یک گفتمان در طرح و پیگیری مطالبات بپردازیم...

ملت حزب باد و موضع تشکل های فرهنگیان و دکتر نجفی در مورد دانش آشتیانی   در سال آخر دور اول دولت تدبیر و امید بود که بالاخره پس از کش و قوس های فراوان حاصل از طرح استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش ، جناب فانی ؛ جناب روحانی مجاب گشت تا این وزیر تحمیلی به خویش را با جناب فخرالدین دانش آشتیانی جایگزین گرداند.

این گزینه پیشنهادی دولت از طرف تشکل های فرهنگیان و فعالین صنفی و سیاسی بسیاری مورد اقبال قرار گرفت و نیک به یاد دارم در همایش پیش از رای اعتماد مجلس که در سالن دبیرستان شریعتی تهران با همراهی دکتر نجفی و جناب حاجی و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد جناب نجفی و تمام حضار حمایت جانانه ای از ایشان انجام دادند و پیشنهاد جناب  دانش که بایست آموزش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل شود ، مورد تشویق حضار و جامعه فرهنگی قرار گرفت.

حتی جناب دکتر نجفی اعلام داشتند که برنامه کاری جناب دانش را به اتفاق نگاشته اند و از ابتدا نیز قرار بوده یکی از این دو بزرگوار جهت وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش معرفی گردند.

ملت حزب باد و موضع تشکل های فرهنگیان و دکتر نجفی در مورد دانش آشتیانی

دوره تصدی کوتاه جناب آشتیانی که نگاه خوبی به آموزش و پرورش را مطرح ساختند با چند تغییر در بدنه معاونین وزارتخانه همراه شد که نشان داد اهل تسامح و تساهل با نیروهای به جا مانده از دولت قبل نیستند و اگر تهدیدهای طرح استیضاح اصولگرایان مجلس و عدم همراهی یاران نبود ، شاید امروز دیگر اکثر پنجره های شکسته در وزارتخانه ترمیم شده بود و نتایج مثبت آن مانند پرداخت پاداش های بازنشستگان در مورد سایر طرح های کارشناسی ایشان نیز به چشم می آمد و شاید دیگر نیازی به عدم همراهی این وزیر تازه منتصب شده نبود!

ملت حزب باد و موضع تشکل های فرهنگیان و دکتر نجفی در مورد دانش آشتیانی  اینکه با مطرح شدن احتمال تغییر ایشان از چند ماه قبل بیشتر معاونین ایشان خود را به عنوان گزینه جایگزین مطرح نمودند نشان از غربت ایشان در زیر مجموعه خویش داشته و مشخص نیست با چنین معاونینی ایشان در این فاصله کوتاه که چندین ماه آن نیز به انتخابات و ایجاد تغییرات در وزارتخانه سپری شد باید دست به چه تحولاتی می زدند !

آیا واقعا از دلایلی که جناب دانش در جهت عدم همراهی با دولت دوازدهم به دکتر روحانی اعلام نموده اند خبر داریم و آیا درخواست ها و شرایط همراهی ایشان جز اختصاص بودجه و امکانات و توجه لازم به آموزش و پرورش و تبدیل آن به عنوان دغدغه ملی بوده است؟ و آیا دوستان سیاسی بایست به خاطر چند تغییر که شاید به دلخواه حزب متبوع شان نبوده منافع و مطالبات جامعه فرهنگی را قربانی باند بازی های سیاسی خود کرده و در حال حاضر ملاک حمایت شان از گزینه جایگزین ، قرابت سیاسی و حزبی شان باشد؟

و آیا هر گزینه دیگری با نادیده گرفتن شرایط و امکانات و بودجه ای که جناب دانش و دکتر نجفی مطالبه نمودند و میسر نشد ، می تواند در این مجموعه نابه سامان ،جز پرداخت حقوق ، آن هم با حجم بالایی از معوقات و کسری بودجه انجام دهد؟

و آیا این معاونین وزیر و دیگر گزینه های پیشنهادی ، راهکار و برنامه های مشخص و جدیدی جهت برون رفت از این وضعیت ارایه داده اند که قبلا در حوزه کاری خویش انجام نداده باشند؟

ملت حزب باد و موضع تشکل های فرهنگیان و دکتر نجفی در مورد دانش آشتیانی

واقعا به حال آموزش و پرورشی که منافع عمومی آن به جهت قدرت طلبی افراد به محاق رفته و از گفتمان مطالبات و در اولویت گذاشتن آموزش و پرورش به چنین گزینه های ضعیفی که حتی در حوزه کاری معاونت خویش نیز موفق نبوده اند ، رسیده باید گریست و متوجه شد که چرا مثل همیشه آموزش و پرورش ضمن تمام شعارهای انتخاباتی که جناب دکتر نجفی و سایر بزرگواران در ستاد فرهنگیان امسال دکتر روحانی دادند، در اولویت نظام نبوده و نیست.

ملت حزب باد و موضع تشکل های فرهنگیان و دکتر نجفی در مورد دانش آشتیانی

باشد که با هوشیاری بیشتر به یک گفتمان در طرح و پیگیری مطالبات بپردازیم و نه صرفا منازعات در جهت رقابت های فردی و حزبی و باندی و قربانی نمودن اولویت ها و دغدغه های همکاران و مردم به بهای چند صباحی پوشیدن قبای وزارت و اینکه روزی در پی دانش آشتیانی قشون کشی نماییم و دگر روز در پی فلانی و .... و در حقیقت بازیچه سیاسان شویم و باز هم مثل همیشه آموزش و پرورش فرزند ناتنی دولت و نظام واقع گردد.

والسلام علی من اتبع الهدی.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 11 مرداد 1396 12:26 خوانده شده: 1067 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 -1 --
حیدری 1396/05/11 - 16:32
متاسفانه ما اصلا در مقام یافتن جواب این پرسش بر نیامدیم که چرا دانش آشتیانی به یک باره از چشم نجفی و روحانی و .... برافتاد.
ولی اگر صادق باشیم باید به نگاه دانش به دیده احترام نگاه کنیم و بپذیریم که جانشین مطرح به هیچ عنوان قوی تر و اصلح تر از ایشان نیست.
در عین حال باید بپذیریم که این بار هم فریب خوردیم و دل خوش کردیم به کمپینی که هدف و مقصد و مخاطب آن معلوم نبود.
پاسخ + +6 -1 --
قاسم 1396/05/11 - 18:26
هرچقدر دوست دارید بنویسید! دولت روحانی پشیزی ارزش برای آ.پ قائل نیست و نخواهد بود. مگر اینکه معلمان ...!
پاسخ + 0 0 --
معلم امیدوار 1396/05/13 - 08:39
انشاا...انتخابات1400 و کاندیدای خالص اصلاحات ونه اعتدال و اصولگرا!!
پاسخ + +7 -1 --
معلم منطقه محروم 1396/05/11 - 18:29
ملت طالب دروغ ،دورویی،تبعیض،تظاهر...
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1396/05/11 - 22:46
آموزش و پروش همیشه همین بوده.
ملغمه ای از دروغ، ریا، تزویر و آدم فروشی البته به قیمت هیچ.
وقتی یک عده فراری و متنفر از تدریس و معلمی با هر حیله ای وارد کادر اداری و ستادی میشوند، این شیوه فرار از کلاس میشود رسم و آیین آنها.
فقط من معلم باید بسوزم و بسازم. البته چه ساختنی؟!!!
این گداخونه باید شخم زده بشه و بنیاد جدیدی بنا بشه. به هیچ وجه این آدمها آدم نخواهند شد.
پاسخ + +3 0 --
معلم 1396/05/12 - 00:26
تحلیل و نوشته جالب و بجایی بود.
ولی تا ارکان بالاتر نظام همچون رهبری و پیرامونی هایش اراده نکنند نه از وزیر و نه هیچکس کاری برنمیاد.
باید یک معلم به اندازه یک سپاهی قدر و منزلت داشته باشد.!!
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1396/05/12 - 00:28
روحانی و تیم بنفشش ریاکار و دروغگویند.
پاسخ + 0 0 --
محمد حاتمی 1396/05/13 - 08:38
فقط کاندیدای اختصاصی اصلاحات در1400 بقیه بدلیند!
پاسخ + 0 0 --
ممقانی 1396/05/12 - 22:53
جالب خواهد بود که ببینیم وزیری که به مجلس معرفی خواهد شد چه برنامه ای را برای خود مطرح خواهد کرد؟
با اینهمه برنامه هایی که در دوره های گذشته برای این وزارتخانه مطرح شده و رای اعتماد گرفته شده است تا بحال کمتر کسی به صورت واقعی در مجلس وزیر را به خاطر عدم تحقق برنامه هایش به چالش کشیده است.
به نظرم وزیر جدید کار زیاد سختی برای اعلام برنامه هایش پیش رو ندارد و با کمی تغییر می تواند همان انشای قبلی ها را در مجلس بخواند و رای اعتماد بگیرد !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/13 - 14:31
....شما هم میتوانید مثل دیگر وزارت خانه ها تولید کننده واقتصادی باشید نه مصرف کننده وهمیشه دستتان جلو دولت ها دراز باشد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور