صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مجید غلامی/ تهران

فقدان معلم و معلم مفقود !

برای اینکه یاد بگیریم معلمان می توانند در سرنوشت خود اثر گذار باشند باید از انفعال خارج بشویم/ ما معلمان عافیت طلبیم/ تشکل ها تا حالا نقش موثری نداشته اند/ وقتی ما به حطام ناچیزی که به ما می دهند اکتفا می کنیم  و تحمل همکاران نقاد خود را نیز نداریم و از آنان هیچ حمایتی نمی کنیم، ما را تحت فشار قرار داده و در محاسبات خود هیچ نمی بینند/ و همه چیز از همان جا، مرکز کره زمین، مدرسه ، شروع می شود. وگرنه تا ابد بازنده ایم، باید ورق را برگردانیم/ باید مردم و اطرافیان خود را از بی توجهی به معلم و دانش آموز آگاه کنیم، باید به آنها بگوییم که بدون آموزش و پرورش صحیح پیشرفت نخواهیم کرد

هویت معلمی و مطالبه گری

برای اینکه یاد بگیریم معلمان می توانند در سرنوشت خود اثر گذار باشند باید از انفعال خارج بشویم! امروز ای عجب! که دو چیز در آموزش و پرورش هیچ نقش و اهمیتی ندارند اول؛ معلم و دوم ؛ دانش آموز ! درحالی که در ظاهر آموزش و پرورش محل نقش آفرینی این دو گروه است! چرا چنین شد؟ جواب روشن است ما معلمان عافیت طلبیم! می خواهیم آرام و خوشحال در گوشه ای زیست کنیم! و حق و حقوقمان را بدهند! هرگز چنین نمی شود! انفعال و گوشه نشینی ما را به جایی نمی برد . ما باید از درون مدرسه و سپس ادارات مناطق در تهران و نواحی و شهرستان ها شروع کنیم، این تنها راه نجات ماست! وگرنه روزبه روز اوضاع بدتر می شود! همان طور که تا کنون نیز چنین بوده است و هر روز و هرسال بدتر شده و می شود! بن های حاجی کو؟ دفترچه فروشگاه فرهنگیان به چه کارمان آمد؟ فروشگاه فرهنگیان چه خدماتی به ما ارائه کرد؟ بیمه طلایی و تکمیلی چه شد؟ انتخابات مدیر مدارس چرا دیگر نیست؟ چرا کسانی که یک ساعت توان کلاس داری در یک مدرسه عادی تهران را ندارند و من دیدم کسی را که نزد مدیر مدرسه گریه می کرد که من نمی توانم کلاس داری کنم و کم تر از یک هفته بعد به لطف دوستانش در وزارتخانه کرسی مهمی را اشغال کرده بود! برای ما تصمیم می گیرند؟ افرادی که حتی به دلیل ضعف خود در معلمی و فرار از مدرسه به ادارات و وزارتخانه چه بسا از معلم و معلمی نیز کینه ها به دل دارند، چرا که خود را در آن ناتوان و سرخورده می دانند، و خود را در مقابل ما ضعیف، بی اراده و بی هنر دانسته و بغض در سینه دارند .

اگر ما جا را خالی نکنیم و پای حق خود سفت بایستیم پیروز می شویم .

تشکل ها تا حالا نقش موثری نداشته اند . برداشت من این است که بیشتر به دنبال گرفتن سهم و امتیاز برای خود هستند! وگرنه می توانستند خیلی آرام و مدنی و با رعایت اخلاق و قانون معلمان را منسجم کرده تا این همه واداده و بی اراده نباشند . وقتی ما به حطام ناچیزی که به ما می دهند اکتفا می کنیم  و تحمل همکاران نقاد خود را نیز نداریم و از آنان هیچ حمایتی نمی کنیم، ما را تحت فشار قرار داده و در محاسبات خود هیچ نمی بینند!

ما معلمان باید خیلی زیاد به یکدیگر احترام گذاشته و از یکدیگر به صورت سازماندهی شده حمایت کنیم و همه چیز از همان جا، مرکز کره زمین، مدرسه ، شروع می شود. وگرنه تا ابد بازنده ایم، باید ورق را برگردانیم!

باید مردم و اطرافیان خود را از بی توجهی به معلم و دانش آموز آگاه کنیم، باید به آنها بگوییم که بدون آموزش و پرورش صحیح پیشرفت نخواهیم کرد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 25 بهمن 1395 21:22 خوانده شده: 1082 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 0 --
علی شیخی 1395/11/26 - 00:12
خوب گفتی گل گفتی ولی متأسفانه و صد افسوس که معلمان منسجم نیستند و اغلب همکاران را خانمها تشکیل میدهند و درصد ناچیزی از خانمها و حتی آقایان برای گرفتن حق و حقوق به طور جدی اقدام میکنند.
اکثرا محافظه کاریم............... بدبختانه
پاسخ + +3 0 --
شهاب 1395/11/26 - 07:16
عالی فرموده اید باید متحد شویم تا رود ایجاد کنیم کاری از دست جویبار ساخته نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/26 - 11:11
خب به نظر شما چه باید کرد؟ راهکار بدهید.راه نشان دهید.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی بازنشسته95 1395/11/26 - 12:10
رمز پیروزی درهر کاری اتحادویکپارچگی است.نمونه این اتحاد درملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی که فرهنگیان سهم عمده ای درآن داشتن خیلی خوب واضح ومشخص است.اما فرهنگیان بایداین اتحادرادرحوزه شغلی و معیشتی هم بخوبی داشته باشندتابه اهداف خودبرسند.هیچ کس به فکر قشر زحمتکش فرهنگی نیست.پس بایدخودشان دست بکارشوندوحق خودرا احقاق نمایند.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/11/26 - 22:59
واقعا به خوبی به یکی از ریشه های بدبختی ما اشاره کردی.
معلمان فراری و متفر از کلاس و تدریس شدند کادر ستادی و اداری، که صد البته اکثریت آنها بغض و عقده سنگینی از درس و معلمی و معلمان دارند.
حالا اینها شدند امتیاز دهنده به نحوه تدریس من و شما. اینها شدند دایه مهربان تر از مادر و دائما طرحهای جهادی و غیر جهادی شیوه تدریس و آموزش و پرورش رو دراوره و به زور بخش نامه به خورد معلمان بخت برگشته میدهند.
یک پارادوکس و تضاد درست حسابی!!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور