صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

اسماعیل سلیمی ساعتلو/ دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه

آقای رئیس جمهور ! معلمان را دریابید !

اگر با دیده انصاف به قضایا نگاه کنیم، دولت آقای روحانی در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده است/ از نظر وضعیت تورم هم وضع مساعد‌تری در کشور پدید آمده است. دیگر کسی به دنبال خرید و نگهداری فلان کالا و ارزاق نیست که مبادا ماه بعد گران شود/ هیچ کس منتظر آن نیست که رئیس جمهور کشورمان حرفی خلاف عرف رایج کشورداری بزند و مدت ها تیتر روزنامه‌ها شود/ در محافل معلمان در مدارس فرد جرات نمی‌کند با قاطعیت از دولت روحانی دفاع کند، چرا که ممکن است از طرف همکاران خود مورد آماج حملات قرار بگیرد/ آقای فانی هم در قد و قواره یک وزیر مقتدر و باهوش ظاهر نشد که معلمان به او افتخار کنند/ چرا کمبود منابع همیشه گریبان ما را می‌گیرد و بقیه کارکنان دولت فارغ از این مسائل هستند/ بسیاری از مسائل معلمان چندان ربطی هم به منابع مالی ندارد و ریشه در سوء مدیریت دارد/ دریافت حقوق ماهانه معلمان دو ماه است که تیتر خبرگزاری‌ها شده است/ ارزشیابی سالانه معلمان هر ساله سوهان روح معلمان می شود و امسال بیشتر از سال های گذشته. تهدید که اگر فلان درصد را نیاورید رتبه‌بندی چه می‌شود/ معلمی شغلی متفاوت از کارمندی است. فداکاری ها و ایثارهای معلمان در کجای این ارزشیابی می‌گنجند/ داستان پاداش بازنشستگی معلمان تبدیل به یک تراژدی پر از رنج و غم شده است/ آن قدر وعده دروغین داده شده بود که تا واریز پول کسی باور نمی‌کرد و همه می‌گفتند دروغ می‌گویند/ مقام و منزلت معلم فقط در شعار و بعضی مناسبت ها خلاصه شده است/ معلمان برای ثبت نام در مدارس که خود متولیان آنجا هستند دچار مشکل می‌شوند. نگاه مادگرایانه بعضی از مدیران چه در ادارات و چه در مدارس باعث می‌شود آنان ثبت نام فرزندان بعضی از اقشار را بر ثبت نام فرزندان فرهنگی ارجح بدانند....

فرهنگیان و معلمان در دولت روحانی  اگر با دیده انصاف به قضایا نگاه کنیم، دولت آقای روحانی در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده است. مهم‌ترین موفقیت دولت اعتدال، ایجاد ثبات در امور مختلف در کشور بوده است، آن هم در زمانه‌ای که منطقه خاورمیانه در التهاب جنگ و تندروی ها و آشوب ها روزگار سختی را می گذراند. از نظر وضعیت تورم هم وضع مساعد‌تری در کشور پدید آمده است. دیگر کسی به دنبال خرید و نگهداری فلان کالا و ارزاق نیست که مبادا ماه بعد گران شود.

هیچ کس منتظر آن نیست که رئیس جمهور کشورمان حرفی خلاف عرف رایج کشورداری بزند و مدت ها تیتر روزنامه‌ها شود.
اما فارغ از نکات مثبت بالا که بسیار مهم هستند در محافل معلمان در مدارس فرد جرات نمی‌کند با قاطعیت از دولت روحانی دفاع کند، چرا که ممکن است از طرف همکاران خود مورد آماج حملات قرار بگیرد!

واقعیت این است که معلمان امید بسیار پرامیدی به دولت یازدهم بسته بودند ولی متاسفانه در این سه سال انتظارات معلمان از دولت تدبیر و امید برآورده نشد و معلمان همچنان مورد بی‌مهری قرار گرفتند و صدایشان کمتر شنیده شد.

آقای فانی هم در قد و قواره یک وزیر مقتدر و باهوش ظاهر نشد که معلمان به او افتخار کنند!

بی‌تردید شخص آقای رئیس جمهور، خواهان ارتقای عزت و شرافتمندی و منزلت معلمان هستند اما به نظر می‌رسد تیمی که برای ایشان در بخش آموزش و پرورش کار می کنند یا از بدنه آموزش و پرورش بی خبر هستند یا دچار فقر شدید در مدیریت منابع انسانی و اقتصادی هستند.

مسئولان آموزش و پرورش همیشه از کمبود منابع مالی می‌نالند و معلمان هم همواره می‌گویند چرا کمبود منابع همیشه گریبان ما را می‌گیرد و بقیه کارکنان دولت فارغ از این مسائل هستند. باید توجه داشت که بسیاری از مسائل معلمان چندان ربطی هم به منابع مالی ندارد و ریشه در سوء مدیریت دارد.

به چند نمونه اشاره می‌کنم.
1. دریافت حقوق ماهانه معلمان دو ماه است که تیتر خبرگزاری‌ها شده است! آیا دریافت حقوق دیگر اقشار جامعه هم در روزنامه‌ها، سایت‌ها و اخبار صدا و سیما نقل می‌شود؟ سوال این است که بالاخره این پول باید پرداخت شود، آیا پرداخت یک هفته دیرتر به سوء مدیریت برنمی گردد؟ گفته شده است بنا بر این شده است که پرداخت ها به صورت سراسری باشد. اگر مسئول دلسوز و مدیری در این قسمت وجود داشت باید سعی می‌کرد با این سیستم جدید چند روز هم زودتر مبالغ را واریز می‌کرد تا کارایی سیستم خود را نشان دهد. این سوء مدیریت آقایان حتی کار مهم آقای دکتر روحانی را در انتشار منشور حقوق شهروندی زیر سوال برد چرا که در کانال های معلمان گفته می‌شد تا واریز حقوق ها موقتا از حقوق شهروندی استفاده کنید!


2. ارزشیابی سالانه معلمان هر ساله سوهان روح معلمان می شود و امسال بیشتر از سال های گذشته. تهدید که اگر فلان درصد را نیاورید رتبه‌بندی چه می‌شود!

آقایان سیاست گذار، بدانید بسیار معلمان باسواد و دلسوزی داریم که در این قالب ها نمی‌گنجند و امتیاز نمی‌آورند اما از خدوم ترین و دلسوزترین انسان های روزگار هستند و باید در مقابل عظمت روح شان سر تعظیم فرود آورد.
مسئولی می‌گوید این ارزشیابی برای تمام کارکنان دولت است و خبر ندارد که کار را بدتر می‌کند. معلمی شغلی متفاوت از کارمندی است. فداکاری ها و ایثارهای معلمان در کجای این ارزشیابی می‌گنجند؟ معلمانی داریم که لباس کار می‌پوشند و با دستان خود مدرسه‌‌شان را تعمیر می‌کنند معلمان زیادی داریم که ایثار می‌کنند و از همین حقوق کم خود برای شاگردان فقیرشان کتاب و دفتر و لباس می‌خرند، معلمان زیادی داریم که روزها و ساعت ها وقت می‌گذارند تا مسائل دانش‌آموزان مشکل‌دار خود را حل کنند و نگذارند آنها از چرخه آموزش بیرون بروند. اینها در کجای این ارزشیابی دیده شده اند؟ اصلا مگر این موارد قابل سنجش هستند؟ باور کنید معلمی با کارمندی متفاوت است.


3. داستان پاداش بازنشستگی معلمان تبدیل به یک تراژدی پر از رنج و غم شده است. چه وعده‌ها که داده نشد! چه مصاحبه‌ها که انجام نشد؟ و عاقبت چند روز پیش پاداش بازنشستگان 94 داده شد. آن قدر وعده دروغین داده شده بود که تا واریز پول کسی باور نمی‌کرد و همه می‌گفتند دروغ می‌گویند! لابد این داستان برای بازنشستگان 95 هم تکرار خواهد شد. اینها هم پاداش شان 3 ماه است عقب افتاده است اما کسی از اینان دم بر نمی‌آورد وقتی می‌بیند دوستش که پارسال بازنشسته شده است چیزی نگرفته است. به نظر می‌رسد برای آقای نوبخت و وزیر محترم و مسئولان دیگر، این پروسه بدیهی فرض شده است! و شاید از مهر 96 اندک اندک وعده هایی برای بازنشستگان 95 داده شود.


4. متاسفانه مقام و منزلت معلم فقط در شعار و بعضی مناسبت ها خلاصه شده است. حتی در ادارات آموزش و پرورش هم معلمان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. معلمان برای ثبت نام در مدارس که خود متولیان آنجا هستند دچار مشکل می‌شوند. نگاه مادگرایانه بعضی از مدیران چه در ادارات و چه در مدارس باعث می‌شود آنان ثبت نام فرزندان بعضی از اقشار را بر ثبت نام فرزندان فرهنگی ارجح بدانند.
آقای رئیس جمهور!

قریب دو میلیون معلم شاغل و بازنشسته در کشورمان وجود دارند. نیرویی زحمت‌کش، فرهیخته با قدرتی عظیم و تاثیرگذار در دیگر اقشار جامعه. صدای این مردمان نجیب و بافرهنگ کشورمان را بشنوید. برسر کار گماردن مسئولان باسواد و آینده‌نگر و تیزبین برای مدیریت افرادی که منابع انسانی کشور را تربیت می‌کنند، توقع زیادی نیست. دادن حقوق ماهانه و پاداش بازنشستگی سر موقع توقع زیادی نیست. معلمان امیدهای زیادی به دولت جنابعالی بسته بودند. این قشر عظیم را دریابید. بگذارید معلمان با افتخار از دولت شما یاد کنند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 06 دی 1395 16:18 خوانده شده: 2024 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +30 -2 --
معلم می فهمد. 1395/10/06 - 17:44
برادر عزیز به شما به خاطر نوشتن این نوشته تبریک می گویم . نقد و انتقاد کارساز و کارگشا یعنی این. ضعف ها را در کنار نقاط قوت دیده اید . خیلی عالی است . جای بسی افتخار است که معلمی با این قلم به نقد دولت پرداخته است . رنگ و بوی افکار عوام گرایانه در نوشته تان وجود ندارد.( برخلاف خیلی از همکاران) ای کاش همین نوشته و مطلب تان را به مقامات بالاتر منعکس فرمایید حتما استفاده خواهد شد .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/10/06 - 20:33
احسنت اقای اسدیان
پاسخ + 0 0 --
شکایت 1395/10/08 - 15:33
فاتحه شغل معلمی رو برای همیشه بخونید


روحانی احمدی نژاد هم نداره
پاسخ + +21 -1 --
معلم 1395/10/06 - 17:46
با عرض معذرت ، آقای روحانی من معلم به کمک شما امیدی ندارم . در مدت کار خور ثابت کردید ، برای شما آ.پ در الویت نیست.
پاسخ + +22 -3 --
سید محمد حسن حسینی 1395/10/06 - 17:51
البته به نظر من امید فرهنگیان به دولت روحانی هم از ساده لوحی است:

...
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/10/06 - 21:49
سلام اقای اسدیان
پاسخ + +15 0 --
عارف 1395/10/06 - 17:51
با سلام جناب سلیمی در مورد مطالب خوبی که فرمودید 2 نکته عرض می کنم : 1-- فرمودید رئیس جمهور خواهان ارتقای منزلت معلمان هستند ولی مشکل در تیمی است که در آ.پ کار می کند . خوب چه کسی وزیر را انتخاب کرده و به مجلس معرفی می کند و از او حمایت می کند ؟ پس می توانند فرد توانمندی را انتخاب کنند تا این وزیر نیز تیم توانمدی را جذب کنند .2-- در مورد تأخیر طولانی مدت در پرداخت پاداش بازنشستگی هم فرمودید که انگار برای جناب نوبخت این پروسه طولانی مدت پرداخت پاداش بدیهی فرض شده است خوب باز هم عرض کنم نوبختی که چنین تفکری دارد را رئیس جمهور انتخاب کرده و می توانند به نوبخت تذکر بدهند که پرداخت پاداش را پروسه ای طولانی فرض نکن !!! زود باش اعتبار پرداخت آن را اختصاص بده . مثل همین تذکری که امروز رئیس جمهور به نوبخت در مورد پرداخت به موقع و قبل از پایان ماه حقوق فرهنگیان دادند .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/10/06 - 20:54
آقای عارف نظرات خوبی می نویسید . شما می توانید برای صدای معلم مطلب بنویسید. موفق باشید.
پاسخ + +11 0 --
احمد 1395/10/06 - 18:22
"دیگر کسی به دنبال خرید و نگهداری فلان کالا و ارزاق نیست که مبادا ماه بعد گران شود".
اگه می دونستم که برجام، بی فرجام می شه و دلار 4150 !
پول نداشتمو دلار می خریدم و کلی به نفعم می شد؟!
اما حیف که پول ندارم...!
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/10/06 - 21:10
هر چی بدبختیست از ضرر بی پولیست .کم از بی پولی ضرر نکردیم .خیلی از افراد از بازار سکه و ارز بارشان را تا هفت پشت بسته اند. چه کنیم در دایرهء قسمت ،بدبختی و زیردستی نصیب ما شده است.خدایا تو راهگشا باش . لااقل دلمان به روز معاد و روسفیدی در قیامت خوش است که آن را هم نمی دانیم و می ترسیم همان جا هم بدبخت تر از ما کسی نباشد.دلمان به امیدی و آیه ای و ذکری خوش است .حقیقتش این است که کاری از دست ما نه در این طرف و نه در آن طرف ساخته نیست.
پاسخ + +16 0 --
کاضمیان 1395/10/06 - 18:27
سه سال است که تعداد زیادی از این دلنوشته های زیبا را می خوانیم. ولی چه فایده؟ آقای روحانی اصلا ما معلمها را ندید و ما هم در انتخابات او را نخواهیم دید.
پاسخ + +14 0 --
ناشناس 1395/10/06 - 18:57
آقایان به مرگ میگن تابه تب راضی باشیم حافظه تاریخی ماهنوز ازکارنیفتاده حقوق های آنچنانی برای آقایان نه باتاخیر بلکه پیش پیش بوده کلید های صندوق ها رابه آقایان دادند تاخالیش کنند بعد حقوق حقه من وشمارا ندادندتادرجامعه تورم ایجاد نشه
پاسخ + +12 0 --
م.ن 1395/10/06 - 19:18
سلام:واقعا عالی واقعیت را بیان کردید.درخانه اگرکس است یک حرف بس است.والسلام
پاسخ + +6 0 --
م.ن 1395/10/06 - 19:51
سلام.نمونه های ذکرشده درمقاله عالی بود.تشکرازتون،موفق باشید.
پاسخ + +15 0 --
معلم 1395/10/06 - 20:01
آقای روحانی ! من معلم در دوره ی کاری شما دیدم که شما به منزلت و معاش ما توجه لازم را نداشتید .
پاسخ + +14 0 --
ناشناس 1395/10/06 - 20:21
آقای روحانی به وعده های خود در مورد فرهنگیان عمل نکردند. تازه استرس دیر حقوق دادن و صندوق ذخیره و ارزشیابی سالانه و ......... گریبانگیر فرهنگیان شده است.
کاش به فرهنگیان هم توجهی می کرد .
پاسخ + +17 0 --
بیاتی فرد 1395/10/06 - 20:43
خیلی دیر شد! خیلی
واقعا نمی شود از عملکرد دولت حداقل در حوزه آموزش وپرورش دفاع کرد!!!
پاسخ + +14 0 --
ناشناس 1395/10/06 - 21:06
به این وزیر .... هم امیدی نیست .اپ اولویت نظام نیست ....وضعیت معلم همینه کاری به روحانی یا احمدی یا دیگری نداره .بنظرم تا دیر نشده فکر شغل دوم سوم باشید .از ما گفتن ....
پاسخ + +22 -1 --
بهلول 1395/10/06 - 21:17
نگارنده : اگر با دیده انصاف به قضایا نگاه کنیم، دولت آقای روحانی در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده است.

مشكل شما اين است كه ركود اقتصادي و بي برنامه گي و رها بودن ادارات را به چشم موفقيت نگاه مي كنيد . دولت روحاني هيچ موفقيتي نداشته است . تنها موفقيت اين دولت تحويل بيش از اندازه سخنان دروغ به امت بوده است .
پاسخ + 0 0 --
علی معلم 1395/10/08 - 00:30
آخ گل گفتی بهلول جان.دمت گرم
پاسخ + +11 -1 --
م 1395/10/06 - 21:50
در کشور ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب دانایی در اولویت دولتها نبوده است. پس از هیچ دولتی انتظار نداشته باشید که بخواهند تحولی در آموزش و پرورش به معنای واقعی ایجاد کنند
پاسخ + +10 0 --
احمد 1395/10/06 - 22:49
با سلام معلمان زحمتکش ما از کلمات و جملات قلمبه و فیلسو فا نه و روانشناسانی و باید برنامه ریزی آن چنان باشد و معلم و والدین این گونه باشند خسته شده اند معلمان ما همه این مشکلات را می دانند آقایان بطور ساده بگویند که وضع اقتصادی معلمان خراب است همه چیز در حال گرانی است ثروتمندان در ناز و نعمت هستند و معلمان در رنج و عذاب و گرفتار انسانهایی بی سواد که به جز منفعت طلبی و باند بازی چیزی نمی فهمند اگر تورم پایین است پس چرا هر روز همه چیز گرانتر می شود کارشنا سان عزیز به جای سفسطه و به رخ کشیدن اصول علمی خود به زبان ساده در راه حل مشکلات قلم فرسایشی کنند... با تشکر
پاسخ + +7 0 --
محسن 1395/10/07 - 00:32
از روزی که به یاد دارم از معلمان فقط در حد شعار و همایش تجلیل شده.
در حالیکه مسئله مهم امنیت مالی و شغلی و رفاهی است.
با حقوق ناچیز معلمی فقط می توان سیر ماند و سر خم نکرد دیگر هیچ.
نگاه مصرفی به آموزش و پرورش تمامی ندارد.
کلید دولت روحانی درد چندین ساله معلمان را درمان نکرد.و چه بسا عزت معلمان را تنزل داد.
پاسخ + +8 0 --
معلم 1395/10/07 - 05:54
تشکر از شما که گویا ، روشن و با ذکر مصادیق مشکلات معلمان را برای روحانی بیان کردید . آقای روحانی ، این ها گوشه ای از مشکلات معلمان هست . مشکلات دیگر ، مثلا در ابتدایی در دوره شما ، حق التدریس معلمان دارای تقلیل کاملا و یک باره حذف شد . چرا ؟
پاسخ + +4 0 --
ابوالفضل 1395/10/07 - 07:08
حالا 20درصد سومدیریت باشه بقیش چی؟
پاسخ + +6 0 --
فرهنگی از نهاوند 1395/10/07 - 07:15
سل وتشکر از نوشتن مطالب زیباتون ولی یه برداشتی که بنده حقیر کردم اینه که اگه مسئولین به وعده ایی که میدن عمل کنن کافیه یعنی الان دریافتی من معلم خوبه پاداش پایان خدمتتم عالی فقطبه وقتش پرداخت بشن وبه موقع یعنی ایراد کار اینه ،این که مشکلی اساسی ولی مشکل ناعادلانه بودن اینهاست با کارمند های دیگه هم قیاس نمی کنم چون فکر میکنم باعث شده که هر کس به خودش اجازه میدهد به معلم بتازد با وجودی که هنوزغلط املایی دارد
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1395/10/07 - 08:52
اموزش وپرورش به نابودی می رود سقوط ان با توجه به بی تفاوتی مسوولان حتمی به نظر می اید
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1395/10/07 - 08:54
اقای روحانی فکر رای معلمان نباشید
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/10/07 - 10:41
متشکرم بسیار عالی فرمودید
پاسخ + +6 0 --
...... 1395/10/07 - 13:57
ا.پ ایران خیلی وقته نابود شده.به هیچ وجه هم درست نخواهد شد.اینو با اطمینان میگم پس به فکر نون دراوردن تو جای دیگه باشید.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/10/08 - 10:58
واقعا . به بهبود صندوق ذخیره هم امیدی نیست . آن قدراختلاس بالا هست که نمی توانند جمعش کنند . من چند سال پیش انصراف دادم و پولم را در بانک گذاشتم .
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/10/07 - 21:48
اوضاع از اونی ما وشما فکر میکنیم خیلی بدتره دوستان واقعا دل ادم از این اوضاع بدرد میاد وجگرم اتییش میگیره
پاسخ + +3 0 --
معلم 1395/10/08 - 20:28
روحانی چهار سال همه رو با برجامش سرگرم کرد اگه تورم کم شده به علت توانایی دولت نیست دلیلش اینه که مردم پول ندارن چیزی بخرن کار ندارن خودش تورم کنترله نیازی به فعایت دولت نیست رکود بی سابقه حاکمه مردم کار ندارند دولت رکوده دیگه
پاسخ + +1 0 --
امید 1395/10/08 - 20:52
چه زود دیر میشود. زمان به آخررسید همه گیم آور شدیم رفت
پاسخ + 0 0 --
محسن 1395/10/09 - 16:28
انشالا بتونم یه شغل خوب پیدا کنم و ازین به اصطلاح آموزش و پرورش فرار کنم.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور