صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

ابراهیم زعفرانی/ فرهنگی منطقه 2 تهران

نقش رسانه ها در تصحیح ساختارهای غلط و ترویج اخلاق مداری و احقاق حقوق شهروندی

رسانه در آموزش و پرورش و انفعال فرهنگیان و معلمان  با سلام ؛ آقای پورسلیمان دست مریزاد و خدا قوت جنابعالی و همکاران تان در گروه تحریریه بسیار در تحقق جامعه مدنی و جامعه اسلامی و ایرانی تلاش نموده و می نمایید و به خوبی در تبیین مشکلات و معضلات دامن گیر شده فرهنگیان و راه کارهای پیشنهادی برای مرتفع ساختن و عبور از این مشکلات قلم فرسایی می فرمایید .
الحق و انصاف پایگاه و سایت خبری شما بدون اغراض سیاسی افراطی در راستای نهادینه کردن رکن چهارم دموکراسی گام بر می دارد و تا کنون توانسته است پل ارتباطی مناسبی برای واگویی مشکلات از صف و متن آموزش و پرورش یعنی دبیران و معلمین و کارمندان مدارس و ادارات با ستاد و مدیران کل و معاونین وزیر و مدیران میانی برقرار کند .

متاسفانه این ارتباط بیشتر از طرف صف ایجاد شده و مدیران در سطوح مختلف نتوانستند از این بستر و فضای خوب ایجاد شده بهره بگیرند و مواضع و عملکرد و برنامه های خود را در رفع مشکلات و معضلات به سمع همکاران برسانند .
وجود سایت ها و رسانه هایی مانند « صدای معلم » که مورد استقبال فرهنگیان می باشد و روزانه چندین هزار نفر از آن بازدید می کنند می تواند پل ارتباطی خوبی بین صف و ستاد ایحاد کنند و تضارب افکار و معاضدت لازمه بین صف و ستاد را تسهیل نماید .
ای کاش فرهنگیان نیز در ارائه دیدگاه ها و راهکارها و ایده های قابل اجرایی خود به این سایت تعامل و همکاری بیشتری می کردند .

لازم به ذکر است برای رفع تبعیض و کاهش فاصله حقوق و مزایای دریافتی فرهنگیان با سایر حقوق بگیران نیاز مبرم می باشد تا این معضل مهم به مساله اول و حیاتی کشور تبدیل شود و نظر مسئولین و عموم جامعه به مشکلات معیشتی فرهنگیان معطوف شود زیرا که عواقب بی توجهی به آن در جامعه باعث ضرر و زیان مالی و جانی و خسارات متعدد به دلیل عدم تربیت درست و ترویج اخلاق مداری و راست گویی وپاک دستی در جامعه کنونی شده و خواهد شد و به قول قدما جلوی ضرر را از هر جا بگبرید منفعت است .

اگر معلمین و دبیران از لحاظ مالی تامین باشند غیر از تدریس دروس تخصصی می توانند با هماهنگی وزارت خانه و ادارات کل و اداره مناطق ساعاتی اضافی برای نهادینه کردن اخلاق شایسته و بایسته ایرانی و اسلامی اختصاص داده شود و معلمان و دبیران در تعمیق و تلقین این نکته که پیشرفت و توسعه فردی در گرو پیشرفت وتوسعه یافتی کشور و جامعه بوده اهتمام بورزند و به دانش آموزان گوش زد کنند که همگان باید بکوشیم تا منافع و توسعه کشور را فدای زیاده خواهی و منویات فردی خود نکنیم .

مطمئنا در بلند مدت و مقداری کمی در میان مدت نیز از نتایج و فوائد آن بهر ه مند خواهیم شد .
در این میان نهادهای نظارتی و اطلاع رسانی می توانند از اطلاعات عوام دلسوز جامعه و پرسنل سازمان و نهادها به صورت برنامه ریزی شده استفاده کنند تا امر جمع آوری اطلاعات و مستندات تسهیل و روان گردد و بستر برخورد با مفاسد مالی و اداری مهیا شود و حتی این روند می تواند به عنوان یک عامل باز دارنده و پیش گیرانه قلم داد شود.

البته باید صحت وسقم گزارشات و اطلاعات بر اساس مستدات و فکت باشد و بازرسان ویژه بدون هیچ ممانعت و عامل باز دارنده سببی و نسبی بتوانند راجع موضوع غامض و بحران آفرین ورود پیدا کنند و اطلاعاتی را در اختیار مراجع و افراد ذی صلاح قرار دهند و آنها نیز پس از جمع بندی و نهایی شدن تحلیل ها نتایج حاصله و گزارشات را به اطلاع عموم برسانند ، به این ترتیب از تعداد و میزان اختلاس ها و پول شویی ها و جرایم دیگر کاسته خواهد شد .
وضعیت کنونی به دلیل تضعیف و عدم استفاده از نیروهای محکم و جدی و متقی در بازرسی ها و گاها سفارشات جناحی و سببی و نسبی از طرف افراد ذی نفوذ برای اغماض در تخلفات و مفاسد بعضی از افراد و گروه های متخلف می باشد.
امیدوارم جامعه به این بلوغ فکری برسد که هر فرد در قبال تخلف و فساد و ناراستی که در اطراف خود می بیند ساکت ننشیند و لااقل اطلاع رسانی کند و در مقابل ظلمی که به خود و یا دوستان و اطرافیان خود از طرف کسی یا سازمانی روا داشته شده است به طور انفعالی عمل نکند .

باید دقت کنیم ما ایرانیان و علی الخصوص شیعیان همواره در طول تاریخ با فساد و ظلم از طرق قانونی و مبادی لازمه مبارزه نموده ایم زیرا الگو ما ایرانیان امیر مومنان حضرت علی (ع) و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می باشند که حان و مال خود را در را ه مبارزه با فساد و ظلم و برای احقاق حق فدا و ایثار نمودند .

ما نیز با تاسی از این بزرگواران حتی المقدور باید گام های کوچکی برداریم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 16 آبان 1395 19:27 خوانده شده: 1072 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 0 --
محمد باقر 1395/08/16 - 20:51
درود بر همکار گرامی.اگر هر فرهنگی ،مصادیق عینی از مشکلات منطقهء خود را و هر انچه را که از بی عدالتی ها، اتفاق می افتد را از طریق همین رسانه به گوش مسئولین برساند و هیچگونه اغماضی در بیان مسائل و معضلات نداشته باشد ،باور کنید که برنامه ریزان در سطوح بالا حمایت می کنند و گامهایی برای اصلاح صورت می گیرد .فذکر فان نفعت الذکری ان الذکری تنفع المومنین. در برنامه ریزی نوین باید فشار از پایین و حمایت از بالا رخ دهد تا رده ها و مدیران میانی پاسخگو بوده و خودشان را جمع و جور کنند.با احترام
پاسخ + +2 0 --
مهدی خلیلی 1395/08/16 - 22:20
سلام جناب آقای زعفرانی و ممنونم از لطف شما
پاسخ + +4 0 --
رضا مرادی 1395/08/17 - 13:23
جناب آقای زعفرانی با سلام واحترام ، بسیار منطقی وهوشمندانه به واکاوی و بررسی موضوع مورد نظر ومطروحه مبادرت نموده اید . موفق باشید.
پاسخ + +2 -1 --
اردشیر 1395/08/17 - 23:15
باسلام ودرود فراوان بروجود اخلاق پاکت که بادیدتیزبینت باعث دلگرمی مابودید امیدوارم شماوامثال شما دراین سایت به روشنگری وآگاهی همکاران بپردازید
پاسخ + +4 0 --
حقگو 1395/08/18 - 17:09
کاش وزیر جدید ارزیابی وبازرسی رو درنظر بگیره،این چند سال که ضربه محکمی به اخلاقیات درجامعه فرهنگی زدن ، جناب وزیر اگر عملکرد بازررسی وحراست استانهایی که بیشترین اعتراض رودارن بررسی کنه همه چی دستش میاد،لااقل برا بازگشت دیدگاه افراد برای رای در انتخابات هم شده به داد برسید،واقعا به نقطه حساسی اشاره کردید،سپاس
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/08/20 - 17:15
با سلام
برادر من اصلا این دو پست چنانچه بیش از 5 سال توسط یک نفر اشغال باشد به خودی خود در ان مجموعه فساد انگیز می شود و شما و من اثارش را داریم می بینیم. بیش از 5 سال جایز نیست و باید تغییر کنند.با احترام
پاسخ + 0 0 --
.... 1395/08/18 - 20:16
تو منطقه ما 2نفر بعنوان بازرس انتخاب شدن که يکيشون بخاطر اینکه بچه های ابتدایی رو کتک ميزده از معلمی کنار رفته و حالا بازرس شده!!!اون یکی هم تا دو سال پیش معلم ابتدایی روستا بود که حوصله تدریس نداشت و یهو شد بازرس اداره منطقه که برای یه قرون حاضره هر کاری از جمله بی احترامی به معلم رو انجام بده.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور