صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رحیم عبادی/ عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و معاون وزیر آموزش‌ و پرورش دولت اصلاحات

بازگشت امید به آموزش‌ و پرورش

آموزش‌ و پرورش یک مسئله و موضوع ملی و در نتیجه نیازمند حمایت ملی است/ مدیریت آموزش‌ و پرورش نیازمند عقلانیت و تدبیر است و افراطی‌گری در مدیریت آموزش‌ و پرورش سمي مهلک است/ فرهنگیان و معلمان سالیان متمادی است که نسبت به مسائل آموزش‌ و پرورش اهتمام ملی دارند/ آنچه بر آموزش‌ و پرورش در این سال‌ها گذشت، قصه‌ها و غصه‌هایي است که نتایج آن ازبین‌بردن شور و نشاط و شادابی است

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در آموزش و پرورش   مجلس دهم با رأی به وزراي پیشنهادی در نخستین آزمون، امید را تکرار كرد و در پاسخ به آراي مردم در انتخابات هفتم اسفند گامی به پیش برداشت. باید از مجلس و دولت سپاسگزار بود، اما دراین‌میان رأی اعتماد به وزیر پيشنهادي آموزش‌وپرورش حاوی نکاتی است که تأمل در آنها امیدبخش است:

١- آموزش‌وپرورش یک مسئله و موضوع ملی و در نتیجه نیازمند حمایت ملی است. حمایت جدی و معنی‌دار دولت و شخص رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی و برنامه‌هایش در مراسم رأی اعتماد، بارقه امیدی برای اعتلاي امر آموزش‌ و پرورش خواهد بود و تداوم این رویکرد می‌تواند منشأ تحول در برنامه‌های آموزش‌ و پرورش باشد.


٢- مدیریت آموزش‌ و پرورش نیازمند عقلانیت و تدبیر است و افراطی‌گری در مدیریت آموزش‌ و پرورش سمي مهلک است؛ باید از مجلس دهم به‌ویژه فراکسیون امید باید تقدیر كرد.

 

٣- فرهنگیان و معلمان سالیان متمادی است که نسبت به مسائل آموزش‌ و پرورش اهتمام ملی دارند به‌علاوه قاطبه فرهنگیان مطالبه‌گر یک اراده ملی برای حل مسائل آموزش‌وپرورش هستند. معرفی و انتخاب آقاي دانش و حمایت قاطبه فرهنگیان از ایشان در کنار اعتماد دولت و مجلس، نقطه امید دیگری برای بازگشت عزت و سربلندی به مدیریت آموزش‌ و پرورش است.

 

٤- تشکل‌های فرهنگیان ظرفیتی قابل‌اتکا برای ایجاد شور و نشاط و تحرک در آموزش‌وپرورش و حلقه وصل میان معلمان و مدیران عالی آموزش‌وپرورش و کشور هستند. حمایت بیشتر نهادهای صنفی و مدنی از وزير پيشنهادي آموزش‌ و پرورش و برگزاری نشست همدلی قبل از رأی اعتماد و تلاش تشکل‌ها بیانگر حمایت بدنه آموزش‌ و پرورش از آقای دانش‌آشتیانی است.

 

٥- برنامه‌های آقای دانش در کنار اعلام‌ نظرها و اظهارات ایشان در روزهای اخیر و مطالعه پیشینه علمی، آموزشی، تجربی و مدیریتی ایشان مورد دیگری برای بازگشت امید به آموزش‌ و پرورش است. آموزش‌ و پرورش نیازمند نگاه راهبردی و توسعه‌ای است و این ویژگی نیازمند به مدیری است که با تکیه بر دانش و درک ملی و بین‌المللی و جلب همکاری ملی، آموزش‌ و پرورش را در مسیر برنامه‌های توسعه قرار دهد و خوشبختانه آقای دانش از این ویژگی برخوردار است.

 

٦- آنچه بر آموزش‌ و پرورش در این سال‌ها گذشت، قصه‌ها و غصه‌هایي است که نتایج آن ازبین‌بردن شور و نشاط و شادابی است. آموزش‌ و پرورش و معلمان نیازمند یک رهبری آموزشی یا Educational Leadership هستند. امید می‌رود مؤلفه‌های مذکور در کنار هم بتوانند نشاط و تحرک و شادابی را به آموزش‌وپرورش برگردانند.

 

٧- ضمن تبریک و خوشامد به آقای دانش‌آشتیانی در مدیریت نهاد بزرگ و مؤثر آموزش‌ و پرورش، انتظار می‌رود ایشان با استفاده از همه ظرفیت‌هاي ملی و با اتکا به توان داخلی آموزش‌ و پرورش و با پشتوانه دانش و تجارب خود امیدهای مردم و به‌ویژه فرهنگیان را که اوج آن در انتخابات سال‌های ٩٢ و ٩٤ نمایان شد، پاس داشته و با اهتمام به حل مسائل اولویت‌دار در آموزش‌ و پرورش ازجمله مسائل معیشتی فرهنگیان، مطالبات معوقه بازنشستگان، مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان و… امید را به آموزش‌ و پرورش بازگردانند.

 روزنامه شرق

شنبه, 15 آبان 1395 19:19 خوانده شده: 1363 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 0 --
ساسان 1395/08/15 - 19:48
ببینیم آیا وزیر تشکیل سازمان نظام معلمی را به سر انجام خواهد رساند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/08/16 - 03:25
انشاا...درفرصت کم باقیمانده از ناامیدی ب امیدواری برسیم!!!
پاسخ + +5 -2 --
عارف 1395/08/15 - 20:35
آقای عبادی حمایت قاطبهٔ فرهنگیان از ایشان را از کجا وچطوری متوجه شدید؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/08/16 - 20:02
از اون جا که احتمالا ایشون پسرخاله جناب وزیر حتما میباشند و سر جفتشون توی یک آخر هست عزیزم
پاسخ + +4 0 --
بازنشسته94 1395/08/15 - 22:01
با آمدین بیدانش آشتیانی به وزارت وعده پاداش بازنشستگان 94 پس خرمن شدوایشان ودستاندرگاران ایشان فرمودندپاداش93 وبعضی از معوقات راتا آخر 15آذرمیدهند پس پاداش بازنشستگان 94 که قبل از شرفیابی ایشان قول داده شده بود چه شدحتما رفت پیش صندوق ذخیره ما تا کی متحمل درد ورنج وتبعیض خواهیم شد سی سال تبعیض رادر حین خدمت که کم است بعد سی سال تبعیض پاداش هم روش
پاسخ + 0 0 --
تیاسی 1395/08/16 - 08:50
همکار گرامی، متن شما درهم است و خوندنش سخت .لطفا بعد از تایپ هر کلمه، کلید فاصله را بزنید، درست می شود .
پاسخ + +9 -1 --
علی 1395/08/15 - 23:00
امید در آموزش و پرورش سرابی بیش نیست همسایه ما با مدرک سیکل راننده سپاه هست بهشون ۱۱۰ میلیون وام قرض الحسنه برا مسکن دادند حالا منابع فرهنگیان داره به تاراج میره ؟؟؟ واقعا شدن شرم باد بر کسانی که زندگی معلمان رو به فلاکت کشاندند ؟؟؟
پاسخ + +5 0 --
عارف 1395/08/15 - 23:34
در زمان فانی همکاران نا امید و افسرده بودند الان هم نا امید و افسرده اند و کمی هم سردر گمی احساس می شه و همینطور نسبت به وضعیت صندوق ذخیره بهت زده تر شده اند.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/08/16 - 05:16
هیچ امیدی به بهبود وضعیت آ.پ دردولت فعلی وجود ندارد این وزیر هم ادامه ی فانی است برنامه هایش هم شباهت زیادی با برنامه های اوداشتندحرف هایش فقط شعار هستند وبه مرحله اجرا نخواهند رسید فقط یک مورد را عنوان می کنم در سایر سازمان ها ما شاهد کاهش کاغذ بازی وچابک سازی هستم در حالیکه در آ.پ هر روز بر میزان کاغذ بازی افزوده می شود آیا این کار یک عقب گرد نیست وچه ربطی به عزم ملی ونمایندگان مجلس دارد این به سیاست های دولت برمیگردد که هدفش فشاروارد کردن به این سیستم وکارکنان آن است
پاسخ + +5 0 --
نعمتی 1395/08/16 - 08:10
امید برگشته از این جهت که معلمان از دست فانی ستمکار نجات پیدا کردند . اما مفهوم " امید " این است ؟! ممکن است چند صباح دیگر، وزیر جدید، راه فانی را ادامه دهد . آ.پ قانومند نیست .
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/08/16 - 19:58
ما هم امیدوار شدیم البته نه به زندگی بلکه به مرگ زیرا دیگر برای ما ثابت شده که هرکس که می آید فقط فکر جیب خود و اطرافیانش بوده و امثال ما معلمان را به ریشخند و بازیچه و سرکار گذاشتن می پندارد پس دیگر خودتان را زحمت ندهید که ما به اندازه کافی در این جامعه توسری خور شده ایم و به مرگمان امیدوار گشته ایم
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/08/16 - 23:46
در جواب آن دروغی که گفتی قاطبه فرهنگیان طرفدار این وزیرتان هست بگذار یک راست بگویم و آن این است که در انتخابات ۹۶ هیچ کدام یک از ما فرهنگیان به شرافتمان قسم به امثال شمادیگر رای نخواهیم داد و مهرتایید این حرف هم نظرات مثبتی هست که همکاران به این نوشته خواهند داد
پاسخ + +2 0 --
علی معلم 1395/08/17 - 17:55
روحانی........ پر
روحانی ....... رفت

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور