صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

وحید ماهی / آذربایجان شرقی

بی برنامگی ، سوء مدیریت و ناهماهنگی در بخش آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش؟!

برای ارتقاء رتبه شغلی یکی از مواردی که بخش کارگزینی به عنوان مدارک لازم می خواهد ،تعداد ساعاتی معین شده دوره های ضمن خدمت است/ مشکلی که وجود دارد این است که مثلا در یک دوره سه ساله مخصوصا در سال های اخیر اصلا به آن تعداد ساعات مورد نیاز ارتقاء رته ، دوره ضمن خدمت برگزار نمی شود/ دوره های ضمن خدمتی که به صورت حضوری برگزار می شود معمولا با دریافت هزینه دوره از معلمان و مدارس می باشد/ شرایط ثبت نام برای دبیرانی که به علت ازدیاد نیروی دوره ی دوم متوسطه سال گذشته و امسال در دوره ی اول متوسطه ( راهنمایی ) یا دوره ی ابتدایی تدریس می کردند، فراهم نیست/ در 5 سال اخیر بخش آموزش نیروی انسانی بدتر از دیگر بخش های آموزش و پرورش دچار بی برنامگی و سوء مدیریت و ناهماهنگی است

آموزش ضمن خدمت معلمان و مشکلات آموزش نیروی انسانی در آموزش و پرورش

سلام
ابتدا به عنوان همکار تشکر می کنم از زحماتی که برای جامعه فرهنگیان متحمل می شوید .
در مورد برگزاری دوره های ضمن خدمت چند مورد مشکل اساسی وجود دارد که می خواهم بیان کنم و از شما خواهشمندم از طریق وزارتخانه اگر دسترسی دارید پیگیری فرمایید :


1. برای « ارتقاء رتبه شغلی » یکی از مواردی که بخش کارگزینی به عنوان مدارک لازم می خواهد ،تعداد ساعاتی معین شده دوره های ضمن خدمت است که آشنایی دارید ؛ ولی مشکلی که وجود دارد این است که مثلا در یک دوره سه ساله مخصوصا در سال های اخیر اصلا به آن تعداد ساعات مورد نیاز ارتقاء رتبه ، دوره ضمن خدمت برگزار نمی شود که همکار فرهنگی با گذراندن آن دوره ها بتواند به موقع ارتقاء رتبه خود را دریافت کند. (دوره ی سه سال که عرض نمودم مربوط به ارتقاء رتبه فرهنگیانی است که در مناطق محروم و روستایی سه سال متوالی خدمت کرده و شامل ارتقاء رتبه می باشند. )


2. دوره های ضمن خدمتی که به صورت حضوری برگزار می شود معمولا با دریافت هزینه دوره از معلمان و مدارس می باشد که غیرمنطقی و غیراخلاقی است. در صورت اعتراض هم می فرمایند گذارندن دوره « اختیاری » است در حالی که همکار فرهنگی به دلیل تاثیر دوره های ضمن خدمت در ارزشیابی و ارتقا رتیه شغلی چاره ای جز پرداخت هزینه و کسب ساعات دوره ها ندارد.


3. طی چند روز آینده دوره های ضمن خدمت کتب مقطع دهم تحصیلی برگزار خواهد شد و ثبت نام از طریق سایت LTMS می باشد اما متاسفانه در این سایت مجوز ثبت نام بر اساس حکم ابلاغ تدریس سال تحصیلی گذشته می باشد و شرایط ثبت نام برای دبیرانی که به علت ازدیاد نیروی دوره ی دوم متوسطه سال گذشته و امسال در دوره ی اول متوسطه ( راهنمایی ) یا دوره ی ابتدایی تدریس می کردند، فراهم نیست ( حداقل در استان آذربایجان شرقی شرایط این چنین است و مسئولان منطقه و استانی مشکل را از طرف وزارتخانه و سایت آموزش فرهنگیان معرفی می کنند ).

در حالی که گذراندن دوره های ضمن خدمت مقطع دهم برای این همکاران واجب و ضروری است به دلیل اینکه در سال های آتی این همکاران دوباره در دوره ی دوم متوسطه تدریس خواهند کرد.
در نهایت به جد می توان گفت که در 5 سال اخیر بخش آموزش نیروی انسانی بدتر از دیگر بخش های آموزش و پرورش دچار بی برنامگی و سوء مدیریت و ناهماهنگی است و لازم است مسئولان وزارتی ذیربط اصلاحاتی در بخش آموزش نیروی انسانی و یا بخشنامه های شیوه های ارزشیابی سالانه معلمان و ارتقاء رتبه شغلی اعمال نمایند .
با تشکر از شما و سایت خوبتون


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 25 شهریور 1395 08:20 خوانده شده: 1902 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +15 0 --
معلم 1395/06/25 - 09:07
ما نظام هماهنگ پرداخت میخواهیم

نه این مسخره بازی رتبه بندی

همه با هم تا قبل انتخابات خواستار اجرای نام هماهنگ شویم
پاسخ + +16 0 --
بازنشسته 1395/06/25 - 09:48
برادر بزگوار معلم شما ومطالبتان بسیار جامع ودرست ,,همه معلمان می دانند که چه بر سر اپ امده ولی فریاد رسی نیست چون ادمهای فرومایه وبی سواد اموردجامعه را در دست دارند و...
و نظام هماهنگ همه جا اجرا شده ولی اپ نه ?چون باراضی نگه دارند وفشار وفقر رابیشتر تا به نفع سیاسی خود استفاده کرده وبیشتر بمانند وبچابند
...
پاسخ + +5 0 --
Morteza Hajibabae 1395/06/25 - 12:49
مگه نمی دانی می خواهند صرفه جویی اقتصادی کنند
ا
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/25 - 13:37
برادر گرامی آقای ماهی نه تنها آموزش نیروی انسانی در این وزارتخانه دچار مشکل است، که کل سازماندهی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی نیز همچون بسیاری از بخش‌ها دچار مشکل است... بخشی از این مشکل به اجرای نظام آموزشی جدید 6-3-3 بدون پیش‌بینی مقدمات لازم برمی‌گردد و در سال‌های اخیر نیز علیرغم ادعای مسئولین وزارتخانه، مشکلات فراوانی در حوزه نیروی انسانی به چشم می‌خورد...
پاسخ + +9 0 --
حسین 1395/06/25 - 13:54
مدیریت کجا بود برادر من

چیزی که در اموزش و پرورش وجود نداره مدیر شایسته و کاردان و لایق است

... مدران مدارس و اداره افرادی .... هستند

فقط فکر باند بازی و سیاسی کاری هستند

فقط با امام جمعه شهر - با نماینده مجلس رایزنی می کنند و فقط فکر اینده بچه های خود هستند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/25 - 19:39
انصافا مدیران بالقوه زیادی در این سیستم هست، ولی به خاطر روی کار بودن مدیران بی‌لیاقت، مجال بروز و ظهور پیدا نمی‌کنند، چون مدیران روی کار قطعا افرادی چون خودشان را بر سر کار می‌آورند... در ضمن حتی تا پایین‌ترین مدیران، براساس خطوط سیاسی انتخاب می‌شوند و ملاک‌هایی مثل فعالیت در ستاد انتخاباتی فلان کاندیدای مجلس یا ریاست جمهوری...
پاسخ + 0 0 --
مهراب 1395/06/25 - 22:40
اموزش و پرورش از مسیر اصلی خود خارج شده مدیران فقط فقط در فکر سیاسی کاری و باند بازی هستند
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/06/25 - 16:58
برادر بزرگوار مشکل یکی و دوتا نیست اما مشکل اساسی این است که هر کسی می خواهد براساس نظر خود عمل کند .و اما ضمن خدمت1:تعداد ساعات ضمن خدمت عمومی را که بیشتر جنبه معلوماتی و خودخوان دارد اضافه کنند چرا که هزینه بر نیست2:در انتخاب مدرسین ضمن خدمت قومگرایی و سلیقه گرایی را کنار بگذارند .من خودم ارشد فلسفه ت ت هستم لاکن اداره ی ما مدرسین ضمن خدمت را از لیسانسها و با شرائط علمی پایین تر انتخاب کرده بود که اصلا بار علمی انها بسیار پایین بود و تعداد200 ساعت ضمن خدمت پایه ششم را در شهر طبس فقط خود معلمین به طور خودگردان با بررسی کتب گذراندند.3:ضمن خدمت اینچنینی بار علمی معلمین را زیاد نخواهد کرد و تا امروز همینطور بوده است4:باید این معیار را یا حذف کنند یا دوره انرا واقعا تخصصی و عملیاتی کنند5:برای ارتقائ رتبه شغلی هم معیارهای انان باید تغییر کند بالاخص همین معیار ضمن خدمت چون همانطور که گفتم بار علمی را در زمینه ی کاری زیاد نکرده و نمی کند .ولااقل تا امروز اینگونه بوده و من و هر معلم آزاده ای به این اعتراف خواهد کرد.ارشد فلسفه ت ت 25 سال تجربه و تحصیلات 100 درصد مرتبط با حوزه کاری.
پاسخ + +6 0 --
مهراب 1395/06/25 - 22:40
... مدیران مدارس یا اداره بر اساس باند بازی و تبلیغ کردن برای نماینده ههای مجلس روی کار می ایند

به خاطر همین هم اوضاع مدارس و اداره هم اینقدر اشفته و مخرب است

از سایت صدای معلم و همه معلمین زحمت کش و وظیفه شناس در سراسر ایران خواهشمندیم که به گوش مسئولین برسانند


که چرا اموزش و پرورش از مسیر اصلی خود منحرف شده و وارد سیاسی کاری شده

فقط مدیران مدارس و مدیران اداره در فکر جناح بازی و رایزنی با نمایندگان مجلس - امام جمعه یا تبلیغ برای نامزدهای ریاست جمهوری شده اند
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1395/06/26 - 10:19
کاملا موافقم باید جلوی این ناهنجاری و بی نظمی را گرفت

واقعا اموزش و پرورش از مسیر واقعی خود خارج شده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور