صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

حسین صالحی زاده/ فرهنگی و دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور

شاهکاری دیگر از دانشگاه پیام نور!

این بار دانشگاه پیام نور در اقدامی عجیب دروس مجازی (الکترونیکی) خود را حذف و به بهانه بی کیفیتی کلاس ها و یا به حد نصاب نرسیدن آنها، قبل از انتخاب واحد ! دانشجو را ملزم به انتخاب دروس به شکل حضور در کلاس های مرکز انتخابی خود نموده است در حالی که تفاوت کیفی بین این دو شکل کلاس دیده نمی شود/ بزرگوارانی که کرسی این دانشگاه را تصاحب کرده اند با واژه پیام نور آشنا نیستند و یا دوست دارند که اهداف اولیه این دانشگاه را فراموش کنند/ یکی از اهداف مهم و اولیه این دانشگاه ارتقای سطح علمی و دانشگاهی شاغلین بوده است/ تعریف و تمجید از کارایی و موثر بودن کلاس های الکترونیک تا به آنجا پیش رفت که دو واحد از واحدهای درسی کارشناسی ارشد را به این موضوع و اهمیت آن در دنیای امروز و هنر دانشگاه پیام نور در برگزاری این کلاس های مجازی اختصاص داده است و در وصف این موفقیت مطالب و مقالات بی شماری نوشته اند

اعتراض دانشجویان به افزایش شهریه دانشگاه پیام نور   بعد از افزایش نامتعارف 18 درصدی شهریه ثابت که با اعتراض گسترده دانشجویان همراه بود، این بار دانشگاه پیام نور در اقدامی عجیب دروس مجازی (الکترونیکی) خود را حذف و به بهانه بی کیفیتی کلاس ها و یا به حد نصاب نرسیدن آنها، قبل از انتخاب واحد ! دانشجو را ملزم به انتخاب دروس به شکل حضور در کلاس های مرکز انتخابی خود نموده است در حالی که تفاوت کیفی بین این دو شکل کلاس دیده نمی شود!
این در حالی است که دانشجویان این دانشگاه، اکثرا شاغلین ادارات و نهادهای دولتی هستند که در ابتدای امر با دیدن باغ سبزی که دانشگاه پیام نور مقابل چشمانشان گشود و با توجه به  امکان اولیه عدم حضور  در کلاس درس پیام نور و در پی آن بدون در نظر گرفتن بُعد مسافت به علت ناتوانی در حضور مستمر بر سر کلاس ها ، این دانشگاه را انتخاب کرده  بودند ؛ اکنون علاوه بر پرداخت بی جهت شهریه ی کلاس های حضوری باید رنج و خطر سفر های طولانی برای حضور در کلاس را به جان بخرند ؛ کلاس هایی که حضور در آنها منوط به موافقت و اخذ مرخصی کاری از ارگان و یا نهاد محل خدمت خود می باشد و به دنبال آن هزینه گزافی که بر دوش دانشجو می افتد و در غیر این صورت از نمره میان ترم خبری نیست!

این باغ سبز این روزها تبدیل به باغی سوخته شده و  دانشجو زحمات خود را بر باد رفته می داند از آن نظر که اعتماد را کم کم از دست می دهد! 

به نظر می رسد بزرگوارانی که کرسی این دانشگاه را تصاحب کرده اند با واژه پیام نور آشنا نیستند و یا دوست دارند که اهداف اولیه این دانشگاه را فراموش کنند ؛ آیا به راستی معنی واژه ی پیام نور یعنی آموزش از راه دور را می دانند ؟!
 یکی از اهداف مهم و اولیه این دانشگاه ارتقای سطح علمی و دانشگاهی شاغلین بوده است اما اکنون مسئولین پیوسته خود را در امور درآمدزای مالی و کلاس های حضوری با دانشگاه آزاد مقایسه می کند و با حذف کلاس های مجازی علاوه بر کاهش هزینه های پرداخت حق الزحمه به استاد ، درآمد بیشتری را از سوی دانشجو دریافت می دارند و در پیرو این تصمیمات ، مشکلات عدیده ای را برای دانشجویانش به وجود آورده است.

نکته جالب تر اینکه در دوره کارشناسی ارشد تبلیغات فراوانی در مورد تشکیل کلاس های مجازی (الکترونیک ) شده بود و این دانشگاه بارها خود را با دانشگاه های مطرح دنیا مقایسه کرده و خود را پیشگام در این زمینه می دانست،  همچنین توسعه ظرفیت آموزش الکترونیکی را از اهداف توسعه کمی این دانشگاه قلمداد کرده بود.

تعریف و تمجید از کارایی و موثر بودن کلاس های الکترونیک تا به آنجا پیش رفت که دو واحد از واحدهای درسی کارشناسی ارشد را به این موضوع و اهمیت آن در دنیای امروز و هنر دانشگاه پیام نور در برگزاری این کلاس های مجازی اختصاص داده است و در وصف این موفقیت مطالب و مقالات بی شماری نوشته اند.

اما اکنون آن را بی کیفیت قلمداد می کند. تا با این ترفند ناعادلانه ، هزینه ی بیشتری را از دانشجو برای تشکیل کلاس های حضوری دریافت دارند  و این نه تنها اعتماد بلکه صداقت مدیران تصمیم گیرنده را زیر سوال برده است !

دانشگاه پیام نور برای کاهش هزینه های خود و افزایش هزینه متغیر  در کنار افزایش شهریه ثابت ، نارضایتی دانشجویان را برانگیخته است.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 18 شهریور 1395 15:35 خوانده شده: 2178 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
دانشجوی ارشد 1395/06/18 - 16:32
درسته همینطوره..وقتی کلاس الکترونیکی را حذف کنند به چندین استاد نیاز دارند و در واقع بازارکار برای مدرسین حق التدریس با جیب دانشجوی بیچاره تولید می کنند..شهریه ی دریافتی هم نسبت به کلاس الکترونیکی گران تر است..اما فرقی از نظر کیفیت نداردند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/04/09 - 16:41
با استادان عادی واحدبردارم خیلی بهتر کیفیت درس دادن و
استادان عادی ما پیام نور شهرری بهتر از مجازی است استادان عادی سطسطح علمی دانش بالاتر ازدروس مجازی است کیفیت فایل های صوتی ضعیف عضویت سایت آزمون میانترم مجازی باز نمیشود استاد فیزیک حتی درس را افتضاح توضیح داد
پاسخ + +5 0 --
زهراصالحی فرد 1395/06/18 - 17:38
واقعا درسته لطفا با این تغییرات منفی هر روز مارونلرزونین من فرهنگیانی زیادی رو میشناسم که به خاطر هزینه کمتر نبود کلاس به این دانشگاه اومدن حالا اگه قراره شهریه دانشگاه آزاد بدیم کلاسم بریم پس تو این خراب شده چیکار میکنیم من اعتراض دارم به این سیستم هردمبیل از طرف تمام فرهنگیان پیام نوری
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/04/14 - 10:25
آیا دسترسی دانشجویان به دروس مجازی محدود میشود دانشجویانی که علاقمندبه دروس مجازی هستند برود دروسش عادی بردارند
پاسخ + +8 0 --
زخم خورده 1395/06/18 - 17:39
این روزا چقدر خبر ساز شدی دانشگاه عزیزم!اصلا یه جورایی مشهور شدی!هر جا میریم اسمی ازت برده میشه!به نظرم دانشگاه آزاد و علمی کاربردی حسابی حسادت کنند.شاید همین روزا اونا هم با قانون شکنی مثل تو مشهور بشن.ممنونم دانشگاه عزیزم.بهت افتخار میکنم.
پاسخ + +7 0 --
رضا قوچولی 1395/06/18 - 18:20
بابا بعد از خلقت ادم ابوالبشر توی ایران یکی پیدا شده داره میگه ما بیکیفیت هستیم یعنی ما آشعالیم و بنجلیم. شما قبول نمیکنی؟ پس چرا هی داد میزنید که اینها اشکالشو.ن رو قبول نمیکنن؟ تو که تا حالا داد میزدی این دانشگاه بی کیفیته. حالا که خودشون میگن تو برعکس میگی که با کیفیته؟حل الخالق.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/06/18 - 18:29
کاملا موافقم و میخوام انصراف بدم.تمام دلایلی که اومدم پیام نور دیگه این این دانشگاه نداره که دلیلی واسه ادامه وجود نداره برام.
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1395/06/18 - 19:13
به کجای آپ بنازم که نه مثل قدیم هفتاد درصد ادامه تحصیل در مراکز آزاد و... را پرداخت میکنه نه حقوق افزایش میده نه مانند دیگر کارمندان دولت خاک بر سر اعتدال حقوق میده خلاصه دل هممون پره ولی صدا یمان رابستن
پاسخ + +4 0 --
سعید 1395/06/18 - 19:23
یه پیشنهاد برای دانشگاه,پیام نور داشتم که حسابی هزینه هاشون رو پایین میاره و خون دانشجو هم توی شیشه نمیره.
همون ترم اول شهریه دو سال رو بگیرید و یهو بهش مدرک بدین.البته هزینه صدور مدرک روی,دستتون میفته که بدین وسیله از شما پوزش میطلبیم!!
پاسخ + 0 0 --
FAF 1395/06/18 - 20:25
قشنگ بود سعید
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/06/18 - 22:15
باید تاسف خورد دانشجو رو به بازی گرفتن از افزایش شهریه،حذف کلاس های مجازی تا عوض کردن دروس جبرانی متاسفم
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/06/18 - 22:53
من کاملا موافقم ...خیلی از ما معلم ها تنها به این دلیل که حضور مون در کلاس های دانشگاه و غیبت از محیط کار به وضعیت درسی بچه ها لطمه نزنه وارد این دانشگاه شدیم وگرنه قبول شدن در دانشگاه دولتی کار چندان دشواری نیست اما متاسفانه شرایط این دانشگاه هم طوری شده که از ورود مون به این دانشگاه پشیمون شدیم ...
پاسخ + +1 0 --
یه پیام نوری 1395/06/18 - 22:54
اطمینان دارم این اتفاقات درآخر به ضرر خود پیام نور تموم میشه واقعا به هیچ کس توصیه نمیکنم پیام نوری بشه ...این اوج بی عدالتیه که برخلاف تمامی قوانین وبخشنامه های خودشون رفتار میکنن واوج بی نظارتی ..امیدوارم اگه روزی درجایگاهی قرار بگیریم کمی صادق تر باشیم
پاسخ + +2 0 --
ژیوار 1395/06/19 - 09:21
با این آپشن های که پیام نور داره افزایش میده مطمئنا سال به سال تعداد دانشجواش ریزش پیدا می کنن....
امیدوارم مسئولین امر به فکر راه چاره باشن اینجوریی پیش بره همه از پیام نور زده میشن
پاسخ + +2 0 --
عصبانی 1395/06/19 - 12:17
چقدر تاسف آوره که به جای اینکه دانشجو این روزها وقت و انرژی خودش رو صرف مطالعه و تحقیق کنه,تمام نگرانیش شده تامین شهریه دانشگاه.متاسفانه چیزی که توی مملکت ما کمترین ارزش رو داره علم و دانش هست.پول حرف اول رو میزنه.و هر کسی به جیب خودش نگاه میکنه تا نکنه خدای نکرده پولش ته کشیده باشه!اگر بنده به عنوان یک دانشجو فقط به دنبال مدرک هستم و اگر هزاران نفر به صورت تقلبی مدرک میخرند,تقصیری ندارند!!جایی که قانون جنگل حکم فرماست اگر ندری دریده میشی!!!وقتی دانشگاه من به جای بالا بردن سطح کیفیتش دنبال انباشت پول هست.از منه دانشجو چه توقعی داره.من هم فردا وقتی یک کرسی از کرسی های این مملکت رو تصاحب کنم,شک نکنید که به روش استادانم عمل خواهم کرد!!!
پاسخ + +3 0 --
درمانده 1395/06/19 - 14:25
آهای!!!تویی که بر مسند قدرت تکیه زدی و کرسی دانشگاه رو دو دستی چسبیدی!تویی که داری با پول دانشجوی,بیچاره خرج تحصیل بچه ات رو توی بهترین مدارس فراهم میکنی و صاحب خانه و ماشین آنچنانی هستی!!!مراقب باش که جیب دانشجو جایی نیست که ازش دزدی کنی!!!
پاسخ + +1 0 --
شکوه 1399/03/03 - 13:21
واقعا خنده داره.اول ترم استاد میاد سرکلاس میگه حضور درکلاس اجباری نیست بعد ی استاد دیگه بخاطر عدم حضور درکلاس ازت نمره کم میکنه.
پاسخ + 0 0 --
علی منصوری 1402/11/17 - 21:26
خوب میکنن باهاتون شما ها وامثالتون که هی اعتراض میکنین که چرا دانشگاه پیام نور تاکید برحضور در کلاس میکنه.گذاشتین مسئولین پیام نور بی اهمیتی میکنن برای کلاسها

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور