صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعاد موسوی شرقی/ معلم و دانشجوی دانشگاه پیام نور

مسئولان دانشگاه پیام نور دانشجویان را به مرگ گرفتند تا به تب راضی شوند؟!

گروه گزارش/ افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور در روزهای اخیر موجب اعتراض بسیاری از دانشجویان این دانشگاه گردیده است .

به نظر می رسد مسئولان این دانشگاه نتوانسته اند تاکنون پاسخی مستدل و منطقی برای این افزایش شهریه داشته باشند .

 با این حساب و با وجود اعتراض و اعلام نارضایتی دانشجویان از افزایش 18 درصدی شهریه ثابت ، این بار آن را به 24 درصد ارتقا دادند/ اکثر کلاس های درس پیام نور به شکل الکترونیکی و یا خودخوان برگزار می گردد و دانشجویان این دانشگاه که بیشتر آنها از شاغلین می باشند بر سرکلاس های درس حاضر نمی گردند و خدماتی دریافت نمی دارند یعنی درعمل این دانشگاه خدمات مفیدی را به دانشجو ارائه نمی کند/ این بار دانشجویان مکررا ، همان افزایش 18 درصدی را بر سیستم گلستان پیام نور مشاهده کردند/ درآمد حاصل از این افزایش غیرمنصفانه  رقم نجومیِ درآمد پیام نور را فاش می کند/ مسئولان پیام نور پیوسته شهریه این دانشگاه دولتی را ،با دانشگاه آزاد اسلامی مقایسه می کنند و آن را بهانه ای برای افزایش شهریه عنوان می دارند

اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام نور به افزایش شهریه

  در پی اعتراض دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور در رسانه ها و نشریات، به افزایش نامتعارف شهریه ثابت ،مسئولین این دانشگاه دولتی ، با یک ترفند برای بار دوم شهریه را افزایش دادند !
با این حساب و با وجود اعتراض و اعلام نارضایتی دانشجویان از افزایش 18 درصدی شهریه ثابت ، این بار آن را به 24 درصد ارتقا دادند !

مسئولین در پاسخ به علت بالابردن مجدد این شهریه بهانه های غیرمتعارف دیگری می آورند. رقم جدید را مربوط به بیمه درمانی اجباری 5000 تومانی دانشجو، و خدمات دانشجویی عنوان کردند در حالی که اکثر کلاس های درس پیام نور به شکل الکترونیکی و یا خودخوان برگزار می گردد و دانشجویان این دانشگاه که بیشتر آنها از شاغلین می باشند بر سرکلاس های درس حاضر نمی گردند و خدماتی دریافت نمی دارند یعنی در عمل این دانشگاه خدمات مفیدی را به دانشجو ارائه نمی کند

24 ساعت از اعتراض دانشجویان و به دنبال آن نمایش راهبرد قدرت در افزایش شهریه مسئولین گذشته بود که دوباره شاهد تغییر در میزان شهریه ثابت این دانشگاه شدیم .

این بار دانشجویان مکررا ، همان افزایش 18 درصدی را بر سیستم گلستان پیام نور مشاهده کردند.

در واقع مسئولان پیام نور، دانشجویان را به مرگ گرفتند تا به تب راضی شوند.این حرکت استراتژیکی در مقابل دانشجو ،نمی تواند او را از اصل افزایش 18 درصدی شهریه دور کند .

معاون امور مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور آقای فیصل حسنی درگفت و گوی اردیبهشت ماه با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت " هم اکنون 500 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی پیام نور مشغول به تحصیل هستند"
با یک حساب ساده سرانگشتی روشن می شود که درآمد حاصل از این افزایش غیرمنصفانه  رقم نجومیِ درآمد پیام نور را فاش می کند !
مسئولان پیام نور پیوسته شهریه این دانشگاه دولتی را ،با دانشگاه آزاد اسلامی مقایسه می کنند و آن را بهانه ای برای افزایش شهریه عنوان می دارند ؛ گویا رویا و آرزوی آنها جهش شهریه و رسیدن به گرانی دانشگاه آزاد است.

اگر مسئولین امر جلوی رویاپردازی های شخصی و مالی آنان را نگیرند این دانشگاه محبوبیت و اعتماد خود را در میان داوطلبان از دست خواهد داد .هیات امنای دانشگاه باید امنای دانشجویان باشد و نه امین آرزوی های شخصی افراد صاحب قدرت.

شایسته دقت است که دکتر ابوالفضل فراهانی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در گفت و گویی که با ایسنا در تیرماه 95 انجام دادند بیان داشتند" به طور کلی شهریه ثابت و متغیر دانشگاه پیام نور برای دانشجویان جدید الورود درسال 96-95 ، 15 درصد افزایش خواهد یافت .این افزایش شهریه فقط برای دانشجویان جدیدالورود بوده و شهریه دانشجویانی که درسال قبل وارد دانشگاه پیام نور شده اند افزایش نخواهد یافت . ولی اکنون ما با افزایش نامتعارف  18 درصدی در شهریه ورودی های سال های قبل مواجه شده ایم و این اعتماد دانشجو را به دانشگاه کاهش خواهد داد.

اعتراض دانشجویان ارشد ورودی 94 پیام نور برقراری 714هزارتومانی شهریه می باشد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 16 شهریور 1395 10:19 خوانده شده: 2061 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 0 --
غلام سیگارکش 1395/06/16 - 10:56
خواهر بزرگوار تو که دانشجوی این دانشگاه هستی بهتر از من میدانی که دانشجویان و عامه مردم به این دانشگاه میگویند پیام زور. خوب مسئولین محترم دارند به اینبرداشت عامه عمل میکنند.کاش در سایت گلستان همان 24 درصد را اعمال میکردند چون دانشجویان فکر میکنند که مسئولان عزیز نظر خود را تغییر داده اند و به تعبیر عامه به غلط کردم گویی افتاده اند.هیچ نترسید ادم که چغندر نیست افت نداشته باشد ممکن است مریض بشود پیام نور 5000 تومان میگیرد عوضش خدای ناکرده اگر دانشجویش از بیماری مرد برای نبود شهریه عزا میگیرد هزینه این عزا چجوری باید تامین بشود؟ میدانید که چاپ بنر این روزها خیلی گران است
پاسخ + +6 0 --
عصبانی 1395/06/16 - 11:42
یکی بیاد منو قلقلک کنه یه کم بخندم.رفت ماشینم رو بیمه کنم دیدم پولی که بیمه برای چهار سرنشین از من میگیره از پول بیمه و خدمات رفاهی دانشگاه پیام نور کمتره!!!ینی مردم از خنده!!!
پاسخ + +4 0 --
دانشجوی ارشد 1395/06/16 - 11:57
با سلام .همین الان وارد سیستم گلستان شدم شهریه ثابت 128هزار و 700 افزایش داشته یعنی همون 18 درصد که قانونی هم نیست !.در واقع وقتی این رقم را درتعداد دانشجوها ضرب می کنیم تبدیل به یک رقم نجومی می شود شبیه رقم های نجومی اختلاس..اقایان پاگذاشته اند روی پا و می خواهند غنی شوند..حالا دیگر در ایسنا اعلام می کنند که 35هزار تومان کار فرهنگی را به شما در قسمت شهریه متغیر اضافه می کنیم..کدام کار فرهنگی !..مگر ما اصلا دانشگاه میرویم.خودمان کتاب ها را مطالعه می کنیم و امتحان می دهیم
پاسخ + +4 0 --
بیرانوند 1395/06/16 - 11:59
با سلام.

بنده از دانشجویان ارشد دانشگاه نطنز هستم و بنده و همکلاسی هایمان ب افزایش ۱۸درصدی شهریه معترضیم چرا ک معاون خود این خود این دانشگاه در رسانه ها اعلام فرمودن ک افزایش ۱۵درصدی برای دانشجویان جدیدالورود است نه دانشجویان قدیمی و الان شاهد افزایش ۱۸درصدی و برای همه دانشجویان هستیم و این شهریه اضافه واقعا برای ما دانشجویان خیلی گران تمام میشد ما ب پیام نور تومدیم ک هزینه های کمتری رو پرداخت کنیم ولی جواب مسولین این دانشگاه اینه ک همه اش دانشگاه رو با دانشگاه آزاد مقایسه میکنن ما از مسولاین این دانشگاه درخواست میکنیم نسبت ب این تصمیم تجدید نظر کنند ممنون
پاسخ + +3 0 --
حیدری 1395/06/16 - 13:05
این افزایش غیر قانونی در شهریه ثابت ظلم در حق دانشجوی ارشد پیام نوره ما که دستمان به جایی بند نیست اینا هر کاری دلشان میخواد انجام میدن ولی مسوولان پیام نور بدانند که ما ساکت ننشسته وتا حذف مبلغ اضافه شهریه ثابت کوتاه نمی آییم.کدام خدمات کدام کار فرهنگی من که تاحالا چشمم به دانشگاه وکلاس نیفتاده الان باید هر روز شاهد افزایش های نامتعارف در شهریه باشم اونم شهریه ثابت که هیچ عقل سلیمی تغییر در شهریه ثابت را در طول دوران تحصیل هر دانشجو نمی پذیره وبرای هر ورودی مقدار شهریه ثابت مشخص شده است از شما مسوول محترم صدای معلم ونیز خانم مسوی شرقی برای درج مطلب تشکر می کنم.
پاسخ + +4 0 --
حسین 1395/06/16 - 13:28
چقدر جالبه که تصور میکنند اعتراض ما فقط برای اون چهل هزار تومنه.ما به افزایش 18 درصدی و متعاقب اون به چهل هزار تومن معترضیم.خجالت نمیکشند که حرف از رفاه دانشجویی میزنند؟!
بنده الان ترم سوم هستم.میخوام بدونم شما چه امکانات رفاهی برای من که تا الان بیش از چهار میلیون تومن ریختم توی حلقتون فراهم کردید!به قول مادر بزرگم : خجالت هم خوب چیزیه والله!!!
پاسخ + +3 0 --
معلم 1395/06/16 - 15:56
این هم از شانس بد ما بود که امسال که ما قبول شدیم شهریه رو زیاد کردن شهریهمن 1560000 شده من از کجا بیارم
پاسخ + +4 0 --
رسول کسرایی 1395/06/16 - 19:04
بنده یکی از دانشجویان ارشد دانشگاه پیام نور هستم.. بنظرم افزایش شهریه ثابت دانشگاه پیام نور بسیار ظالمانه هست...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور