صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مهدی/ تهران

ممنوعیت « ادامه تحصیل » بازی دو سر باخت

ممنوعیت ادامه تحصیل برای فرهنگیان و دانشجو معلمان

مسئولان آموزش و پرورش مدتی است که ادامه تحصیل برای معلمانی که همزمان با کار، تحصیل می‌کنند را ممنوع کرده است.دانشجویانی که بعضا نخبه و دارای عناوین و مقامات کشوری هستند، امکان ادامه تحصیل را تا 3 سال بعد از شروع خدمت خود را ندارند و معلوم نیست هدف آموزش و پرورش از تصویب چنین قانونی چیست؟
آموزش و پرورش یکی از نهادهای آموزشی مهم در بدنه اجرایی کشور محسوب می‌شود و به عقیده بسیاری از کارشناسان، تاثیرگذاری این نهاد آموزشی، به مراتب از وزارت علوم و زیر مجموعه‌های گسترده‌اش در امر آموز و پرورش، بیشتر است.

طبیعتا برای چنین نهاد مهم و تاثیرگذاری لزوم تربیت و به کارگیری نیروهای مفید و سالم در کنار تجربه و تخصص، از اوجب واجبات است؛ اما اجرایی شدن برخی دستورالعمل‌های عجیب مثل ممنوعیت تحصیل دانشجو معلمان که به تنهایی می‌تواند ذهن بسیاری از کارمندان این سازمان را به خود مشغول و حتی مغشوش کند، شرایط نامطلوبی را در مسیر آموزش و پرورش صحیح دانش‌آموزان و آینده‌سازان این کشور به وجود آورد.

امنیت شغلی و تحصیلی یکی از دستاوردهای کشور در سال‌های بعد از انقلاب بوده است اما برخی تصمیمات مانند ممنوعیت تحصیل معلمان، می‌تواند موجی از ناامیدی در گرایش دانشجویان و جوانان به سیستم پرورشی کشور ایجاد کند.

دانشجویان پس از 3 سال وقفه و مشغولیت به کار معلمی، اجازه پیدا می‌کنند دوباره کنکور داده برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه شوند و این در حالی است که نه مطالب علمی پس از سه سال یادشان مانده و نه دیگر شوری برای ادامه تحصیل وجود دارد.
در کنار اینها، سختی کنکور و رقابت سخت برای کسب تحصیلات تکمیلی و لزوم درآمد مکفی برای اداره امورات خانواده، دست به دست هم می‌دهد تا معلمان دیگر حتی فکر ادامه تحصیل را هم به سر خود راه ندهند.

کاهش کیفیت در آموزش مدارس، در آینده‌ای نه چندان دور، دانشجویانی ضعیف را روانه دانشگاه‌ها می‌کند و به همین راحتی، شتاب رشد علمی که هیچ، شیب رشد علمی در کشور نیز کم می‌شود.

بی شک ممنوعیت ادامه تحصیل معلمان که از 17 / 6 / 94   با ابلاغ وزارت آموزش وپرورش کلید خورده است کیفیت آموزشی مدارس را بیش از پیش تضعیف خواهد نمود .

همواره آموزش وپرورش با داشتن بیش از 2 هزار نیرو با مدارج علمی دکترا و بالاتر از دانشگاه های برتر کشور جزو وزارتخانه های شاخص دولت بود ولی با این تصمیم در آینده سطح علمی معلمان تضعیف خواهد شد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 21 مرداد 1395 19:40 خوانده شده: 1515 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
ارسطو 1395/05/22 - 06:00
منع تحصیل هیچگونه توجیه شرعس، عرفی، قانونی، عقلی و انسانی ندارد آر آحاد ملت شریف ایران درخواست می کنیم در مقابل این بخشنامه غیرعلمی، غیرکارشناسی و غیر حرفه ای موضع گیری نمایند .
پاسخ + +7 0 --
FAF 1395/05/22 - 09:50
تحصیل دیگه معنی اصطلاحی خودش که دس خوندن بود رو از دست داده الان تحصیل یعنی تحصیل مال حروم که الحمد لله نه تنها جلوشو نمیگیرن بلکه اگه درصدشون رو هم بدی با ماشین بیت المال هم کمکت میکنن که خوب تحصیل کنی قابل توجه بزرگان نظام
پاسخ + +2 0 --
محمد 1395/05/22 - 10:09
نمیدونم از یه طرف میگن کیفیت مدرسه اومده پایین باید متحول کنیم بعد میان به کل جلوی پیشرفت معلم رو می گیرند . با انواع دیپلم طرح سرباز معلم و لیسانس بسته حمایتی های نامرتبط میفرستند تو ابتدایی .
این کارها دیگه کلاس و معلمی باقی نمیگذاره
پاسخ + +1 0 --
دانشجو معلم 1395/05/22 - 14:35
باسلام.
برای خریدن تعهد باید پولشو(دو برابر حقوق دریافتی )رو نقد پرداخت کرد؟!
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/05/22 - 18:15
کاش همینطور بود معمولا هزینه تحصیل کامل یک دانشجو را هم اضافه میکنند .
اینقدر مبلغ زیاده که اونهایی که مدارک بالا دارن نمیتونن خارج بشن و برن هیات علمی دانشگاه مجبورن صبر کنن تا تعهد تمام بشه .
پاسخ + 0 0 --
دانشجو معلم 1395/05/22 - 21:28
یعنی از دو برابر حقوق دریافتی که تو متن تعهدم نوشته بیشتره؟
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/05/22 - 23:48
دو برابر هزینه آموزشی و دوبرابر حقوق را باید به عنوان خسارت بدی.
پاسخ + +2 0 --
علی 1395/05/22 - 17:25
با سلام
یکی از کسانی که اخر کار دست حسن روحانی خواهد داد همین آقای نوبخت با تصمیمات عجیب و غریبش است. اظهر من الشمس است که این بخشنامه با هیچ منطقی قابل توجیه نیست ولی خوب این عبارت به من قوت قلب می دهد.
دلم از این خرابیها بود خوش زانکه می دانم خرابی چون که از حد بگذرد آباد می گردد.
امیدوارم معلمها با این دسته گلهای آقای روحانی به خود بیایند و با امتیاز گرفتن از رقبای ایشان در انتخابات بعدی راه را برای ورود افراد با دیدگاه موافق با علم هموار کنند. یادم می اید زمانی که سال 79 وارد آموزش و پرورش شدم برای تحصیل معلمان ماموریت آموزشی هم می دادند حالا اجازه اعمال مدرک تحصیلی هم نمی دهند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور