صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

درویش خرسند/ تهران

دیگر معادله نابرابر نداریم . . .

روزمرگی و بی تفاوتی مردم و از ماست که برماست

یادآوری : این مقاله به لحاظ موضوعی و زمانی منحصر به حال نمی باشد و نمی توان گناه آینده گان را شست .
کی گفته مسئولین به فکر مردم نیستند ، هر روز یک مسئله و موضوع جدید رسانه ای می شود و این حکایت از هوشمندی و درایت مسئولین دارد . تقصیر مسئولین چیست ؟ آنها حواسشان به همه چیز و همه جا است حتی ریزترین مشکلات مردم مثل ریز گردها . . . تا دانه درشت ها و آقا زاده ها . . .

به راستی مسئولین خیلی تحت فشارند . . . آنها هر روز از مشکلات پیش آمده به مردم گزارش می دهند ؟ از حقوق های نجومی ( هجومی ) گرفته تا زمین خواری ، دریا خواری و کوه خواری . . . مسئولین هر روز به موقع مصاحبه می کنند و پرده از رازهای پشت صحنه برمی دارند از قاچاق سوخت ، گوشی همراه و طلا و اختلاس می گویند . . . از مافیای سهام عدالت و اوضاع نابه سامان بانکی سخن به میان می آورند . . . از تک نرخی شدن تورم و کنترل بازار ارز و حمایت از مصرف کننده سخن می گویند ، و الحمداله نبض بازار در ید باکفایت مسئولین بوده و متخلفین در چنگ قانون آب خنک می خورند . . .

مسئولی از تعزیرات صادقانه می گفت : برخی از فروشگاه ها ؛ قیمت محصولات تولیدی خود را به قدری بالا کشیده اند که حتی در حراجی هم اگر با 50% تخفیف بفروشند باز هم صددرصد سود می برند . . . دیدی گفتم مسئولین حواسشان به همه چیز است و خیلی تحت فشارند . . . و اما ما مردم ، هر روز را با خبرهای خوش شروع می کنیم و حالمان خوب است ؛ به تورم عادت کرده ایم ، از ترافیک و آلودگی هوا لذت می بریم ، عید که می شود ته بازار را در می آوریم ، و با تعطیلات چند روزه به جاده ها می زنیم و همدیگر را نگاه می کنیم . . . با وجود چنین مردمی مسئولین خیالشان راحت و آرام است و از اینکه چند صباحی مسئولین را به حال خودشان رها می کنند از مردم سپاسگزاری می نمایند تا آنها هم نفسی تازه کنند . . .
کی گفته مسئولین به فکر مردم نیستند ، آنها خودرویی طراحی کرده اند که با دوربین و عکس برداری از خودروها ؛ به خودی خود مشکل ترافیک و پارک دوبله را حل می کند و اصلاً هم هدف جریمه کردن مردم نیست . . .
هدف مسئولین از ایجاد مدارس غیردولتی؛ نمونه دولتی و هیئت امنایی و . . . اینست که بچه های مردم در مدارس دولتی بدون کمک های اجباری با خیال راحت درس بخوانند و فشاری روی آنها نباشد . تحصیل با تحمیل کلاس های فوق برنامه و کتب غیر درسی و کنکور و . . . از نظر مسئولین هر کس باید گلیم خودش را از آب بیرون بکشد .
مسئولین حواسشان به همه چیز است . . . حتی سودهای وام های بانکی که مبادا ربا خواری شود . بانک ها با دریافت سودهای بدون ربا هر روز فربه تر می شوند و مردم هم ناچار به پرداخت آن . . . به اعتراف یکی از نمایندگان مجلس آیا می دانید حداکثر سود در سایر کشورها بیش از 4 درصد نیست .
کی گفته مسئولین به فکر مردم نیستند . . . با وجود 15 میلیون پرونده قضایی در محاکم و دادگاه ها اگر فرض کنیم که درهر پرونده 3 نفر درگیر باشند بیش از نیمی از مردم با دعاوی قضایی و . . . درگیرهستند ؛ با این توصیف آیا جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به مرحله شکوفایی و آرمانی خواهد رسید .
مسئولین حواسشان به همه چیز است ، اندر حکایت مخالفت با افزایش و گران شدن سالانه فلان کالا و خدمات مثل تعرفه های درمانی و خودرو ، یا تلفن و مکالمات آن ، ابتدا به مردم می گویند ما با این افزایش مخالفیم و فقط در صورت پیشنهاد و درخواست مجوز و در صورت تصویب فلان نهاد با افزایش آن موافقت می کنیم ، مردم هم نگران نباشند برای اینکه معطل نمانند و بلا تکلیف نباشند از قبل مجوز آن آماده و صادر شده است  و مسئولین هم زحمت اطلاع رسانی آن را به دوش می کشند و به مردم گزارش می دهند .
این همه گزارش و مصاحبه و اطلاع رسانی به مردم . . . امیدواریم مسئولین همچنان با امید خبرها را به مردم گزارش دهند و خسته نشوند و از اینکه خاطر عزیزشان را مکدر و مشوش نمودیم ما را ببخشند . فقط یکی پیدا بشه بگه مقصر کیه ؟
نتیجه : مثل اینکه همه چیز در این عبارت خلاصه می شود : دیگر معادله ای نابرابر و نامساوی وجود ندارد .


آیا می دانید نتایج چنین تفکر و اندیشه ای که بر ساختار اجتماعی و نظام سازمانی حاکم شده چیست ؟ بله ، برابری زشتی و زیبایی ، صداقت و دروغ ، قانون و جرم و عدالت با ظلم است .
زندگی ما شده عین قصه پینوکیو ؟ با شخصیت های متفاوت ؟ فقط ای کاش این موضوع واقعیت داشت که هر کس دروغ می گفت دماغش دراز می شد . روبهان این قصه خودشان را در لباس دوست پنهان کرده اند و هر روز با نقشه ای جدید قصد فریب دیگران را دارند . قصه دروغ گویی به باور مردم تبدیل شده است و بی تفاوتی در ساختار اجتماعی و نظام سازمانی به تولید یک معادله ای جدید منجر شده است آن هم اعتقاد به برابری عدالت و ظلم و صداقت و دروغ ، زشتی و زیبایی است . زنده به گور کردن حقیقت نتیجه چنین اندیشه و رفتاری است که به دست خود به آن تن داده ایم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 26 تیر 1395 20:50 خوانده شده: 1309 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1395/04/26 - 21:17
زیبا بود، و تاسف انگیز
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1395/04/26 - 21:47
عالی بود.
فقط یک نکته اینکه, اگر نگران باشند, نگرانی از نوع گرگ و بره است.
یعنی اینها اگه ما رو فربه و سالم هم بخواهند فقط برای اینه که از بره لاغر خوششان نمی اید.
قبلنها یه کم شک داشتم, ولی الان باورم شده که این گرگها مردم رو به دیده بره نگاه میکنند.
تو رو خدا داشته باشید, فانی به معلم میگه پول نداریم که چندر غاز حقوق یا اضافه تدریس رو بده, بعد میاد و دوستان و هم آخرهاش رو,هیت مدیره صندوق فرهنگیان میکنه تا اونها هم طعم شیرین انقلاب رو چشیده باشند و نا کام از دنیا نرند.
البته فقط گرگ نیستند, بلکه بیشتر دو رگه روباه و گرگ بیشر بهشون میاد.
پاسخ + +4 -1 --
Morteza Hajibabaei 1395/04/26 - 22:02
زشتی با زببایی برابر نمیشود یک روز سیلی خواهد امد وهمه زشتی ها را باخود میبرد
پاسخ + +4 0 --
مهدی 1395/04/27 - 00:58
بسیار عالی درود بر شرف ....بسیار زیبا و دقیق
پاسخ + +6 0 --
معلم 1395/04/27 - 06:38
آفرين نوشته ي بسيار زيبا ودرستي بود، واقعا متاسفم كه معلمان را در اين غارتهاي وسيع ،گرسنه ودر تنگناي بي سابقه قرار داده اند،كه روشنگري نكند.
پاسخ + +4 0 --
بابک 1395/04/27 - 07:47
عالی بود
پاسخ + +1 0 --
غلامی 1395/04/28 - 21:04
فقط معلم بی نصیبه از سفره انقلاب
متاسفم برای مردمی که با هزاران امیدوآرزو انقلاب کردن وامیدشون به ایران وایمان ناامیدشد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور