صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

استان خوزستان

انتقاد یک دانشجو معلم :دانشگاه فرهنگیان برنامه ی درستی ندارد و مثل دانش آموز با ما رفتار می شود!

انتقاد یک دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان خوزستان

تا آنجا که اطلاع دارم کرمانشاه ترم تابستانه‌ی گذشته را در دو هفته برگزار کرد و بسیاری از استان ها دفاعیه را تنها برای رشته ی علوم تربیتی قرار دادند اما در خوزستان علاوه بر علوم تربیتی رشته های دبیری هم باید دفاعیه را از سر بگذرانند ؛ اگر قرار است چنین چیزی باشد باید برای همه باشد نه استانی اجرا کند و استان دیگر نه . خواهشمندم که رسیدگی کنید چون این بی عدالتی محض است.

و در ادامه به این مسئله اشاره می کنم که خوزستان شرایط آب و هوایی مناسبی ندارد نه هوا برای نفس کشیدن داریم و نه آب برای نوشیدن یعنی دو عامل اصلی حیات را فاقد آنیم و اگر هست آن قدری نیست که بتوانیم درست استحمام کنیم و...اکثر اوقات در حمام آب روی ما قطع می شود حالا این تنها یک مورد آن است.

با اینکه از ماسک های فیلتر دار استفاده می کنیم اما متاسفانه گرد و غبار در دهان و ریه های ما نفوذ می کند ، رطوبت هم آن قدر هست که دستگاه تنفسی مان دچار مشکل شده اما در بدترین شرایط ممکن به دانشگاه می رویم و درس می خوانیم.

تمام بخشنامه هایی که به خوزستان سرازیر می شود اجرا شده که بسیار زجر آورند چرا که دانشگاه فرهنگیان برنامه ی درستی ندارد و مثل دانش آموز با ما رفتار می شود.

متاسفانه اصلا به شرایط جوی ما توجه ندارد ، استان های دیگر که شرایط بهتری نسبت به ما دارند دفاعیه را برای رشته ی علوم تربیتی گذاشتند و دیگر رشته های دبیری از این امر مستثنا هستند اما خوزستان بسیار مقرراتی است و ما فقط عذاب می کشیم.

زمانی از تهران برای بازرسی می آیند که هم هوا خوب است،هم بخور نمیر آبی داریم و سعی می کنند غذای آن روز چیز بهتری باشد. مدتی از ماه رمضان را که در خوابگاه بودیم با غذاهای مزخرفشان ساختیم باز هم خدا را شکر.این را بگویم که ما خدا را شاکریم به خاطر اینکه آینده ی تضمین شده ای که داریم اما چرا تا نسبت به چیزی اعتراض می کنیم ما را تهدید می کنید و حقوق مان را در سرمان می کوبید؟

آن هم حقوقی که تا به دست ما برسد چیزی از آن باقی نمی ماند و با اینکه پول غذای خوابگاه را پرداخت می کنیم باز هم مجبوریم از بیرون غذا تهیه کنیم یعنی از یک طرف پول مان هدر می رود و از طرف دیگر مجوریم از بیرون غذا تهیه کنیم.

تا این اعتراضات و انتقادات نباشند که کشور پیشرفتی نمی کند.

مگر ما چند روز از ماه رمضان را در خوابگاه ماندیم که به اندازه ی یک ماه از حقوق مان کم کردند.این اصلا حلال نیست و بسیاری از دانشجویان از شرایط خانوادگی خوبی برخوردار نیستند که ساپورت شوند و به امید بورس بودن کمی خاطرشان تسلی می یابد اما با این کسری های ناعادلانه امیدها را ناامید می کنید.

اعتراض ها هم که جوابی ندارند و انگار به در می گوییم که دیوار بشنود. رشته ی الهیات را هم که دق مرگ شان کردید.درس هایشان به اندازه ی کافی سخت هست این فیلم ها چیست که سرشان در می آورید.

بنده های خدا به کجا که رو نزدند اما با خنده و شوخی آنان که به ظاهر مسئولین خوانده می شوند اما جز بی مسئولیتی چیزی از آنان صادر نمی شود روبه رو شدند.این همه بی عدالتی سختی دوزخ را نمی ارزد.

به خاطر عدم برنامه ریزی درست 9ترمه شدن حقشان نیست و آنان دارند به پای بی برنامگی شما می سوزند الان هم که می گویند دیدند انگار تعدادی از واحدها کم شده البته شاید هم اشتباها در پروفایلشان تعداد واحدهای باقی مانده را زدند.

فقط این رابدانید ما فدا شدیم تا ورودی های دیگر کارشان بهتر جلو رود اما باید حداقل به ما که ورودی91 بودیم آسان تر می گرفتید اما خیلی سخت به ما گذشت خیلی.

بازهم خدا را شکر.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 24 تیر 1395 23:17 خوانده شده: 1622 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
معلم ناامید 1395/04/25 - 04:56
متاسفانه فضای خشک بر تربیت معلم ریشه دوانده
کاش من معلم لیسانس علوم تجربی امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد در این دانشگاه را داشتم!!
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/04/25 - 07:39
آینده تضمین شده؟ باید می فرمودید آینده تباه شده دوست عزیز الان یک معلم تا پانزدهم ماه حقوقش کفاف می دهد بعد از آن یا باید از خجالت سر پایین باشد یا سراغ شغل اصلی رفت تا بتوان پانزده روز دوم ماه را سر کرد اگر اینده تضمین شده می خواهید از ما عبرت بگیرید و از همین الان به فکر شغل اصلی باشد ومعلمی را شغل سوم یا چهارم حساب کنید
پاسخ + 0 0 --
باز نشسته 1395/04/25 - 10:16
درود و احسنت،برو دکه بزن پفک بفروش درامد دو تا معلم داری
پاسخ + +4 0 --
معلم 20 سال سابقه 1395/04/25 - 09:57
پس مثل افلاطون برخورد بشه، اول و اخر معلمی همینه؟
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/04/25 - 11:10
منم ورودی ۹۱ ام
واقعا اذیتمون کردن
با کلی یی برنامگی
از روز اول اذیتمون کردن وقتی ی کاغذ گذاشتن جلومون و گفتن امضا کنید
خوندیم نوشته بودید با اینکه ورودی بهمن باشم مشکلی ندارم
ناچار امضا کردیم شش ماه از عمرمون اینجا تلف شد...
با بی برنامگیشون کلی واحد اضافه شد
با بی برنامگیشون واحدا رو درست ارائه ندادن و کلی واحد موند برا ترمای اخر
ب حقوقمون درست درازی کردن و هر اعتراضی بدون جواب موند
تو بد ترین شرایط توی خوابگاه موندیم خوابگاه ک چی بگم...
با اساتیدی سرو کله زدیم ک...
تمام فعالیتای فرهنگیمون رو ب چشم بزهکاری دیدن و هزار جور تهمت زدن بهمون
اخر سرهم با یک پرونده پر از تهمت خواستنمون....
این شرایط گذشته و حال ما بود
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/04/25 - 11:11
ایندمونم معلمای دیگه است ک دائم دارن اعتراض میکنن و ناراضی ان
اینده ای ک دائما حقوقمون زیر پا گذاشته میشه
با بدترین برخورد ها از سوی خانواده ها و جامعه روبرو میشیم
معلم سر کلاس درس کشته میشه....
بدون ذره ای منزلت اجتماعی در پایین ترین سطح از طبقه اجتماعی
وقتی تو خیابونای ی شهری راه میرفتم و میدیدم تموم مغازه ها و لباس فروش لوازم خانگی کفش همه و همه پشت شیشه مغازشون زده بودن فروش اقساطی ب معلمان دلم سوخت ک دیگه حتی نمیشه صورت رو با سیلی سرخ کرد
وقتی دوستای قدیمی میپرسن چیکاره شدی و وقتی میگی معلم تو جواب میشنوی درسته حقوقشش کمه و ادامه جمله... میفهمی دیگه با سیلی صورت سرخ کردن هم نشدنیه
این هم اینده ما بخاطر عشق ب یک حرفه....
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/04/25 - 11:32
خوبه ! همینکه میگی " آینده مان تضمین شده " برات بسه! همکار آینده : حالا حالا کار زیادی در پیش داری . ما که عمرمفیدمون در این سیستم پر از تبعیض و خیانت تلف کردیم دوست عزیز. سیستمی که ارزش و جایگاه اجتماعی معلم را بشدت تنزل داده. خدا لعنت کنه عامل اصلی این کارو. در آینده ی نزدیک متوجه " تضمین آینده" میشی.
پاسخ + +2 -1 --
محمد 1395/04/25 - 20:23
هنوز کجای کارین،وقتی تشریف بردین سرکلاس با دانش اموزای بی ادب و گستاخ روبرو شدین متوجه میشین آینده تضمین شده زمانی هست که صبرایوب داشته باشی
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/04/25 - 22:33
کاش فقط دانش آموز بود . کل سیستم پر از فساد شده ، ستاد و اداره ای که هیچ کاری برای معلم نمیکنه ولی در عوض هزاران توقع داره ، حقوق و حق التدریس و پاداش و مطالباتش رو نمیده توقع داره کسی مجانی کار کنه .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/04/27 - 23:17
دانشجو بچه کجاشو دیدی؟ عاقبت معلمی مراجعه به بخش اعصاب وروان
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/04/27 - 23:19
تو اقوام میگن کی شودمدرسه ها بازشوند خسته شدیم معلمان فقط بچه هامونو نگه دارن
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/04/27 - 23:20
دربه در فکرکرده معلمی ...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور