صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

بیانیه رییس جمهور جایی برای مماشات با متخلفان باقی نگذاشته است : قبل از آن که نهاهای نظارتی مسایل و تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان را کشف و اعلام کنند ،فانی رودربایستی و تردید را کنار بگذارد و دنبال داستان را بگیرد !

رییس جمهورگفت با کسی عهد اخوت نبسته است/مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید زیرمجموعه شرکت پتروفرهنگ چقدرحقوق و پاداش می گیرد/ تخلفات مالی و حقوق های نامتعارف و فساد اقتصادی مساله ای جناحی و سیاسی نیست/ یادآوری خطاهای دولت سابق مهم است اما اقدامات دولت در برخورد با فساد مهم تر است/ صندوق ذخیره فرهنگیان پاشنه آشیل آموزش و پرورش و  بافت سازمانی و تو در توی آن مستعد فساد است/ هیاتی مستقل و غیر سیاسی،حقوق و مزایا و پاداش و وام های کم بهره و خودروهای لوکس 100 تا 150 مدیر و مشاور صندوق را بررسی کند/ قبل از ورود نهادهای نظارتی آقای فانی هیات مستقل تشکیل دهد و ظرف یک هفته نتیجه را اعلام کند/ موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان سال ١٣٧٣با هدف افزايش قدرت مالي دوران بازنشستگي فرهنگیان و در اجراي تبصره ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه تشکیل شد/بعداز جنگ تحمیلی برخی وزارتخانه ها و نهادها وارد کار اقتصادی شدند/پدیده دیگر دهه 70 ظهور شرکت های مضاربه ای بود/ علی اصغر فانی، مرتضی حاجی،حسین مظفر، محمد نطحایی، غلامرضا حیدری کردزنگنه، سیدرحمت الله اکرمی و سید حسین شبیری اعضای هیات امنای صندوق اند/ آقای فانی و دیگر اعضای فرهنگی هیات امنا در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی و بانکداری و امور سیاحتی و آی تی و بیمه و... متخصص و صاحب نظر نیستند و توانایی برنامه ریزی و نظارت و کنترل بر شرکت های تخصصی را ندارند/ اعضای صندوق ذخیره نقشی در تعیین مدیران موسسه،نظارت بر عملکرد  و عزل آنها راندارند/ اختیارات مجمع عمومی موسسه صندوق، به هیات امنا تفویض شده است/ اسامی 7 عضو هیات مدیره و قایم مقام صندوق در سایت صندوق دیده نمی شود/جدید ترین  اطلاعات مندرج در "اتاق شیشه ای" سایت صندوق مربوط به سال 93 است!/ آقای غندالی مدیرعامل صندوق تیپ اداری است و و در امور بانک و بیمه و صنعت نفت و آی تی، تجربه و تخصص و سابقه ندارد/ غندالی گفته که فقط 17 میلیون حقوق می گیرد/ آقای فانی باید رودربایستی و تردید را کنار بگذارد/ اگر بعد از دستور رییس جمهور،وزیر تعلل کند و نهادهای نظارتی وارد شوند و تخلفی کشف کنند موقعیت فانی بسیار ضعیف می شود

بیانیه رئیس جمهور در مورد فیش های حقوقی نجومی و وضعیت پاداش مدیران در صندوق ذخیره فرهنگیان

طبق گزارش رسانه ها ، آقای ع.ج مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید زیر مجموعه شرکت پترو فرهنگ از شرکت های موسسه صندوق ذخیره قرهنگیان ، در یک سال مبلغ یک میلیارد تومان حقوق و مزایا دریافت کرده است.  البته در کنار آن، پاداش هم می‌گرفته. تصویر منتشر شده از یک سند مالی گویای این است که وی مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان با عنوان «پاداش راه‌اندازی پروژه MEG» طی یک فقره چک به تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۴ دریافت کرده است. ظاهرا صندوق این خبر را تکذیب نکرده است. اگر این خبر صحت داشته باشد معلوم می شود در حفظ سرمایه فرهنگیان امانت داری نشده است. آیا صندوق در جهت شفافیت حاضر است حقوق و مزایا و پاداش مدیر عامل و هیات مدیره ده ها شرکت تو در توی زیر مجموعه صندق را برای اطلاع اعضا اعلام کند؟

بیانیه رییس جمهور جای مماشات با متخلفان باقی نگذاشته است. رییس جمهور در این بیانیه تصریح کرد که : دولت از این فرصت برای ساماندهی "نظام شفافیت اطلاعات" بهره خواهد برد... با کسی عقد اخوت نبسته ام؛ مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم....لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاءهای قانونی با فوریت تهیه می شود... دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداکثر حقوق مدیران می شوند. مساله فیش های حقوقی را باید هم ریشه یابی علمی کرد و روزنه ها و منفذهای قانونی و آیین نامه ای را مسدود کرد و هم از سطح مجادلات سیاسی فراتر برد. یکی از نزدیکان رییس جمهور گفت: "برای مردم مهم است که بدانند دولت‌های قبلی چه خطاهایی مرتکب شده‌اند، اما بسیار مهم‌تر آن است که بدانند دولت فعلی برای ممانعت از تکرار آن خطاها چه می‌کند."

صندوق ذخیره فرهنگیان پاشنه آشیل این وزارتخانه است. بافت سازمانی و تو در توی این صندوق آن را به مکانی مناسب برای رشد فساد تبدیل کرده است. قبل از اینکه نگاهی با تاریخچه تشکیل صندوق و ساختار آن بیاندازم از آقای علی اصغر فانی تقاضا می کنم در اجرای دستور رییس جمهور هیاتی مستقل و غیر سیاسی و غیرجناحی برای بررسی حقوق و مزایا و پاداش و امتیازاتی مانند وام های کم بهره مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های زیر مجموعه و مشاوران اقتصادی و نیز اعضای اصلی هیات مدیره و مدیر عامل و میزان حق الجلسات اعضای هیات امنا تشکیل دهد و نتیجه را ظرف مدت یک هفته با شفافیت و جزییات اعلام کند.به نظر من ، کار این کمیته فعلا در چهارچوب حقوق و مزایا و امتیازات غیر متعارف محدود بماند.  

نتیجه این بررسی هر چه باشد به سود وزیر و مجموعه آموزش و پرورش و موسسه صندوق است و مهم تر از همه باعث تقویت اعتماد فرهنگیان به مجموعه دولت و رییس جمهور خواهد شد. وضعیت سیاسی و اداری ایران به گونه ای است که شاید بتوان تخلفی را برای مدتی پنهان کرد. اما نمی توان همه چیز را برای همیشه مخفی کرد. اگر نهادهای نظارتی خارج از آموزش و پرورش وارد ماجرا شوند و احیانا تخلفی کشف کنند و یا اینکه فردی در داخل مجموعه به دلایل سیاسی و یا هر دلیل دیگری مجموعه ای از اسناد تخلفات صندوق را منتشر کند منجر به بحرانی می شود که تحمل آن فوق طاقت آموزش و پرورش است. به علاوه در چنین حالتی وزیر آموزش و پرورش به عنوان رییس هیات امنا متهم به قصور در نظارت بر زیر مجموعه صندوق خواهد شد.    

تازه بعد از ماجرای حقوق های نا متعارف می رسیم به بررسی عملکرد مدیران صندوق بر اساس انتظارات رییس هیات امنای صندوق. درمهرماه سال 92 علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ،شهاب‌الدین غندالی را به عنوان مدیر عامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب کرد. فانی در مراسم معارفه تغییر مدیریت صندوق را غیرسیاسی و درجهت تقویت و ارتقای بهره‌وری این موسسه ارزیابی کرد.

او به سه نکته مهم اشاره کرد : اول اینکه "فرهنگیان احساس کنند که سرمایه آنان در صندوق پشتوانه قابل اعتمادی برای دوران بازنشستگی آنان است." دوم اینکه فعالیت های صندوق "شفاف"  شود و سوم اینکه خدمات مناسب در حین خدمت به اعضا ارائه شود تا به تعبیر آقای فانی" فرهنگیان شهد و شیرینی عضویت در صندوق را بچشند." باید ببینیم آقای غندالی در 33 ماه گذشته تا چه اندازه توانسته به این اهداف دست یابد؟

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در اواخر سال ١٣٧٣ با هدف افزايش قدرت مالي دوران بازنشستگي فرهنگیان ، در اجراي تبصره ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه تشکیل شد. فرهنگيان مي‌توانند ماهانه حداكثر مبلغ پنج درصد حقوق و مزاياي خود را به حساب صندوق واريز نمايند. دولت موظف است همه ساله معادل مبلغ فوق را كه به همين منظور در بودجه سالانه منظور می گردد، به صندوق مزبور واريز نمايد. سهم‌الشركه فرهنگيان در هنگام بازنشستگي و از كارافتادگي و يا بازخريدي به آنان و در صورت فوت به وراث آنها مسترد مي‌گردد. صندوق ذخیره همان گونه که از نامش هم پیدا است نوعی صندوق مکمل صندوق بازنشستگی بود.

برای درک چرایی تاسیس صندوق باید به اوضاع اقتصادی و اجتماعی آن زمان نگاهی بیندازیم. بعد از پایان جنگ برخی از وزارتخانه ها و نهادها وارد فعالیت های اقتصادی شدند. تحلیل این بود که سازمان های دولتی از طریق فعالیت های اقتصادی هم درآمد زایی کنند و هم تا حدی دستشان برای کمک به کارکنان خود باز شود. اما ورود سازمان های دولتی و غیر دولتی به حوزه اقتصاد نتایج پیش بینی نشده ای هم به دنبال داشت. از جمله این نتایج بروز فساد مالی و گسترش روحیه دلالی و سوء استفاده از اختیارات اداری برای کسب منفعت بود. فعالیت های مالی نهادها و وزارتخانه ها نوعی ملوک الطوایفی اقتصادی را پدید آورد. در دوره اصلاحات دستگاه های تحت کنترل دولت از فعالیت اقتصادی منع شدند.

پدیده دیگر دهه 70  ظهور شرکت های مضاربه ای بود. این شرکت ها سرمایه های خرد مردم را جمع می کردند و با سرمایه گذاری در بخش مسکن و خرید ارز  و سوار بر موج تورم به سودهای هنگفتی دست می یافتند. شرکت های مضاربه ای هیچ محدودیتی برای فعالیت نداشتند و معمولا سودی بالاتر از سود بانکی به مشتریان خود پرداخت می کردند. بسیاری از این شرکت ها سرمایه های مردم را بالا کشیدند و اعلام ورشکستگی کردند. صندوق ذخیره فرهنگیان هم در واقع نوعی شرکت مضاربه ای بود که با پول سرده گذاران باضافه سهم دولت، بر اساس الگوی شرکت های مضاربه ای در همه زمینه ها بدون محدودیت وارد فعالیت شد. با این تفاوت که ماهانه به اعضا سود پرداخت نمی کند و بعد از پایان خدمت عضو مجموعه سرمایه و سود را به عضو برمی گرداند.

یکی از تناقض های صندوق ذخیره  این است که افرادی با تجربه اداری و بوروکراتیک در راس موسسه ای با ده ها شرکت بزرگ و متوسط قرار گرفته اند.  احتمالا آقایان علی اصغر فانی ،  مرتضی حاجی ، حسین مظفر ، محمد نطحایی و...در حوزه کاری خود افراد مسلط و توانمندی هستند اما بعید است که بتوان این افراد را در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی و بانکداری و امور سیاحتی و آی تی و بیمه و... متخصص و صاحب نظر دانست.

به نظر می رسد هیات امنا به عنوان بالاترین ارگان موسسه صندوق نقشی تشریفاتی و شبیه ماشین امضا دارد. در موسسات خصوصی و تعاونی ، مجمع عمومی که مظهر اراده اعضا است، بالاترین نقش را دارد اما در موسساتی که هیات امنا دارند اختیارات مجمع عمومی به هیات امنا واگذار شده است.

اگر روشن تر بگوییم ، اعضای عادی صندوق ذخیره هیچ نقشی در تعیین مدیران موسسه ، در نظارت بر عملکرد آنها و در عزل آنها ندارند. تنها می توانند عضو صندوق شوند یا از آن خارج شوند.  نقش مجمع عمومی طبق  اساسنامه به هیات امنا تفویض شده است. هیات امنا هم حداقل سالی دو بار تشکیل جلسه می دهند تا در مورد مسایل موسسه اتخاذ تصمیم کنند! هیات امنا مرکب از 5 تا 7 نفر است که برای مدت دوسال انتخاب می شوند و عضویت آنها قابل تمدید است. انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و حسابرس مستقل و بازرس موسسه و تعیین حقوق اعضای موظف هیات مدیره و حق حضور اعضای غیر موظف و پاداش آنها و حق الزحمه حسابرس مستقل و بررسی و تصویب گزارش های مالی از وظایف و اختیارات هیات امنا است.   

در حال حاضر به جز فانی و مظفر و مرتضی حاجی و سید محمد بطحایی ، آقایان غلامرضا حیدری کرد زنگنه ، سیدرحمت الله اکرمی و سید حسین شبیری در هیات امنای موسسه صندوق عضویت دارند.

به نظر می رسد هیات امنا در جنب خود یک شورای سیاست گذاری از افراد صاحب نظر تشکیل داده است که جست وجوی من برای دست یافتن به اسامی این افراد بی نتیجه ماند. سایت صندوق، صفحه ای دارد با عنوان " درباره موسسه " زیر این عنوان اول "سخن مدیر عامل" بعد "موسسه در یک نگاه" و "اساسنامه" و "نمودار سازمانی" را می بینیم. اما خبری از اسامی اعضای هیات امنا و 7 عضو هیات مدیره صندوق و  اسامی شورای سیاستگذاری و نام قائم مقام اجرایی و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکتها و... دیده نمی شود.  

اسامی شرکت های وابسته به صندوق در سایت موسسه اعلام شده است. شرکت های وابسته به صندوق در گروه های ساختمان ، انرژی (نفت و گاز و پتروشیمی)، صنعت ، صنایع آموزشی ،  آی تی ، خدمات رفاهی ، بورس ، بانک ، بیمه طبقه بندی شده اند ..سایت صندوق صفحه ای دارد به عنوان اتاق شیشه ای که ظاهرا حکایت از شفافیت صندوق می کند .در این صفحه اطلاعاتی در باره صورت سود و زیان ، وضعیت مطالبات سهم دولت ، خدمات ارائه شده به فرهنگیان ،سبد سرمایه گذاری ، مبالغ پرداخت شده به خروجی ها ، ضریب نفوذ اعضا و... درج شده است. اما این اطلاعات به روز نیست.

عمده اطلاعات و آمار مندرج ، مربوط به نیمه اول سال 93 و در مواردی نیمه دوم سال 93 است. در واقع از فعل و انفعالات صندوق در سال 94 و 95مطلبی دیده نمی شود. سال 95 را شاید بتوان توجیه کرد و گفت که هنوز سال مالی به پایان نرسیده است،  اما عدم انتشار اطلاعات مالی سال 94 با اصل شفافیت و عنوان اتاق شیشه ای تناسبی ندارد.

به نظر می رسد گردانندگان صندوق هروقت خودشان مصلحت بدانند پاره ای اطلاعات دست چین شده را به اعضا ارائه می دهند. شفافیت اصل گم شده در صندوق است و پنهان کاری اصلی است که هم در دوره های گذشته و هم اکنون بر فضای مدیریتی صندوق حاکم است.

مدیران صندوق ، عضویت بیش از هفتصد هزار فرهنگی در صندوق را نشانه اعتماد اعضا به مدیران صندوق و تایید عملکرد خود می دانند. اما در واقع آنچه صندوق ذخیره را برای فرهنگیان جذاب کرده است. پرداخت سهم دولت به موازات سهم عضو است.

به عبارتی اگر یک عضو  هزار تومان در صندووق سرمایه گذاری می کند با احتساب سهم دولت انگار دو هزار تومان سرمایه گذاری کرده است. اگر سهم دولت که در واقع نوعی کمک دولت به اعضای صندوق است قطع شود ، فرهنگیان راه های سودآورتری برای سرمایه گذاری در چشم انداز خود دارند. احتمالا اگر یک فرهنگی مجموعه سهم خود و سهم دولت را در یک حساب سپرده بانکی و یا شرکت بیمه سرمایه گذاری کند، سود بیشتری کسب می کند و کنترل بیشتری بر سپرده خود دارد. 

به دلیل کمبود اطلاعات و بسته بودن صندوق نمی توان به طور قطعی در باره میزان فساد و سوء استفاده در صندوق نظر داد. هر چند در سال های گذشته حکایتهای بسیاری در باره تخلفات در معاملات صندوق بخصوص در خرید و فروش زمین و عقد قرارداهای تجاری  به بیرون درز کرده است، اما یک نکته روشن است. بافت صندوق مستعد فساد و سوء استفاده های کلان است. بضاعت تخصصی وزیر اعضای فرهنگی هیات امنای صندوق در حدکنترل و نظارت و برنامه ریزی برای این موسسه عظیم و تو در تو نیست. موسسه برای عقد قراداد از مقررات دولتی مانند مزایده و مناقصه پیروی نمی کند. اراده مدیران عامل شرکت ها بسیار تعیین کننده است.

اطلاعات کافی و به موقع از دارایی و عملکرد مالی صندوق منتشر نمی شود. اعضا نظارتی مستقیم و حتی غیر مستقیم بر کار مدیران ندارند. در سایت صندوق هیچگونه اطلاعات جدید از سال 93 به بعد وجود ندارد. در چنین فضایی ویروس فساد رشد می کند. در حالی که رئیس‌جمهور ، دولت را به تسریع در اجرای قانون «دسترسی و انتشار آزادانه اطلاعات» متعهد ساخته است.  این قانون به گفته مشاور رییس جمهور : "بخش مهمی از فرآیند خلق «نظام شفافیت اطلاعات» است و اجرایی شدن این قانون، هم پوشیدگی‌های نظام اداری را آشکار می‌کند و هم پوسیدگی‌های آن را در معرض دید، بررسی و نقد قرار خواهد داد."

بعد از قضیه افشای فیش های حقوقی آقای غندالی در جایی گفته است که من 17 میلیون حقوق می گیرم. شاید راست بگوید و شاید مثل برخی مدیران تنها بخشی از حقوق و مزایای او 17 میلیون تومان باشد. به نظر من بسیار محتمل است که مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های اقماری صندوق و حتی مدیرعامل و هیات مدیره اصلی صندوق ، حقوق و پاداش های غیر متعارف دریافت کنند.شاکله صندوق هیچ فرقی با شرکت هایی که در آنها تخلف صورت گرفته ندارد. اگر جاهای دیگر از منفذهای قانونی سوء استفاده کرده اند در صندوق که آیین نامه ها را خود مدیران نوشته اند، احتمال وجود منفذ و خلاء قانونی بیشتر است.

قبل از هر چیز دانستن این مطلب ضروری است که صندوق ذخیره و شرکت های تو در توی آن را چه کسانی می گردانند؟ اینها از کجا آمده اند؟ این افراد بر اساس کدام شایستگی ها منصوب شده اند؟ دریافتی آنها تحت هر عنوانی چقدر است ؟از کدام مزایای جانبی مانند وام و خرید خودرو لوکس و... برخوردارند؟  

در سیستم اداری کشور به دلیل وجود دو جناح و گرایش های مختلف سیاسی چیزی پنهان نمی ماند. مصاحبه ابراهیم سحر خیز معاون حاجی بابایی در باره فساد در صندوق ، هشدار دهنده است. برای آقای فانی مایه سرافکندگی است که بعد از بیانیه رییس جمهور منتظر بنشیند تا نهادهای نظارتی متمایل به جناح مخالف دولت ، مسایل و تخلفات صندوق را کشف و اعلام کنند. آقای فانی باید رودربایستی و تردید را کنار بگذارد و دنبال داستان را بگیرد.

ممکن است کسانی بپرسند با این صندوق چه باید کرد؟

به نظر من ، این صندوق یادگاری از یک دوره سپری شده است. اگر دولت ، سهم دولت را به شکل دیگری برای رفاه معلمان و بازنشستگان هزینه کند اصولا صندوق فلسفه وجودی خودش را از دست می دهد. در اساسنامه هم  موضوع انحلال موسسه پیش بینی شده است. اما فعلا آنچه ضروری است شفافیت است و اینکه جناب فانی به عنوان وزیر دولت تدبیر و امید بیانیه رییس جمهور در مورد قضیه فیش های حقوقی را عملی و اجرایی کند.

اگر مدیران صندوق از این آزمون سرافراز بیرون آمدند با قدرت و اطمینان تا تصمیم گیری مجلس در باره موجودیت صندوق به کار خود ادامه می دهند و اگر هم افراد متخلفی در بین 100 تا 150 مدیر ضندوق پیدا شدند با آنها برخورد شود و اموال صندوق از آنها پس گرفته شود و مطابق قانون تنبیه و مجازات شوند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید   

پنج شنبه, 17 تیر 1395 23:55 خوانده شده: 2474 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +16 -10 --
ممقانی 1395/04/18 - 00:56
درست نیست که نادانسته و بدون اطلاعات تهمت بزنیم ولی چون خود وزیر به عنوان رئیس هیئت امنا تقریبا همه کاره است و هم اینکه احتمالا از محل پاداش ها و مزایای گوناگون سهم داشته است مطمئنا در این صورت خود ایشان هیچ کاری انجام نخواهد داد مگر اینکه مجبور به این کار شود که آن موقع هم لاجرم سیاست به کار خواهد آمد و توجیه ...
خدا کند که خود وزیر پاک باشد و بتواند با شجاعت کاری صورت دهد
ولی به نظر بنده باید یک مرجع بی طرف مانند سازمان بازرسی و ... وارد شود
پاسخ + 0 0 --
باز نشسته 1395/04/18 - 10:33
اقای ممقانی گفته های شماازاحتمالات است مثل اینکه شماازاداری هاهستیدکه طرفداری میکنیددولت دانسته که خورده اندسهم دولت راقطع کرده. برای شماهم که فرق نمیکنه ازچندجادریافتی حتما دارید.ویاازصندوق وام هایی گرفته ایدکه امیدواریدهمه صحبتهادروغ باشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/18 - 12:13
سهم ما از این دولت تا به حال دروغ و نا امیدی و حقارت بوده است. هرجا بگی معلم هستی با دید یک مسکین به آدم نگاه میکنند.
حالا یکی پیدا بشه و از کیسه معلم دزدی کنه, چقدر باید پست و بی شرف باشه؟!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 05:34
جناب ممقانی بحث دستمزدهای نامتعارف مدیران، یک موضوع عمومی است که در همه دستگاه ها و نهادها نمونه ایی از آن وجود دارد و از سوی دولت پیگیری می شود. به تصریح مقام معظم رهبری تصمیمات دولت در این زمینه شامل همه دستگاه ها و نهادها می شود. به نظر من وزیر به عنوان رییس هیات امنای صندوق باید هیاتی مستقل را مامور رسیدگی به پرداختهای مدیران صندوق و تخلفات احتمالی آنها کند. دو عامل همیشه در جلوگیری از تخلفات مالی و غیر مالی مدیران و به نتیجه رساندن پیگیری ها موثر است. 1- هوشیاری و فشار افکار عمومی . 2- هم عملکرد درست دستگاه های نظارتی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/19 - 05:54
موافقم
پاسخ + 0 0 --
ممقانی 1395/04/19 - 15:22
همکار عزیز بازنشسته
شما از کجا متوجه اداری بودن و طرفدار فانی و صندوق بودن بنده شده اید برای اینجانب جای سوال است بنده متاسفانه حتی پول پیش ندارم بدهم و از صندوق خودرو بگیرم با اینکه در اولویت هستم
اگر کمی دقت می کردید من در پی مطلب همکار عزیزمان آقای شیرزاد عبدالهی عرض کردم که هرچند تهمت زدن بدون مدرک به آقای فانی خوب نیست ولی خود آقای فانی برای قضاوت در مورد خودش گزینه مناسبی نیست حتی برای تشکیل یک ستاد بی طرف !!
چون فکر نمی کنم کسی برای نقد عملکرد خودش افراد بی طرف را به کار بگیرد و مطمئنا کسانی را به کار می گیرد که مطابق نظر خود کار کند
به هرحال شما که دوست دارید برای خنک شدن دلتان به هرکسی که اسم فانی را بیاورد حمله کنید حالا اسم بنده را هم بگذارید کنار آقای عبدالهی و شهسوار زاده و پور سلیمان به عنوان مدافع فانی!!!
پاسخ + 0 0 --
ممقانی 1395/04/19 - 15:40
جناب شیرزاد اختلاف عقیده بین بنده و شما در این است که شما به عنوان رئیس هیئت امنا آقای فانی را برای تشکیل یک گروه حقیقت یاب پیشنهاد می کنید و بنده عرضم این است که خود آقای فانی به این دلیل که به علت عضویت در هیئت امنا به احتمال قریب به یقین از پاداش ها سهم داشته است و هم اینکه برفرض اینکه پاداش هم نگرفته باشد باید در صورت وجود تخلف احتمالی که به قول شما صندوق مستعد این امکان هم هست باید حداقل جوابگو باشد پس خود ایشان برای این امر مهم مناسب نیستند
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/04/20 - 03:13
موافقم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/21 - 06:53
بله آقا بله بله مبارزع با فساد از خودمان شروع شود
پاسخ + +17 -4 --
روح‌الله 1395/04/18 - 01:01
چی شد‌آقای شیرازد جان. ترسیدی فساد صندوقم لو بره آبروی نداشته فانی جونت بیفته خطر!! ناراحت نباش این شتریه که در خونه همشون.... خوابیده. دست همشون رو میشه. اگر هم بخوایم قبول کنیم انتشار این فیشها بخاطر تخریب دولته بازم دستشون درد نکنه، شما که میگفتین دولت در تنگناست. درآمد دولت کم شده!!! پس این حقوقهای نجومی از کجا اومد. جالب اینجاست‌ خود روحانی هم با جناب صدر حسینی دیدار داشتند و با استعفاشون موافقت کردن بدون اینکه حتی بگن این آدم تخلف‌کرده یا برکنارشون کنن. دختر جناب صفدرخان هم که گفتن ما فقط سهممونو از انقلاب دریافت‌کردیم کار بدی نکردیم که!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 05:44
روح الله عزیز موضوع فسادمالی و تخلفات مدیران از دید من مساله ای جناحی و سیاسی نیست. اما اگر بنا به مقایسه باشد اولا حجم تخلفات مالی این دوره یک هزارم تخلفات دولت گذشته نیست. ثانیا رییس دولت گذشته پای مدیران متخلف و فاسد ایستاد اما روحانی گفت با کسی عقد اخوت نبسته ام... شما دیدی که در همین مدت کوتاه مدیران چند بانک و شرکت بیمه و حتی به قول شما صفدر حسینی هم برکنار شدند . در حالی که محمود احمدی نژاد هنوز هم از مدیران .... ی مانند رحیمی و بقایی و مرتضوی و ده ها نمونه دیگر دفاع می کند. احتمال فساد در هردولتی هست. مساله نحوه برخورد روسای جمهور با فساد و متخلفان است. در مورد صندق قضیه انتقادهای من سابقه ای 17 ساله دارد و بافت مدیریتی و ساختار صندوق در همه دوره ها از زمان تشکیل در 22 سال پیش مستعد فساد بوده است.
پاسخ + +27 -1 --
حسین 1395/04/18 - 01:19
باید نصف بدنه دولت اخراج بشن که.!!
چون همه وزرا و معاونان و مدیران کل و سازمانها و بانکها و غیره نجومی بگیرند..
من میگم کلا دولت استعفا بده. اگه ژاپن یا یه کشور مترقی بود حتما خودشون استعفا میدادند.
ولی اینجا سرزمین پاک دستان و پیشانی داغ شده هاست و کسی جرمش را قبول نمیکند.!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 05:53
مساله فیش های حقوقی مربوط به بدنه دولت و سایر دستگا ها نیست. مساله ای مربوط به راس بانکها و شرکتها و نهادها است. اینجا البته ژاپن نیست . بیشتر تخلفات مربوط به منفذها و روزنه های قانون و آیین نامه ها است که باید اصلاح شوند . بخشی از آن هم به عملکرد ضعیف دستگاه های نظارتی برمی گردد اما علت اصلی آن تمرکز ثروت در دولت و نهادهای عمومی است. 60 درصد اقتصاد ایران یا در دست دولت است یا نهادهای شبه دولتی . اقتصاد دولتی منبع تولید رانت و فساد است. ژاپن 128 میلیون جمعیت دارد. در ژاپن دستگاه دولتی آن چیزی حدود 350 هزار کارمند دارد. تعداد مدیران دستگاه های دولتی و شبه دولتی ایران با 80 میلیون جمعیت حدود 450 هزار نفر است!!!کل حقوق بگیران دستگاه های دولتی و لشکری و عمومی ایران به شمول بازنشستگان در ایران 8 میلیون و 500 هزار نفر است.
پاسخ + +14 -2 --
فرهنگی 1395/04/18 - 06:32
دستمریزاد اقا شیرزاد بعضی مواقع هم مطلب موافق فرهنگیان مینویسی اما خدایی سعی کن همکاران خودت را زیاد نکوب
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/04/18 - 08:39
دوست عزیز فرهنگی
سلام

صدای معلم محلی برای گفت و گو و تبادل نظرات و تثبیت تفکر انتقادی است .

به نظر می رسد برخی دوستان از بیان حقایق و واقعیات واهمه دارند !

بارها گفته ایم اگر دوستانی نسبت به مطالب ، اخبار و یادداشت ها نقدی دارند به صورت مستدل ، مستند و منطقی نقد خود را ارسال کنند تا منتشر گردد .

نمی توان جلوی بیان و اندیشه را به دلیل آن که فرضا من خوشم نمی آید گرفت !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 06:04
ممنونم که دست کم یک مطلب مرا پسندیدی . مساله من واقعا کوبیدن نیست که زیاد یکی را بکوبم و یکی دیگر را کم بکوبم. بحث من این است که این تفکر دو قطبی که ما ملت خوب و نازیم و دولت و حکومت بد و اخ اند، غلط است. این تفکر که معلمان ما همه فرهیخته و سختکوش و فداکار ومدیران آموزش و پرورش عقب مانده و منفعت طلب اند غلط است. همه چیزمان مثل همه چیزمان است. ضمنا اگر کسی روی فرد ، گروه ، طبقه و قشر خاصی تعصب داشته باشد هنگام نوشتن از جاده انصاف خارج می شود. مولوی معتقد بود "سختگیری و تعصب خامی است." به نظر من تفکری که دولت را هم درد می داند و هم دوا ، تفکری منفعلانه و عقیم است.
پاسخ + +20 -1 --
معلم 1395/04/18 - 06:48
احسنت 'مطالب جالبي نوشتيد من اطلاعي از فساد هاي محتمل در صندوق ذخيره نداشتم.راستي چرا از سال ٩٣ به بعد اطلاعات أعضا "سپرده وسود وسهم دولت"به دستمان نرسيده ودر سايت ثبت نشده.؟؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 06:05
این سوال را باید آقای غندالی مدیر عامل جواب بدهد و اگر نداد برویم از هیات امنا بپرسیم.
پاسخ + +11 -2 --
سلیمی ساعتلو 1395/04/18 - 09:47
تشکر از سایت صدای معلم و آقای شیرزاد به خاطر این نوشته مستدل و منطقی. هر کسی هر کجا از مقام خود سو استفاده و حرامخواری کرده است عمل زشت و مجرمانه ای انجام داده است خدا کند این عمل در صندوق ذخیره که بودجه اش از همین حقوق ناچیز معلمان زحمتکش تامین می شود صورت نگرفته باشد که زشتیش بیشتر خواهد بود.
معلمان زمانی انتظار داشتند که سرمایه گذاری در این صندوق دردی از آنها دوا کند اما بعد از افزایش قیمت دلار در زمان دولت قبل، در حقیقت اندوخته آنها 3 برابر کاهش پیدا کرد و البته ارزش دارایی های صندوق هم بالا رفت اما از آنها چیزی به معلمان نمی رسد. در حال حاضر صندوق در حد همین سودهای بانکی معمول یا کمتر از آنها سود می دهد و پول معلم هم البته در گرو است چرا که اگر کسی بخواهد الآن سرمایه اش را بردارد باید از خیر واریزی دولت در سالهای گذشته بگذرد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 08:23
جناب سلیمی بنده هم از شما تشکر می کنم بابت حضور فعالتان. وظیفه ما این است که صندوق را از تاریکی به روشنایی بیاوریم تا بفهمیم واقعا در این صندوق راز آلود چه می گذرد؟ بحث اقتصادی هم باید با حضور کارشناسان اقتصادی مطرح شود تا دچار خطا نشویم. یک نکته مسلم است. صندوق مستعد رشد فساد است.
پاسخ + +15 -1 --
ناشناس 1395/04/18 - 10:04
بر اساس گزارش سازمان بازررسی کل کشور بین 950 تا 3000 نفر از مدیران دولت یازدهم «صف درند» و بقیه مردم «در صف».
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 08:34
مدیران دولتی حداقل فیش حقوقی دارند که از روی آن بفهمیم که برخی مدیران ناسالم چقدر به خودشان امتیاز داده اند. اما تکلیف نیمه پنهان اقتصاد که فیش حقوقی ندارند و یا فیش آنها محرمانه است ، چیست؟ خوشبختانه مقامات عالی نظام به این توافق رسیده اند که بحث فیش ها جناحی نشود و همه دستگاه ها اعم از دولتی و عمومی را در بر بگیرد. کسانی که با ترکیب کلمه "صف" به اصلاح طلبان طعنه می زنند به یاد بیاورند که کل رقم تخلفات صفدرها و درصف ها به اندازه یک درصد یکی از اختلاس های دولت گذشته نیست. فراموش نکنید بابک زنجانی و رحیمی و مرتضوی و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و دزدی های معاون اول و.... فراموش نکنیم احمدی نژاد 700 میلیارد دلار درآمد ارزی را به باد داد...اما نبایددر گذشته متوقف بمانیم دولت باید رو به آینده داشته باشد.
پاسخ + +17 0 --
معلم 1395/04/18 - 10:05
یه دونه نان بربری قبل سال 80 ده تومان بود الن با یه کم کنجد 1000 تومن شده
یعنی 100 برابر

حالا چرا با این تورم افسار گسیخته مقدار دارایی معلمان که در کل حجم عظیمی سرمایه می شود ره به جایی نبرده اگر فقط در قسمت نانوایی سرمایه گداری میکردند چه سودی نصیب معلمان میشد
در حالیکه بعد 15 سال هیچ نفعی از این صندوق نبردیم بجز مقدار کسر شده در فیش .حال تا بازنشتگی زنده بمانیم یا نه
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/04/18 - 12:58
انصراف بده برادر من ! ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست
جیب ما معلمان موسسه خیریه مرفه کردن وزارت نشینان که نیست!
خوشبختانه وجدان من راحته که از روز اول خدمت عضو صندوق
کذایی پولسازی برای آقایون نبودم! (هوررررررررررا)
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 08:43
امان از این اعتماد به نفس همکاران که زنگ تفریح مدرسه یا هنگام استراحت در خانه خلاقیت شان بروز می کند و برای همه چیز طرح می دهند. معلوم نیست دوستانی که این همه در اقتصاد و سرمایه گذاری واردند چرا هنوز برای شندرغاز معلم مانده اند و دایم هم نق می زنند؟ این هم نمونه ای از این طرح ها . صندوق ذخیره باید با پول معلم ها نانوایی می زد. حالا هم دیر نشده . آقای غندالی و حاجی و مظفر و فانی و ... بروند یک دوره شاطری و خمیرگیری ببینند و وارد تولید نان بربری بشوند... امروز غندالی در جایی می گفت کسی که 2 میلیون و 800 سرمایه گذاری کرده ، 26 میلیون گرفته ... شما پاشو برو دفتر صندوق ذخیره و غندالی و شرکا را سوال پیچ کن .
پاسخ + +12 0 --
باز -ن -منتظرپاداش۹۴ 1395/04/18 - 10:14
....اقاشیرزادداری ...ممقانی هم باتوهم عقیده است مثل اینکه ایشان پاداش گرفته اندکه طرفداری میکنند.عزیزان بخدا۲۰ اسفند۹۴باهزاران بارتماس تلفنی موفق شدم حق السهمموبگیرم پول پرکشیده اقایان بجای پاداش خودپول صندوقو خورده اندچطوری میشه صندوق ذخیره باآن تعدادکارمنداداری درعرض ۶ماه نتوانه حق السهم یک بازنشسته راردیف کنه!صندوق بازنشستگی هرماه حقوق نزدیک یک میلیون بازنشسته راتا۲۸هربرج ردیف میکنه اماصندوق ذخیره۶ماه طول میکشه!همکاران مواظب باشند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 08:52
جناب باز -ن شما اصلا متوجه نشدی که ممقانی چی گفت .همون جمله اولش را خوانده ای که گفت : " درست نیست که نادانسته و بدون اطلاعات تهمت بزنیم" . این حرف خوب است یا بد است ؟ به نظر من که حرف درستی است. بقیه اش هم که گفته : "خدا کند که خود وزیر پاک باشد و بتواند با شجاعت کاری صورت دهد ." این حرف چه ایرادی دارد ؟ ما باید خیر و خوبی را برای همه بخواهیم. اگر وزیر با شجاعت به تخلفات مدیران رسیدگی کند بد است ؟ شما ناراحت می شوی ؟ چرا؟ ... اما آقای ممقانی حرفشان را در جمله آخر می زند : "ولی به نظر بنده باید یک مرجع بی طرف مانند سازمان بازرسی و ... وارد شود" شما مخالفی ؟ چرا ؟ من متعجبم شما با این مقدار منطق و استدلال چه جوری 30 سال سر کلاس رفته ای ؟
پاسخ + 0 0 --
ممقانی 1395/04/19 - 15:36
جناب بازنشسته
دل پری دارید مثل بنده
حق روستا - کمک هزینه فوت - سه ماه اضافه تدریس - یک ماه معوقه افزایش حقوق چندین سال حق الزحمه کارورزی و ...
همه اینها پاداش های بنده هستند که از سال 88 به این طرف نداده اند از دولت قبل هم هست و نه فقط این دولت !!
ما باید در مقابل خدای خود پاسخگو باشیم و نباید بی خود و بی جهت به کسی تهمت بزنیم
و اگر با دقت خوانده باشید نظر بنده هم مطابق با نظر شما بود ولی به اندازه شما احساسی نیستم که فردا در پیشگاه خدای خود شرمنده باشم
به هرحال امیدوارم شما هم به حق و حقوق خود برسید
اینکه مطلب کسی آنقدر تند نیست که آبی بر آتش دل شما باشد تقصیر چه کسی است ؟
پاسخ + +9 -1 --
بازنشسته مظلوم93 1395/04/18 - 10:24
آقادلت خوشه به این حرفها
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 08:53
درود برشما . امیدوارم مشکل شما حل شود.
پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1395/04/18 - 10:33
واقعا شرم اوره که بدون اجازه درخواست همکار جهت پس اندازه صندوق از حقوقش کسر میشه به دخالت بی جا در اطلاعات شخصی را دیگر باید به کی شکایت کرد!!!!!
ی همکار با25سابقه حق انتخاب نداره که به نفع جیب خودتون بی اجازه براش حساب باز میکنین!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/04/18 - 16:11
دوست عزیز 5 درصد از حق شاغل به عنوان صندوق ذخیره کسر میشود که کاملا اختیاریست شما می توانی انصراف دهی البته اگه 25 سال سابقه داشته باشی دیگه نمی تونی انصراف بدی چون متحمل زیان سنگین خواهی شد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 08:56
صندوق ذخیره و آموزش و پرورش حق ندارند کسی را اجبارا به عضویت صندوق در بیاورند. این کار غیر قانونی است. من شنیده ام استدلال می کنند ما در بدو خدمت افراد را عضو می کنیم اگر نخواستند انصراف بدهند. این کار غیرقانونی و این استدلال هم غیر منطقی است.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/04/19 - 12:11
بله جناب شیرزاد درست شنیده ای در بدو خدمت بدون اطلاع نیروها را عضو صندوق می کنند اونها تا بفهمند صندوق چیه جریان چیه دو سه سال می گذره
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1395/04/18 - 10:41
صندوق فرهنگیان قرار بوده اندازه سهم اعضا دولت سهم بده
این چیزیه ک ادمو ترغیب میکنه ب سرمایه گزاری
وقتی اتفاق نیوفته همون طور ک الان نمیوفته و دولت گفته دیگه قانونا نباید بده اساس صندوق زیر سواله
همونطور ک تو اساس نامه صندوق انحلالش اومده مجلس باید وارد شه و فکری کنه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 08:58
دولتها سهمشان را می دهند منتها با تاخیر و همیشه هم به صندوق بدهکار بوده و هستند. با جمله آخر شما موافقم. مساله در مجلس باید تصمیم گیری شود.
پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1395/04/18 - 11:01
وزارتخونه باید ی نظر سنجی بزاره از اعضا در مورد انحلال یا باقی موندنش
ضمن اینکه کارهایی ک صندوق برا اعضا کردن بغیر جیب خودشون رو بگن تا بدونبم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:02
من فکر می کنم در نظر سنجی اکثر اعضا به دوام صندوق رای بدهند. صندوق ذخیره مکمل صندوق بازنشستگی است. شما به تدریج پولی را به صندوق می دهی . دولت هم معادل این پول را به نام شما به صندوق می دهد در واقع سپرده شما دو برابر می شود. وقتی شما بازنشسته می شوی . مجموع سپرده خودتان و سهم دولت و سود آن را یکجا به شما می دهند.
پاسخ + +18 -1 --
مهدی 1395/04/18 - 11:22
به نظر شما وقت آن نرسیده که دولت به بی عدالتی ها در پرداختها پایان دهد و حقوق معلمان را با سایر کارکنان دولت هماهنگ سازد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:03
بله قطعا وقتش رسیده است. اما ربطی به این مقاله ندارد.
پاسخ + +13 -2 --
ناشناس 1395/04/18 - 11:24
الان تخلفات و بی قانونی و زد و بند در ایران طوری شده که نمیشه به مراکز درونی شکایت برد.
باید از مجامع بین المللی مثل دیوان لاهه و حقوق بشر شکایت کرد..!!!
خخخخخ
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:05
شما تا دیوان عدالت اداری تشریف ببرید . رفتن به لاهه و ژنو پیشکش شما. خودت هم از حرف خودت خنده ات گرفته ....
پاسخ + +13 -1 --
بازنشسته مهر93 1395/04/18 - 12:33
صداوسیما اگرفیلم انگلیسی زنجیررادوباره پخش کندماجراووضعیت حاکم برکشوررانشان میدهدکه چگونه شرکتهای سازمان یافته باسرمایه های اندک وناچیزوتدریجی عوام که قابل پی گیری نبوده امپراطوری تشکیل داده وحاکمیت ودولت رازیرسلطه میگیرند.حسابهای قرض الحسنه بانکهاوصندوق ذخیره فرهنگیان و...نمونه هایی ازاین جریان شوم هستند.مرگ برفراماسونری وبورژوازی.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:11
من شنیده بودم بازنشسته های فرهنگی انقلابی می شوند باور نمی کردم. حالا به چشم خود دیدم ! یعنی الان صندوق ذخیره همان جریان شوم و نماینده فراماسونری و بورژوازیه ؟ الان ایران زیر سلطه فانی و غندالیه ؟ غندالی امپراتوری داره ؟ یا اینکه شعار مرگ شما ربطی به صندوق ذخیره نداشت.
پاسخ + +12 -1 --
احمد 1395/04/18 - 13:15
جناب عبداللهی در باب بحث فیش های نجومی جنابعالی
قبلا در مطلبی در صدای معلم حرف از "پشت صحنه" و ...
می زدید! حالا چه شده که در کوتاه زمانی به بیانیه جناب رئیس
جمهور اشاره فرموده و با چرخشی عجیب داد سخن داده اید!
بله جناب عبداللهی حمایت از چند مدیر فاسد و مرفه بی درد
ارزش یک دوره ای شدن دولت یازدهم را ندارد!دارد؟ نه خیر
عزیز دل ندارد! پس تا وقت فوت نشده فکری هم به حال فانی
جان و بقیه دوستان بنمایند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:21
مساله انتشار فیش ها پشت صحنه سیاسی دارد. عوامل دولت قبلی با طرح فیش ها و تبلیغات روی ان کوشیدند فسادهای چند هزار میلیاردی خود را عادی جلوه دهند. هدفشان هم انتخابات 96 است.... شما اگر از من سوال کرده ای چرا خودت جواب داده ای ؟! ...فانی چه ربطی به فیش حقوقی دارد؟ مدیرانی که در مظان اتهام هستند مدیران شرکتهای دولتی ، بیمه و بانکها هستند. فانی وزیر است..... یعنی می فرمایی بنده فانی را از وزارت عزل کنم که شما یعنی احمد آقا سال آینده به روحانی رای بدهی ؟ نه این معامله به ضرر من است قبول ندارم !
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/04/19 - 13:36
جناب عبداللهي يعني از بودن فاني در پست وزارت په شما چيزي مي ماسه؟ نه فكر نكنم!؟
بهتره سايت وزين صداي معلم «بودن» يا «نبودن» فاني رو در پست وزارت بين معلمان به نظر سنجي بگذاره!
هر چند بعيد مي دونم صداي معلم دست به همچين ريسكي بزنه!
در هر صورت زنده باد مخالف من.
پاسخ + +8 -1 --
جلیل 1395/04/18 - 15:48
سلام جناب اقای شیرزاد کجا بودید چند روز بود مقاله نمی نوشتید دلم براتون تنگ شده بود حتما شما هم همبن حس رو به من دارید اما اینجا فرمودید بیانیه رییس جمهور جای مماشات با متخلفان باقی نگذاشته است. رییس جمهور در این بیانیه تصریح کرد که : دولت از این فرصت برای ساماندهی "نظام شفافیت اطلاعات" بهره خواهد برد... با کسی عقد اخوت نبسته ام؛
خوب بهتر نیست رئیس جمهور از خودش شروع کنه و لیسا اموال و دارایی های خودش و وزیران و معاونینش رو اعلام کنه ؟؟؟ مخصوصا اینکه همانطور که خود وزیران اعلام کردند همشون مولتی تیلیاردر و صاحب ثروت نجومی هستند و همین طور جناب جهانگیری پاداش چند صد میلیونی از کارخانه سیمان دریافت کرده البته با استناد به مطلب ایت سایت بهتر نیس رئیس جمهور دستور رسیدگی با کرسنت رو صادر کنه ؟ احمدی نژاد حالا کار نداریم چه قدر به قول شماها خورده و برده اما حداقلش این بود که لیست تمام دارائیهای خودش رو قبل و بعد از ریاست جمهوری اعلام کرد و منزلی هم که زندگی می کند کاملا مشخص است که کجاست بهتر است پاسخ دهید چرا مجمع تشخیص اموال مسئولین را محرمانه اعلام کرد همه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:39
اعلام دارایی های مقامات قبل و بعد از ریاست جمهوری و وزارت و برخی مشاغل دیگر یک روند قانونی دارد که همه مقامات در همه دولتها و همه دوره ها به آن موظفند. در مورد شایعه علیه جهانگیری بروید اطلاعیه بنیاد مستضعفان زیر مجموعه رهبری را بخوانید. خبر جعلی و ساخته و پرداخته کیهان و رسانه هایی بود که از پول بیت المال تغذیه می کنند و علیه دولت قانونی سنگر گرفته اند. مساله الان دریافتی های نامتعارف مدیران است ونه اینکه کی چقدر دارایی دارد؟ شما به عنوان مدیرکل دوره احمدی نژاد لازم نیست لیست اموال بدهی ، حداقل اسم واقعی خودت را اعلام کن ، بعد از دیگران تقاضا کن لیست دارایی خود را توی روزنامه بزنند. می گویی خود وزیران اعلام کردند مولتی تیلیاردر و صاحب ثروت نجومی هستند باز یک دروغ دیگر گفتی . کدام وزیر و کجا این را گفته ؟کو لینکش ؟ ضمنا جناب مدیرکل سابق ، واحدی به نام تیلیارد نداریم.
پاسخ + +12 0 --
علی 1395/04/18 - 16:44
صندوق خیری برا ما نداره بهتره پول مان را بدن منحل شه بره. این گونه صندوق ها نباشن جامعه سالمتره.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/04/18 - 17:23
کاملا موافقم ولی این موضوع فقط برای معلمان کم سابقه و جدید الاستخدام سود اورد خواهدبود که یا عضو صندوق نشوند و یا انصراف دهند برای معلمان بالای 20 سال طبیعتا به دلیل اینکه 20 سال از حقوقشان در این صندوق کسر شده انصرافشان زیان اور خواهد بود چون با این انصراف حق دریافت دو برابر موجودی را نخواهند داشت البته اگر قانون اصلاح میشد و عنوان شده بود هر فرهنگی در زمان انصراف قبل از بازنشستکی دو برابر صندوق را دریافت می کند در این صورت خوب و به نفع معلمین بود اما با این قانون نمی توان انصراف داد
پاسخ + +9 -1 --
ناشناس 1395/04/18 - 19:03
کمپین افشای فیش حقوقی فانی وبطحایی.همکارانی که امکانش را دارند،افشا کنند.باید انتقام مون را ازش بگیریم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:54
رفتن دنبال نخودسیاهه . ضمنا شما همون اول خودت را لو دادی که قصد انتقام داری و نه روشنگری .
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/04/18 - 19:31
من که هفته قبل از صندوق انصراف دادم تا حداقل اجازه سواستفاده از سرمایه اندک خود را به بعضی از بالانشین ها ندهم .بهترین گزینه انصراف دسته جمعی همه معلمان است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:56
انصراف های فردی و چند نفری تاثیری ندارد اما اگر واقعا کمپینی شکل بگیرد و مثلا 100 هزار نفر از اعضای 700 هزار نفری صندوق تقاضای انصراف کنند تاثیر گذار است.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/04/19 - 22:19
پولش رو گرفتید ؟؟؟؟
پاسخ + +8 -1 --
ناشناس 1395/04/18 - 20:02
سلام خداکند که این صندوق کذایی هرچه زودتر تعطیل شود وپول ما را بدهند
پاسخ + +12 -2 --
محسن 1395/04/18 - 21:30
سلام جناب شیرزاد.خوشحالم که مقاله ای مستند درجهت یکی از مشکلات فرهنگیان نوشتید و دین خودرا با این نوشته اداکردید.گرچه بنده به خیلی از مقالات معمولا جناحی وسیاسی شما نقد دارم ولی بابت زحمت این مقاله ازشمامتشکرم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/19 - 09:57
ممنونم آقای محسن. اضافه کنم مقالات من نظر شخصی من است و نه نظر جناح یا حزب و گروه و...
پاسخ + +3 0 --
باز -ن 1395/04/19 - 10:57
اقاشیرزادشمابایدهم متعجب باشی که بنده باان منطق چطور۳۰ سال کلاس درس رفته ام به این امیدرفتم که درنامیدی امیداست امادیدم اشخاصی مثل شمامنطق ندارندشماهرروزرنگ عوض میکنی افتاب گردانی نورازهرطرف بیایدبه ان سویی. می دانی چرا؟چون شماهم ازآن پاداش هابی نصیب نمانده ای. شمافقط ازان قشردفاع میکنی که حرفت راتاییدکننداماماازانان نیستیم مشکل ماچیزی است که شماان راداریدوگرنه شماهم مثل من منطق پیدا می کردیدبعضی وقتهاهم مواظب گفته هایت باش بامعلم جماعت شوخی نکن.
پاسخ + +2 0 --
جلیل 1395/04/19 - 12:08
خوب جناب شیرزاد عزیز اخذ پاداش توسط جهانگیری از کارخانه سیمان را ساخته و پرداخته تخیلات کیهان دانستی قبول خوب اون وقت ادعای اعلمی نماینده اصلاح طلب زمانیکه جناب جهانگیری وزیر صنعت بود و پاداشهای میلیاردی به مدیرانش پرداخت می کرد چی ؟؟؟؟ اونم ساخته و پرداخته تخیلاته ؟؟؟ در مورد مولت تیلیاردر بودن وزیران ان را که عیان است چه حاجت به بیان است خود وزیر بهداشت هم اعلالم کرده که ثروتمنده مخصوصا نعمت زاده که اون قدر پول داره که می تونه کل ایران رو بکجا بخره دیکه اینا که مثل روز روشنه حالا شما میای منزل حاجی بابایی رو با امثال وزیران روحانی مقایسه می کنی ؟؟؟ وزیران دولت محبوب شما اونقدر پول دارند که دارایی حاجی بابایی یک دهم اموال اونها هم نمیشه مخصوصا اینکه من اصلا نمی دونستم فانی صاحب موسسه
پاسخ + +2 0 --
جلیل 1395/04/19 - 12:10
غیر انتفاعی جماران است اینو از مقالات شما کشف کردم شما که نمی خواهی گفته خودت را منکر شوی و نگفتی چرا جناب روحانی به قانون عمل نمی کند و اموالش را اعلام نمی کند ؟ شما که احمدی نژاد را فردی قانون گریز میدانی حالا چه شده که احمدی نژاد قانون گریز اموالش را اعلام اما روحانی قانونمند به قانون عمل نکرده و دارایش را اعلام نمی کند و با کمک مجمع تشخیص مصوبه محرمانه بودن اموال مسئولین را تصویب می کند
پاسخ + +3 0 --
جلیل 1395/04/19 - 18:26
قابل توجه جناب شیرزاد
شرکت سیمان تهران از کارخانجات پرسود سیمانی کشور است که سهامدار عمده آن متعلق به بنیاد مستضعفان است و بانک‌های مسکن و ملی، بیمه مرکزی و بیمه ایران نیز در آن سهامدار هستند. بنابراین، شرکت سیمان تهران وابسته به نهادهای عمومی کشور است و یک شرکت خصوصی نیست.

بر اساس اسناد موجود که به دست کیهان رسیده ، اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم، از 28 تیرماه ۱۳۸۹ از طرف بنیاد مستضعفان به عنوان رئیس هیئت مدیره سیمان تهران مشغول به کار شده است و ریاست وی بر هیئت مدیره سیمان تهران تا سال 1393 ادامه داشته است.
جناب شیرزا جنابعالی با استناد به تکذیبه بنیاد مستضعفان میفرمایید خبر این پاداش دروغه خوب وقتی جهانگیری توسط این نهاد انتخاب شده طبیعیه که تکذیب کنه مهم اسناد منتشره در کیهان است که معتبر و اقعیست نه تکذیبه بنساد مستضعفان
پاسخ + +1 -1 --
کریم 1395/04/22 - 01:19
آقای شیرزاد تابلو که شما شدی تریبون دفاع از این دولت و وزیر نالایقش، شما تنها کاری که میکنی دفاع از سیاستهای دولت در امر آموزش در قالب نظرات خودتون واین از تمام نوشته هاتون پیداست
پاسخ + 0 0 --
یونس 1395/04/27 - 08:46
اقای غندالی با سلام
یک سوال از محضر شما دارم .
مدیر عامل پتروشیمی مروارید (جوکار) بارها توی صحبت هاش گفته اغلب 180 نفری که اورده تو مروارید به اجبار بازرسی صندوق ذخیره بوده . آیا شما به بازرسی لیست دادی که باید جذب مروارید بشن و آنجا کار کنند یا خودشون بابت مواردی دارن اینجوری از مدیرعامل مروارید (جوکار) امتیاز میگیرند؟ لطفا شفاف بفرمایید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/29 - 09:37
خبر جدید بدستور آقای صفدرعلی اسدی رئیس هیئت مدیره و همچنان جوکار و طاهری تکذیبیه حقوق یک میلیاردی جوکار از وب سایت شرکت پتروشیمی مروارید حذف شد. خودشون دیدن که چه سوتی دادن با این تکذیبیه و کار از کار گذشته حذفش کردن تا بیشتر ابروشون نره. همچنین تمام اعلامیه های عزل و نصب مدیران هم پاک شده تا کسی مطلع نشه که مدیرانی که جلوی این راهزن های سرگردنه را گرفتند در حال اخراج هستند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور