صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محمدرضا خورشیدی پاجی/ فعال فرهنگی

عید فطر ؛ عید تقسیم شادی مبارک باد

عید فطر از نگاهی دیگر با رویکرد شادی مدارانه  به دنیای پیرامون بیرونی خود نگاه می کنیم . دنیای آشفته و پرتلاطم از جنگ و خشونت و آثار آن ، شادی و نشاط را از ما می گیرد ، اما این همه ماجرای روزگارما نیست که درون مان هم از آشفتگی ، رنجوری ، افسردگی ، غصه و ناشادی و از فراق سلامتی رنج می برد ، تروریسم سلامتی با سرگرمی های روزمره و بی توجهی به کارکردهای شادی و نشاط به دست خودمان در روح و جسم مان رسوخ کرده و لذت زندگی را از ما می رباید .
مدیریت غم و شادی زندگی ، برای رسیدن به بنیان های معنوی و مادی درس آموزی تجربیاتی است که ما را ازگردونه ناشاد زندگی به سوی لحظات شاد و تعادل سوق می دهد .
سئوال اساسی این است که چگونه می توانیم شادی و غم را در زندگی به حالت تعادل در آوریم تا به آرزوی قلبی خود برای یافتن معنا و پیوند در زندگی آرام بخش روزانه جامعه عمل بپوشانیم .
روان شناسان و اندیشمندان  حوزه مسایل اجتماعی برای برون رفت از این خسران ، معجزه پراکندن شادی و نشاط همگانی را برای دنیای متلاطم و ماشین زده تجویز می کنند.
جنگ و ستیز از طریق کنترل نبض ، گرفتن فشارخون ، شمردن کالری غذا ، کنترل وزن و ورزش همراه با کشمکش روزانه ، ما را از درک این واقعیت غافل ساخته است که بیماری های فیزیکی ، جسمی و اجتماعی به هم وابسته اند.
باید بدانیم که سلامتی و شادابی نه تنها به یکدیگر بلکه با دنیای اطراف ما ارتباطی تنگاتنگ دارند و شادی واقعی از نشاط تقسیم شده به دست می آید.
انیشتین می گوید هر انسانی بخشی از کلی است که ما آن را جهان هستی می نامیم ؛ شادی ما بستگی به درک این واقیعت دارد که ما نمی توانیم به تنهایی و بدون وارد کردن شادی به زندگی دیگران به خوشبختی واقعی برسیم .
اگر از زمین و آسمان شادی می بارد ، دریافت نعمت خدادادی نشاط و خوشگواری از جهان هستی حتما و منطقا باید به تقسیم عادلانه ، فراگیر و همگانی منتج شود تا نقش واقعی جامعه پویا ، خلاق ، متفکر و پر نشاط در میان مردم به منصه بروز وظهور برسد.
بیاییم با رشد رویکردهای پیوند گرا در زمینه تکثیر نشاط و شادی میان مردم بر خشونت ، افسردگی ، بیماری روحی و روانی ، جسمی ، یاس ونا امیدی ، تنش و نگرانی منفی غلبه نموده و با هم و هماهنگ ، یکنوا هر روز صبح که از خواب بر می خیزیم ، کنار شکرگزاری از خداوند منان از نعمت ستاره های نشاط و همدلی و امید با هم و برای یک دیگر بشماریم و بهره ببریم .
باید بدانیم برای برخورداری از زندگی سالم و لذت بخش که تنها در جامعه سالم و نشاط انگیز امکان پذیرند ناگزیریم :
با هم باشیم ، با هم جست و جو کنیم ، با هم تلاش و چالش کنیم ، با هم کشف کنیم ، با هم بسازیم ، با هم استفاده کنیم ، با هم خوش باشیم و از همدیگر بیاموزیم .
مناسبت های شادی آفرین و اعیاد به عنوان الگوی مناسب برای یک جامعه پویا ، همگان را به شراکت و تقسیم شادی دعوت می کند تا هنرها ، قوانین ، اخلاق ، عبادات و باورهای مردم از جمله تکثیرگذشت ، بخشش و مهربانی ، به تک تک افراد جامعه سرکشی کند که در پی آن ، آستانه جامعه شاد محکم تر و تحمل رنج ها و غم ها و مشقات را آسان نموده و تجربیات پر نشاط خویش را در ارائه زندگی مسالمت آمیز با یک دیگر به اشتراک گذاشته تا بتوانیم با بهره گیری از برنامه های متنوع ؛ سلامتی ، شادابی و نشاط ، نه تنها برای خودمان که برای دیگران و در دنیای اطراف مان همچون بارش بهاری سخاوتمندانه مثمرثمر باشیم .
                                            عید فطر؛ عید تقسیم شادی مبارک باد
                                            روزگارتان شیرین شادی تان افزون
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
دوشنبه, 14 تیر 1395 20:17 خوانده شده: 1447 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور