صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی / اصفهان

وضعیت ادامه تحصیل فرهنگیان ... آیا سایر نظام های آموزشی دنیا نیز با معلمان خود چنین برخورد می کنند ؟

وضعیت ادامه تحصیل فرهنگیان و عدم پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی  « همواره در پی تحصیل علم باشید كه فراگیری آن امری واجب است.» امام علی (ع)

امروزه معلمان به دلیل تغییرات گسترده در نظام آموزشی و محتوای کتب درسی نیازمند ارتقای دانش حرفه ای متناسب با شغل خود هستند ؛ از همین رو ادامه تحصیل و به روزآوری دانش معلمان با استفاده از محیط های دانشگاهی اهمیتی دوچندان می یابد .

در واقع، بسیاری از معلمان جهت داشتن عملکرد مناسب نیاز روزافزون به افزایش دانش و شایستگی های حرفه ای دارند و این افزایش دانش و شایستگی را از روش های رسمی و غیر رسمی دنبال می کنند اما در یک سال اخیر با صدور بخشنامه هایی از جمله 170061 مورخ 23 / 12 / 1393   سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و همچنین 11 / 710 مورخ 17 / 6 / 1394  وزارت آموزش و پرورش ، ادامه تحصیل و همچنین اعمال مدرک تحصیلی معلمان بیش از یک مقطع از بدو استخدام ممنوع اعلام شده است . همچنین در بخشنامه ی دیگری شرط ادامه تحصیل دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان حداقل سه سال سابقه تدریس در نظر گرفته شده است .
بی شک صدور چنین بخشنامه و دستورالعمل هایی هر چند از سوی مراجع ذی صلاح صورت پذیرفته باشد نوعی توقف و اخلال در روند علمى و دانش افزایی معلمان دستگاه مهم و راهبردى تعلیم و تربیت در جهت بالا بردن سطح توان علمى و توانایی بوده و در تناقض آشکار با بیانات مقام معظم رهبرى و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .

متأسفانه در یک سال اخیر سیاست منع ادامه تحصیل و عقب نگه داشتن معلم از قافله علم و دانش به جاى سیاست تشویق رشد علمى معلم به عنوان پرچم‌دار نظام علمى کشور به کار گرفته شده است .

آیا در سایر نظام هاى آموزشی دنیا نیز با معلم این چنین رفتار مى گردد و جلوى تحصیل و رشد دانسته هاى وى گرفته مى شود یا به او بورس ادامه تحصیل رایگان مى دهند؟

به راستی تغییرات کتب درسی ، هوشمندسازی کلاس های درس و استفاده از محتوای الکترونیک در کلاس ها بدون داشتن معلمانی به روز و کارآمد منجر به نتیجه خواهد شد ؟

امید است با همراهی همکاران گرامی صدای اعتراض خود را به تصمیم گیران برسانیم و مقررات مذکور هرچه زودتر حذف یا تعدیل شوند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 13 تیر 1395 21:29 خوانده شده: 1997 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1395/04/14 - 09:49
با سلام در رابطه با موضوع جلوگیری از ادامه تحصیل فرهنگیان در مقاطع بالاتر باید بگویم این قانون بسیار ظالمانه و خودخواهانه و جلوگیری از رشد و پیشرفت معلمان عزیز و دلسوز و مظلوم کشورمان می باشد و به نظر می رسد تصمیم گیرندگان و اجرا کنندگان این قانون کمر به تیشه زدن بر ریشه درخت علم و دانش و عقب مانده نگه داشتن معلمان و دانش آموزان بسته اند. و باز بیشتر به نظر می رسد غرض اصلی تصویب کنندگان این قانون پرداخت نکردن حقوق بیشتر به معلمانی است که به مدارج علمی بالاتر دست میابند. در صورتی که در کشورهای دیگربیشترین بودجه به آموزش و پرورش تعلق می گیرد و اولویت اول به بالا بردن سطح علمی معلمان و دانش آموزان است نه جلوگیری از فراگرفتن علم و دانش.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/04/15 - 01:41
از نویسنده متشکرم چرا راه برا ادامه تحصیل معلمان بسته شده دولت و وزیر جواب دهتد
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/04/14 - 12:59
با سلام مگه نگفتید که نظرمون رو درباره ادامه تحصیل فرهنگیان بیان کنیم پس چرا نظر و انتقادی که چند ساعت قبل برای شما ارسال کردم را در معرض دید قرار ندادید .یعنی ووقتی اونو بررسی کردید به مذاق شما خوش نیومد؟ پس دیگه لطفا دیگه نگید نظرتون رو بنویسید چون اگه انتقاد و نظری که می فرستیم به میل شما نباشد تایید نخواهد شد!
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1395/04/14 - 22:58
سلام
چرا سایت صدای معلم در باره نحوه محاسبه سوابق خدمت دبیرانی که دوران حق التدریسی طولانی داشته اند حساسیتی نشان نمی دهد؟
چند سال باید ازسی سال بگذردتا ما بازنشسته شویم؟
پاسخ + 0 0 --
محمد دوست 1395/04/15 - 09:28
دوست عزیز
من هم مثل شما چند سال از سنواتم به سبب این که دوازده ساعت را اداره وبقیه را (تا بیست وچهار ساعت) مدرسه می پرداخت با بازنشستگی فاصله دارم . طی سال های حق التدریس ، دستمزد ناچیزی می گرفتم که آن هم با تاخیر طاقت فرسایی به دستم می رسید وبیمه هم نداشتیم گر چه آن هم تحفه ای نیست.
پاسخ + +4 0 --
هنرمند 1395/04/15 - 13:14
بنظر میرسد عقب ماندگی و یا بعبارت دیگر عقب نگهداشتن آموزش و پرورش و معلمان با فساد همه جانبه در جامعه ، سیاست و اقتصاد رابطه مستقیمی دارد! وقتی معلم جامعه، پیشرفته مجهز ( از همه لحاظ) و به روز نباشد از صدر تا ذیل آن جامعه دچار ضعف و عقب ماندگی میشود
چیزی که امروزه برای جامعه ما آشناست...
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1395/04/16 - 16:15
همکاران عزیز بیکارید که ادامه تحصیل کنید وقتی که حقوق یک دیپلم با لیسانس فرقی ندارد
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/04/20 - 18:11
بنده بسیاری ازموارد را دیده ام که فرددیپلم با سنوات و طبقه وشرایط یکسان ۱۵۰ بیشتر از لیسانس میگیره.حسابداری هم علتشو نمیدونه.به قول دوستمون بیکارید ادامه تحصیل میدید.
پاسخ + 0 0 --
اردشیر 1395/04/21 - 00:15
ضمن عرض سلام و تشکر از سایت صدای معلم به خاطر انعکاس نظرات معلمین مظلوم کشور .
اگر مسئولین زحمتکش سایت وزین سخن معلم ناراحت نمی شوند یک گله کوچک داشتم:
فعالیت گروه تلگرامی رفع موانع تحصیل فرهنگیان سال گذشته آغاز شد و سایت سخن معلم در انتشار لینک گروه کمک بسیار زیادی به ما کرد. به گونه ای که در نهایت فشار افکار عمومی فرهنگیان موجب شد وزیر در دامغان اعلام کند بخشنامه لغو خواهد شد . البته این وعده به فراموشی سپرده شده است .
گله بنده از آن جهت است که سایت صدای معلم که همواره یاری گر معلمین مظلوم بوده است چرا اجازه درج لینک گروه تلگرامی رفع موانع تحصیل فرهنگیان را در سال دوم نمی دهد؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/04/21 - 08:14
سلام
دوست عزیز
در این رسانه مشکلی از این بابت وجود ندارد .
شما می توانید برای تلگرام خود تبلیغات کنید اما صدای معلم مستقیما در این زمینه وارد نمی شود .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1395/04/24 - 20:09
آخه وقتی یک معلم از یک مدرک به یک مدرک بالاتر ارتقاء پیدا میکنه به اندازه حقوق های نجومی افزایش حقوق پیدا میکنه!!!!
اینه که نمیذارن یه بار بیشتر مدرک بگیریم!!!!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور