صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرورتیش رضوانیه / روزنامه نگار محقق و نویسنده

تلگرام و پوپولیسم!

تلگرام و شبکه های اجتماعی در خدمت پوپولیسم  در چند روز اخیر بررسی شایعاتی که در تلگرام دست به دست می‌شود، من را افسرده کرده است. باورم نمی‌شود اعتبار پست‌هایی که منابع ناشناس در تلگرام منتشر می‌کنند، نزد افکار عمومی از اخبار خبرگزاری‌ها و حتی صداوسیما بیشتر است.

خیلی از ما فکر می‌کنیم هر شایعه‌ای که خارج از محدوده رسانه‌های مجاز کشور منتشر می‌شود، حقیقتی است که دولت می‌خواهد آن را از مردم پنهان سازد و برای همین از راه شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی شده است.

بی‌اعتمادی مردم به صداوسیما به خاطر دروغ‌هایی است که گفته و می‌گوید. خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری وابسته به جریان‌های سیاسی هستند و هیچ‌وقت دلشان به حال مردم نسوخته است.

روزنامه‌ها هم که پرینتر خبرگزاری‌ها هستند و فقط اخبار اینترنتی را چاپ می‌کنند یا به تولید مطالب زرد مشغولند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند اگر دفتر تحریریه یک رسانه خارج از ایران باشد، حتما راست می‌گوید و هر خبری که در تلگرام به دست‌شان می‌رسد، فیلترهای دولت را دور زده تا ملت را از امری مهم آگاه سازد !

صداوسیمایی که مردم به آن اعتماد ندارند، نباید «رسانه ملی» نامیده شود.یک روز هم نیست که یک شایعه ویدئویی، تصویری یا متنی را در تلگرام نبینم، اما این مزخرفات مشتری دارد و خیلی‌ها از راه انتشار یا حتی بازنشر آن پولدار شده‌اند و هر روز بیشتر از قبل حریص می‌شوند.

نمی‌دانم در برابر حجم بالای شایعاتی که روزانه افراد بیشتری را در جامعه گمراه می‌کند، چه اقدامی انجام دهم.

من تاکنون فقط توانسته‌ام در تلگرام نظر 7 هزار کاربر را جلب کنم که هر روز نیز از تعداد آنها کم می‌شود.اما کسانی که شایعه می‌سازند، در مقایسه با من قدرت بسیار زیادی دارند.آنها هر چیزی را منتشر می‌کنند و هر روز صدها کاربر به لیست کانال‌شان اضافه می‌شود.

اگر قرار بود روزگارم را با ساختن ویدئوهای احمقانه و مسخره بگذارنم، اکنون در تلگرام میلیون‌ها مخاطب داشتم.اما می‌خواهم وقت و انرژی خودم را در راهی به کار گیرم که خیالم راحت باشد به درد مردم می‌خورد.

از نظر افکار عمومی، کسانی که شایعات اینترنتی را می‌سازند به ملت خدمت می‌کنند و من که به دنبال حقیقت می‌گردم، خیانت‌کار هستم.

کانال فرورتیش رضوانیه

جمعه, 14 خرداد 1395 22:24 خوانده شده: 1126 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
احمد 1395/03/15 - 01:11
فرورتیش رضوانیه عزيز روزنامه نگار محقق و نویسنده گرامي اينجانب اين بنده حقير تصور مي كنم كه از ادبيات جنابعالي در اين چند سطر كمي بوي لمپنيسم استشمام شده و نيز با اين قطعيت و اعتماد به نفسي كه سخن مي رانيد ، كمي تا قسمتي خود شيفته به نظر مي رسيد!؟
در ضمن عينكت ما رو كشته!
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/03/15 - 17:52
کی به شما گفته خیانتکار فکر کنم توهم زدی ها!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور