صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

معین اشراقی/ اصفهان

نسبت به بخشنامه ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویان اعتراض دارم!

ممانعت از ادامه تحصیل دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

با نثار سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و با عرض سلام و احترام خدمت جامعه بزرگ فرهنگیان کشور و مسیولین محترم

این رساله در جهت پیگیری حقوق دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و اطلاع رسانی به همکاران گرامی در مورد نابه سامانی موجود در سیستم دانشگاه فرهنگیان و همچنین اهتمام مسئولین گرانقدر در رفع مشکلات موجود به قلم تحریر در آمد.

در ابتدای کار لازم می دانم به فراز هایی از بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار ایشان با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مورد مقام معلم اشاره کنم :

( تکریم نسبت به معلم و بزرگداشت او به معنای واقعی کلمه آثار بسیار مثبتی را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقی می گذارد )

مگر نه این است که بیانات حضرت ایشان راه گشای مشکلات و کلید نیل به آرمان های انقلاب اسلامی است؟

اما متاسفانه مجموعه دانشگاه فرهنگیان نه تنها در راه به کار بستن و عمل به این فرمایشات قدم بر نمی دارد بلکه سیاست های آن مغایر با سخنان آن حضرت و در جهت تربیت نسل فرهنگی تضعیف شده و کم توان است .

طی آخرین اخبار واصله از مدیریت و معاونت دانشگاه فرهنگیان ،این مجموعه قصد ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویان خود به مدت سه سال پس از فراغت از تحصیل دارد.

این بخش نامه که از جانب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی برای کلیه پردیس های فرهنگیان ارسال شده ،از یک سو با اصل تکریم مقام معلم ، رشد و بالندگی معلمان و نظام آموزشی کشور مغایرت داشته و از طرفی دیگر خلاف شرع و قانون میباشد.

در اینجا لازم می دانم به مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری استناد کنم که در شرایط و ضوابط مربوط به دانشگاه فرهنگیان هیچ گونه منعی برای ادامه تحصیل دانشجویان این دانشگاه ذکر نشده است.

بر همین اساس بسیاری از دانشجویان این دانشگاه با ذهنیت ادامه تحصیل و افزایش توان معلمی و خدمت به جامعه پا در این راه نهاده و با تلاش مستمر ، انگیزه کافی و امید به پیشرفت ؛ به راه خود ادامه دادند . فلذا از دولت تدبیر و امید و مسئولان مربوطه تقاضای تجدید نظر در این تصمیم خطیر را دارند.

اگرچه تا به امروز کلیه بخشنامه های مربوط به این دانشگاه حاصل تصمیمات فردی و به دور از خرد جمعی و در تضاد با بهبود وضیعیت دانشگاه فرهنگیان بوده است اما شاهد هیچ گونه اعتراضی از سوی دانشجویان این دانشگاه نیستیم و دلیل این امر، اخذ تعهد نامه مالی از دانشجویان به محض ورود به دانشگاه می باشد تا مسئولان بتوانند آنها را مجبور به پذیرش تصمیمات غیر منطقی و خارج از چارچوب خود کنند .

بدین وسیله از کلیه فرهنگیان عزیز ، مدیران و مسیولان متعهد به نظام آموزشی کشور و دانشجو معلمان تقاضای مساعدت و همکاری در راه تحقق این امر خطیر را دارم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 12 خرداد 1395 19:58 خوانده شده: 1755 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1395/03/12 - 20:45
امیدوارم از این بیشتر دانشجویان فرهنگی را ناامید نکنن بگذارن این جوانان که شیفته تحصیلن ادامه بدهند
پاسخ + +2 0 --
همکار 1395/03/13 - 00:19
امیدواریم
پاسخ + +1 0 --
دانشجومعلم 1395/03/14 - 22:42
درود بر نویسنده ی نامه
پاسخ + 0 0 --
حسین 1395/04/13 - 12:43
این که بخواهیم یک گروه تشکیل بدیم و با هم متحد بشیم فکر بسیار خوبیه ولی اینجا که لینکی نیست!!
پاسخ + 0 0 --
حسن 1395/12/01 - 19:48
با سلام وخسته نباشید خدمت شما همکاران محترم
این قانون واقعا غیرعقلانی است چرا که معلمی که از تحصیل منع میشود چگونه میتواند دانش اموزی رابه تحصیل تشویق کند بنده به عنوان رتبه اول دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که میتوانستم بدون کنکور در همان دانشگاه ادامه تحصیل دهم اما با این قانون چه کنم خدایا خودت کمکمان کن مسئولین فقط به فکر ......خودشان است.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور