صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی شیخی/ همدان

انتقاد یک معلم از تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بانک مهراقتصاد همدان

تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بانک مهراقتصاد همدان

اردیبهشت ماه ۹۵ تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بانک مهراقتصاد همدان منعقد شده تا به فرهنگیان متقاضی وام پرداخت شود.طبق آن تفاهم نامه تا ۱۵ میلیون تومان بدون ضامن ۲۰ میلیون تومان ۱ نفر ضامن و ...
سود وام به ظاهر ۲۰ درصد است که درصدی کارمزد هم علی الرویه به آن اضافه می شود.ارائه چک الزامی است. دو برابر مبلغ وام باید سفته تحویل شود. معادل مبلغ ۵ قسط وام بدون آنکه ریالی توسط وام گیرنده دریافت شده باشد و سود متعلقه هم حساب شده است در اول کار پس از تایید مشتری یا همان معلم نیازمند و تکمیل پرونده و ارائه مدارک می بایست توسط متقاضی به بانک پرداخت شود به عنوان ۵ قسط آخر وام! تا بعد از این کار بسیار انسانی و نزدیک به عدالت مبلغ وام درخواستی به حساب فرد واریز شود.
درضمن در تکمیل پرونده و قبل از هرکاری ارائه معرفی نامه از اداره مربوطه لازم است وگرنه مانند افراد عادی برخورد می شود که شرایطش به مراتب بهتر از شرایط فرهنگیان است!
چه تفاهم نامه عادلانه ای!

چه خدمت سزاوار و در شانی که توسط مسئولین معلمان به ایشان ارائه می شود !
آیا این غیر از حقیر کردن معلم چیز دیگری هست؟

آیا فقط معلم باید منبع درآمدهای هنگفت بانک های ظالم این چنینی باشند؟
در کجای اسلام توصیه به چنین کارهایی برای مظلوم ترین قشر زحمتکش جامعه که شغل شان به انبیا می ماند و جزو زیربنایی ترین منبع تامین نیروی انسانی آینده ساز ممکلت هستند شده است که با ۲۰ درصد سود شیره جان شان مکیده شود و ساختمان های آن چنانی برای بانک ها ساخته شود و در عوض دست گدایی به طرف خیران مدرسه ساز دراز شود تا بنایی نه چندان لوکس و مطمئن برای دانش آموزان ساخته شود؟
وجدانا اگر من نیازمند به جای این وام به نزول خور مراجعه کنم و پول بگیرم شرایطش آسان تر و بهتر نیست ؟
با این همه اختلاس و دزدی بیت المال آیا فقط برای معلم جماعت پول برای وام قرض الحسنه که چه عرض کنم، وام با سود کمتر وجود ندارد؟


مسئولان محترم سایت وزین صدای معلم !

لطفا در اسرع وقت این مسئله را به گوش آنهایی که باید، برسانید تا تحقیق شود و حق معلم اگر حقی البته داشته و مانده باشد محفوظ بماند...


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 11 خرداد 1395 18:22 خوانده شده: 1930 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1395/03/11 - 22:47
مسئولان در قبال این تفاهم نامه چه امتیازی گرفته اند لطفا سازمان بازرسی ورود پیدا کند آیا حقیقت داره مسئولان اداره کل آ.پ وامهای 400 میلیونی بدون سود در قبال این تفاهم نامه ها می گیرند؟
پاسخ + +9 0 --
معلم مظلوم 1395/03/12 - 04:01
بابا جان قربونت برم داری توی خرابه و ویرانه دنبال باغچه مصفا میگردی؟قربونت برم همین که داری نفس میکشی و زیر دست و پای یکمشت بیشرم و حیا که برای پول حاضرن همه چیزشون رو بدن حتی ابرو له نشدی تا حالا برو خدا رو صد هزار مرتبه شکر کن.اون ادم بیمقدار و نفهمی که هنوز نمیتونه حقوق معلم رو از بانک باصطلاح ملی در بیاره و بده به بانک خودش و فشار روش زیاد هست یا تطمیعش کردن دیگه فکر این نیست که تو وام میگیری یا نه.من خودم به بانک ملی نامه نوشتم که بابا بیایید صریح و شفاف بگید چقدر از پول فرهنگی ها گیرتون میاد. جواب ندادند. بنظر میرسه دیگه این اخری ها باید بری یقه اون مسئولی رو که توی روز روشن دزدی میکنه رو بگیری و بزنی توی گوشش تا دهنش باز بشه.لعنت به ظالم و عمله ظالم .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور