صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نرگس ملک زاده

نیروهای آزاد ؛معلمانی بدون شناسنامه معلمی!

نیروهای آزاد مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد  فارغ‌التحصیلان جدید و علاقه‌مندان حرفه‌ی معلمی و شاید کسانی که هنوز امیدی به جایگاه و منزلت معلم در جامعه را دارند در نیمه بهار هرسال چشمانشان به دنبال بخشنامه‌ای تحت عنوان « گزینش نیروهای آزاد مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد» می‌گردد. بخشنامه‌ای که در آن شرایط به‌کارگیری معلمان آزاد در این مدارس و موسسات بیان‌شده است معلمان این مدارس نیز باید همانند نیروهای رسمی متعهد به ضوابط عمومی آموزش‌وپرورش باشند و بررسی شایستگی‌های اخلاقی آن‌ها بر عهده واحد گزینش هر مدیریت آموزش‌وپرورش منطقه است.

هرساله مدیران مدارس موظف هستند براساس ظرفیت دانش آموزان مدرسه (یک و نیم برابر ظرفیت ) نیروهای مورد نیاز خود را بعد از عبور از کانال گزینش و اخذ تاییدیه گزینش در مدارس غیردولتی به‌کارگیرند.نیروهای آزاد فرزند خلف مدارس غیردولتی معلمانی هستند با مدارک تحصیلی تکمیلی و شاید مهارت‌های حرفه‌ای معلمی که هنوز باگذشت نزدیک به سه دهه از تاسیس این مدارس و موسسات جایگاهشان در آموزش‌وپرورش به رسمیت شناخته‌نشده است.

معلمانی که پرداخت حقوق و مزایایشان به عهده موسسان است؛ کسانی که باوجود گذاشتن زمان و توان تفاوت محسوسی بین بحث حقوق و بیمه آن‌ها با نیروهای رسمی آموزش‌وپرورش دیده می‌شود .

گلایه همیشگی و به‌حق آن‌ها نرخ حق‌التدریس پایین‌شان در مقابل مدرک تحصیلی و مهارت‌شان است که بارها دیده‌شده موسسان در پایان ماه زمانی که مورد پرداخت حقوق می‌رسد در کمال ناباوری تعطیلات رسمی و غیررسمی را نیز کسر کرده و مبلغ دریافتی ناچیزشان افتی چنددرصدی را خواهد داشت.

آن‌ها علاوه بر بحث درآمدشان دغدغه‌ای دیگر دارند به نام بیمه؛ اگر به لیست بیمه این مدارس نگاهی بیندازیم خواهیم دید که ساعت تدریس و ساعت بیمه‌شدن آن‌ها از سوی کارفرمایان هم‌خوانی نخواهد داشت و شاید اصلا نامی از بعضی از آن‌ها در لیست بیمه مدارس وجود نداشته باشد و جایگزین آن‌ها فرزندان اقوام و آشنایانی است که خود حق بیمه را به موسسان پرداخت می‌‌کنند.

باوجود تداوم این دو نارضایتی که باوجود قانون کار نمی‌توان از آن چشم پوشید این معلمان به دنبال حق تضییع‌شده دیگری نیز هستند به نام «هویت و شناسنامه معلمی» تمام اعتبار آن‌ها در آموزش‌وپرورش در برگی خلاصه‌شده است به نام «برگه گزینش» که فقط اعتبارش ورود به مدارس غیردولتی و مجوز تدریس است و به‌غیراز آن هیچ مدرک شناسایی دال بر معلم بودن خود ندارند.

در مدارس غیردولتی حق این نیروها با توجه به منزلت آن‌ها رعایت نمی‌شود اما آن‌ها به علت بقاء در جایگاه حرفه‌ای خود و دور نشدن از این بازار کار نامتعادل در بسیاری از مسائل سکوت می‌کنند و این مهر سکوت که بر لبانشان زده‌اند تاییدی خواهد بود بر ادامه تضییع حق آن‌ها که شاید به همین دلیل باشد که کمتر دیده‌شده‌اند و در بین سهمیه‌های استخدامی آموزش‌وپرورش برای آن‌ها کمتر امتیازی در نظر گرفته‌شده است.

امنیت شغلی نیروهای آزاد همیشه مورد تهدید بوده است و هیچ‌کدام از آن‌ها به سال تحصیلی بعد با چشم اطمینان نگاه نمی‌کنند، در نحوه پرداخت حقوقشان نیز هیچ وحدت رویه و اشل خاصی وجود ندارد و این امکان وجود دارد که یک فرد در دو مدرسه یا دو معلم با شرایط مشابه در یک واحد آموزشی دریافتی‌های متفاوتی را تجربه کنند زیرا هر مدرسه با توجه به شرایط خود نرخ حق‌التدریس را مشخص می‌کند و عدم تدوین دستورالعمل‌های یکسان‌سازی حقوق و مزایا معلمین غیرانتفاعی سراسر کشور خود نشان بی‌توجهی به نیروهای آزاد در آموزش‌وپرورش است. درصورتی‌که چند سالی است که تعین نرخ شهریه مدارس ارتباط مستقیمی با نیروی انسانی و عواملی مثل میزان حق‌الزحمه دبیر،بیمه همکاران و... دارد اما بهره نیروهای آزاد از افزایش نرخ شهریه‌ها بسیار ناچیز است؛ شاید بتوان گفت به نام آن‌ها و به کام موسسان آن‌ها است.

در بخش کیفیت و توانمندی‌سازی معلمان در مدارس غیردولتی نیز همیشه بحث برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و یا بدو خدمت مورد تاکید مسئولین بوده است که در این زمینه نیز بار مالی این دوره‌ها به دوش خود معلمان است و شاید بر اساس بخشنامه‌های ارسالی سهمی برای موسسان در نظر گرفته‌شده است اما آن‌ها در این مورد نیز شانه خالی کرده و هزینه را بر عهده معلم می‌گذارند .با توجه به تمام معایب برشمرده شده بالا، هنوز هستند افرادی که این روزها برای رسیدن به این جایگاه متزلزل لحظه‌شماری می‌کنند و امیدی در ناامیدی حضور در آموزش‌وپرورش را به انتظار نشسته‌اند معلمانی که امنیت شغلی آن‌ها حتی از سوی دانش‌آموزان نیز مورد تهدید قرار می‌گیرد اما بازهم تلاششان برای راه یافتن به این چرخه، کاسته نمی‌شود.
به این امید روزی این معلمان بدون شناسنامه نیز جایگاهی متناسب با منزلت انسانی و حرفه‌ای خود در آموزش‌وپرورش کسب کنند که آن نیز نگاهی از بالا را می‌طلبد که معلم ، معلم است یا حکمی در دست با ردیف استخدامی یا برگه‌ای با یک شماره گزینش!

روزنامه همدلی

سه شنبه, 11 خرداد 1395 09:49 خوانده شده: 20558 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +7 -29 --
سمیرا 1395/03/11 - 10:25
این مشکلات اختصاص به معلمای آزاد نداره, هرجا بری کار کنی همین ناامنی شغلی وجود داره, بیخود به آموزش و پرورش فلک زده فشار نیارین که بیشتر بارش کنین, راه حل اینی نیست که شما دنبالشین, خونه برای صاحبخونه جا نداره شما مهمونم دعوت میگیرین؟! معلومه که جا گیرش نمیاد شاکی میشه!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/11 - 21:26
امیدوارم خود شما یا عزیزترینت با همچین مشکلی روبه رو بشه تا شاید کمی متحول بشید.
خداوند را سپاس که اشخاصی چون شما هیچکاراید.
پاسخ + 0 0 --
مریم 1395/08/22 - 19:16
یه مقاله می خوندم در مورد فارغ التحصیلان پرستاری که بیمارستان ها برای اینکه استخدامشون نکنن طرح هاشون رو تمدید میکنن یا باهاشون قرارداد چندماهه می بندند و اینطوری با حقوق ناچیز(نزدیک 3 میلیون)! ازشون سوء استفاده میکنن وقتی می خوندم با خودم گفتم کاش آموزش و پرورش هم شروع می کرد به سوء استفاده از ما نیروهای آماده به کار که به عشق معلمی رشته خودمون رو انتخاب کردیم و بیکار نشستیم تو خونه با هامون قرارداد چند ماهه می بست و با حداقل حقوق کارگری از ما استفاده میکرد.
پاسخ + 0 0 --
امیدوار 1396/03/30 - 11:49
الحمدالله که نفس شما از جای گرم بلند میشه. صاحبخانه عزیز شما به یمن فرهنگی بودن میتوانید به راحتی مجوز تاسیس مدرسه غیر دولتی و همچنین بسته حمایتی بگیرید تا من بی فرهنگ، مهمون اضافه، با جان و دل برای پیشرفت بچه های این مرز و بوم در آنها کارکنم و شما جیبتان را پر کنید و مرا تمسخر. راحت باشید بزرگوار. فضا فرهنگیست.
پاسخ + 0 0 --
no name 1396/06/31 - 22:54
صاحب خونه ی عزیز روزی دسته خداست این حد از بخل و حسودی واقعا تعجب برانگیزه. واقعا انسانه بی وجدانی‌هستی
پاسخ + 0 0 --
سعید 1396/07/13 - 08:21
سمیرا......
پاسخ + 0 0 --
سارا 1396/07/29 - 09:37
عزیزم همیشه آدمهای بخیل و تنگ نظری چون تو هستن که چشم دیدن نون خوردن یک نفر دیگه از پای سفره پهن شده را ندارند
پاسخ + 0 0 --
نیروی آزاد 1397/04/02 - 23:29
وقتی ی عده بی شعور مث شما رسمی بشن همون بهتر ک ماها رسمی نشیم...بیشتر مواقع با دیدن معلمان رسمی ک واقعا بویی از معلمی ک هیچ بویی از انسانیت نبردن خوشحال میشم ک بینشون نیستم..این همه غرور تا ب کجا..شماها فقط شانس آوردین..یا پارتی داشتی یا ...پس حرف از صاحب خونه نزن ک ارث باباتو نمیخوای تقسیم کنی.مطمین باش....شک نکن
پاسخ + 0 0 --
نیروی ازاد 1399/03/26 - 16:56
هر چه باشه نیروهای مدارس غیر دولتی از شما باسواد ترن خوب دیگه الان همه میدونن بیشتر معلمای رسمی چطور وارد اموزش و پرورش شدن و دارن بچه های مردم رو بدبخت میکنن‌ یا با مدرک قدیم یعنی دیپلم رفتن یا هم نهضتین پس زیاد نمیخاد حرص بخوری که نکنه ماها استخدام بشیم و اینو هم میدونید که معلمان مدارس غیر دولتی واقعا با تجربه و حرفه ای هستن در کارشون و نیازی به نظرات امثال شماها ندارن....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/20 - 14:55
شعور که نباشه جان در عذابه...حسادت مرض خطرناکیست که صاحبش را نابود میکند
پاسخ + +11 -1 --
علی 1395/03/11 - 12:33
سلام به نظرم این کار آینده ای برای استخدام در آموزش و پرورش نداره برید دنبال ی اداره ای دیگه
پاسخ + 0 0 --
بهزاد 1395/03/11 - 23:20
دمت گرم
پاسخ + 0 0 --
نازنین 1396/05/06 - 08:11
شما چیکاره ای ک اینطور نظر میدی .اصلا ب یکی عین شما مربوط نمیشه.
پاسخ + +9 -3 --
دبیر 1395/03/11 - 17:21
درد ماهمینه که همیشه نسبت به هم حس مشارکت نداریم.ادبیاتمون در برخوردها ضعیفه.هرکدوممون حق رو به خودمون میدیم وبا کفش بقیه راه نمیریم.عزیزی که عنوان میکنی به آموزش وپرورش فشار نیارین و.....اینها فشاربه آموزش وپرورش نیست مطالبه حق است که اگر معلم به این صفت مزین نباشد پس چگونه میتواند آنرا درست ومنطقی به نسل فردا منتقل کند.ضمنا متنی که نوشته شده مودبانه ومنطقیست.پس اگرشما هم کسوت معلمی به تن دارید سعیتان براین باشد که در شأن یک معلم نگارش کنید.
پاسخ + +17 0 --
دبیر 1395/03/11 - 17:26
بله حقیقت امر همینه.نیروهای آزاد از سه مشکل اساسی رنج میبرند.یکی بحث حقوق،دیگری بحث عدم هویت وشناسنامه کاری در آموزش وپرورش وازهمه مهمتر بحث بیمه نبودن ایشان وعدم امید به آینده شغلی.
پاسخ + +7 0 --
دبیر 1395/03/11 - 22:16
انگاردیگه هرچی تقاضا ودرخواست جهت رسیدگی به مشکلات نیروهای آزاد بوده،تمام شده.فکر نکنم دیگه متن درخواست جدیدی مونده باشه که این نیروها ازش استفاده نکرده باشند.شاید اگه به اساتید محترم ادبیات مراجعه کنند شاید ایشان درخواستهایی بامحتوا وکلمات جدید،به این نیروها ارائه دهند.دیگه چقدر باید گفت ونوشت.خانم ملک زاده متن جامع وکاملیه ولی بنظرتون چقدر مورد توجه واقع میشه؟ولی به هرحال ممنون که مشکلات این نیروها را به نگارش در آوردید ونسبت به اوضاع ایشان بی تفاوت نیستید.ان شالله که نتیجه ای مطلوب حاصل شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/11/29 - 17:46
سلام واقعا حق میدم هیچگونه حمایتی از سوی آموزش و پرورش از نیروهای آزاد در مدارس غیر انتفاعی نمیشه این این به دور از انصافه!توی این تورم اقتصادی دریافتی ۴۰۰۰هزار تومن کجای دنیا این ناعدالتی اجرامیشه !؟؟نه بیمه نه حقوق طبق قانون کار نه عیدی نه حرمت!!مدیران مدارس غیر انتفاعی تا دلتون بخواد بیگاری میکشن از این مربیان و معلمان زحمت کش !!اگه از سوی مراکز دولتی حمایت میشدند این رفتارها انجام نمیشد !!!توروخدا از حق این معلمان غیر دولتی حمایت کنید مسئولان محترم آموزش و پرورش کشور ٬به این قشر جایگاه درست شغلی بدهید !!حمایت کنید از این نیروهای آزاد ،که اگر بالاتر نباشه از نیروهای دولتی ،کم هم ندارند!!ممنون از همه ی شما .
پاسخ + +7 0 --
فرهنگی 1395/03/11 - 22:50
درمصوبه اخیرمجلس که تصویب شد نیروی حق التدریس بگیرند، در بعضی استانها ازجمله فارس که سرامد همه است فقط به امضا مدیر مدرسه دولتی اکتفا کردند وبازهم تراژدی غم انگیز رابطه به جای ضابطه وسلیقه به جای قانون تکرار شد وتکرار شد صدای معترضین هم هیچ کس نشنید یا نخواست که بشنودچون مسیولین خود را باوجود اگاهی از این بیعدالتی وقانون شکنی به خواب زدند که به هیچ عنوان ادمی که خودش رابه خواب زده نمیشود بیدار کرد
خلاصه عده ای را که رنگ کلاس وتدریس ندیده بودند با اکتفا به امضا مدیر از تو خانه واشپزخانه راهی کلاس درس کردند
وقتی به این موضوع نگاه میکنیم میبینیم که معلمانی که سالها در مدارس غیر دولتی تدریس میکنند وگواهی اشتغال وگزینش وهمان بیمه ی که همه خوب می دانند دارند ایا انصاف نبود به جای دختر خاله ودوست وکاروز ازاین افراد استفاده میشد
هرچند که این جور معلم گرفتن اساسا ایراد دارد ولی معلمین غیر دولتی سالهاست که معلم هستند وتدریس میکنند
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1395/03/12 - 10:54
مگر مدارس بر اساس چارت سازمانی نباید نیرو بگیرند ؟ و اگر نیرو رسمی پیمانی و قاردادی نبود شرح وظیفه پست خالی متوجه مدیر مدرسه است ...حال اگر مدیر از نیروی ازاد استفاده کند و بعد از چند سال ان نیرو مدعی وزارت کار و بیمه شود انوقت مدیر مدرسه باید کلیسه خسارت را بپردازد ....اینست مفهوم نیروی ازاد ؟ البته نیروی ازاد گزینش باید بشه ..وگرنه درد سر های دیگه ای برای مدرسه و مدیر بوجود میاد .....اگر دولت نیاز داره باید استخدام کنه از طریق ازمون ..اینکه هر مدیری یکی بیاره تو مدرسه که درست نیست
پاسخ + +1 -1 --
دبیر 1395/03/12 - 17:07
بنظر میاد هیچ فایده ای نداره.این وسط نیروهای آزاد واقعا آزاد ومعلقند.اکثرشون بعد از چند سال از فشار تحقیر شدن وکم توجهی دیگه نمیدونن باید چکارکنند.واقعاهریک ازشماعزیزان که باسازمان مدارس غیردولتی ویا مسئولین در ارتباط هستید اگرکاری از دستتون برمیاد دریغ نفرمایید.باور بفرمایید برخی از این نیروها عمر وجوانیشان را گذاشته اند وبعدعمری تدریس وقتی که میبینند اوضاعشون مجهوله وخودشون هم در خانواده آموزش وپرورش مجهول الهویة هستند دیگر نمیدانند باید پیش چه کسی داد بزنند.همکارعزیزی که مشکلات این نیروها را کم وبیش میشنوید یامیخوانید شمارابه خدا اگه جای ما بودید چه میکردید.پس ازنزدیک به یک دهه بیشتر ازساعات موظفی تدریس کنی،بدون بیمه وامید به آینده وباحقوق ناچیز والان هم هرچه فریاد میزنی کسی صداتو نمیشنوه.اوائل جوانتربودیم وفکر میکردیم این مشکلات مرتفع میشه،مخصوصا اینکه سازمان هم قول مساعدت ورفع مشکلات رو میداد ولی سالها به همین منوال گذشت وخبری نشد یا اگر هم شد به ما شهرستانهای کوچک نرسید.سرکارخانم گرد،جناب آقای زینیوند ازشما میپرسیم واقعا عاقبت ماچی میشه؟!!!
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/03/17 - 12:27
دولت تا می تواند باید استخدام کند و درنگ در این امر جایز نیست با تقسیم عادلانه در آمد به رکود پایان دهد از حجم شرکت های به ظاهر خصوصی که از وام های دولتی سر براورده و بیشتر دولتی محسوب می شوند اهتراز کرده و آنها را نیز سریعا دولتی کند
از پخش پول به مدیران نالایق اجتناب کرده و با هر مدیری که کم کاری یا اهمال کاری می کند برخورد کند و در کل نظام دولتی تا اصلاح نشود در ایران امیدی به بخش خصوصی کم سرمایه و بدهکار نیست با خصوصی سازی ظاهری مبارزه شود مثلا سهام را می فروشند به یک شرکت نیمه حکومتی این کار دست به دست کردن سرمایه و اتلاف وقت و سرمایه است هر وزارت خانه باید به جد از خصوصی شدن املاک و دارایی های ممانعت به عمل اورده و سعی کند سود اوری و بهره وری را بالا ببرد و جوانان بهترین سرمایه های ایران هستند و از بی برنامگی ناراحت و سردر گم شده اند .
پاسخ + +3 0 --
ستاره 1395/04/29 - 00:17
به حق گفتید.تمام مشکل ما معلمین غیرانتفاعی همین هاست.درمورد بسته حمایتی و مدارسی با مدیران دوست و آشنا پسند و بی توجه به سابقه و درایت معلم نیز عالی صحبت کردید.

درد ما در شهرستان نجف آباد اصفهان هم همینه.روز معلم که موسس به مسئول مدارس غیر انتفاعی در آموزش و پرورش هدیه میدهند ما میشویم معلم و باید خلوص خودمان را در عدم اعتراض به بیمه و حقوقی اندک و با تاخیر بسیار زیاد نشان دهیم.
مسئول آموزش ابتدایی ما را از اتاق خود بیرون میکنند و در را قفل میکنند تا بتوانند در مدارس بسته حمایتی دختر خودشان و معاون و منشی اداره را جای دهند.افسوس که فراموش کرده اند روزی باید پاسخگو باشند و این زندگی ابدی نیست.

وااسفا.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/15 - 15:40
با این فشار روی مدارس غیرانتفاعی برای بیمه نیروهای ازاد،موسسین این مدارس سعی میکنند از فرهنگیای رسمی و یا بازنشسته استفاده کنند و همین دریچه کوچک تدریس هم از نیروهای ازاد گرفته میشه
پاسخ + +4 -1 --
معلم 1395/07/26 - 16:05
باسلام
اول از همه برای دانش آموزان بعضی آموزگاران با این نگارش بسیار متاسف هستم. خدا میدونه آینده ی این دانش آموزان چی خواهد شد.معلم هایی که فقط فکر خودشون هستن و هیچکس رو درک نمیکنن.
ناشناس عزیز نترسین، معلمهای بازنشسته با پولهایی که ما کار میکنیم،کار نخواهند کرد.از بس ترسیدیم و به خوبی اعتراض نکردیم این شده حال و روزمون.
پاسخ + +4 0 --
نیرو آزاد 1395/09/07 - 20:40
به داد نیرو آزاد برسید.آآآآآآآآآآآآآی ی ی ی ی مسئولین نخوابید .واقعا بعضی هاشون برا رسیدن به نیروی آموزش و پرورش لایق هستند
پاسخ + +3 -2 --
معین 1395/12/07 - 01:03
بنده چهار سال هست در آموزش پرورش برازجان حق تدریس هستم ولی پارتی ندارم
پاسخ + 0 0 --
ساناز 1396/01/18 - 22:26
بنده لیسانس جامعه شناسی هستم می خواستم برای تدریس در مدارس غیر انتفاعی اقدام کنم ولی با این وضعیت بیکار بمونم بهتره دوره برده داری خیلی وقته تموم شده
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1396/01/20 - 20:14
سلام من خانمی هستمذاز ۲۷سال در مدرسه ها ی تهران تدریس کردم الان ۴۳سالمه چون نه نور چشمی بودم ونه پارتی داشتم باهر مدیری که کار میکردم از عشق من به تدریس سوء استفاده کردند وبه وعده و وعید ها دل خوش کردم فلان شخص فلان فامیل رو که بلد نبود با دانش آموز حرف بزنه مدیر محترم براش بیمه رد میکرد وبعد از چند ماه شرکتی وبقیه موارد میشد ولی من وامسال من سرجای خودمون وفقط دلخوش به اینکه انشالله درست میشه حالا بعداز این همه سال در مدارس اعم از دولتی و غیر انتفاعی بودم والان معلم دبستان وخدامیدونه که از جون ودل با بچه ها کار میکنم هیچ امنیت شغلی ندارم و مشکلات دیگه ای که میدونین چی بگم وکدومش رو ؟؟؟به خدا خسته شدم شما رو به خدا از دستتون کاری بر میاد به خاطر رضای خدا نه خلق خدا کاری بکنین که قطعا هرکس قدمی بردارد قطعا در جای دیگری خداوند دستش را خواهد گرفت ودعای این همه نیروی مثل من
پاسخ + +2 0 --
از تهران 1396/01/20 - 20:14
سلام من خانمی هستمذاز ۲۷سال در مدرسه ها ی تهران تدریس کردم الان ۴۳سالمه چون نه نور چشمی بودم ونه پارتی داشتم باهر مدیری که کار میکردم از عشق من به تدریس سوء استفاده کردند وبه وعده و وعید ها دل خوش کردم فلان شخص فلان فامیل رو که بلد نبود با دانش آموز حرف بزنه مدیر محترم براش بیمه رد میکرد وبعد از چند ماه شرکتی وبقیه موارد میشد ولی من وامسال من سرجای خودمون وفقط دلخوش به اینکه انشالله درست میشه حالا بعداز این همه سال در مدارس اعم از دولتی و غیر انتفاعی بودم والان معلم دبستان وخدامیدونه که از جون ودل با بچه ها کار میکنم هیچ امنیت شغلی ندارم و مشکلات دیگه ای که میدونین چی بگم وکدومش رو ؟؟؟به خدا خسته شدم شما رو به خدا از دستتون کاری بر میاد به خاطر رضای خدا نه خلق خدا کاری بکنین که قطعا هرکس قدمی بردارد قطعا در جای دیگری خداوند دستش را خواهد گرفت ودعای این همه نیروی مثل من
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1396/01/29 - 14:21
بنده هم با جان و دل وبا حقوق ماهیانه 400هزار تومان از شهر سمنان به روستای اطراف می روم وفعلا بعد از سه سال تدریس هنوز نیروی بسته حمایتی هستم وفقط وفقط به امد استخدام در آموزش وپرورش این همه راه رامی روم خواهش میکنم یه گوشه چشمی هم به وضعیت این معلمان بینوا کنید بخدا گناه دارن
پاسخ + +1 0 --
بی هویت 1396/02/17 - 01:02
در استخدام اموزش و پرورش چرا شرایط سنی را لحاظ میکنید در حالی که یه معلم نیروی ازاد 10 ،15 سال از بهترین دوران زندگی اش را وقف تربیت بچه های این مملکت کرده اند ایا دوس دارید به اسلام شما دولتمردان ایمان داشته باشیم یا به اسلام امریکایی ای کاش یکی پیدا بشود به خاطر اسلام ناب محمدی ودر کنار مقام معظم رهبری به داد ما برسد
پاسخ + +2 -1 --
... 1396/02/20 - 00:26
من با عشق اومدم این رشته رو خوندم ولی متاسفانه الان که وارد بازار کار شدم متوجه شدم که چقدر اشتباه کردم وارد این رشته شدم..هیچ جا حتی مهد هم کار پیدا نمیشه و اینکه واقعا واقعا پشیمونم که چرا این رشنه..اگر به سالیان قبل برگردم اصلا این رشته رو انتخاب نمیکنم با اینکه عاشق معلمی هستم
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1396/03/13 - 17:27
با سلام ، نیروهای آزاد در استان بوشهر در حال انجام اقداماتی جهت احقاق حقوق خود هستند، حال اگر این رویه در سایر استان ها هم اتفاق بیافتد؛ می تواند موثر واقع شود اما به شرط هماهنگی و درخواست های جمعی
پاسخ + +1 0 --
کیوان گراوند 1396/03/22 - 20:18
ما با جان و دل ده ساله در مدارس غیرانتفاعی بدون بیمه و با حقوق ناچیز از جونمون مایه میزاریم اما نیروهایی هستن با یکسال کمتر سابقه استخدام شدن.اینه معنی عدالت؟
پاسخ + +2 0 --
امیدوار 1396/03/30 - 11:43
واقعا همه همکاران حرف حق را زدند. من هم مثل شما هستم. چند سال است که در مدارس غیر انتفاعی نجف آباد کار کردم و فقط ۴سال بیمه شدم. بسیار در کار آموزش و کلاسداری موفق بوده ام ولی برای بسته حمایتی گزینش نشدم چون فرزند فرهنگی و نورچشمی نبودم. در حالیکه فرزندان کادر آموزش و پرورش بدون هییییچ سابقه و تجربه تدریسی دو سال است در مدارس اینچنینی مشغول کارند. فعلا برای آموزش ابتدایی فقط راضی نگهداشتن آشنایان مهم است نهرضایت خدا و آموزش نسل جدید. تا ده سال دیگر مصیبتی که هنه را به آن دچار کرده اند نتیجه غم انگیزی را برای این بچه ها رقم خواهد زد. همکار عزیزی که فرمودند درب اتاق ابتدایی را قفل میکنند واقعاراست گفتند من چند بار مراجعه کردم سرکار علیه فرمودند بیرون بایست تا صدات کنم. بعد از انتظار طولانی و نگاههای تحقیر آمیز ایشان اداره را ترک کردم. راستش خیلی خوشحالم که والدینم جزء این فرهنگیان بی فرهنگ نیستند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/03/30 - 12:20
باسلام ودرود وعرض ارادات.من متن همکاران را خواندم .جامع وکامل است ولی دوست دارم بدانم آیا قوانینی لحاظ خواهد شد که سال 96 مشکل بیمه وحقوق مدارس غیرانتفاعی حل خواهدشد؟یا اینکه در آرزوی حقوق بالا سیرکنیم وبه تدریس مان ادامه دهیم وقانع باشیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/04/23 - 00:07
سلام به همگی. دوستان من سه سال پیش مربی مهدکودک بودم که موسسش به بداخلاقی و سختگیریش توی کل میادوآب زبان زده برای همین هم خیلی باهاش مدارا می کردم تا بیمه ام کنه که این کارم باعث شد ۳۰۰ تومان حق الزحمه و ۴۷ روزهم بیمه
ه دریافت کنم اما سال بعد دیگه مهدنرفتم آموزش و پرورش هم گفت تو نیروی ما حساب نمیشی چون مال بهزیستیه و با این اوصاف نمی تونی جذب بشی. بهم گفتن بیا مجوزبگیر تزمدرسه جاکلاس میدیم و شاگرد و خلاصه آموزش و پرورش قرارشدحمایتم کنه سال گذشته مجوزم آماده شد و گفتن بخشنامه اومده که ازمدرسه جا به موسس ندیم پس یعنی همه اون حرفها و زحمتهام برفنا رفت حالا مدرسه غیرانتفاعی میرم تا معلمم کنن باداشتن مدرک بدو خدمت و کارت مربیگری میگن توسابقه نداری پس بیا پیش معلم های ما تدریس یادبگیر خودمونم قبولت نمی کنیم که معلممون باشی . حالا من موندم چیکار کنم تا معلم بشم؟؟ لطفا راهنماییم کنید پولم ندارم که خودم با مجوزم کارکنم.
پاسخ + +1 -1 --
معلم شرکتی خراسان جن 1396/07/11 - 19:17
سلام خدا به داد معلمان شرکتی برسه از سال ۹۷_۹۸از معلمی خداحافظی کنیدکنید چون امیدی به استخدام نیست
پاسخ + 0 -1 --
رفیعی 1396/09/09 - 15:43
ببخشید اگه فکر میکنید فرزندان فرهنگی نور چشمی هستند کاملا در اشتباه هستی کدوم نور چشمی؟ من با مدرک فوق لیسانس و خواهرم با مدرک دکتری چهار سال میدویم برای رفتن به یه مدرسه انقد رفتیم و اومدیم دیگه خسته شدیم توی این چهار سال افرادی که فرزند فرهنگی نبودن و از خانواده های ناجور و معتاد و از هم پاشیده بودن اومدن سرکار اونوقت ما.......
پس لطفا در تفکرت تجدید نظر کن
پاسخ + 0 0 --
مریم 1396/10/23 - 13:30
سلام به همه
من نمیدونم واقعا حق التدریسی ها چطور جذب شدن ولی فک میکنم اگه شماهام ازمون میدادین عدالت بهتر برقرار میشد.
واقعا بچه هایی ک با ازمون قبول شدن 90 درصدشون دانشگاه دولتی و با معدل بالا بودن ما خیلی زحمت کشیدیم تا ازمون و مصاحبه و گزینش قبول شدیم انصاف نیست ی عده فقط با اشنا بازی بیان جذب شن
اگه شماهام فک میکنین ک لایق هستین ازمون بدین دیگه چرا اینقد زمین ک زمان رو مقصر میدونین ازمون شرکت کنین بخونین اگه قبول شدین اونوقته ک باید گفت لایق هستین!
پاسخ + +1 -1 --
حسین 1397/05/08 - 09:26
سلام لطفا پیگیرمعلمان آزادشاغل در آموزش وپرورش باشیدکه شماره پرسنلی ندارند،حقوقی ندارند امنیت شغلی ندارند لطفا ماراهم جزوحق التدریسی ها حساب کنیدبخدا اندازه معلمان رسمی زحمت می کشیم ودلسوز ودوستداربچه ها ومملکتمون هستیم.
پاسخ + +1 0 --
وحيد 1397/05/19 - 19:57
انشالله اين اوضاع براي خودت و خانوادت بياد
....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/05/24 - 07:00
سلام لطفا به خاطر خدا هرکسی که میتونه با بالا دستی ها هماهنگ کند کمی هم به فکر معلمان مدارس غیر دولتی باشید من ۱۳ سال است جوانی ام را در این را ه گذاشتم وبا جان ودل به بچه ها درس میدهم اما اصلا امنیت شغلی نداریم سن که بالا میرود مدیر یک نیروی جوان تر میگرد اما نیرو های شرکتی خیلی ناعادلانه سر کار آمدند با یک سال کار راحت رسمی شدند اگر در کشور اسلامی نبودیم اشکالی نداشت که این همه ناعدلتی ببینیم مسولان به داد ما معلمان بی هویت بی کد بی نام ونشان برسید
پاسخ + 0 0 --
فاطمه 1397/06/24 - 15:27
سلام تمام نظرا عزیزان راخوندم یه دستهایی در کار است که همه رامشفول کنند وکار خودشان رابکنند مثلا میگند بچه های فرهنگی را درمدارس حمایتی می پذیرند به خدا دروغ است دختر منم مثل شما عزیز ل بیش از ده سال درغیر انتفاعی کار کرده فرزند زوج فرهنگی باتجربه وموفق بوده که سالهاتدریس موفق ومعلم نمونه بوده ولی دراین گزینش گمنام است بخدا اگر فرهنگی هم باشه از کادر اداری است تازه گاهی خواهر ودختر خواهر و..............خدا روزی حلال بده عزیزان
پاسخ + +1 0 --
فرهنگی باز نشسته 1397/07/13 - 14:11
همکار عزیز ،فاطمه
اینکه بعضی گویند بچه های فرهنگی را گزینش کرده اند کاملا درست است .البته نه فرزند معلم ودبیر بلکه بیشتر فرزندان وآشناهای اداری.حالا هر سمت بالا تر تعداد سفارش شده بیشتر.هر چه سمت بالاتر نیروهای سفارشی شون در مدارس بهتر ونزدیکتر وبالطبع هر چه سمت بالاتر نیروهای سفارش شده درسمت های بالاتر مثل معاون اموزشی ؟؛معاون فن اوری و...واگر انها را استخدام کنند باز نیرو های وابسته به مسیولان اداری در اولویت هستند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی باز نشسته 1397/07/13 - 14:27
سلام همکار عزیز .فاطمه
اینکه فرزندان واشناهای فرهنگیان در مدارس حمایتی گزینش شدهاند واقعیت داره.البته فرزندان واشناهای کادر اداری.حالا هرچه سمت ان همکار اداری بالاتر است افراد بیشتری را سفارش میکنند .وافراد سفارشی شون در مدارس بهتر ونزدیکتر واگر قرار شود استخدام شوند باز افراد سفارشی در اولویت دارند.یکب از همین نیروهای بسته حمایتی میگفت جرات ندارند مرا سال دیگر ندارند من منسوب فلان اداری هستم..یعنی چون منسوب فلان مسیول اداری است پس با اطمینان میگوید سال اینده من هستم
پاسخ + +2 0 --
اصغری 1397/10/03 - 19:58
با سلام
بنده با فوق لیسانس دانشگاه تبریز فقط 200 هزار تومان از مدارس غیر انتفاعی حقوق میگیرم حتی نمیتونم بیمه بریزم واقعا ظلم نیست؟
پاسخ + +1 0 --
زهرا 1397/12/25 - 19:54
سلام حق بادوستان هست واقعا5 سال سابقه درمدرسه غیردولتی تدریس میکنم مدرکم دانشجوی ارشدمشاوره .ب مشکلاتمان رسیدگی کنید
پاسخ + 0 0 --
عشق معلمی 1398/02/30 - 01:27
سلام خدمت تمامی همکاران محترم رسمی و غیر رسمی .منم معلم خرید خدمات آموزشی در یکی از شهرستانهای استان تهران هستم.و شرایطم تفاوت آنچنانی با همکارای غیر رسمی ام نداره.با حقوق کم کنار اومدم اما با پرداخت بیمه اونم ماهیانه۵۳۰هزار تومان واقعا نمیدونم باید چی کار کرد؟و یک ماه خرداد و تابستان بدون دریافت حقوق چ جور باید بیمه رو با این گرونی پرداخت کنم وای رو هم یاد آور بشم که فقط تا اسفند حقوق ما تسویه شده و باقی دستمزدمون رو خدا آگاه هست از پرداختش.اگه شرایط شما هم مثل بنده هست لطفا جواب بدید و راهنمایی کنید که کسر این مبلغ بیمه قانونی هستش یا خیر؟
پاسخ + 0 0 --
سپیده کنشلو 1398/09/28 - 05:06
من شخصی را می شناسم که به عنوان معلم خرید خدمت یا نیروی آزاد داره تدریس میکنه و خواهرش از نظر اخلاقی مورد داره.خواهر دیگرش یکی از کارهایش بالا کشیدن پولهای مردم است.مگر در مورد معلمان تحقیق نمیکنند که از چه خانواده ای هستند؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/04/07 - 07:22
من باحدود 6 سال سابقه کار اجرایی در مدارس غیردولتی و تسلط کامل بر تمام امور اجرایی دارم وظایف چند نیرو رو به تنهایی انجام میدم و حقوق یک نیرو رو هم به طور کامل دریافت نمیکنم از طرفی همکاران رسمی با انجام 3 روز کار در هفته حقوقشون حدودا 6 یا 7 برابر من نیروی آزاد است که تمام هفته کار میکنم حتی در ساعت غیر اداری هم گاهی مجبور به انجام کار در منزلمیشم بدون هیچ اضافه کار !!!اینه عدل و عدالت که مردم به خاطرش انقلاب کردن؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
رها دبیر 1399/07/30 - 13:08
حق التدریس ها هم بعد از کلی انتظار مطمعنا باید با چالش ها و سلایق مختلف روبرو بشن و خدا میدونه هفت خوان رستم رو کی و چطور باید پشت سر بزارن.در این میون گزینش و مدیر و شرایط و همکار و همه و همه هم بماند چه آزارهایی میرسونن...متاسفم برای دولتی که نیروهای جوان و با استعدادش رو بلاتکلیف و سردرگم رها کرده.
پاسخ + 0 0 --
رها دبیر 1399/07/30 - 13:11
در جواب دوست عزیز که میگه حق التدریس ها با آشنا....لطفا قضاوت نکنید بعضی ها با مجوز و زحمت اومدن انشالا شرایطی فراهم بشه تمام جوونهای این مللکت شاغل بشن و ودل کسی نشکنه از اینکه شغلی نداره و حقش رو بهش ندادن
پاسخ + 0 0 --
فاطمه 1399/09/11 - 14:02
سلام .خداقوت به همه ی عشق معلمیها
من ارشد تاریخ تمدن دارم.الانم بیکارم میخوام واسه ازمون درس بخونم.یکی از اقوام چون همسرش فرهنگی بود امسال بدون سابقه رفته مدرسه دولتی پایه سوم ابتدایی .خودش میگه شرکتی هستم.سوالم اینه آیا این شخص برای استخدام رسمی باید ازمون بده یا نه با پارتی استخدام میشه؟
پاسخ + 0 0 --
امیر 1400/02/04 - 20:26
با سلام -اداره ای اموزش وپرورش بدون اینکه بنده خبر داشته باشم اسم منو داده به مدرسه غیر دولتی و من رو به عنوان نیروی خودشون حساب کردن و حتی یک مبلغی رو هم به حساب بنده واریز کردن که مثلا من معلم فلان روستا هستم، درحالی که نه مدرسه غیر دولتی بامن قراردادی داشته و نه من شناختی از اون مدرسه داشتم -کسی هس کمکم کنه که جریان چیه؟ واینکه من سرباز معلم بودم
پاسخ + +1 0 --
نیروی آزاد 1400/05/06 - 08:14
منم یه نیروی آزادم که ۱۵ ساله در مدارس غیر دولتی ساوه کار میکنم تمام این ۱۵ سال مدیر ما رو بیمه نکرد و امروز با آخرین قرار داد ساعتی ۷ تومن میگیریم یعنی حقوق ماهانه من میشه ۶۰۰ هزار تومن و هیچ مسئولی تا امروز این مسائل رو پیگیری نکرده فقط گزینش و هر دو سال یبار انجام میدن برای بقیه مسائل نه نمیبینن نه میشنون
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/08/22 - 13:53
حالا اینا که باز یجوری به اموزش پرورش مربوط میشن... من فلسفه گزینش از مدرسان زبان رو نمیفهمم خو که چی؟؟؟!!! به چه درد میخوره؟؟؟ الان ما گزینش شدیم مثبت هم گرفتیم؟؟؟ که چی؟؟
اون اموزشگاهایی که بخوان بیمه بریزند بدون گزینش هم این کارو انجام میدن، نمیفهمم که ربط اموزش پرورش چیه این وسط یا چه مزیتی مثلا داره برای مدرسین.
کسی اگه میدونه توضیح بده لطفا.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور