صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرهنگی/ آذربایجان غربی

سخن یک فرهنگی منطقه محروم با نوبخت

مشکلات معلمان منطقه محروم و انتقاد از سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

با سلام خدمت دست اندركاران محترم سايت صداي معلم ؛


احتراماً  در مورد مطلب آقاي نوبخت با عنوان: " نوبخت : اکنون نیز به نمایندگی از فرهنگیان و مردم در بدنه دولت هستم/ اگر شما فرهنگیان فکر می‌کنید در این سال‌ها مسیر خود را اشتباه رفته‌ایم نظرتان را به بنده اعلام کنید/با وجود این مسئله، رقمی که در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد، کافی نیست"
مطالبی به شرح زیر تقدیم می گردد :


آقاي نوبخت !
١) شما در روستاي بدون آب آشاميدني، برق، مدرسه، محل اقامت، راه و هر آنچه حقوق اوليه زندگي يك انسان است تدريس كرده ايد؟
٢) شما مسافت ٦ ساعته از جاده اصلي تا روستاي محل تدريس را در سرماي شديد زمستان ميان برف و كولاك با گذشتن از رودخانه و بارها افتادن در آن طي كرده و زانوهاي شما در سرماي سخت زمستان منجمد شده است؟
٣) شما دستمزد معلم حق التدريسي دوره ابتدايي پنج پايه تحصيلي را كه در طول سال تحصيلي حداكثر ٢٠٠٠٠٠ تومان بوده دريافت نموده و بيش از ٣٠٠٠٠٠ تومان فقط در آن سال پول كرايه ماشين داده ايد؟
٤) شما در اثر نبود آب آشاميدني و عوارض ناشي از سرما و نبود بهداشت در محل خدمت، دچار امراض شديد شده ايد كه به خاطر آن تنها زميني كه از كودكي با مشقات زياد براي آينده مهيا كرده بوديد بفروشيد تا هزينه دوا و درمان بيماري به وجود آمده حين خدمت به بچه هاي محروم اين آب و خاك كنيد؟
شما در منزل ساخته شده روي بام شكسته طويله در سرماي شديد زمستان زندگي كرده ايد كه از گاز و بوي آن مجبور شويد درِ اتاق را شب ها باز كنيد و سگي را به آن ببنديد تا شب گرگ و حيوانات وحشي شما را ندرند و صبح ها تا نصف ارتفاع درب منزل را برف بيرون پارو كنيد؟
و...

به احترام حفظ لياقت، كرامت و عزت معلمين عزيز و مظلوم سرزمينم ايرانِ سرفراز از بيان سئوالات و درد دل هاي بيشتر كه چه بسا درد دل آنان نيز باشد خودداري مي كنم.


آقاي نوبخت!

با دو دهه خدمت صادقانه و خلاقانه و از دست دادن تمام سرمايه گذشته ام كه نتيجه وضعيت بسيار وخيم و نابه سامان جامعه معلمين ايران است بازهم با جسم و روحي مريض به خاطر حرفه معلمي و احساس وظيفه از انجام خدمت به بچه هاي فقير كوتاهي نخواهم كرد و از مسئولين كه توانايي خدمت به جامعه بزرگ فرهنگيان را ندارند مي خواهيم استعفا نموده تا بيشتر از اينها به معلمين و تحصيل بچه هاي فقير اين سرزمين متمدن ويران شده آسيب نرسد.


آقاي نوبخت!

من بعد از دو دهه خدمت شرافت مندانه در انواع و اقسام مدارس، مستأجرم، داراي يك بچه خردسال مي باشم، انواع وام ها با درصدهاي گزاف بر دوشم مي باشد، ماهانه ٣٠٠٠٠٠ تومان تا محل كارم كرايه ماشين مي دهم، ماهانه ٤٠٠٠٠٠ تومان كرايه منزل مي دهم، حدود ٢٠٠٠٠٠ تومان هزينه آب و برق و گاز و تلفن و... پرداخت مي كنم، حدود ٢٠٠٠٠٠ تومان هزينه دوا و دكتر مي پردازم و ديگر مخارج، تنها درآمدم حقوق دريافتي ماهانه ١١٠٠٠٠٠ تومان مي باشد، فاقد اتومبيل، پس انداز و هر نوع ملك و سرمايه اي مي باشم ؛  شما كه حساب و كتاب مملكت دستتان هست بگوييد من و امثال من كجاي خط زندگي هستيم؟
... جامعه فرهنگيان ايران عوام نيستند كه اين چيزها را نفهمند، تدريس و تحصيل به شكل أسفناكي دچار ركود و نابه ساماني شده، آمار ترك تحصيل در ايران فاجعه بار است، هر روز به علت بي فكري و سردرگمي مسئولين غير متخصص مدلي از مدل هاي پيشرفت كشورهاي موفق را وارد اذهان فرهنگيان مي كنند بدون اينكه حتي بدانند در مملكت ما هيچ كاربردي ندارند و هيچ بستر نرم افزاري و سخت افزاري و توانايي نيروي انساني و امكانات تخصصي و نيز امكانات مالي براي چنين موضوعاتي فراهم نمي باشد.
جامعه فرهنگيان و دانش آموزان به شدت ملتهب بوده و اكثر آنان به علت مشكلات معيشتي و روحي و رواني و به تبع آن مشكلات جسمي با عوارض جبران ناپذيري مواجهه مي باشند.
اين همه آسيب شناسي بدون آسيب درماني كمر آموزش و پرورش را خم نموده و اگر فوري براي عدم گسترش آسيب كاري نكرد قطعاً خورشيد ( آموزش و پرورش ) خواهد مرد.
با عرض پوزش از جامعه فهيم فرهنگيان!
با آرزوي اينكه هيچ معلم و هيچ دانش آموزشي مريض نشود و محتاج كسي نباشد!
آرزو مي كنم هيچ كودكي در دنيا فقير نباشد!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 20 ارديبهشت 1395 19:57 خوانده شده: 1988 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +42 0 --
فرهنگی 1395/02/20 - 20:31
ایشون رفتند گل بچینند و صدای له شدن استخوان های فرهنگیان برایشان مفهوم نیست
پاسخ + +33 0 --
ناشناس 1395/02/20 - 20:31
تو این مملکت ارزش آدمها به میزان رانت قدرت و اقتصادی اوثه.
معلم هیچ رانتی نداره, و به طور عامیانه از معلم آبی برای وزیر و وکیل گرم نمیشه.
پس امیدی به این وزیران و وکیلان نیست.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگي 1395/02/21 - 00:04
همكار محترم چرا آبي گرم نميشه به وقت انتخابات وتقسيم قدرتها وپست ها تنها مرجع ونردبان ترقي افراد فرصت طلب همين فرهنگيان ساده وخوش باور هستن به محل زندگي خود نيم نگاهي كني متوجه خيلي چيزها خواهي شد
پاسخ + +33 0 --
ناشناس 1395/02/20 - 20:56
رفیقداز بس که دروغ گفتن همراه وزیر رفتن تا برای سرکار گذاشتن بازنشستگان 93 که پرداختشون هپلو هپی کنند نقشه بریزند چون دروغ برای هفته سوم اردیبهشت ندارن
پاسخ + +30 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/02/20 - 21:25
نوبخت .... ازرنج ودردوآزاروستم بازنشستگان ومعلمین لذت میبرند؟...
پاسخ + +30 0 --
رضوانی گچساران 1395/02/20 - 21:28
اینجانب باسابقه ی 24سال تدریس همه مشکلات فرهنگیان کشور را در نبود اتحاد وانسجام بین خودمان می دانم و اگر....انوقت نتیجه ی ان را خواهیم دید
پاسخ + +22 -2 --
فرهاد حیاتی 1395/02/20 - 21:38
نوشتم گوش شنوا ودیده بیا کو
پاسخ + +25 0 --
یک بازنسشته۹۴ 1395/02/20 - 22:34
همه گفتنی هاراهمکاران گفتنددردهارا رنجهارانابرابری هارا.بخداقسم حاضرم خودفردبازنشسته ازاداره برق رابیاورم تاخودش شهادت بدهدبا۳۰ سال سابقه بامدرک لیسانس حقوقش ۳میلیون ۸۰۰هزارتومانه اذر۹۴ بازنشست شده و۱۴۸میلیون تمان پاداش بازنشستگیش رادربهمن ۹۴ گرفته.آقای نوبخت وفانی فانی شده خودت قضاوت کن وازبازنشستگی بپرس ببین بایک معلم همترازتوچقدرفاصله دارد.نتیجه کاراین دوبازنشسته رابررسی کن. آیاتربیت وآموزش یک انسان اینقدربی ارزش است ؟آیاکارمندیک اداره برق ویااداره دیگررایک معلم تربیت نکرده ؟آیاشماخودتان یک روزدانش آموزکلاسی نبوده ایدکه معلم شمارابه این مقام رسانیده؟چراخودتان رایک ماه دروضع یک معلم نمی گذاریدتاببینیدچه میکشد؟آری مااشتباه کردیم بایدبه شغل دیگری می رغتیم تاامروز اینقدرجلوی شماغرورمان رانمی شکستیم. آری مانبایدراه انبیارامی رفتیم. آیاکارمندان دیگرادارات که راه انبیارانرفته اندبه بهشت نخواهندرفت!!!آری مااشتباه کردیم معلمی که ازنظرمالی غنی نباشددرفکرشکم فرزندانش باشدیک روزازکارش خسته خواهدشدوبه فکرشغلهای کاذب خواهدرفت. معلمان رادریابیدتاوضع ازاین بدترنشود.
پاسخ + 0 0 --
گلشن 1395/02/22 - 15:27
احسنت
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1395/02/20 - 23:51
آقای نوبخت لطفا به قول خود در رابطه با پرداخت پاداشت بازنشستگی سال ۹۴ هم عمل کنید.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته93 1395/02/21 - 11:23
هنوزپاداش93 کامل پردخت نشده
پاسخ + +22 0 --
ناشناس 1395/02/21 - 00:43
اقای نوبخت ممکن است برای دیگران از گذشته خود راست ودروغ سر هم کند ولی برای هم ولایتی ها که دیگر نمی تواند ایشان در دوران انقلاب مدبر دبیرسنان شاهپور سابق وبهشتی کنونی بودند که به دانش اموزان حتی اجازه شرکت در تظاهرات را نمی دادند حالا میبینیم که جانماز اب مکشند اقای نوبحت شما نتنها به بدنه فرهنگیان تعلق ندارید بلکه به بدنه انقلاب هم تعلق ندارید
پاسخ + +28 0 --
معلم عجیب 1395/02/21 - 01:01
فرهنگی بزرگوار سلام.ساده و بی پیرایه درد دل همه را نوشتی و درخواست کردی که مسئولین ناتوان از خدمت بروند.من همیشه درد هایم را در هاله ای از شوخی و خنده پوشانده ام اما دردهای شما نگفتنی است.کدام شوخی و خنده میتواند بیماری جسمی و روحی را بپوشاند؟دکتر شریعتی را دعوت کردند به جلسه تدوین و تالیف کتب دینی. دکتر گفت میایم وپیشنهادی میدهم که هیچ هزینه ندارد و تازه برکت و دعای خیر مردم را نیز دارد. انها خوشحال گفتند خیلی خوب بیا. دکتر رفت و گفت پیشنهاد من این که درس دینی را کلاحذف کنید چون اینها که یاد میدهید دینی نیست و باعث کج فهمی میشود.بعدش شاگرد که بزرگ شد اگر خواست خودش میرود و میفهمد دین چیست.
پاسخ + +26 0 --
معلم عجیب 1395/02/21 - 01:05
حالا هم نقل من و شماست.عزیزان من پیشنهاد میکنم شما مسئولان از بزرگترین تا کوچکترینتان استعفا ندهید نه شما بمانید. بگذارید من و امثال این فرهنگی عزیز برویم تا شما اسوده تر باشید.اگر خواستیم بدانیم درس چیست بعدش خودمان میرویم میفهمیم.فرهنگی عزیز خدا صدایت را بشنود بنده خدا که عاجز از یک سردرد است و بی اراده الله نفسش در نمیاید پست تر و حقیر تر از ان است که حتی اراده خدمت کند.اینها چند صباحی هستند مثل من و تو.کاش بفهمند که فرصتی بدست اورده اند که ان دنیا توشه ای داشته باشند.روزی که همه از هم میگریزند. اقای نوبخت شاید خواب مادر مغفورش را ببیند که بتازگی برحمت حق پیوسته و شاید بایشان بگوید که پسرم مواطب اخرتت باش اینجا دکتر و ایت الله کاره ای نیستد.همه ذلیلند و خوارغیر از انان که از خدا خوف داشته اند و هرگز مصداق خوف از الله شکستن دل یک بنده خدا و تظلم وی بدرگاه الله نیست.
و یک سخن با صدای معلم اقایان شما هم بی انصافید حتی در سخن یک دردمند دلشکسته هم عکس نوبخت گذاشته اید.نوبخت بحد کافی نمایش داده شده است دیگر بس است.لااقل اینجا دیگر بس است.
پاسخ + +21 0 --
معلم 1395/02/21 - 07:01
با سلام
مشكل ما فرهنگيان هم مسئولين بيروني آموزش و پرورش هستند كه در حق آموزش و پرورش اين كشور دارند جفا مي كنند و هم خود مسئولين در داخل آموزش و پرورش هستند كه بدنه آموزش و پرورش ضربه وارد مي كنند. كه در اين زمينه بخواهيم مصداق بياورم ، فراوان است.
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1395/02/21 - 10:29
همکار عزیز وهمدرد وهم داستان سلام دلم مخواهد این حرف که از عمق دل بر می خیزد لاجرم بر دل شما ودیگر دوستان بنشیند وان اینکه ما باید دندان طمع خود را از اصلاح در امور خود بکنیم وبه دور بیندازیم وعذاب مضاعف انتظار وامید وچشم به در بودن را لا اقل از خود دور کنیم وبه اینقوم صم بکم عمیون وهم لا یعقلون دیگر نامه ننویسیم شاید در ان صورت بتوانیم فکر بهتری برای خودمان بکنیم
پاسخ + +17 0 --
یک بازنسشته 1395/02/21 - 10:44
همه فرهنگیهادردشان رابه زبان فرهنگی گفتندامااینان فقط گوش می کنندویاکرهستندبزاریدبازبان دیگری باهاشون درددل کنیم. بی شرف بی شعورترایک معلم بزرگ نکرده زبان لالت رامعلم بازنکردشماکه تماماوعده دروغین میدهیدخداوندعاقبتتان رابه خیرنکند.این دنیاشماقدرتمندیددرقیامت بایدجوابگوشوید.اگرنداریدیکباربگوییدنداریم ویابگیدفلان ماه می دهیم چرادروغ سرهم میکنیدنوبخت فانی بطحایی ازخدانمی ترسیدماکه به شمایادداده بودیم دروغگودشمن خداست چرابازدروغ می گوییدیک کلمه بگیدحق حقوق معلمی اینقدره برای کارشمافقط اینقدرمی دهیم کارمی کنیدبکنیددوست نداریدبه سلامت.تامعلم تازه کارنیزمسیرش راازحالا پیداکند.اما صدای معلم یکبارشداین نظرات معلمان راکتاب کنی مقاله کنی بدست مسولش بدهی آنهاوقت ندارندبه سایتهابروندشمابرایشان بفرستیدشایدروزی آمدندگفتندمثل دروغهایشان مااطلاعی تااین اندازه ازدردهای معلمان رانمی داستیم.
پاسخ + +19 0 --
بازنشسته93 1395/02/21 - 11:26
گوش اگرگوش تووناله اگرناله من
آنچه حایی نرسدفریاداست
پاسخ + +20 0 --
ناشناس 1395/02/21 - 12:42
همکار عزیز داری برای دیوار حرف می زنی؟!!
اینا خودشونو به کوچه علی چپ زدن!!
پاسخ + +14 0 --
ناشناس 1395/02/21 - 17:01
ممون از دل نوشته ی شما که زبان دل همه ی ماست و خوشحالم که کمترین رنگ و بویی از التماس و تحقیر و عجز ولابه به این جماعت که خود را وکیل وصی جامعه ی فهیم فرهنگیان میدانند ندارد . نفرت انگیز است کقتی همکاران در قالب خواهش از اینها انتظار انجام وظیفه دارند
پاسخ + +13 0 --
قاسم رهی 1395/02/21 - 17:02
برادر محترم این حرفها اوایل انقلاب کمی خریدار داشت الان متاسفانه معنویات و اخلاقیات بشدت افت کرده و حتی منجمد شده مسءولین امروزی اگر نوشته شما را بخوانند ککشان هم نخواهد گزید. همه چیز...
پاسخ + +14 0 --
ناشناس 1395/02/21 - 21:31
این مطالب رجز خانی بیش نیست دلتون خوش نکنی ...همه مون سر کاریم مخصوصا بازنشستگان 93 مظلوم
پاسخ + +12 0 --
فرهنگی 1395/02/21 - 21:47
اخوی:::
جناب نوبخت از متمول ترین افراد دولته!!
اونوقت شما انتظار داری دلش واسه من وتو بسوزه !!!؟؟
اصلا اگه اینها واسه دلسوزی اومده بودن که تو این سی وچند سال وضع ما این نمیشد!!!!!
پاسخ + +10 0 --
فرهنگی 1395/02/21 - 23:00
سیر راچه غم گرسنه؟
پاسخ + +12 0 --
شبدیز 1395/02/21 - 23:30
سلام.
هزاران آفرین به شما آموزگار بزرگوار.
تمامی مشکلاتی که ایشان فرمودند رابنده هم به شخصه کشیده ام وهنوزهم بعداز۲۱سال دارم میکشم، بادوفرزند و خانه ای اجاره ای یک اتاق کوچک ، ودوری از خانواده وخدمت درغربت وازدست دادن موقعیت های مختلف وعدم تربیت صحیح اخلاقی ودرسی فرزندانم، وایجاد مشکلات خانوادگی وازدست دادن اعتمادبنفس خودم وبچه هایم و ویران شدن آینده ی آنها وهزاران عاقبت خراب که نتیجه ی تصمیم گیری وبرنامه ریزی غلط چن نفر -معذرت میخام - ... است که برسرمن وامثال ما آمده است و هیچ گوش شنوایی نیست، وهیچ دادرسی
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/02/22 - 08:50
این همه فریاد که به جایی نرسیده به قول خودشان مشکل 60 ساله است ومشکل امروزنیست پس حتما دست هایی پشت پرده هست که ریشه فرهنگ و آموزش این کشور را خشک کنند و خودشان به اهدافشان برسند چون جامعه ای که قانون مند و عالم نباشد راحت میتوانند در آن رخنه کنند تا به امروزهم که ایران روی پای خودش ایستاده از روی وجدان کاری معلمان و دلسوزی برای دانش آموزان معصوم بوده .
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/02/22 - 15:51
من فکر میکنم این آقای فانی حتما تو کلاس تنبیه شده که عقده ای شده داره از شکایات فرهنگیان و وضعیت آنها لذت میبره یک تو این مدت خدمت شون مثل اینکه این حرفها را به سنگ گفتند نه به اون اصلا نخواسته به خودش حرکتی بده انشاالله خدمت شون هرچه زودتر تموم میشه برای آخرتشون جای دیگه تلاش میکنندتو وزارت که نتونستند برای آخرتشون توشه بردارند
پاسخ + +5 -4 --
ناشناس 1395/02/22 - 15:57
همکاران گرامی ما دیگه نبایدحرفمان را به وزیر وزرا بگیم ما حرفمان را به بزرگ مملکت باید بگیم که اگر هم عملی نشد میگیم رهبر به صلاح ما ندانسته اند ومیدونیم که مثل معلمان زندگی میکنند ودلمان به داشتن رهبر و زندگی ساده اون خوش باشه و دعا میکنیم خدا سایه اورا از سرما کم نکنه ومارا در دست این بیخبران از خدا قرار نده پس میگوییم رهبرا صدای ما بشنو و فرمان خود را صادر کن ما گوش به فرمان رهبرییم
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1395/02/22 - 23:36
این نو بخت روش زیاد اگه نبود با کمال پر رویی نمیگفت حقوق معلما بالای ۲میلیون و ۴۰۰هستش این حرفا هم دردی رو دوا نمیکنه اون سرمایه داره و طرفدار سرمایه دارا ما هم که حکممون بعد ۱۵سال یک و ششصده و از در یافتی نگم بهتره در ارزوی همون حداقلی که نوبخت میگه هستیم
پاسخ + +5 0 --
بازنشسته93 1395/02/26 - 11:39

ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯿﮕﻮﯾﻢ، ﻧﮑﻨﺪ ﺑﺎﺯ ﭘﺪر غمگین اﺳﺖ …
ﻧﮑﻨﺪ ﺑﺎﺯ ﺩﻟﺶ …

ﭘﻠﻪ ﻫﺎﺭﺍ ﺩﻭ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻃﯽ ﮐﺮﺩﻡ ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻡ ﺑﺮ بام!

ﭘﺪﺭﻡ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ،
ﺯﯾﺮ ﺁﻭﺍﺭ ﻏﺮﻭﺭﺵ ﻣﺪﻓﻮﻥ

ﺯﯾﺮ ﻟﺐ ﺯﻣﺰﻣﻪ ﺩﺍﺷﺖ
ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﻋﺪﻝ ﮐﺠﺎﺳﺖ؟

که ﭼﺮﺍ ﻣﺰﻩ ﯼ ﻓﻘﺮ ﻭﺳﻂ ﺳﻔﺮﻩ ﯼ
ﻣﺎﺳﺖ!!!

ﻭ ﭼﺮﺍﻫﺎ ﻭ ﭼﺮﺍ ﻫﺎﯼ ﺩﮔﺮ …

ﺩﻝ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻟﺮﺯﯾﺪ ﻣﺜﻞ ﺯﺍﻧﻮ ﯼ ﭘﺪﺭ
پاسخ + +3 0 --
معلم 1395/02/27 - 15:31
من به هرکس که میخاد بیاد تو آموزش پرورش میگم نیا . با پوزش از همکاران میگم اینجا بلا نسبت گداخونس. آقای فانی دوره شما هم تمام خواهد شد و تاریخ فرهنگ ایران از شما هم به خوبی یاد نخواهد کرد چون برای فرهنگیان هیچ کاری نکردید . کاری در شان و خور فرهنگ ایران و ایرانی.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور