صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محمدرئوف صادق/ فعال دانشجویی اصول گرا

انتقاد از دانشگاه فرهنگیان : " تایید همه صلاحیت ها را دریابید"

انتقاد یک دانشجو معلم از وضعیت صنفی آموزشی دانشگاه فرهنگیان و مدیریت دکتر محمود مهرمحمدی  دکتر مهر محمدی و همکارانش در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان نشسته اند و سوداهای خوبی در سر دارند که یکی شان همین تایید صلاحیت دانشجو معلمان است. دکتر مهرمحمدی خودش هم فهمیده است از زیر دست کادر موجود و از این جو پادگانی ممکن است خیلی ها آسیب دیده باشند و نیاز است صلاحیت شان دوباره تایید شود.

دکتر مهرمحمدی و همکارانش خوب می دانند در این جوی که دانشجو را به گونه ای ترسانده اند که گاهی می پندارد سایه اش هم ممکن است دنبال نقطه ضعف گرفتن از او باشد و او را گزینشی و حراستی کند و از سایه اش هم می هراسد نیاز است صلاحیت دانشجویانش برای معلمی تایید شود .

دکتر مهر محمدی خوب می داند دانشجویی که چهار سال در اتاق های ده تا شانزده نفره خوابگاه های این دانشگاه سکونت داشته باشد بدون شک خیلی مولفه های شخصیتی اش در این جو سنگین نسبت به روز های بدو ورود به این دانشگاه تغییر کرده است و نیاز دارد دوباره تایید صلاحیت شود.

دکتر مهرمحمدی و همکارانش خوب می داند در دانشگاهی که نصف حقوق دانشجویان بورسیه اش را برای بی کیفیت ترین غذا ها و سخت ترین شرایط خوابگاهی از دانشجویانش می ستاند ممکن است موجبات بعضی کینه توزی ها را نسبت به شرایط موجود بوجود اورد و این نوع دانشجو باید تایید صلاحیت شود.

دکتر مهر محمدی خوب می داند در دانشگاهی که انتقاد به کادر اداری و رفتار های انجام شده جایگاهی در آن ندارد  و آن قدر تک صدایی و تک محوری است که منتقدی اگر ظهور کند می شود قهرمان دانشگاه و یل پادگان باید دانشجویانش تایید صلاحیت شوند و چندین و چند دلیل دیگری که بر اساس آن به جناب دکتر مهر محمدی حق می دهیم که به پرورش یافتگان سیستم تحت مدیریتش در طول چهار سال اعتماد نکند و در صدد سنجش دوباره آنها برآید بالاخره ایشان کادر و نیروی انسانی تحت مدیریتش در پردیس های تابعه را خوب می شناسد و توانایی شان را می داند وگرنه پس از چهارسال درصدد سنجش مجدد صلاحیت پرورش یافتگان چنین سیستمی نمی بود.

اما ای کاش جناب دکتر مهرمحمدی درصدد تایید صلاحیت شرایط حاکم بر دانشگاه تحت مدیریتش هم برآید تا معلمی صالح در تمام جهات از آن خارج شود نه فقط دارای صلاحیت های مد نظر عده ای قلیل در جامعه .

ای کاش جناب مهر محمدی و همکارانش کمی هم به بررسی امکانات رفاهی و آموزشی موجود در دانشگاه تحت مدیریت شان بپردازند تا کمی از فشار روانی بر روی دانشجویان این دانشگاه کاسته شود.

ای کاش جناب مهرمحمدی را شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تایید صلاحیت می کرد تا پس از گذشتن چهار سال از عمر این دانشگاه یک رییس با اختیارات تام به خودش می دید.

ای کاش تنی چند از عزیزان بالا نشین کمی به فکر بررسی اوضاع معیشتی معلمان و مشکلات صنفی آنها نیز می بودند تا کمی آرامش خاطر در زندگی و کار به معلمان باز می گشت.

تا زمانی که شاگرد اول های آموزش و پرورش هدف شان ادامه تحصیل و رفتن به وزارت علوم و استادی دانشگاه باشد ، تا زمانی که فعالین و نوابغ سیاسی- اجتماعی آموزش و پرورش در فکر گریختن و انتقال به وزارت خانه و نهاد دیگری باشند. تا زمانی که خیل عظیمی از معلمین در فکر شغل دوم باشند و معلمی در این جامعه فقط در اسم و ظاهر دارای شان و جایگاه باشد نه در عمل و باطن  اگر صبح به صبح هم آزمون تایید صلاحیت برگزار کنیم باز هم مفید فایده واقع نخواهد شد !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 04 ارديبهشت 1395 14:59 خوانده شده: 2843 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 -4 --
رسول 1395/02/04 - 15:21
به نظرم دانشگاه فرهنگیان در گزینش دانشجو اشتباه کرده، رتبه فرد در کنکور ملاک خوبی برای معلم شدن نیست، معلم ها باید خوی و منش معلمی داشته باشند، خیلی از دانشجو معلمان ناراضیند چون از ناچاری این دانشگاه را انتخاب کرده اند.
افرادی در این دانشگاه پذیرفته شده اند که از سپردن فرزندان مردم به دست آنها باید نگران بود البته تأیید صلاحیت ها شعاری بیش نیست ولی خیلی از اینها معلم خوبی نخواهند شد
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/02/04 - 19:09
خیر ، بسیاری از نارضایتی ها بخاطر تضییع حقوق و بی عدالتی هاست . همانطور که در حق معلمان این تفاوت ها را قائل می شوند بین دانشجویان بورسیه هم وجود دارد . خوی و منش معلمی بدون سواد و دانش هیچ ارزشی ندارد .
پاسخ + 0 0 --
رسول 1395/02/09 - 06:46
اصل کار معلمی بر نوع رفتار و منش او استوار است، چون دانش آموزان از کردار معلم بیشتر درس می آموزند، داشتن سواد هم جزئی از منش معلمی است، معلمی که احساس کند در آموزش به دانش آموزان از سواد کافی برخوردار نیست، سعی خواهد کر آن را به دست آورد
من نمی گویم که امکانات دانشگاه فرهنگیان کم نبوده ولی آیا چیزی بوده و مسئولین این دانشگاه از شما دریغ داشته اند؟
بهتر است به تمامی معنا معلم بود و از همان ابتدا ساز مخالف نزد
پاسخ + +7 -11 --
مریم 1395/02/04 - 15:22
دانشجوی فعال اصولگرا و این حرفا…!!!؟؟؟
واقعا جای تأمله…!!!
پاسخ + 0 0 --
محمدريوف 1395/02/04 - 22:16
نظر شما هم محترمه و قابل تقدیر
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/02/04 - 22:20
مگه اصولگرا حق انتقاد نداره؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/02/05 - 14:37
حقیقت رو بیان کرده، بیان حقیقت اصولگرا و... نداره
پاسخ + +5 -1 --
معلم ناامید 1395/02/04 - 16:01
چرا دانشگاه فرهنگیان در مقطع ارشد دانشجو معلم نمیگیرد بخصوص در علوم پایه و علوم تجربی و..
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/13 - 08:45
چون علوم پایه عددی نیست و فقط علوم انسانی مهم است
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/02/04 - 16:06
اینها از فواید بیرون گود بودنه ........چون انتقاد کردن خیلی راحتتره تا مسوولیت کاری را پذیرفتن
پاسخ + +9 0 --
دانشجو معلم 1395/02/04 - 18:25
چهار سال جون کندیم تو این دانشگاه... نه مثقالی به سوادمون اضافه شد نه واقعا معلمی یادمون دادن... فقط عمرمون تلف شد...فقط کلی حرص بیخود خوردیم... فقط با واحدا و روزای زوری کلاسا جوونیمون ضایع شد.... سطح داغون امکانات.. سطح داغون علمی اساتید... سطح داغون سرفصل ها... هیچیش بهمون حس دانشجویی نداد... یه مشت زندانی که چهار سال مطالب بیخود به شیوه های اجباری به خوردمون داده شد و هیچی یاد نگرفتیم.... استرس گزینش و آزمون جامع و 9ترمه شدن و کسر حقوقمون و....الی ما شاءالله این دانشگاه مشکل داره.... ننشستن از چند سال قبل براش برنامه ریزی کنن... ما اولین ورودی ها کاملا شدیم موش آزمایشگاهیشون هر بلایی سرمون درآوردن.. و هیییییییچ احدی پاسخگوی وضعیتمون نبود.... مسوولین محترم بابت همه رنج و بی توجهی ای که بر ما رو داشتید حلالتون نمیکنیم.... بابت همه کاغذ بازیا و سر دووندن ها و بی محلیا...بابت همه حرف زوری که به ما زدید بابت همه برنامه هایی که این چهار سال درآوردید سرمون، حلالتون نمیکنیم....واگذارتون کردیم به خود خدا
پاسخ + 0 0 --
معلم دیده 1395/02/04 - 21:35
درد هایت را میفهمم. برادر. چقدر ساده گفتی و نوشتی
پاسخ + 0 0 --
سلیمی 1395/02/05 - 09:47
حق با شماست. وقتی که فردی توان اداره یک کلاس راهنمایی را ندارد، به اداره منتقل می شود و رئیس فلان قسمت و چندی بعد با نفوذ خود به اصطلاح استاد دانشگاه فرهنگیان می شود، بیشتر از این چه انتظاری می توان داشت؟ بسیاری از دانشجویان از معلمان خود باسوادترند!
پاسخ + +9 -1 --
معلم 1395/02/04 - 21:06
بدترین , مزخرفترین دوران زندگیم اون دو سالی بود که توی تربیت معلم گذروندم
هیچوقت خاطرات تلخ اون روزا رو نمیتونم فراموش کنم
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/02/05 - 00:13
یک سوال اگر اینجور ه چرا رها نمی کنید جوابش رو می دونم حتما پاسخ می دهید کار دیگری نیست البته راست می گویید برای همینه که این نظریه درست است که اکثر معلما از روی ناچاری ونبود کار دیگری معلم شده اند وکمتر از روی عشق وعلاقه به این شغل رو آورده اند چند درصد از معلمان اگر شغلی با سه برابر حقوق معلمی به انها پیشنهاد شود(البته شغل قانونی در ارگان دیگر)باز هم به این شغل معلمی ادامه می دهند؟ معلم عزیز صادقانه پاسخ بده
پاسخ + +8 -1 --
بیکی 1395/02/05 - 08:33
فرزندم یک نصیحت به همه دانش جویان دانشگاه فرهنگیان
از زمانی که وارد شغل معلمی شدین دیگر نمی توانید تصمیم های درستی بگیرید مخصوصا اگر ریسک پذیر باشد
حتما حتما از ابتدای خدمت شغل دوم دست و پا کنید و در آ پ به جز ساعات موظف ، اضافه کاری نکنید . گوش کنید وگرنه 20 سال بعد میفهمید من چی میگم اونوقت هر روز به فکر خودکشی می افتید .معلمی باید شغل دوم شما باشد .فقط از یک چیز میترسم آنهم آینده فرزندان ایران زمین .بر سر آنها چی خواهد آمد !!!!!!!!!!!!
پاسخ + +4 -1 --
معلم 1395/02/05 - 15:36
سیستم تربیت معلم سال هاست که مشکل داره بحث حراست، زندانی کردن دانشجوا در محیط خوابگاه ها، و... از جمله مشکلات دهه های قبل هم بود ،من که بیست سال قبل بخاطر همین سخت گیریهای بیخود ،حاضر نشدم برم تربیت معلم و بعدها از طریق آزمون وارد آ.پ شدم ؛ولی این نکته رو به همه دانشجو معلمان بگم: حالا که قراره وارد این حرفه بشید به بچه های این مملکت خدمت کنید من و شما باید یه نسلی پرورش بدیم که این معضلات رو حل کنه نه این که به مشکلات موجود دامن بزنه،گرچه کار خیلی سختی هست
پاسخ + +2 0 --
واقع بین 1396/09/28 - 13:55
خوش به حال فرهنگیان
ای کاش برای کسبه نیز حقوق ثابتی در نظر می گرفتند؟
معلمی کردن برای آنها تفریح است نه زحمت
چرا معلمان همیشه مظلوم نمایی می کنند یعنی می گویند درآمد ما کم است
چرا قناعت ندارند؟ این همه پول کافی نیست
پاسخ + 0 0 --
معلم اینده 1400/06/02 - 10:24
من یک داوطلب ازمون سراسری هستم دوست دارم وارد دانشگاه فرهنگیان بشم و معلم بشم ولی بخاطر مسائل و بعضی شرایط عمومی و اختصاصی اصلا به مصاحبه دعوت نشدم چرا اینقدر بی عدالتی وجود داره مگه ما انسان نیستیم که ارزو داشته باشیم معلم بشیم واقعا قانون های این دانشگاه بی خودی و مسخرست

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور