صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رضا نهضت / دبیر آموزش و پرورش

نقدی بر سخنان وزیر آموزش و پرورش و معاون ایشان در مورد افزایش 67 درصدی حقوق و دستمزدمعلمان

سخنان اخیر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تیتر شبکه خبر واکنش های متفاوتی را برانگیخته است . تعدادی بر این این باورند که این آمار نادرست بوده است .

« رضا نهضت » از همکاران فرهنگی تهران در یادداشتی این سخنان را به نقد کشیده است .

« صدای معلم « در راستای « تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی " و " گفت و گو " » از همه فرهنگیان و معلمان برای مشارکت موثر و مستدل در این موضوع دعوت می کند .

« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام می کند .

نقد یک معلم در مورد افزایش 67 درصدی حقوق و مزایای معلمان و فرهنگیان در دو سال اخیر

افسانه ی افزایش 67 درصدی دستمزد و حقوق/آمار اشتباه شایسته دولت تدبیر و امید نیست/برای ماندن، نباید به هر شیوه ی غیر اخلاقی متوسل شد/ ماشین حساب وزیر اشتباه حساب می کند/این آمار کذب تشویش اذهان عمومی است/محمد بطحایی استعفا دهد

 

یکم ) آیا در این دوسال بیش از 67 درصد به حقوق و دستمزد معلمان اضافه شده است؟ این ادعایی است که علی اصغر فانی در گفت و گو با سیمای جمهوری اسلامی ایران و بعد از منتشر شدن شایعه ی استعفایش،  مطرح کرده است. چند روز بعد هم محمد بطحایی معاون پشتیبانی آموزش و پروش، این رقم را درست اعلام می کند. عدد اعلامی بطحایی، نزدیک 68 درصد افزایش را نشان می دهد. او می گوید: " از آن جايي كه رشد ميانگين حقوق فرهنگيان در آبان ماه 94 را با شهريورماه 92 مقايسه كنيم، مشاهده مي شود كه ميانگين حقوق و مزايا از مبلغ 12 ميليون 565 هزار ريال در شهريور ماه 92 به 21 ميليون و 75 هزار ريال در آبان ماه 94 رسيده و اين ميزان رشد 67 و 7 دهم درصدي را نشان مي دهد. "

اما آیا این میزان افزایش درست است؟ حداقل از دو راه می توان به این سوال پاسخ گفت؛ اول این که از تک تک فرهنگیان سوال کرد که در این دوسال، چه میزان افزایش داشته اند و سپس میانگین این افزایش ها را حساب کرد. این کار البته شاید مشکل باشد و امکان آن برای یک نهاد غیر دولتی و به خصوص یک تشکل  معلمی چندان میسر نباشد؛ اگر چه  که راهی دقیق و صحیح، برای راستی آزمایی مدعای افزایش 67 درصدی است.

 راه دوم این است که با توجه به اعداد و ارقام مسئولین دولت، از جمله محمد بطحایی، به بررسی این مدعا بپردازیم. دراین یادداشت ما از همین راه، به نقد مدعای افزایش 67 درصدی خواهیم پرداخت.

 

دوم ) به گفته های زیر توجه کنید:

الف) محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در مرداد 94 در حضور روسای آموزش و پرورش میانگین حقوق معلمان را یک میلیون و هفتصد و هفتاد هزارتومان اعلام کرده است. علی اصغر فانی و محمد بطحایی هم  اعتراضی نکرده اند و این رقم را قبول کرده اند. توجه داشته باشیم که محمد بطحایی در شهریور 93 میانگین دستمزد و حقوق را یک میلیون و پانصد هزارتومان اعلام کرده بود.

ب) محمد بطحایی مدعی است که بعد از اجزای رتبه بندی، میانگین حقوق و دستمزد به دومیلیون و صد و هفتاد و پنج هزار تومان رسیده است.( فعلا این مدعا را می پذیریم، اگر چه که این مدعا هم نادرست است)

ج) در سال 93 افزایش دستمزد 20 درصد، در سال 94 ، 14 درصد و افزایش ناشی از رتبه بندی ( یعنی از رقم 1770 تا 2175 میلیون)، تقریبا معادل 23 درصد است.از جمع این سه عدد عدد 57 درصد به دست می آید که 10 درصد کمتر از مدعای فانی و بطحایی است.

نتیجه : ادعای افزایش نزدیک 68 درصد کذب محض و تشویش اذهان عمومی است.

 

سوم ) حال بینیم آیا این مدعای بطحایی، مبنی بر این که میانگین حقوق معلمان بعد از رتبه بندی به 2175 میلیون تومان رسیده، درست است؟ به اعداد و ارقام زیر توجه کنید:

الف) می دانیم که کل اعتبار رتبه بندی در سال 94، 1350 میلیارد تومان بوده است. اگر این اعتبار را به تعداد 970 هزار نفر معلم شاغل تقسیم کنید، به این معنی است که از نیمه دوم سال 94، میانگین به هر معلم، در خوش بینانه ترین حالت 232 هزارتومان اضافه شده است.

ب) محمد باقر نوبخت در شهریور سال 94 اعلام کرده بود، که میانگین دستمزد معلمان 1770 میلیون تومان است که اگر این عدد را از مهر ماه به اضافه 232 هزارتومان کنیم، می شود کمی بیشتر از دومیلون تومان.

نتیجه: این گفته ی بطحایی مبنی بر این  که میانیگن حقوق و دستمزد بعد از اجرای رتبه بندی،  2175 میلیون تومان  است، کذب محض است و مصداق تشویش اذهان عمومی.

 

چهارم ) اگر اکنون میانگین حقوق کمی بیشتر از 2 میلیون تومان است، پس میزان دقیق افزایش دستمزد و حقوق در این دو سال چقدر بوده است؟ به اعداد زیر توجه کنید:

الف)به روایت نوبخت و تایید بطحایی، میانگین دستمزد در شهریور 94، 1770 میلیون تومان بوده است. بعد از اجرای رتبه بندی، چنان که نشان دادیم،  به طورمیانگین، 232 هزارتومان به هر معلم اضافه شده است و این یعنی افزایش نزدیک 18 درصد.

ب) از جمع افزایش دستمزدها در زمان فانی؛ یعنی 20 درصد سال 93، 14 درصد سال 94، و 18 درصد بعد از اجرای رتبه بندی، عدد 52 درصد به دست می آید.

نتیجه: افزایش دستمزدها در زمان فانی بیش از 50 درصد بوده است و رقم 67 درصد و میانگین حقوق 2175 میلیون تومان کذب محض است و مصداق بارز تشویش اذهان عمومی.

 

پنجم ) محمد بطحایی آمار دیگری را هم بیان کرده که متفاوت با آمار کیارشی، معاون اسبق پشتیبانی آموزش و پرورش است. توجه داشته باشیم که کیارشی، معتمَد علی اصغر فانی هم بوده و در بستن بودجه 93 آموزش و پرورش، نقش داشته و به گفته فانی در جلسه تودیعش، پایان یافتن مدت ماموریتش، علت اصلی رفتنش از آموزش و پرورش بوده است. مطابق آن چه کیارشی و روابط عمومی حاجی بابایی اعلام کرده اند، میانگین حقوق و دستمزد در سال 92، 1342 میلیون تومان بوده است؛ در حالی که محمد بطحایی این رقم را،1256 میلیون تومان اعلام می کند. درباره درستی و یا نادرستی این رقم البته نگارنده نمی تواند داوری کند اما دیده است که قبلا علی اصغر فانی و محمد بطحایی، در عملی غیر اخلاقی، ادعای کسری بودجه به میزان 5000 میلیارد تومان را از دوره قبل کرده اند، که البته آن نیز مانند بسیاری از آمارهای فانی و بطحایی، کذب محض است.

 

ششم ) گفته بودند که « آن مرد که دروغ می گفت» رفته است و در دولت تدبیر امید، محال است که آمار کذب و دروغ اعلام شود؛ اما چنان که نشان دادیم، در آموش و پروش، این اتفاق نیفتاد و هنوز هم با آمار کذب و دروغ، سعی در تایید خود و اقناع افکار عمومی دارند. شایسته دولت تدبیر و امید نیست که منتصبانش، برای ابقا و تایید خود، به آمار نادرست و به  شیوه ی آن « مرد که دروغ می گفت »، عمل کنند.

 

هفتم ) صحه نهادن محمد بطحایی بر افزایش 67 درصدی دستمزدها، که توسط علی اصغر فانی اعلام شده بود، نشان داد که خود وی منشا و منبع آمار نادرست متعددی است که علی اصغر فانی اعلام می دارد .هنوز وعده افزایش حداقل 300 هزار تا 800 هزار تومان فانی، در گوش ها نواخته می شود. هنوز این ادعای کذب  که 99 درصد از بودجه، صرف دستمزد می شود، بر سر زبان ها است. هنوز مدعای کذب فانی، در جلسه استیضاحش مبنی بر افزایش امتیاز فوق العاده شغل از 1300 به 1500 در اذهان است. ارقامی که فانی با اعتماد به محمد بطحایی، بی محابا اعلام می دارد. تعجب من از فانی است که اعتبار بیش از چهل ساله خود را، با اعتماد به تیم ناکارآمدِ مالیش بر باد فنا داده است. عزل یا استعفای محمد بطحایی، که البته حسن خلقش ستودنی است، ضروری ترین کاری است که می تواند فانی بکند. جالب این که در میان مشاوران و منصوبان فانی، کسانی هستند که هم به دولت تدیبر و امید نزدیک تر اند و هم در مسائل مالی، از محمد بطحایی ماهرتر و  با سابقه تر اند. حق این است که محمد بطحایی در این سمت، نوآموزی بیش نیست که با آزمون و خطا به پیش می رود و چنان که برخی می گویند، خواب وزارت می بیند. علت این همه اعتماد فانی به وی برای چیست؟ اعتمادی که به قربانی کردن خودش خواهد انجامید.

 

هشتم ) این روزها علی اصغر فانی بیشتر از همه ی روزها، تنها  و خسته است. اعتماد تعداد زیادی از معلمان نسبت به او از دست رفته، در خبرگزاری رسمی دولت، شایعه ی استعفایش را منتشر می کنند، او به منصوبان و مدیرانش هم اعتماد ندارد. در این اوضاع، حلقه ای او را در میان گرفته اند که اولا کمترین قرابت را با دولت تدبیر و امید دارند و نیز ناکارآمدند و صلاحیت لازم را ندارند.

فانی امروز می تواند به عیان، نتیجه اعتمادش را به آن ها ببیند.  تراژدی آن جا تکمیل می شود که منسوبان و اهل بیت فانی، برای کمک به وی، آشکارا به میدان می آیند و اوضاع آموزش و پرورش را بدتر از قبل می کنند و چه مظلوم، معلمانی که می پندارند مدیرانشان به فکر سامان دادن وضعیت مدارس و آموش و پروش اند.

برادرانه این سخن حافظ را به فانی یاد آور می شوم که:

به طهارت گذران منزل پیری و مکن /خلعت شیب به تشریف شراب آلوده

 

نهم ) برای نشان دادن اوضاع وخیم وزارت خانه، و بیان این که در وزارت خانه جنگ داخلی است و تا این جنگ به پایان نرسد، محال است که اوضاع آموزش و پرورش سامان یابد،  یادداشتم را با بخشی از گفته های یکی از منسوبین  و اهل بیت فانی، در یکی از گروه ای تلگرامی ، و با  حضور خبرنگاران آموزش و پرورش، به پایان می برم: " من تهيه كننده هستم و نيازي به كسب مسئوليت ندارم چون احساس مي كنم عاقل هستم و نيز شهوت مسئوليت هم ندارم كه دنبال آن باشم. اينجانب را به دليل بي نتيجه بودن فعاليت روابط عمومي، به اپ دعوت كردند. " " بنده در جلسه اي در حضور جناب آقاي وزير و برخي از معاونين محترم و جناب آقاي ... گرامي و ..... نازنين نقطه نظرات خودم را در خصوص بي دانشي ايشان در خصوص روابط عمومي عنوان كردم كه منجر شد به تهديد استعفاء ايشان و از آن روز حقير سواستفاده چي شدم ...لازم ديدم متذكر بشوم كه اينجانب قبل از نسبت با آقاي وزير، از سال ٦٨ افتخار خبرنگاري و سردبيري را داشتم و در زمينه سياست گذاري فرهنگي تاليفاتي دارم. "

تو خود حدیث مفصل بخوان زین مجمل....

 


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 25 فروردين 1395 21:29 خوانده شده: 4782 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +25 -2 --
امیر 1395/01/25 - 22:10
به نظرم مهمترین اشکالی که به وزیر و معاونش وارد هست این که در مقایسه با کدام سازمان ميفرمايند بیشترین افزایش را داشته ایم من یقین دارم افزایش حقوق ما اگر 67درصد باشد اکثر سازمانهای از افزایش بالای صددرصد برخوردار شدند که صداشون در نیومده واگر وزیر ادعا میکند وضعیت معلمان بهتر شده به حال خودمان باید بگریم که مدافع ما خودش محکوم کننده ماست.
پاسخ + 0 0 --
احمدمعلم 1395/01/26 - 10:32
مسئله را پیچیده نکن هرچند مقاله خوبی بود (یک کلمه بگو با این همه ادعای افزایش،دکتر ما به اندازه آبدارچی شریف برخی ادارات حقوق نمیگیرد تمام ختم خبر)
پاسخ + 0 0 --
سید محمد حسن حسینی 1395/01/27 - 12:21
من PhD دارم با بیست (20) سال سابقه آموزش: حکمم دو ملیون و دویست و دریافتیم یک ملیون و 830 هزار تومان! به اندازه حقوق رفتگر یک دانشگاه هم حقوق نمی گیرم. 80 تا هم کتاب و مقاله نوشتم. ابلاغم هم امسال برای تدریس در راهنمایی بود!
پاسخ + +29 -2 --
ناشناس 1395/01/25 - 22:25
خوب اومدی.
باید اینها رو رسوا کرد.
دروغ و نفاق چهره زشت و زننده این دولت میباشد که سران آموزش و پرورش برای گریز از پاسخ به معلمان و افکار عمومی به خود گرفته اند.
به خدا قسم من در سال ۹۲ به روحانی رای دادم و همچنین برای مجلس به لیست اصلاحات, ولی با این روال دولت روحانی دارم به این نتیجه میرسم که این دولت هم ما رو قربانی خواهد کرد.
پس اگه قراره ما قربانی بشیم, باید معلمها هم قسم بشیم که در سال اینده با شدت تمام زیر پای دولت روحانی رو.ختلی خواهیم کرد, تا حداقل جوابی باشه بر دروغها و خیانتهای اینها به قشر مظلوم معلم.
باید کمپین انتقام از خیانتهای دولت روحانی راه بیاندازیم, من از همین امشب شروع خواهم کرد.
حالا کسی نیاد بگه ما دلواپس و... هستیم, به خداوندی خدا اصلاح طلب بوده و هستم و لی این دولت هیچ مرام و مسلکی نداره.
پاسخ + 0 0 --
نامید 1395/01/26 - 08:42
م معلم ها فقط حرف می زنیم در انتخابات مجلس چه کردیم؟ کفتیم سر صندوق نمی رویم کفتیم با عوامل اجرایی همکاری نمی کنیم و ... از ماست که بر ماست
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/01/26 - 11:44
احسنت. منم هستم
پاسخ + +29 0 --
معلم تهرانی 1395/01/25 - 22:29
بیایید به فانی کمک کنیم . باید از وی بخواهیم برود . تا هم خود ذاحت شود و هم نظام تعلیم و تربیت کشور
پاسخ + +28 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 22:34
...کسری های اموزش و پرورش به مدارس معلمان و دانش اموزان بر می گردد وگرنه در بخش های ستادی مشکلی وجود ندارد ..حقوق و اضافه کار سایر مزاایا هر ماه پرداخت می گردد...کمبود اعتبار فقط برای مدارس است و بس ...و از نظر سیاست گزاران اقتصادی دولت تدبیر و امید امر مهمی نیست
پاسخ + +25 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 23:02
تشویش اذهان عمومی نیست بلکه تحمیق افکار عمومی است
پاسخ + +28 0 --
ناشناس 1395/01/26 - 00:11
با تشکر ازین تحلیل درست.
البته ناگفته نماند که دروغ پردازی دراین دولت و دولت قبلی نهادینه شده.و ما به آن عادت داریم.
وای به حال ملتی که یک مشت جوپان دروغگو شده اند همه کاره اشان.
پاسخ + +21 0 --
نصیر 1395/01/26 - 00:54
در ذر خصوص تنهایی فانی و ناگارامدی منصوبین وزیر کلملا با نویسنده موافقم به ویژه در مجموعه روابط عمومی وزارتخانه و شخص جدایی.
پاسخ + +22 -1 --
معلم ناامید 1395/01/26 - 04:52
این وزیر نامحبوب و ناراستگو و کم اثر و مدافع دانش اموز و مخالف معلمان و...و معاونان بدتراز خودش ک برای بقا ب دروغ و آمارسازی نادزست مثل افزایش ۶۷ درصدی حقوق معلمان!! در دوسال گذشته!! فقط شایسته
استعفا استیضاح یا بازنشستگیند
پاسخ + +19 0 --
معلم مشهدی 1395/01/26 - 04:52
با نویسنده محترم موافقم
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/01/29 - 05:21
موافقم
پاسخ + +20 0 --
روزمعلم وعده پوچ 1395/01/26 - 07:11
اگر واقعا وضع معلمان اینقدر خوب بود سهمیه آزمون استخدامی خانواده شهدا و جانبازان طبق اخبار خود سازمان خالی و بدون استقبال کننده نمی ماند

اگر حقوق ما اینقدر زیاد باشد پس چرا هنوز زیر خط فقر رسمی 3میلیون تومان مانده ایم

اگر حقوق ما خوب است پس چرا هنوز از تمام کارمندان موقت نه هم رسمی سایر ارگانها بدون سابقه کار کمتر حقوق و مزایا میگیریم
هفته آینده هم روز معلم نزدیک است چهار تا مسوول برای خودشون همایش میگیرند و حق جلسه و یک مشت حرف تو خالی را تحویل ما میدهند
یک تحلیل از وضعیت معلمان از روز معلم سال گذشته تا الان بنویسد
خاک بر سر آ.پ
پاسخ + +18 -2 --
ر ضا 1395/01/26 - 09:04
ازقدیم رسم بر این بوده که کور چراغعلی باشد و کچل زلفعلی. چه عیبی دارد فانی هم وزیر باشد؟ چرا چشمتون ور نمیداره این بیچاره دوسال اخر خدمتشو دیگه جزوه نگه و بی درد سر توی ماشینای وزارتخونه لم بده و حرفای صدمن یه غاز بزنه؟بابا یه کم انصاف داشته باشین.دولت توی فکر کرسیهای مجلسه و نوبت بعدی ریاست جمهوری و مدیران همه بفکر اون چارپایه فکسنی که اسمشو گذاشتن میز مدیریت. این بیچاره رو ولش کنید اخه این بدبخت چی حالیشه؟
پاسخ + +18 -2 --
ناشناس 1395/01/26 - 10:38
تشویش اذهان عمومی.باید از فانی به خاطر تشویش اذهان عمومی به قوه قضائیه شکایت برد.
پاسخ + +12 -1 --
مينوافشار 1395/01/26 - 12:33
ازماست كه برماست
پاسخ + +17 -1 --
هرکی 1395/01/26 - 13:21
من الان هفت ماه اضافه کاری می کنم ولی دریغ از یه قرون ، خودشون التماس می کردن که دبیر نداریم بیان ، حالا اینجوری ، خاک بر سر من و ما ها که بابت هیچ داریم خودمونو توی آ و پ داغون می کنیم ، انشاالله خدا کارشون در هم بپیچد، هرکه موافقه بگه امین یا رب العالمین
پاسخ + +10 -1 --
بازنشسته 92 1395/01/26 - 16:05
این همه نقد و بررسی به کجا رسیدیم دیگه بسته ?
دکتر , معلم ویا همکار نقد بر این جماعت جاهل وظالم ودزد
کار ساز نبوده ونیست لطفا اتحاد وهدف...
وگماردت مسولان لایق وکارامد
کشور همسایه کردن کل مجلس ومسولان را .... باید همین کار را انجام بده ,
حرف وتحلیل دردی دوا نمی کنه ,دارو می خواد دارو ???
پاسخ + +11 0 --
بازنشسته 92 1395/01/26 - 16:07
حرف فایده نداره عمل کنید اتحاد و....
پاسخ + +6 -7 --
اهل قلم 1395/01/26 - 17:37
آقاي نهضت بيشتر تلاش ميكنند تا ديده شود تا منتقدي بر پايه مستندات باشد !!!
پاسخ + +10 -1 --
بازاری 1395/01/26 - 21:13
باسلام خدمت همه دوستان، من خیلی وقت است که فراموش کردم که شغل معلمی دارم اصلاً نمی دانم که حقوق کی پرداخت میشود شغل اولم بازاری است و به مدرسه هم عادت کردم برم یه سری بزنم. خوش باشید برید سر یک شغل اولی
پاسخ + 0 0 --
انسان 1395/01/26 - 22:17
آفرین عشق است مغازه داری خدا برکت دهد به شغل بازاری هم احترام داری هم پول این شغل پیامبری چیه آخه اصلا ما بهش گیر کردیم
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/01/26 - 22:11
با عرض سلام خدمت بزرگواران
من از این تعجب میکنم تا یک نفر در خیابانی اعتراضی دارد ویا یک معلم با دانش آموزی بحثی میکند کلیه شبکه های رادیو وتلویزیون دنیا را به هم میریزند ولی نزدیک صد در صد معلمان معترضند ولی اصلا صدای رسانه ها در نمیاد یعنی اسماآن ها هم رسانه ملی است باید مشکل همه‌ی اقشار را باید پوشش دهد ولی درعوض رسانه .....
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/01/26 - 22:24
اصول اولیه ا.پ. تفرقه بینداز حکومت کن.
در طول بعد از انقلاب تنها وزارت خانه ای است
که وزیرانی بی لیاقت این وزارتخانه را اداره کردند. هیچکدام حتی یک بار هم از حقوق حقه فرهنگیان دفاع نکردنند.مبادا از جایگاهی که لیاقت ان را نداشتند بیفتند. زمانی به این تصور واهی که اینها قبل از انقلاب استخدام شده اند
پس طاغوتی هستند .صبر کردند تا اخرین نفر از انها باز نشسته شدند بعد به فکر معلمها افتادند. الان هر معلم بالای ۲۵ سال سابقه
بالای۳/۵ میلیون تومان می گیرد باز هم می نالد
ولی نمی داند که بازنشسته ها با یک میلیون با داشتن عروس و نوه پسر یا دختر دم بخت دها بیماری فقط از خدا
چیز دیگری می خواهد .او هم فعلن وقت ندارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 11:01
من با 25 سال سابقه حکمم 2/3 است کجا 3/5 میلیون است
پاسخ + +2 -3 --
یک کسی 1395/01/27 - 07:18
بنده هم شغل اولم مداحی است و بابت هر ساعت 150000 تومان میگیرم. آموزش و پرورش حتی به فوق دکتری هم ساعتی این پول را نمیدهد. و این لطف را از امام حسین (ع) میدانم.
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1395/01/27 - 10:37
باسلام
ما معلما خودمون به خودمون ظلم می کنیم.
زمانی که فوق العاده شغل برای معلمان 1300 شد برای کادر اداری 2000 امتیاز شد؟!!!!
زمانی که به ما رتبه بندی دادند که با سابقه ترین ما با 28 سال سابقه حدود 400 هزار تومان اضافه شد برای کادار اداری فوق العاده ویژه معادل 35 درصد ( حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل سختی کار و ......) اضافه شد که کسی با 24 سال سابقه حدود 1 میلیون تومان به حقوقش اضافه شد(بدون هیچگونه سر و صدایی اضافه شد تازه تو رسانه ها گفتن فوق العاده ویژه فرهنگیان)!!!!!!!!!!!!!!!!
به تمام ادارت این 35 درصد دادند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا زمانی که ما با یک شکلات راضی می شویم این هم برای ما زیاد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +2 -2 --
حسین 1395/01/27 - 10:44
به جای اینکه حقوق معلمها رو زیاد کنید

کمی هم به داد شرکت نفتی ها برسید

ظلمی که در این مملکت به ما کارمندان وزارت نفت میشود را هیچ رسانه ای بیان نمی کند

چرا حکومت بین کارمندان خود فرق میگذارد چه فرقی بین وزارت نفت با بقیه کارمندان دولت وجود دارد

حقوق ما فقط در ماه 15000000 تا 20000000میلیون تومان است که از همه کارمندان دولت کمتر است

اصلا نمی شود با ان زندگی را چرخاند

لطفا مسئولین رسیدگی کنند و به داد کارمندان وزارت نفت برسند
پاسخ + +7 -6 --
فرهنگی 1395/01/27 - 12:44
روحانی و فانی 96 خواهند رفت.
چون با این خدمتی که به فرهنگیان کردند چهار ساله خواهند بود.
پاسخ + +5 -4 --
علی 1395/01/27 - 13:59
خداوند فانی و خانواده اش را فنا کند تا حق ما فرهنگیان از او گرفته شود
پاسخ + +3 -1 --
همکار فرهنگی 1395/01/27 - 15:56
الان هم دولت میتواند با حذف یارانه پر در امد ها مبلغی رو به اموزش و پرورش اختصاص دهد حتی مبالغی را که پر در امده ها در این سالیان گرفته ند پس بگیرید و عدالت را اجرا کند
پاسخ + +5 0 --
اهل قلم 1395/01/28 - 00:36
جناب فرهنگي گويا بشدت منتظر آقاي احمدي نژاد هستند !!!
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1395/01/28 - 09:44
آقای فانی می فرمایند 67 درصد به حقوق معلمان در دوره ی بنده اضافه شده است.
در صورتیکه از مهر 89 تا خرداد 92 یعنی در مدتی کمتر از سه سال و بدون رتبه بندی در زمان وزیر قبل 150 درصد به حقوق بنده اضافه شده است.
جالب که آقای وزیر این افزایش را در دوره بعد از انقلاب بی سابقه می دانند!!!!
پاسخ + 0 0 --
همکار 1395/01/30 - 06:08
این افزایش حقوق هر ساله بین تمام کارمندان دولت هست . ادارات دیگر چندین برابر ما افزایش حقوق دارند صدایش در نمی آید ولی در آموزش و پرورش در صدا و سیما اعلام می کنند صبح که به مدرسه می رویم دانش آموزان ما را مسخره می کنند . احکام افزایش حقوق کارمندان بانک قبل از 94 زده شده است در صورتی که در آموزش و پرورش در مهر 94 اون هم در طرح رتبه بندی که باید ارزشیابی از 90 کمتر نباشد .
پاسخ + 0 0 --
عبدالله حقگو 1395/01/30 - 23:04
سلام
ممنون ازنقدزیبای شما
ایشان درس آماردادند
۶۷ درصدبه پرداختهای آپ اضافه شده است ام روش عوامفریبانه این آقاجای تأمل دارد.
باتوجه به نیروهای تازه واردشده واین ۱۲ درصدو۱۴ درصو...که به حقوق معلمین ضافه ده وافزایشهای ۴۰ و۵۰ تا۴۰۰ درصدی ک به حقوق کلان مدیران ارشداضافه گشته مین عدد۶۷ درصدبدست میآید.
امابه این معنانیست که ۶۷ درصدبمنگی حقوق آپ اضاف شده است
این همان عوامفریبی وتحمیق است که نوعی توهین بشعرمردم است.
متأسفم ولی فکرمیکنم ایشان تعمدأبدنبال ناراضی تراشی ومشکل سازی برای کشور وفرهنگیان است.
ازسه نوع بیمه کذب تا افزایشهای وعده ای‌،مه دلیل عملکردتعمدی درعقب ماندن حقوقی فرهنگیان وبروزتنش وناآرامی است.
متاسفم که تمام تدبیرشان در ناامیدکردن ایرانیان ونابودی ثمره خون شهیدان وصبرایم ملتست.
اینهاخواب نیستند
خودزابخواب زده اند.
بیهوده تلاش میکنیم برای بیدارشدنشان.
چوب الف وسیلی تنبه لایق فانی وعملکردعوامفریبانه اش است.
پاسخ + +2 -1 --
اهل قلم 1395/02/01 - 01:03
اينجا محل تجمع جيره بگيران حاجي بابايي شده !!!
پاسخ + 0 0 --
عبدالله حقگو 1395/02/01 - 16:25
سلام دوست اهل قلم
من بازنشسته اجباری وپیش ازموعدسال85هستم ودرتمام عمرجز جیره خوارحضرت حق جل جلاله پاچه خوارامثال حاج بابایی وهیچ مخلوقی نبوده ونیستم.
حرمت 4لم واهل قلم درکلام شمانیست .
حاج بابایی مربوط بسنوات گذشته ست ومردوتمام شد.
آنچه اینجامطرح است مربو به‌امروزه وعملکردمسئول بیکفایت فعلی است،
من بچشم خوددیدم اگرعملکردامثال حاج بابایی درست بود الان حقوق من ۷۵۰هزارتومان دراین تنگنای اقتصادی وبیماری وپیری ونوه داری نبود.
مقصربندهای اجرانشده حاج بابایی وقبلیهایش بوده اند وفانی هم مکمل ومتمم همانانان است.
لطفأدرفرمایشات خوددقت بیشتری بفرمایید.
پاسخ + 0 0 --
عبدالله حقگو 1395/02/01 - 16:31
سلام دوست اهل قلم
من بازنشسته اجباری وپیش ازموعدسال85هستم ودرتمام عمرجز جیره خوارحضرت حق جل جلاله پاچه خوارامثال حاج بابایی وهیچ مخلوقی نبوده ونیستم.
حرمت 4لم واهل قلم درکلام شمانیست .
حاج بابایی مربوط بسنوات گذشته ست ومردوتمام شد.
آنچه اینجامطرح است مربو به‌امروزه وعملکردمسئول بیکفایت فعلی است،
من بچشم خوددیدم اگرعملکردامثال حاج بابایی درست بود الان حقوق من ۷۵۰هزارتومان دراین تنگنای اقتصادی وبیماری وپیری ونوه داری نبود.
مقصربندهای اجرانشده حاج بابایی وقبلیهایش بوده اند وفانی هم مکمل ومتمم همانانان است.
لطفأدرفرمایشات خوددقت بیشتری بفرمایید.
پاسخ + 0 0 --
عبدالله حقگو 1395/02/01 - 16:31
سلام دوست اهل قلم
من بازنشسته اجباری وپیش ازموعدسال85هستم ودرتمام عمرجز جیره خوارحضرت حق جل جلاله پاچه خوارامثال حاج بابایی وهیچ مخلوقی نبوده ونیستم.
حرمت 4لم واهل قلم درکلام شمانیست .
حاج بابایی مربوط بسنوات گذشته ست ومردوتمام شد.
آنچه اینجامطرح است مربو به‌امروزه وعملکردمسئول بیکفایت فعلی است،
من بچشم خوددیدم اگرعملکردامثال حاج بابایی درست بود الان حقوق من ۷۵۰هزارتومان دراین تنگنای اقتصادی وبیماری وپیری ونوه داری نبود.
مقصربندهای اجرانشده حاج بابایی وقبلیهایش بوده اند وفانی هم مکمل ومتمم همانانان است.
لطفأدرفرمایشات خوددقت بیشتری بفرمایید.
پاسخ + 0 -2 --
اهل قلم 1395/02/02 - 22:07
ما جماعت عادت داريم عدم موفقيت خودمون رو بندازيم گردن ديگران !!!
حالا فرق نميكنه ي روز حاجي بابايي ي روز هم فاني !!!
دوستان كم دانشي هم مثل استاد نهضت از اين روحيه ضعيف ما خودنمايي ميكنند !!!
چرا ؟
چون با حرف هاي بدون سند خودش و با تحليل هاي آبكي ، خوراك ناتواني ما رو تامين ميكنه !!!
بهتر نيست بجاي مداحي كلاس تقويتي بگزاريم ؟؟؟
يا خداي ناكرده سواد معلميمون ته كشيده !!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور