صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

جواد بابازاده ( رها )/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

دلایل حضور و انتصاب برخی افراد در وزارت خانه و پست های مدیریتی چیست؟

مدیریت در آموزش و پرورش و ضعف مدیریت در ستاد و مدیران فوقانی و میانی وزارتخانه   عملکرد سی ماهه علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را از جنبه های مختلفی می توان بررسی کرد . چندی پیش در گروه تلگرامی آموزگاران اندیشمند یک نظر سنجی در خصوص مقایسه عملکرد و میزان رضایت معلمان از شش وزیر آموزش و پرورش از مظفر تا فانی ا انجام گرفت .

در این نظر سنجی  فانی بعد از مرتضی حاجی دومین رتبه برتر  را از معلمین کسب کرد.

مدافعان عملکرد وی معتقدند عدم موفقیت فانی برای حل مشکلات مالی وزارت خانه به وضیعت اقتصادی کشور باز می گردد ولی عملکرد او در سیاست تعدیل نیرو، ارتباط با تشکل ها و فعالین صنفی و پیگیری مشکلات آنها و وضعیت معلمان زندانی، برخورد قابل قبول با منتقدین و نگاه علمی تر به آموزش و پرورش قابل دفاع است .


بر عکس ، منتقدین عملکرد فانی معتقدند او نتواسته برنامه هایش را عمل کند ، اقتدار لازم برای وزارت را ندارد ، فاقد کاریزمای مناسب است و ارتباط قابل قبولی با جامعه معلمان ندارد .

منتقدان عملکرد وی بر این باورند فانی و تیم مالی اش توان چانه زنی و تاثیر گذاری بر سیاسیون ارشد نظام و نمایندگان مجلس را ندارد و نتواسته اعتبارات و امتیازات لازم را جهت مرتفع ساختن مشکلات آموزش و پرورش کسب کند.

همچنین منتقدین بیان می کنند فانی اشراف مدیریتی و اطلاعاتی بر مجموعه تحت مدیریتش ندارد و مهم تر آن که نتواسته همسو با شعار و برنامه های دولت تدبیر و امید تغییراتی در مدیران وزارت خانه ایجاد کند و اکثرا افرادی بر صندلی مدیریت تکیه دارند که با برنامه های دولت همسو نیستند.


 موردی که موافقان و مخالفان عملکردش از آن بسیار ناراضی بوده و آن را محکوم کرده و از تاثیرات مخرب آن سخن می گویند سایه ی سنگین روابط شخصی وزیر بر مدیریت وزارت خانه است .


در این نوشته به برخی از این موارد اشاره می شود :

چندی پیش در یکی از گروه های تلگرامی آقای ج - ش خاطره ای تعریف کرد؛ ایشان در خاطره اش بیان می کند: به علت آنکه من در حضور وزیر و معاونینش از بی دانشی و ضعف کارایی یکی از مدیران ارشد وزارت خانه نقد کردم ایشان که تحمل نقد را ندارند به دل گرفتند و دست به افترا می زنند ! سوال مهمی که اینجا مطرح است آقای ج - ش نیروی آموزش و پرورش نیستند و مسئولیتی در این خصوص ندارند؛ با چه عنوانی در جلسه وزیر و معاونینش شرکت می کند و با چه توجیهی از عملکرد و دانش فردی کارکنان انتقاد می کند؟

مگر برگزاری این جلسات قانونی ندارد که همه بتوانند در آن شرکت کنند ؟ یا چون ایشان نسبت نزدیک با وزیر دارند می توانند شرکت کرده و انتقاد کنند ؟ آیا معیار سنجش توانایی و دانش کارکنان و مسئولین وزارت خانه وزیر می باشد و  یا دیگران ؟

ممکن است هر فرد با هر عنوانی به عملکرد کلی آموزش و پرورش یا بخشی از آن نقد داشته باشد ولی اینکه فردی خارج از مجموعه در حضور وزیر و معاونینش از عملکرد و دانش فردی اشخاص نقد کند هیچ دلیلی جز داشتن رابطه شخصی وزیر با فرد مذکور نمی تواند داشته باشد؛ مشاهده مواردی از این دست شنیده ها در خصوص رفت و آمد خارج از عرف و بیش اندازه ج - ش و دیگر بستگان و نزدیکان خارج از سازمان وزیر در وزارت خانه و دخالت در تصمیمات وزارت خانه را باور پذیر می کند.


مورد دیگر از تاثیر روابط شخصی فانی در مدیریت وزارت خانه به کارگیری دوستان بازنشسته وزیر در پست های کلیدی و مهم وزارت خانه است که طبیعتا موجب بروز مشکلات و پایین آمدن کارایی آن بخش آموزش و پرورش شده است.

انتصاب دکتر « علی اصغر احمدی » به عنوان قائم مقام وزیر در سازمان انجمن اولیا و مربیان از این موارد است . در مورد عملکرد این بخش مهم آموزش و پرورش با هر که سخن می گویم اذعان دارد کم کار و نیمه فعال است .

دکتر احمدی از اساتید صاحب نظر و بنام روان شناسی دانشگاه تهران است . بسیاری معتقدند دوستی نزدیک با فانی دلیل اصلی به کار گیری او علی رغم بازنشستگی او است . او در عمل به صورت نیمه وقت در وزارت خانه و سر کار حاضر می شود و روزهای کاری هفته را بین وزارت خانه و دانشگاه و مرکز روان شناسی تقسیم کرده است .

آموزش و پرورش با داشتن حدود ۱ میلیون معلم و ۱۳ میلیون دانش آموز که در آن تحصیل می کنند و ۲۶ میلیون اولیا؛ به صورت تقریبی با ۴۰ میلیون نفر درگیر است ؛ آیا انتخاب یک مدیر بازنشسته و پاره وقت برای بخشی که بیشترین تماس را با این ۴۰ میلیون دارد در بین انبوه پرسنل توانمند و کار آمد توجیه منطقی و مدیریتی دارد ؟


عملکرد ضعیف سازمان انجمن اولیا و مربیان در زمینه های ارتباط اولیا و مربیان و مشارکت اولیا در مسایل تربیتی و استقبال معلمان و مربیان از مجلات پیوند و .... مبین این قضیه است .

شایان ذکر است مصاحبه و گفت و گوی قابل توجه و ارزش مندی در خصوص عملکرد این بخش هم از آقای احمدی در رسانه ها مشاهده نمی شود.


انتخاب و انتصاب « اسفندیار چهاربند » به عنوان یک بازنشسته برای مدیرکلی استان تهران هم موج انتقادات را علیه وزیر ایجاد کرد .

موارد این چنینی را باز هم می توان یافت ؛ به طوری که یکی از معلمان مدعی بود فانی به یکی از بستگان بازنشسته او که از زمان مدیر کلی فانی در استان کردستان رابطه ی دوستی نزدیک و همکاری داشت پیشنهاد همکاری داده بود ولی او که پس از بازنشستگی مشغول کشاورزی در سنندج است این پیشنهاد را نپذیرفته بود...

انتظار می رود که آقای فانی به جای میدان دادن به افراد ضعیف که گاه سخنان دیگران را برای جلب رضایت وزیر بازگو و بازنشر می دهند با توجه به انتقادات صحیح و اصولی و بر طرف کردن ایرادات موجبات ارتقاء و اعتلای بیشتر آموزش و پرورش را فراهم نماید.

دوشنبه, 23 فروردين 1395 21:29 خوانده شده: 2449 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 -1 --
ناشناس 1395/01/23 - 22:06
بالاخره دور همی سفره ای پهن شده و رسم رفاقت ایجاب میکنه که اونها هم سهمی از این سفره ببرند.
این وزیر و معاونهاش, عصاره ای ۳۰-۴۰ سال آموزش و پرورش هستند, یعنی برای حفظ موقعیت تن به هر کاری و دستوری از بالا خواهند داشت.
"این گروه با این سابقه, مهال است در مقابل حاکمیت چانه زنی داشته باشند, ممکن نیست برای منافع معلمان قدمی بردارند."
ما معلمان اسیر مشکل اصلی آموزش و پرورش هستیم, یعنی محافظه کاری و گرفتاری در برده های سیستم(مدل تاریخی و موثر اون اداره مستعمره هندوستان توسط چند هزار انگلیسی, البته به کمک برده های سیستماتیک هندی) که روز به روز وضعیت رو سیاه تر میکنند.
پاسخ + 0 0 --
معلمان 1395/01/24 - 13:10
در سایت های مختلف تبلیغات جعلی مبنا بر افزایش حقوق 67 درصدی معلمان نسبت به سال قبل دیده می شود و به دروغ اعلام رضایتمندی معلمان از وضع موجود نوشته شده
حقوق من طی دو سال اخیر از 1/300 به 1/700 رسیده کجای این 67 درصد است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حقوق کدام معلمان 67 درصد اضافه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا پیگیری و شفاف سازی کنیدعلی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش طی هفته جاری با حضور در شبکه خبر از افزایش 67 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان در دولت یازدهم خبر داد و گفت:‌ افزایش حقوق معلمان در سال گذشته از چند جهت بود، افزایش حقوق کارکنان دولت، رتبه‌بندی و اعمال حق مرزی از جمله مواردی بود که منجر به افزایش حقوق فرهنگیان شد همچنین برای نخستین بار در تیرماه سال 94 توانستیم حق مرزی را برای فرهنگیان برقرار کنیم.
پاسخ + +5 -1 --
رضا نهضت 1395/01/23 - 22:40
جناب بابازاده عزیز.نظر سنجی علمی دارای شرایطی است که در نظر سنجی شما در آن گروه تلگرامی مشاهده نمی شد،( چون خودم بودم و نحوه نظر سنجی را دیدم)لذا استناد به این گونه نظر سنجی ها نادرست است./صرف به کار گرفتن نیروی بازنشسته عیب نیست؛ چه بسا بازنشسته ای که بهتر از چندین نیروی جوان بازدهی داشته باشد.در نقد شما من دلیل محکمی بر ناکار آمدی ان دو مدیری که نام بردید ندیدم.نقد باید مبتنی بر آمار باشد./ایرادتان به آقای ج.ش وارد است و من مطالب ایشان را دیده ام و بی محابا ابراز می دارند که به دعوت شخص وزیر به آموزش و پروش رفت و آمد دارند.عزیز برادر جناب دکتر فانی پاشنه آشیل دولت است...
پاسخ + 0 0 --
جواد بابازاده رهاف 1395/01/24 - 21:22
اقای نهضت من ان نظرسنجی و حرف موافقان و مخالفان را بیان کردم به چیزیزاستناد نکردم تا نتیجه بگیرم در خصوص نقد عملکرد مدیران من به نحوه ی انتخاب انها نقد کردم نه عملکرد خود مدیران. فکر نمیکنم همه مقالات نیاز مند امار و ارقام باشد شاید مقاله تحلیلی و اموزشی باشد .
پاسخ + 0 0 --
رضا نهضت 1395/01/25 - 11:12
همین که نتایج این نظر سنجی غیر علمی را آوردید یعنی استناد کردید؛ مثل این می ماند که من نظرخواهی از اعضای خانواده ام را بیاورم در یک یادداشت!در مقاله شما بازنشسته بودن ایراد است.چه کسی این حرف را زده؟ حداقل خودتان اثبات کنید که بازنشسته بودن بد است ، یا مثلا جرم است.خوب خودتان هم می فرمایید به عملکردشان کاری نداشته اید، خوب پس چرا اصلا یادداشت نوشتید؟همه مقالات اگر واجد مدعیات باشند، باید دلیل داشته باشند و این دلیل گاهی می تواند آمار و ارقام باشد، بدون دلیل یادداشت و مقاله ارزش علمی ندارند.
پاسخ + 0 0 --
جواد بابازاده رها 1395/01/25 - 14:17
برادر عزیز . مقاله را بدقت نمیخوانید حرف خودتان را میزنید من به جامعه آماریم اشاره کردم که مشتی از جامعه معلمان هستند . انتخاب افراد بازنشسته تنها زمانی جایز است که فرد شاغل شایسته تری برای ان پست وجود نداشته باشد که قطعا وجود دارد . در خصوص عملکرد وقتی اقای احمدی بجای کل هفته چند روز را در وزارت خانه است طبیعتا بازده کاری پایینی خواهد امد و نتایج و شهود ان را در نوشته بر شمردم.
پاسخ + +12 0 --
علی 1395/01/23 - 23:58
آقای فانی یکی از نقاط سیاه انتصابات دکتر روحانی در پاسخگویی به رای فرهنگیان عزیز به تغیر و تحول در جامعه آموزش و پرورش هست. ایشان هم از نظر توانمندی و هم از نظر تدبیر ، قدرت چانه زنی، همپوشی با رویکرد دولت، قدرت تشخیص و احاطه بر مسایل آ پ بسیار ضعیف بوده و متاسفانه انتصابهایشان در استانها هم در نقطه مقابل دولت تدبیر و امید و خواست قاطبه فرهنگیان هست. برای نمونه در استان ما پاشایی اصولگرای تا حدی متمایل به بادیسم مدیرکل شد و استان را ....و در اکثر استانها به همین ترتیب. استاندار محترم نتیجه بی تفاوتی اش را نسبت به انتصاب پاشایی، در مرحله اول با کسب رای بالای دکتر بیگی گرفت و در مرحله بعد نیز اگر نجنبید پاشایی رای آ پ را به سمت منادی و فرهنگی و سعیدی سوق خواهد داد. خلاصه اینکه فانی باید برود و مدیران کل مخالف دولت از جمله پاشایی نیز باید تغیر کنند در غیر اینصورت نباید امیدی به اصلاح اوضاع معلمان و آ پ داشت. امیدوارم فرهنگیان عزیز هم اجازه استفاده ابزاری را به هیچکس ندهند
پاسخ + +12 -1 --
معلم ناامید 1395/01/24 - 05:06
جالب بود و قابل تامل
باید حقوق معلمی و کلاسداری بیشتر از کار اداری ک راحتتر است باشه جناب فانی
پاسخ + 0 0 --
حسن 1395/01/24 - 16:27
یکی از نشانه های گوش بفرمانی مدیرکل در مقابل امثال فرهنگی و شیاری ظهور کرد. مدیر ناشایسته ای که با نوچگی فرهنگی 15 سال در مدرسه خفقان شدید و مدیریت استبدادی رضاخانی اعمال کرده بود و با اعتراض و شکایت معلمان و اولیا عژل شده بود با یه نگاه چپ فرهنگی به پاشایی با کلی عذرخواهی به سمت خود در مدرسه خود برگشت و مدیرکل پاشایی ارادت بی نهایت خود به اصولگرایان را اثبات کرد. آری با برگشتن خانم نوروزی به مدیریت معلوم شد پاشایی چندمرده حلاجه و سمت و سوی رای مرحله دوم نیز در بدنه اداری اداره کل مشخص شد.
پاسخ + +10 0 --
معلم 1395/01/24 - 06:18
خوب باز روز معلم نزدیک است

باز هم رسانه ی شدن بخاطر دادن بدهی ها قبلی در قالب خبر خوشحال کننده و شگرف برای معلمان

نظام هماهنگ پرداخت حقوق و مزایا و لاغیر
پاسخ + +6 0 --
معلم 1395/01/24 - 06:24
سلام لطفا لینک یا ادرس این گروه را بنویسد خیلی برای پیدا کردن یک گروه واقعی معلمان تلاش کردم
پاسخ + +10 0 --
بابک 1395/01/24 - 07:40
آقای بابازاده، شاید بیان این نکات تکرار مکررات باشد، اما آنچه مسلم است اینکه، وزرات آموزش و پرورش بعد انتخابات هفتم اسفند 94، نیاز به تغییر و خانه تکانی بسیار جدی دارد، و این تغییر در درجه نخست بر می گرد به کنار نهادن آقای فانی از کابینه دولت- بنظر می رسد عملکرد ضعیف و شدیدا منفعل ایشان، شخصیت بسیار محافظکارانه، ظاهر خونسرد و بی تفاوت نسبت به رویداد ها و وضعیت اسف بار آموزش وپرورش، حمایت پشت پرده و در خفا از گسترش مدارس غیردولتی و ... همگی از فاکتورهای بسیار مهمی هستند که آقای روحانی باید با توجه به آنها، بر سر ادامه ماندن آقای فانی تصمیم بگیرد. با وجود اینکه اکثریت فرهنگیان از شخص آقای روحانی و عملکرد ایشان نسبتا راضی هستند ولیکن، لجاجت بر سر ماندن آقای فانی در کابینه، مقبولیت ایشان را دچار تردید نموده و از طرفی نیز، جو ناامیدی و سرخوردگی را در میان طرفداران فرهنگی آقای روحانی می گستراند.
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 07:48
جناب بابازاده با نظر شما کاملا موافقم. آموزش و پرورش که خود با نسل جوان و پویا سر و کاردارد و باید پویاترین و فعالترین وزارتخونه باشد متاسفانه شده است مدرسه پیر مردها از خود فانی گرفته تا بسیاری از مدیران و معاونین در سن بازنشستگی هستند و باید فصل استراحت آنها باشد.این شرایط هم شور و نشاط را از بدنه آموزشی کشور گرفته است و هم اینکه انگیزه نیروهای جوان ، تحصیلکرده و پرتوان را تا حدی از بین برده است.
پاسخ + 0 0 --
ناصر 1395/01/25 - 08:18
در استان ما وضع از وزارت خانه بدتره، جناب نظری اصولگرای تندرو و فامیل پاشایی در 38 مین سال اشتغال خود آنهم با مدرک لیسانس هست. جناب صمدیان و شاطریان اداره کل برابر قانون باید بازنشسته میشدند. دوست گرمابه و یار غار جناب پاشایی یعنی آقای اشرفی از معلمی به ریس گروهی در اداره کل منصوب و در عرض چندماه به عنوان معاون سوادآموزی منصوب شد و به همچنین جناب اصغری معاون پشتیبانی، اکثر دوستان وی از بستان آباد و هشترود الان در اداره کل سمت گرفته اند. انتصاب روسای نواحی با نظر مساعد منادی و فرهنگی بوده ولاغیر.گروه تحقیقات پسرخاله اش را ریس منصوب کرده. معاون فرهنگی پسر دایی اش. برادر قراردادی خود را از هشترود به تبریز منتقل کرده و معاون ناحیه اش کرده است.اداره تدارکات ، رفاهی و مالی کاملا در اختیار نزدیکان خود گذاشته و چه سواستفاده هایی که نمی کند. نوسازی را با انتصابات اخیرش در اختیار کامل گرفته و... قابل بررسی توسط سازمان بازرسی است جای تاسف است که در دولت تدبیر و اصلاح در خدمت کامل اصولگرایان است و ..............ت.
پاسخ + +10 -1 --
حقوق معلم 1395/01/24 - 08:38
اکثرا افرادی بر صندلی مدیریت تکیه دارند که با برنامه های دولت همسو نیستند.

دراستان آذربایجان شرقی خیلی مشخص است.
پاسخ + +4 -4 --
ناشناس 1395/01/24 - 11:40
وقتی پول نباشد هر ادمی ضعیف و منفعل می شود و جیب خالی است هر انسانی سر خورده و افسرده می شود چون در کشور ما در حال حاضر پول و مادیات حرف اول را می زند ......اگر مجلس و دولت بودجه کافی داد و اقای فانی یا هر وزیر دیگری کم فروشی کرد انوقت می توان قضاوت صریح و شفاف در مورد اقای فانی کرد در غیر اینصورت در وضع کنونی و اسف بار اپ دولت و مجلس مقصران اصلی هستند که با علم بر کمبود بودجه اپ انرا ارایه و تصویب میکند ...می ماند حقوق های با لا و انچنانی وزیر و دوستانش که مختص به فانی نیست هر که وزیر شود همین است که هست
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 11:55
رفیقم کجایی ! دقیقا کجایی !

باید شانس داشته باشی دوستان خوب و بانفوذ گیرت بیاد در محل زندگی کار تحصیل سربازی تا پلکان ترقی را یک شبه قورتش بدی ! دیدم ک می گم !
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 13:38
روحانی با انتخاب فانی و عدم حمایت از معلمان در انتخابات 96 حمایت یک میلیونی معلمان و خانواده هایشان را از دست داد.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/01/24 - 15:25
روحانی مقصر نیست مجلس مقصر است ک وزیر قوی رارد و وزیر ضعیف را تاییدکرد
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 13:43
وزیر فانی را با جمله از بوم برای بوم بشناسیم.!!
خخخخخ
پاسخ + +2 -1 --
سید محمد حسن حسینی 1395/01/24 - 14:07
فانی مقصر نیست بلکه تقصیر از سیاست گذاران - اجازه دهید بگویم - هوشمندی است که آموزش و پرورش به روز، فعال و پویا را ...می دانند.
پاسخ + +3 0 --
امیر 1395/01/24 - 16:51
جناب دکتر فانی بازیچه دست نمایندگان شده هیچ مدیرکل انتصابی وی پاشايي اذربايجانشرقي نیز گوش بفرمان نمایندگان اصولگراست چند روز پیش در غیاب مدیرکل که به کرواسی جهت سرپرستی تیم ورزشی رفته بود رئیس آموزش وپرورش ناحیه چهرتبريز یک مدیر متخلف اصولگرا را عزل و مدیر جدید را معرفی میکند به محض رسیدن پاشايي از مسافرت اروپایی به دستور فرهنگی وشياريي که مدیر منتسب به آنها وپادو آنها بود مدیر را بجای خود برميگردلند که کل معلمان تبریز در حیرت ماندند فرهنگی نماینده اصولگرا مدیرکل هست یا پاشايي سرویس دهی به جناح راست تا این حد.
پاسخ + 0 0 --
حسن 1395/01/25 - 08:02
جالبه!!!! مدیرکل به عنوان سرپرست تیم ورزشی!!!!!!!!! بهتره بگویید استفاده از رانت مقام برای گردش و مسافرت رفته بودند وگرنه مدیرکل را چه به سرپرستی تیم ورزشی!!!! البته پاشایی میخواد تا میتونه از موقعیت خود استفاده و بهره برداری بکن ...
پاسخ + +1 0 --
ناشناس. 1395/01/24 - 22:00
در زمان طاغوت ره صد ساله یک شبه رفتن را ، پارتی بازی می نامیدند بعد از انقلاب سفارش شده می نامند " من از طرف فلانی خدمت رسیده ام یا داماد فلانی هستم خدمت شما سلام رساندند بعد از یکی و دو روز حکم انتصابش را با احترام تقدیم وی می نمایند وکارمند قبلی رادر سمت مشاور تقلیل رتبه می دهند. نظام شایسته سالاری اینچنین حاکم می شود!
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1395/01/24 - 22:52
اگه فردا تو رسانه ها واز زبون وزیر شنیدین با پول برجام روز معلم به هر معلم یه جت اختصاصی دادن تعجب نکنیدها؟؟!
ما هزار ماشاالله وزیر خلاقی داریم !!!!
پاسخ + 0 -3 --
محمد 1395/01/26 - 01:37
ماشالاه تا آقای بابازاده یه یادداشتی اونم با استنادات غیرعلمی و غیرژورنالیستی می نویسه دوستانش از آذربایجان شرقی همه می ریزن برا نظر شخصی دادن. خخخخخخخخخ
پاسخ + 0 0 --
جواد بابازاده رها 1395/01/26 - 09:32
اقای محمد عزیز اول اینکه چه خوب می بود با اسم و شناسه حقیقی وارد گفت و گو میشدید دوم انکه افرادی چون اقای شیرزاد عبداللهی و پورسلیمان و نیک نژاد و بهلولی و نهضت و .... که سالهای سال است می توانند ایراد غیر ژورنالیستی و غیر استنادی بگیرند حرف شما با این مشخصات در حد کامنت یه خواننده عادی که تخصص لازم را در زمینه مورد اشاره ندارد ارزش گزاری میشود نه بیشتر. پایدار باشید.
پاسخ + 0 0 --
جواد بابازاده رها 1395/01/26 - 09:34
در خصوص اینکه معلمین آذربایجان اینجا مشکلات و نظرات استانی خود را بیان میکنند طبیعتا همه می توانند از این رسانه قابل احترام و موثر برای بیان نقایص و مشاهدات خود بهره ببرند شما هم همینطور

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور