صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرهنگی

ملت همیشه فحش دهنده ! ملتی که هنوز فکر نمی کند !

ملت فحش دهنده و خشونت کلامی و غیرکلامی در میان ایرانیان  وقتی خبر پزشک خمینی شهری پخش شده بود یه سری به سایت ها زدم. همه فحش داده بودن! انواع و اقسام فحش ها! دونستن اصل قضیه و واقعیت پیشکش،خیلی ها حتی نمیدونستن که بچه پسر بوده نه دختر ولی بازم فحش ها نثار خانواده ی پزشک و پرستار کرده بودن!! مدتی قبل که در حاشیه با اعتراض پزشکان مواجه شد به هر سایتی می رفتی مردم فحش داده بودن! خیلی گفته بودن همتون بی سوادین! یه عده هم کمپین حمایت از مدیری راه انداخته بودن. اولش ناراحت بودم.گفتم واقعا این زندگی که به راحتی فدای پزشکی کردم اون عمری که همش با بی خوابی و استرس طی شد واقعا ارزشش همینه!؟

بعد یکم دیگه تو سایت ها چرخ زدم. خبر نامزدی سحر قریشی...همه بهش فحش داده بودن! مردم تبریز به توهین فیتیله اعتراض کردن...همه به تبریزی ها فحش دادن تبریزی هام به فیتیله ای ها! خبر اعتراض مردم کرمان به توهین سریال شهرزاد به کرمان...کرمانی ها به ایزدیار و همه مردم به کرمانی ها فحش داده بودن!

هانیه توسلی تو اینستا فوت پاشایی و تسلیت نگفت... همه مردم آن قدر فحش دادن تا صفحه ش و بست. پریناز ایزدیار عکس از سوییچ ماشینش گزاشته بود مردم آن قدر فحش دادن تا صفحه ش و بست! آزاده نامداری دوباره ازدواج کرد..مردم آن قدر فحش دادن و تهمت بهش زدن تا صفحه ش و بست! ملیکا شریفی نیا از گربه ش عکس گذاشته بود همه بهش فحش داده بودن! یه جا خوندم به مادر بهنوش بختیاری فحش داده بودن!

آن قدر سوابق ما ایرانی ها تو فحش دادن زیاد هست که تا صبح میشه مثال زد!

ما حتی به مرده ها هم رحم نمی کنیم. می ریزیم تو صفحه ی یه دختر مرفهی که تصادف کرده و فوت شده و بدون اینکه حتی یک لحظه فکر کنیم پدر و مادرش چه حالی دارن بهش فحش میدیم و انگ فاحشه بودن بهش می زنیم.


خارجی هام از دست ما در امان نیستن. اگه تو بازی فوتبال گل خوردیم می ریزیم تو صفحه ی مسی و به خواهر و مادرش فحش رکیک میدیم و این جوری فرهنگ خودمون و به همه ی دنیا ثابت می کنیم.

اگه صدا و سیمای بی جنبه برنامه جام جهانی و به خاطر لباس مجری برزیلی پخش نکرد میریزیم تو صفحه ی یه خانم خارجی و بابت لباسش بهش فحش میدیم! ما حتی آن قدر جو گیریم که یه عده میتونن تحریکمون کنن تا به حضور یک توریست انگلیسی در ایران اعتراض کنیم و جلوی هتلش جمع شیم و شعار بدیم و از ایران بیرونش کنیم!! اونم کسی که در تمام مدت حضورش توی ایران در صفحه ش از خوب بودن ایران و ایرانی می نوشت!

اهایی که ادعای مهمان نوازی داریم!!

مردم ما روز به روز از فرهنگ و تمدن دور تر میشن از ملتی که سرانه ی مطالعه ی کتابش از همه دنیا پایین تر هست چه انتظاری میشه داشت!

.....

ما ملتی هستيم که فکر نمی کنيم بلکه اجازه میديم دیگران افكارمون رو شکل بدن .ملتی که با آدم های موفق مشکل داريم!

ملتی که در مواجهه با هر موضوعی به جای فکر کردن دو کار انجام میديم اول جو گیر مي شيم و سپس از ابزار  بسيار پر قدرت و مفرح  فحش استفاده مي كنيم!

دیگه براي چنين رفتارهايي و چنين آدمايي ناراحت نیستم!

يه لبخند مي زنم و براي خودمون دعا مي كنم!

منبع : شبکه های مجازی

شنبه, 21 فروردين 1395 09:02 خوانده شده: 5228 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -2 --
ناشناس 1395/01/21 - 20:24
چون فضای اطلاع رسانی این روز ها از طریق تلگرام رایج شده و خبر ها ریز و درشت سریع به اطلاع مردم می رسه و کمتر چیزی پنهان می مونه شاید در گذشته هم خیلی مسایل بوده اما چون اطلاع رسانی کند صورت می گرفته و کمتر کسی اطلاع پیدا می کرد الان عصر اطلا ع رسانی سریعه و دولت ها و حکومت ها باید شفاف سازی کنند تا زیر سوال نروند
پاسخ + +9 0 --
فریبرز 1395/01/22 - 09:15
بله متاسفانه فحش جزئی از فرهنگ ما شده
ولی صدا و سیمای "بی جنبه"؟ خود شما که هم که فحش میدید
:-)
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1395/01/22 - 10:02
....تو حادثه خمينى شهر فرقى ميكرده دختر بوده يا پسر
پاسخ + 0 0 --
فریبرز 1395/01/22 - 13:13
دوست عزیز منظور نویسنده محترم این است که حتی جزییات را هم نمیدانسته اند.
پاسخ + 0 0 --
Nushin 1399/07/04 - 02:24
از کی تا حالا بی جنبه شده فحش دوست عزیز!!!
پاسخ + +5 -2 --
سلیمی 1395/01/22 - 10:32
متاسفانه و هزار متاسفانه حق با نویسنده است. بخش مهمی از مسئله به ما معلمان برمی گردد که نتوانسته ایم در طول 12 سال مدرسه فرهنگ تفاهم و مدارا را در عمق وجود دانش آموزان نهادینه سازیم. بعضی از ما معلمان تحمل مان کم است و زود از کوره در می رویم و اجازه نمی دهیم دانش آموز در عیان حرفش را بگوید. نتیجه این می شود که افراد هر زمان فضایی را پیدا کردند که می توانند ناشناس بمانند، خود را خالی می کنند.
پاسخ + +3 0 --
معلم ناامید 1395/01/22 - 15:11
جالب بود و قابل تامل
پاسخ + 0 -2 --
حسینی 1395/01/22 - 19:25
مقاله خوب شروع شد ه بودولی ناقص وبدون نتیجه یا ارایه راه کار تمام شده .
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/01/22 - 19:35
سلام
دوست عزیز
صورت مساله خیلی پیچیده نیست !
پاکیزه سخن بگوییم و دیگر فحش ندهیم !
پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
حسن 1395/01/22 - 20:28
برای اصلاح هر چیزی باید از ریشه آغاز نمود درست است باید از خود شروع کنیم اما بهتر نیست از کودکی آغاز کنم آموختن فرهنگ از کودکی پابرجا تراست ودر روح وجان وشخصیت فرد می نشیند اصلی ترین ومهمتربن جایگاه آموزش وپرورش و اصلی ترین قسمت آن آموزش ابتدایی است با نگاه واقعی وبدون تبلیغ وآمار سازی مدیریت،جایگاه ومنزلت،بودجه اختصاصی به این بخش گویای همه چیز است ،فقط خدا کند عامدانه نباشد .(جاودان ایران)
پاسخ + +1 0 --
خالد 1395/01/23 - 15:18
به نظر من اشتباه ما در همین نکته است که خیال می کنیم ما همه ی خوبی ها را در گذشته داشته ایم و حالا از آنها دور میشویم . این سیر تاریخی ماست وتا زمانیکه آموزش درست و حسابی نداشته باشیم در بر این پایه خواهد چرخید. وفراموش نکنیم که ماهی از سر گنده(به فتح اول) میگردد نی ز دم. مصیبت ما در وجود رطب خوردگانی است که منع رطب میفرمایند.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 92 1395/01/23 - 22:48
انچه بنده از گذشته بیاد دارم اموزش درست وادب وتربیت در مدرسه وخانه بوده وایجاد انگیزه وشور ونشاط وتشویق بچه ها به اینده ای روشن وکارامد نه در حد شعار بلکه کاملا واقعی ودر حد رسبدن به ارمانهای جامعه ای سالم بوده
نه ریختن به زور مطالب درسی بی فایده که بچه ها سر در گم شده وهیچ انگیزه ای برای زندگی ندارن
تفاوت اپ الان با 4 دهه قبل که خودمان لمسش کردیم
واقعیت محض است وجای بسی تاسف را دارد که ایران ما به فنا رفته وفریاد رسی می خواهد ?

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور