صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

حاجی بابایی از بازخورد منفی مصاحبه خود در بین معلمان شوکه شده است !

حاجی بابایی ازبازخورد منفی مصاحبه خود در بین معلمان شوکه شده است/ حاجی بابایی خودش خواسته بود  که هر آنچه حاجی بابایی گفت منتشر شود/ اثبات ادعا به عهده مدعی یعنی حاجی بابایی و خبرگزاری فارس است/ خبرنگاران حوزه  آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در تهیه این متن دخالتی نداشته اند/ اگر حاجی بابایی شرط کرده بود که مصاحبه را قبل از انتشار بازبینی و ویرایش کند ،اعتراضش موجه بود/ برخی مسئولان جوگیر می شوند و حرف هایی می زنند و بعدا تکذیب می کنند و یقه خبرنگاران را می گیرند

مصاحبه حاجی بابایی با صدای معلم و عمل غیرحرفه ای و غیر اخلاقی خبرگزاری فارس خبرگزاری فارس در تاریخ 28 اسفند مطلبی با عنوان "متن کامل مصاحبه ۵.۵ ساعته وزیر سابق آموزش و پرورش " منتشر کرد. خبرگزاری در لید مطلب ادعا کرده بود : "حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگویی ۵.۵ ساعته با یک سایت، درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو کرد اما این سایت به نفع خود تنها بخشی از این گفت‌وگو را منتشر کرده است."

خبرگزاری فارس اشاره ای به نام سایت مصاحبه کننده نکرده ، اما با نشانی هایی که داده، مشخص بود که منظورش، مصاحبه سایت صدای معلم با حاجی بابایی وزیر پیشین آموزش و پرورش است. آقای حاجی بابایی برای اولین بار به جای گفت وگوی یک طرفه از تریبون و یا مصاحبه های رسمی از موضع قدرت، با پرسش کنندگانی مواجه شده بود که عملکرد او را به چالش کشیده بودند.

در عرف رسانه ای مصاحبه شونده معمولا با رسانه شرط می گذارد که متن مصاحبه را قبل از انتشار ببیند و ویرایش کنند.در این صورت رسانه باید قبل از انتشار مطلب را برای مصاحبه کننده بفرستد و او می تواند پاسخ های خود را اصلاح کند یا تغییر دهد . اما ظاهرا چنین شرطی بین آقای حاجی بابایی و صدای معلم  نبوده و تنها شرط آقای حاجی بابایی این بوده که صدای معلم "نه برايش تحليل بزند .نه سياه وسفيدش کند . نه رنگي اش بکند." به عبارتی تنها خواسته وزیر سابق این بوده که صدای معلم  "آنچه حاجی بابایی گفت" را بدون ویرایش و کم و زیاد منتشر کند. یکی از دلایل نارضایتی مصاحبه شونده ، "حذف" بخش هایی از مصاحبه توسط رسانه است. به گونه ای که مفهوم سخنان او به خواننده به طور کامل منتقل نشود.

قبل از اینکه به ادعای حاجی بابایی مبنی بر حذف بخش هایی از مصاحبه بپردازم این را بگویم که  به نظرمن دو ایراد به مصاحبه وارد بود:

اول اینکه حجم مصاحبه به صورت غیر متعارفی بزرگ بود (35400) کلمه ! حجم معمولی مصاحبه چیزی حدود 3 تا 5 هزار کلمه است. ظاهرا به دلیل چالشی بودن گفت و گو و شرط حاجی بابایی در پایان مصاحبه ، صدای معلم برای اینکه به تحریف مصاحبه متهم نشود ، دقیقا فایل صوتی 5 ساعت و نیم را "طابق النعل بالنعل" پیاده کرده است.

ثانیا مصاحبه بدون ویرایش منتشر شده بود. هرچند مصاحبه بدون ویرایش جذابیت های خودش را دارد ، اما به دلیل اطناب و تکرار برای خواننده معمولی خسته کننده می شود و معمولا مصاحبه شونده هم به دلیل تفاوت ساختار بیان شفاهی و متن مکتوب معترض می شود.  

در مورد ادعای حذف ، یک قاعده فقهی - حقوقی می گوید: " البینه علی المدعی ..." معنای ساده قاعده  این است که اگر شخص الف ، ادعایی علیه شخص ب مطرح کرد، شخص الف ، باید مدرک و دلیل ادعا  را ارائه دهد .

خبرگزاری فارس و حاجی بابایی ادعا می کنند که صدای معلم بخش هایی از مصاحبه را منتشر نکرده است. اثبات این ادعا به عهده آنها است. مدعیان باید نشان دهند که کدام بخش های مصاحبه حذف شده ؟

ادعای خبرگزاری فارس وقتی بی معنا می شود که متن منتشر شده توسط این خبرگزاری بیش از 8000 کلمه از متن منتشر شده صدای معلم ، کوتاه تر است! منطقی تر این بود که خبرگزاری فارس ادعا می کرد که صدای معلم به متن مصاحبه حاجی بابایی  " اضافه " کرده و نه "حذف "!

گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس ، خبرنگاران باسواد و قدیمی مانند خانم مریم عابدی دارد که با اصول حرفه ای کار خبرنگاری آشنا هستند. بازنشر یک مصاحبه 26 یا 35 هزار کلمه ای با یک وزیر قبلی ، بعد از حدود دوماه از انتشار آن در یک سایت معلمی ، اولا جاذبه خبری ندارد و ثانیا طرح ادعای جراحی متن مصاحبه، بدون مطابقت متن با فایل صوتی و یا حداقل مطابقت متن با آنچه که صدای معلم منتشر کرده و نشان دادن مغایرت ها،  اتفاقی غیر عادی درحرفه روزنامه نگاری است.

به گمان من خبرنگاران بخش آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در تهیه این متن دخالتی نداشته اند و این یک مطلب سفارشی بوده که به صورت یک بسته ، با دستور مدیران بالاتر و به درخواست شخص حاجی بابایی در صفحه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس کار شده است.

یک دلیل برای گمانه زنی فوق این است که  در واکنش صدای معلم به انتشار مصاحبه خبرگزاری فارس آمده است  : " روز چهارشنبه 26 اسفند شخصی به نمایندگی از طرف آقای حاجی بابایی با مدیر صدای معلم تماس گرفت و عنوان نمود که گفت و گوی انجام شده را از روی فایل صوتی پیاده کرده اند و خواستار انتشار دوباره متن مصاحبه در سایت صدای معلم شد."

آقای پورسلیمان به شخص واسطه می گوید : "تمام گفت و گو به طور دقیق و با امانت پیاده و منتشر شده است و ضرورتی برای انتشار مجدد متن مصاحبه وجود ندارد. ضمن آن که به لحاظ حرفه ای هیچ رسانه ای گفت و گوی اختصاصی خودش را با دو منبع منتشر نمی کند"

مدیر سایت صدای معلم  به فرد واسطه تاکید می کند که : "صدای معلم حاضر است هر گونه نقد ، مقاله ،یادداشت و یا توضیح را در این زمینه از طرف آقای حاجی بابایی منتشر نماید."

بر مبنای این خبر،  می توان گفت که دستیاران حاجی بابایی روز 26 اسفند این متن را تهیه کرده بودند . آقای حاجی بابایی بعد از اینکه از انتشار متن ویرایش شده، در صدای معلم مایوس می شود ، سراغ خبرگزاری فارس می رود و مطلب آماده شده توسط حاجی بابایی و دستیارانش از بالا به صورت سفارشی درتاریخ 28 اسفند در صفحه آموزش و پرورش این خبرگزاری کارمی شود. عمل خبرگزاری فارس در این خصوص با اصول حرفه ای روزنامه نگاری سازگار نیست.

طبق قانون مطبوعات خبرگزاری فارس موظف است جوابیه سایت صدای معلم را منتشر کند.

آقای حاجی بابایی اگر شرط کرده بود که مصاحبه را قبل از انتشار بازبینی و ویرایش کند ،اعتراضش موجه بود. اما خودش خواسته که "هرآنچه حاجی بابایی گفت"، منتشر شود.

به نظر می رسد، بعد از انتشار مصاحبه ، از بازخورد منفی آن در میان معلمان، جا خورده  است و با ایجاد شبهه "جراحی و حذف" می کوشد متن مصاحبه را زیر سوال ببرد.

متن مصاحبه و رفتار حاجی بابایی متعاقب انتشار آن ، تصویری بدون رتوش و واقعی از آقای حاجی بابایی ارائه می دهد. مرد سخنرانی های احساسی و حرف های قشنگ ،  وقتی حرفهایش روی کاغذ پیاده می شود، پر از اشتباهات آماری ، استدلال های غلط ، هیجان و پرخاشگری است. مصاحبه های افرادی مانند حاجی بابایی باید  رفوگری شود و از فیلتر  روابط عمومی ها رد شود.

خبرنگاران و رسانه ها همیشه با برخی مسئولان که هنگام سخنرانی جوگیر می شوند و حرف های نسنجیده می زنند مشکل دارند. وقتی حرف های شفاهی بی در و پیکر  از فایل صوتی پیاده و در فضای عمومی منتشر می شود و بازخورد منفی ان را می بینند یقه خبرنگار و رسانه را می چسبند. افراد معقول تر به صورت مبهم می گویند که سخنان آنها با دقت منتقل نشده است. اما حاجی بابایی اینجا قدمی فراتر رفته و درشرایطی که فایل صوتی سخنان او موجود است با انتشار متن جدیدی، بیش از 8000 کلمه از مصاحبه را حذف کرده و در عین حال شاکی است که صدای معلم ، بخشی از مصاحبه را "حذف" کرده است. این چگونه حذفی است که بیش از  8 هزار کلمه بیشتر از متن منتشر شده توسط حاجی بابایی است؟

ظاهرا اگر آقای حاجی بابایی بر ادعای خودش استوار بماند ، صدای معلم نهایتا چاره ای جز انتشار فایل صوتی و برجسته کردن بخش هایی که توسط تیم آقای حاجی بابایی حذف شده است ندارد.

مطمئنا کمتر کسی حوصله گوش دادن به متن 5 و نیم ساعته مصاحبه و بررسی تطبیقی آن را دارد. اما اولا فایل صوتی منتشر شده  به عنوان یک سند برای علاقه مندان باقی می ماند و ثانیا می توان با انتشار بخش های حذف شده در متن منتشر شده توسط تیم حاجی بابایی ، معلوم کرد که آقای حاجی بابایی از انتشار کدام بخش از مصاحبه خود نادم است ؟... 

« پوپولیست ها » تنها زمانی که از تریبون های یک طرفه، با استفاده از واژگان مبهم و برانگیزاننده با توده سخن می گویند قادر به برانگیختن هیجان عمومی هستند. آنها را باید به گفت و گوهای چالشی کشاند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 17 فروردين 1395 21:07 خوانده شده: 3455 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +47 -8 --
نا امید 1395/01/17 - 21:49
هر چی باشه از فانی بهتره مردی حاج بابایی
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/01/17 - 22:18
گرچه اکثر فرهنگیان فهیم متنفر از احمدی نژادند ولی حالا دکتر حاجی بابایی را بسیار بیشتر از این یارو قبول دارند زیرا برنامه داشت حال خوب یا بدش توسط کارشناس آن حوزه باید بررسی شود
جالب امروز در ۲۰:۳۰نسان داد که این .... حرف ۳سال پیشش را در مورد مدارس غیر انتفاعی. رسما پس گرفت بقیه کارهایش را که میدانید مجال مرور خاطرات تلخ ما و کارهای خلق الساعه این یارو نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/17 - 23:42
حداقل حجی بابایی طرح رتبه بندی اصلی رو مطرح کرد, ولی فانی چی کار کرد. فقط طرح ایشان رو با یک طرح ناقص و تحقیر امیز به نام رتبه بندی عوض کرد.
حتی ایشان بر خلاف مشی ظاهری, با مصاحبه با خبرگزاری مانند فارس, جواب امثال شما رو داد.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/01/18 - 04:28
اما اون هم ایدال ما معلمان نبود
فقط وزیر بعدی با استیضاح فانی انشاا...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 10:47
موضوع این یادداشت مقایسه حاجی بابایی با وزرای دیگر از جمله وزیر فعلی نیست. موضوع یادداشت اظهارات خلاف واقع تیم حاجی بابایی و خبرگزاری فارس در مورد حذف بخش هایی از مصاحبه صدای معلم با ایشان است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 12:48
نکنه فکر کردی مردم عاشق و دلباخته روحانی و نوبخت و فانی هستن . باور کنید که اینها از احمدی نژاد منفورتر ند.
پاسخ + 0 0 --
خلاف اب 1395/01/18 - 12:59
اقای شیرزاد دقت کردید اکثرا نه همه معلمان با نظر شما مخالف هستند خخخخخخ
پاسخ + 0 0 --
معلم منطقه محروم 1395/01/18 - 18:25
از فانی و تیمش خیلی خیلی خیلی بهتر بو
پاسخ + +34 -4 --
ناشناس 1395/01/17 - 22:10
چرا به فانی گیر نمیدید که رتبه بندی اصلی و مطابق با سند بنیادی رو به کما برده و به جای اون فقط دروغ تحویل معلمان داده.
لطفا یک مصاحبه چالشی با مسول فعلی داشته باشید تا شاید اثری بر زندگی و کار معلمان نا امید داشته باشد.
فانی با جوسازی طرح رتبه بندی اصلی "که منطبق بر هیت علمی بود" رو شخم زد. حداقل حاح بابایی به ظاهر هم شده دنبال طرح تحول اصلی بود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 10:49
موضوع این یادداشت گیر دادن نیست. بیان این نکته است که تیم حاجی بابایی و خبرگزاری فارس ادعایی را در مورد حذف بخشهایی از مصاحبه صدای معلم با حاجی بابایی ، مطرح کرده اند . این ادعا را باید اثبات کنند.
پاسخ + 0 0 --
علی معلم 1395/01/18 - 15:55
آقای عبداللهی فعلا پستش را دوست دارد!!!
پاسخ + 0 0 --
علوی کیا 1395/01/18 - 17:33
در وصف شما آقای عبداللهی همین بس که مرید فانی گشته اید.... شما که مصاحبه چالشی بلدید چرا گذاشتید بطحایی قصر در برود و به نفع فرهنگیان هیچ سوالی نکردید پس صدای شما صدای منافع شخصی شماست نه صدای معلم
پاسخ + +34 -7 --
ناشناس 1395/01/17 - 22:39
درود بر حاجی بابایی محبوب قلوب معلمان شیرزاد با این حرفات ره به جایی نمی برید و هر چی بیشتر بد و بیراه به حاجی بابای بگید اتفاقا محبت و دوستی وعلاقه ما به او بیشتر میشود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 10:52
در این یادداشت بد و بیراهی گفته نشده است. بد و بیراه گفتن ، کار انسانهای کلاس پایین است. آقای حاجی بابایی انسان محترمی هستنند . اختلاف نظر نباید ما را از جاده انصاف و عدالت خارج کند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 18:17
عجب رویی داری عبداالهی فکر نمی کنی با این نوشتت باعث تمسخر معلم ها شوی؟ خیلی جالبه
پاسخ + +18 -2 --
seedmohamad 1395/01/17 - 22:49
روتبه بندی خدمتگذاراندر شرف است یا خیر
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 10:53
نمی دانم
پاسخ + +33 -6 --
معلم 1395/01/17 - 23:31
ای کاش شماها اینقدر که به فکر انتقاد از حاج بابایی هستین یک صدمش هم از فانی هم انتقاد میکردین. بابا ما فعلا اعصابمان از دست بی خیالی این وزیر خرد شده اونوقت شما هم هر هفته یه نقد بلند بالا از حاج بابایی منتشر می کنید. نمیگم دوران وزارت حاج بابایی قابل نقد نیست بلکه میگم هرچه بود تمام شد و انتقاد از او فعلا هیچ دردی از ما دوا نمیکنه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 10:55
من بارها از عملکرد مدیریتی فانی هم انتقاد کرده ام. بر حسب موضوع انتقادها مطرح می شوند.
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/01/19 - 01:13
در وصف شما فقط میتوان گفت؛چاپلوس نان به نرخ روز خور.سنگ معلمان را به سینه نزن شما فقط به فکر منافع شخصی خودتون هستید.ذوب در فانی شدی بدجور
پاسخ + +23 -6 --
ناشناس 1395/01/17 - 23:45
باز خورد منفی ؟ معنی مثبت ومنفی هم عوض شده نکنه در دولت تدبیر وامید؟حاجی بابایی در مقایسه یا فانی هنوز محبوبه میدونید که محبوبیت نسبیه ودر مقایسه بین دو نفر بوجود میاد. پنج از یک بیشتر است و همین پنج از ده کمتر تا فانی هست هر کسی در برابر او بیست است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 10:58
مثال شما در مورد نسبی بودن محبوبیت افراد درست است . اما موضوع این یادداشت ، مقایسه فانی و حاجی بابا نیست. لطفا قبل از اظهار نظر بعدی یادداشت را بخوانید و در موضوع نظر بدهید.
پاسخ + +27 -4 --
ناشناس 1395/01/18 - 00:09
شما ازكدام منبع واز كجا متوجه شدي كه سخنان ايشان بازتاب منفي بين معلمان دارد ؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 11:00
از جلز و ولز ایشان . از تلفن کردنشان به صدای معلم برای اصلاح متن مصاحبه . از انتشار متن ناقص به جای متن کامل در خبرگزاری فارس
پاسخ + 0 0 --
روز معلم روز توخالی 1395/01/18 - 14:02
چ پاسخ ساده ... از جلز و لز ایشان واقعا تاسف دارد چه کسانی در این رسانه معلمان مقاله منتشر می کنند بجای ارائه مدرک مستند صدای جلز و ولز را مدرک میداند باری تاسف
پاسخ + 0 0 --
علی معلم 1395/01/18 - 15:59
یقین بدانید با شروع کار مجلس جدید اولین فردی که استیضاح فانی به درد نخور را کلید میزنه و قطعا موفق هم میشه محبوب دلهای قاطبه فرهنگیان دکتر حاجی باباییه!!!
دکتر منتظریم!شیر مرد همدانی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 18:19
شما بهتره بجای معلم ها حرف نزی 3 ساله دارید بجای معلم ها حرف می زنید این است عاقبت کار اختلاف چندبرابری حقوق معلم ها با سایر کارکنان............. لطف کن از این حالا بجای خودت حرف بزن در ضمن ایشان از دروغ های شما جلز و ولز می زند
پاسخ + +30 -6 --
دزفول 1395/01/18 - 00:28
همیشه در قلب من معلم جای داره جناب حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 11:03
قطعا تعدادی از معلمان طرفدار حاجی بابایی هستند و نظر آنها محترم است. اما طرفداری از آدمها از روی منطق و بر اساس ارزیابی عملکرد بهتر است .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 18:21
نکنه عملکرد فانی را بهتر از حاجی بابایی می دانید جای بسی تاسف است
پاسخ + +11 -22 --
عبدلله حقگو 1395/01/18 - 04:15
تمام عمر وزارتش گل وعده بودبرسرمعلم.
حال که یکی از خودش ناتوانتروزیراست میخواهد خودراطلا نشان بدهد غافل از اینکه فقط زرد است وحنای بیرنگ کنونی اش نتیجه عملکرد ش درپست ازدست رفته اش است.
جناب حاج بابایی اگردرمصاحبه اش از فرهنگیان بخاطرفقیرنگهداشتن شان عذر خواهی می کرد بهتربودتا مشت تزویر گذشته خودرابازکند.
ناشایستی عملکرد ناشایست ترازخودش را برای محق بودن خودزیرسئؤال برده که معلمین هم جواب شایسته ای به حرافی وشعارهای دروغینش دادند.
اگرآنروزوزارت درست خدمت می‌کرد وضعیت معیشت فرهنگیان به اینجانمیرسیدٔ
بایدازخودش خجالت بکشدوعملکردش بانتيجه ای سیاه.
معدل کل وزارت حاج بابایی (یك ونیم)بامهرقرمزمردودی درحافظه آ.پ. نقش بس بسته است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 11:04
در مقایسه عملکرد وزرا باید اول روی معیارهای سنجش و قضاوت به توافق برسیم .
پاسخ + 0 0 --
عبدلله حقگو 1395/01/22 - 01:47
سلام
جناب عبدالهی عزیز
آیا می پذیرید بندها و دستورالعمل های مالی (که امروزه افشاءشد ه که برای آ.پ اجراءنشده)درزمان وزارت حاج بابائی اعمال میشدومسکوت نمیماند٬ فاصله حقوقی معلمین تااین حدنبود.؟
ایشان اعمال نکردند ناتوان وریاکاری مانندفانی هم از خدا خواسته ونمیتواندجبران کند.
معیار به اعتقادحقیر رضایت مندی 5رهنگیانست كه خشتهای کج این دیوار از کج گذاری وزیران اسبق است.
تاعدالت پرداخت در دولت نباشد نباید خود را مسلمأن وپیرو ولایت ا ئمه(ع) بنامند.
عدالت صفر
بانکها ربایی
وعده ها دروغ
قیمتها غیرواقعی وبادکنکی
مدارس فرسوده وخطرزا
نظام آموزشی مدام درحال تغییر
کتب درس هم همینطور
فرهنگیان ناراضی
ناامیدی کاملا مشهوددرچهره هاوقلمها
بازنشسته ها فقیر وشاکی
طلاق رتبه اول دنیا
دادگاههاشوغترازتمام دنیا وعصرجاهلیت
دکترهاپولکی
روحانیون مصلحتی ومزدبگیربرای انجام واجبات
بیکاری درحال بیداد
کارگرها ناراضی
اختلاس وفسادعلنی
و.....
بنظرشما چنین شتابان به کجا داریم میریم؟
پاسخ + 0 0 --
عبدلله حقگو 1395/01/22 - 01:49
رستمی پیدا نخواهدشدامید
کاشکی اسکندری پیداشود
پاسخ + +27 -12 --
معلم بسيجي 1395/01/18 - 06:29
جناب آقاي عبداللهي
با سلام
بايد به اطلاع حضرتعالي برسانم كه آقاي حاجي بابايي يكي از نيروهاي مكتبي و خدوم نظام مقدس جمهوري اسلامي، مورد تأييد مقام عظماي ولايت و صد در صد يك نيروي ولايي است كه تضعيف ايشان تا اين اندازه از سوي شما كار درستي نيست و بايد به جاي اين مطالب سخيفي كه بر قلم مي رانيد اي كاش كمي در تبيين اقتصاد مقاومتي كه از منويات مقام معظم رهبري است تلاش مي كردي و بدانيد كه خير دنيا و آخرت در پيروي مطلق از فرمايشات معظم له است.
به اميد موفقيت
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 11:08
موضوع این یادداشت ، انتشار متنی به عنوان متن بدون ویرایش و کامل مصاحبه حاجی بابایی با صدای معلم است. ضمنا شما ظاهرا فراموش کرده ای که الان وزیر عوض شده و آقای حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیست.
پاسخ + +30 -6 --
روز معلم روز توخالی 1395/01/18 - 06:32
فانی که بدتر از حاجی
ببینید واقعیت این هست معلمان از دولت روحانی ناامید شده اند حرفهای روحانی قبل از انتخابات رو که فراموش نکردیم
بجای افزایش حقوق ما در همین وولت حقوق بانکی ها پرسنل بهداشت و درمان و نیروهای ستادی افزایش پنج تا ده برابری داشت افزایشی که اگر بین جمعیت معلمان تقسیم میشد حداقل حقوق هر معلم 1تا 3میلیون بالاتر میرفت
مشکل بی پولی نیست مشکل نگاه به معلمان و جامعه معلمان است دولت ها تا کنون 1میلیون معلم مشغول تدریس را با ماهی یک میلیون برای هر نفر رد کرده اند حاضر نیستند حقوق معلم را بیشتر کنند چونکه معلم نمی تواند مثل پرستار مهاجرت کند یا مثل پزشکان لابی قدرت ندارد پس همیشه تو سر ی خور جامعه خواهد بود شعار هم ندهید
شاید بگویید نه اگر باور ندارید روز معلم نزدیک است ببینید چه تغییر شگرفی در جایگاه مادی و معنوی معلم ایجاد شده فقط حرف تو خالی سال آینده هم در همین وضعیت هستیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 07:43
بدبخت
پاسخ + 0 0 --
داود 1395/01/18 - 08:15
موافقم،بخدا که همینطوره
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 11:10
حرفهای شما در مورد افزایش پنج تا ده برابری حقوق بانکی ها پرسنل بهداشت و درمان و نیروهای ستادی نیاز به سند و مدرک دارد.
پاسخ + 0 0 --
روز معلم روز توخالی 1395/01/18 - 13:57
زن برادر خودم پرستار است دریافتی ماه قبل خانمش 7 میلیون تومان بوده که شامل کارانه هم می شد.
الان شما سرتون بقول مثال معروف مثل کبک بکنید زیر برف

چه تغییر شگرفی وضع من و شما کرد در زمان حاجی یا فانی بیحال

یا نکند این هم نیاز به مدرک مستند دارد؟
روز معلم روز شعارهای و وعده های تو خالی
پاسخ + +2 -1 --
همکار 1395/01/18 - 06:54
سلام. چطور به کانال صدای معلم میتونیم عکس ( در تلگرام)
بفرستیم؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/01/18 - 08:16
سلام
دوست عزیز
برای ارسال عکس از بخش " ارسال نامه " سایت استفاده کنید .
پایدار باشید .
پاسخ + +28 -3 --
حسيني 1395/01/18 - 07:18
چرا با فاني 5/5 نيم مصاحبه نمي كنيد ، بهر حال رضايتمندي در زمان حاج بابايي بالاتر بود. شيرزاد اگر منتقدي ، فاني و بطحايي را نقد كنيد ، نقد به روز
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 11:11
این را باید صدای معلم توضیح دهد . آیا از آقای فانی تقاضای مصاحبه اختصاصی کرده اند ؟
پاسخ + +28 -4 --
مرتضی 1395/01/18 - 07:29
دست اندرکاران صدای معلم شما که این قدر از وزیر فعلی آموزش و پرورش دفاع می کنید چه کار مفیدی برای فرهنگیان انجام داده؟ به جز این که بودنش در جلسات هیئت دولت باعث افزایش حقوق پرستاران ، پزشکان ، کارمندان بانکها و مسئولین ستادی و .... شده است تا حالا تنها وزیری که از جنس معلمان بود و کارهای ماندگار و به یاد ماندنی برای معلمان انجام داد و مانند پدری که برای فرزندانش زحمت می کشد من به جز آقای حاج بابایی ندیدم . در قلب معلمان جای داری آقای عزیز و بزرگوار حاج بابایی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 11:15
آیا به نظر شما وضعیت معیشتی و زندگی معلمان در دوره حاجی بابایی با حالا خیل متفاوت بود ؟ آیا معلمان در سال 88 تا 92 مشکل معیشتی نداشتند؟ ضمنا وزیر آموزش و پرورش پدر معلمان نیست. وزیر یک مقام رسمی است که باید طبق قانون وظایف خود را انجام دهد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 18:25
جناب حداقل این اختلاف فاحش بین دریافتی ها وجود نداشت بارها گفته ایم اگه پول نیست برای همه نباید باشد
پاسخ + +20 -3 --
فرامرزبساوند 1395/01/18 - 08:55
حاجی بابایی دوست داریم همیشه درقلب مایی کارهات صددرصدرضایت بخش بود انشاالله آبت سردونانت همیشه گرم باشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 21:15
ادعای حاجی بابایی و خبرگزاری فارس این است که صدای معلم بخش هایی از مصاحبه طولای با ایشان را حذف کرده ، اما متن منتشر شده در خبرگزاری فارس 8 هزار کلمه کوتاه تر از متن منتشر شده در صدای معلم است. من هم امیدوارم آقای حاجی بابایی آبش سرد و نانش گرم باشد. اما انتظار دارم که با سند نشان دهند کدام بخش مصاحبه حذف شده است؟
پاسخ + +23 0 --
هادی 1395/01/18 - 09:20
لطفا به وزیر اطلاع دهید من معلم نمی دانم حقوقم را چگونه خرج کنم . چون خط فقر بالاتر از حقوق من است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 21:17
فرمایش شما متین و درسته اما ربطی به موضوع این یادداشت ندارد. هر سخن جایی و هر نکته (نقطه ) مقامی (مکانی ) دارد.
پاسخ + +24 -2 --
ناشناس 1395/01/18 - 09:49
کاش مشکل اموزش و پرورش حاجی با بایی بود ...ولی نیست مشکل اموزش و پرورش دولت است که بهایی به ان نمی دهد و تقریبا انرا فراموش کرده است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 21:19
این نوشته در باره در باره مشکلات آموزش و پرورش نیست. در باره ادعای حذف بخش هایی از مصاحبه آقای حاجی بابایی است. وقتی فرد محترمی مانند ایشان ادعایی مطرح می کند قاعدتا باید بتواند آن را اثبات کند.
پاسخ + +24 -1 --
بهزاد 1395/01/18 - 10:02
درود بر حاجی با بایی همکاران ما انقدر از عملکرد فانی دلخور هستند که یک ثانیه تحمل ماندن ایشان در پست وزارت را ندارن جناب فانی بی زحمت استعفا .خسته به نظر می رسید بفرمایید کیش استراحت
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 21:24
مخالفت و موافقت با مسئولان از جمله وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل ها و نمایندگان مجلس و حتی رییس جمهور حق شهروندی شما و همه ماست. مسئولان نوکر و خدمتگزار مردم باید باشند و نه ارباب آنها .
پاسخ + +22 -3 --
معلم قمی 1395/01/18 - 11:15
این نظر شماست معلمان عاشق اقای حاجی بابایی هستند در قلبشان جا دارد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 21:32
نظرات می تواند متفاوت باشد. عشق شما به حاجی بابایی هم حق شماست. هرچند به نظر من معلمان نباید عاشق و شیفته این وزیر یا آن وزیر باشند ، اما در اینجا موضوع عشق و عاشقی مطرح نیست. صحبت سر عدد و رقم است. وقتی دو تا متن مصاحبه جناب حاجی بابایی را با هم مقایسه می کنیم ، متن منتشر شده توسط حاجی بابایی ، 26 هزار کلمه است و متن منتشر شده توسط صدای معلم 36 هزار کلمه . یعنی ادعای حذف بخش هایی از مصاحبه درصدای معلم که آقای حاجی بابایی مطرح کرده ، دروغ است. اینجا دیگر بحث ، اختلاف نظر من و شما نیست. بحث عدد و رقم است. یعنی دو دو تا ، چهار تا !شما هم می توانید این مقایسه راانجام دهید.
پاسخ + +21 -1 --
مهدی 1395/01/18 - 12:44
جناب عبدالهی سلام.دراینکه شمادیدجناحی به مسائل ندارین شکی نیست چون ازچندماه پیش تابه همین امروزتیم وفانی وبطحایی رونیزبه چالش کشوندین.ولی استادبزرگوارعملکردحاجی بابایی اگرنگوییم عالی حداقل رضایت بخش بود.بیمه طلایی رااجراکردکه آقای فانی درحدیک بیمه معمولی اون روتنزل داد.طرح 3-3-6رواجرایی کرد.استخدام نیروهای جوان وتازه نفس به بدنه فسیل شده آپ.تعیین تکلیف حق التدریسهاووو.برای یک دوره 4ساله عملکردقابل دفاعی ست.برخلاف تصوری که ازپوپولیسم دارین باعرض معذرت نوشته های شمابیشترپوپولیستی ست تابیانات حاجی بابایی.البته ایده آل بنده به عنوان یک فرهنگی اینست که به جای مقایسه وتوسرهم زدن یکدل باشیم تابعداز37 سال اینطورمضحکه مردم وملعبه دست دولتمردان نشویم.درودبرباغانی وهمفکرانش که تاوان ترسوبودن من ومارامی دهند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/01/18 - 14:22
برخلاف نظر شما من از صحبت های آقای عبدالهی ودوستان صدای معلم کاملا جناحی بودن وجناحی عمل کردن رو احساس می کنم بدترین حالت برای معلم این است که خودش رو به جریانهای سیاسی بفروشد چه این جناح چه آن دیگری وبزرگترین بدبختی جامعه تعلیم وتربیت ما این است که سیاست در آن بیدادمی کند وقتی یک نماینده می تواند افرادی که برایش پوستر زده اند به پست مدیر کل وریاست اداره برساند معلوم است حال آن وزیرو وزارتش چگونه است مدیران میانی وزارت خانه های بهداشت ودارایی وراه و.....کدامشان به اندازه آ-پ سیاسی هستند در حالیکه تخصصی ترین وزارت خانه باید آ-پ باشد خود مدیران کل چه دولت گذشته چه حالا بیایند در این سایت یک نفرشان بیاید وبگوید که من سیاسی انتخاب نشدم فقط وفقط براساس لیاقت وشایستگی خودم انتخاب شدم به نظر من درمان درد این است بیایید تلاش کنیم وزارتی که سرنوشت یک مملکت ومیلیونها انسان در دست اوست از سیاست دور وخودمان رامفت به آدمهای سیاسی نفروشیم انوقت هم تعلیم تربیت درست می شود هم معلم کرامت پیدا می کندانوقت شایسته ها مثل وزیر بهداشت وزیر می شوندآنوقت صحبت های یک مدیر برای معلمانش جوک نمی شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 21:37
آقای مهدی ممنون از نظر شما . اما عنایت فرمایید که این یادداشت در باره ادعای حذف بخش هایی از مصاحبه 5.5 ساعته است که توسط تیم حاجی بابایی مطرح شده است. در مورد بیمه طلایی و 6-3-3 و استخدام حق التدریسیها هم مطالب متعددی نوشته ام که می توانید عناوین موضوع را با اسم بنده سرچ کنید . در این یادداشت بررسی عملکرد حاجی بابایی یا مقایسه فانی و حاجی بابایی مد نظرم نبوده است.
پاسخ + +16 0 --
بازنشسته فرهنگی 93 1395/01/18 - 17:51
به عنوان فرهنگی بازنشسته که هم در کسوت معلمی و مدیر آموزشی بوده ام و هم سال ها به عنوان کارشناس آموزشی خدمت کرده ام اعلام میدارم به نسبت زمان فانی دوران حاجی بابایی خیلی بهتر و عملکرد ایشان قابل مقایسه با این وزیر نیست . ضمنا ما بازنشستگان 93 در دوره فانی تحقیر و مورد بی مهری بی تدبیران قرار گرفتیم و درک می کنیم که وضعیت اسفبار امروز حاصل بی توجهی و بی تدبیری هم رئیس جمهور و هم نمایندگان مجلس است و متاسفانه اگر این وزارت خانه وزیر نداشت بهتر بود تا فانی هرچند که دولت هم به این دستگاه و معلم و دانش آموز بی توجه است و این فاجعه است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 21:39
موضوع این نوشته مقایسه عملکرد وزیر فعلی و وزیر سابق نیست.
پاسخ + +14 -1 --
محمدبانشسته77 1395/01/18 - 18:13
باسلام،سالیانی است که بانشسته ام.فقط میتوانم بگویم تنهاوزیری که نسبتا شایستگی این وزارت را داشت جاج بابایی بوداو نه خسته بود ونه ناپخته.اما آقای فانی به نظر بنده خسته است.فکر میکردم آقای روحانی ایشان را برمیگزینند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 21:45
موضوع این پست ، مقایسه عملکرد فانی و حاجی بابایی نیست. اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم باید از معیارهای عینی و قابل اندازه گیری و مستند استفاده کنیم. شما دو معیار برای مقایسه درنظر گرفته ای یکی "خستگی" و یکی "پختگی" . مقایسه عملکرد دو مسئول اجرایی با چنین معیارهایی نه علمی است و نه به نتیجه می رسد. ضمنا طوری حرف بزنیم و استدلال کنیم که موجب وهن معلمان نباشد.
پاسخ + +12 0 --
بازنشسته 1395/01/18 - 18:22
چندسال پیش(76) برای آقای خاتمی نوشتم وامروز نیز تکرار میکنم تامسؤلان به خود آیند.«در جامعه ایکه معلمش رنجور با شد،ان جامعه یک قبرستان است.قبرستان مخوف و متروکی که گذر از آن دل شیر میخواهد.»
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 21:50
رنجور یعنی چه ؟ نباید خودمان را خوار و ذلیل کنیم. یکی میگه معلم گرسنه است. یکی می گوید معلم عصبانی است. یکی می گوید معلم بدبخت است. من حتی دیده ام معلمانی که خودشان را با سپور و نان خشکی مقایسه می کنند و حسرت زندگی آنها را می خورند. درسته معلمان مشکل حقوق و مزایا دارند اما بدبخت و گرسنه و رنجور نیستند. این حرفها خودزنی است و معمولا نشانه افسردگی گویندگان آنها است.
پاسخ + +17 -1 --
ناشناس 1395/01/18 - 18:26
درود و صد درو بر حاجی بابایییییییی
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/01/18 - 23:12
جناب آقای عبداللهی این یک هشدار وتلنگراست برمسؤلان وخودما تاارزش واهمیت مقام شامخ معلم به فراموشی سبک شمرده نشود.بدانیم تعالی یک جامعه رابطۀ بسیار نزدیکی با نهاد آموزش وپرورش ومعلم دارد.معلمان قامتهای راست یک جامعه اند.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/01/18 - 23:28
جناب عبداللهی تعجب میکنم که به یکی از متنها اعتراض نکردید گویا از نظر تان دررفته(شایدجرم مان درکثرت مان است)خواهشا نظری بیندازید واعتراضی عنایت کنید.متشکرم
پاسخ + +9 0 --
بازنشسته 1395/01/18 - 18:59
بخش از نامه ایکه تحت عنوان «شاید جرم ما درکثرت نا است» برای آقای خاتمی نوشتم . باقشر معلم آنگونه رفتار کنید که بتوانندالگوی جامعه وجوانان قرار گیرند.زیرا ما به نقطه ای رسیده ایم که وقتی به زندگی خویش مینگریم میمیریم.به گذشته مان نگاه میکنیم میمیریم.به فرزندانمان نگاه میکنیم میمیریم.به ادامۀ تحصیل شان فکر میکنیم میمیریم.به آرزوهاشان گوش میکنیم میمیریم.میخواهیم به ازدواج شان بنشانیم میمیریم.بیمارمی شویم میمیریم.به بازنشستگی مان می اندیشیم«مضاعف»میمیریم ونمگویم چرا؟میخواهیم باهزاران بدبختی خانه ای بسازیم میمیریم.اگربام خانه مان بارش برف وباران را تحمل نکند میمیریم.به دوقطبی شدن «نجومی»جامعه می نگریم میمیریم.به بی حرمتی خویش فکر می کنیم میمیریم.وهزاران بارمیمیریم اما ازبی کفنی متحرکیم.«با اینهمه»! ذات نا یافته ازهستی بخش کی تواند که شود هستی بخش
نمیدانم!شاید توجیه این است که جرم ما درکثرت مان است.اگرچنین است،این رانیز باید دانست که همواره اکثریت ها کار سازندو"اندک"ها مترصد فرصت،که غنیمت ببرندو "میراث خوار"گردند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/18 - 19:59
متن عالی و بسیار پر معنی.
مدتها بود متنی به این زیبایی و صلابت نخوامده بودم.
اونهایی که باید بفهمند, خواهند فهمید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 22:07
این متن نومیدانه و حاکی از افسردگی نویسنده است. فقط بشمارید که چند بار از کلمه "می میریم" استفاده شده است. یکی از بدترین کارهایی که تحت عنوان فعالیت صنفی انجام می شود ، خودزنی ، معلم شکنی و خوار و ذلیل کردن معلم است. معلم را تبدیل می کنند به موجودی مایوس و شکست خورده . چرا باید این همه از مرگ بگوییم ؟ چرا از زندگی حرف نزنیم؟
پاسخ + +12 0 --
عبرت خان 1395/01/18 - 19:27
سلام
راستی چاپ عین مصاحبه در فارس چرا شمارا عصبانی کرده است؟
شیرزاد عزیز کی شوکه شده؟
کی جلزو ولز می کنه؟
مگر اب به لانه مورچه ها ریخته؟
تا حالا صد مقاله ونقد به یک مصاحبه زدید اعصابتان خنک نشده است؟
مشک آن است که خود بیوید نه آن که میرزا عطار بگوید؟
عزت مستدام
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 22:11
در این نوشته تحلیل محتوا نکرده ام . فقط گفته ام که ادعای آقای حاجی بابایی و خبرگزاری فارس در مورد حذف بخش های از مصاحبه در صدای معلم ادعایی خلاف واقع است.چون متن مصاحبه صدای معلم ، 8 هزار کلمه بیشتر از متن منتشر شده توسط حاجی بابایی است. بهتر بود ادعا می کردند که صدای معلم به مصاحبه "اضافه" کرده است و نه حذف !
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/01/18 - 23:14
درود برشما
پاسخ + 0 0 --
lugl 1395/01/19 - 18:56
سلام
راست می گویی نوار صوتی بگذارید.
پاسخ + 0 0 --
بانشسته 1395/01/19 - 19:47
ازمدیرمحترم سایت صدای معلم خواهش میکنم پاسخ اینجانب به آقای عبداللهی را به نمایش گذارندتا عدالت گفتگو رعایت شود .متشکرم. بانشسته سالهای دور
پاسخ + +10 0 --
فرهنگی 1395/01/18 - 20:22
تا زمانیکه حاکمیت و قدرت نگاهش را نسبت به معلمان عوض نکند و در عمل گام برندارد هیچ وزیری نمی تواند تغیر اساسی ایجاد کند.
وقتی مسائل سیاسی و نظامی در اولویت برنامه ها قرار دارد سخن از فرهنگ و آموزش بی معنی ست.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 10:11
دوست عزیز در همه کشورها مسایل دفاعی ، امنیتی و اقتصادی و روابط بین المللی در اولویت است. از آمریکا تا روسیه و ترکیه و عربستان و اتحادیه اروپا و هند و چین و... کدام کشور فرهنگ و آموزش را در اولویت قرار داده است؟ آموزش و پرورش می تواند اولویت چهارم و پنجم باشد و بی معنا هم نباشد.
پاسخ + +12 0 --
عبرت خان 1395/01/18 - 20:41
سلام
من کاملا فهمیدم جناب عبدالهی کی شوکه شده!!!!!!
بابا یک مصاحبه حاجی بابایی 2ماهه شمارا بهم ریخته ده ها مقاله زدید خنک نشد اعصابتان؟
ضمنا حقوق شما را در واقع حاجی بابایی می پردازد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 10:15
من که قضیه را فراموش کرده بودم آقای حاجی بابایی و خبرگزاری فارس با انتشار متن ناقص مصاحبه با دیگر پرونده را گشودند. ضمنا بر خلاف تصور شما حقوق فرهنگیان را حاجی بابایی نمی پردازد. حاجی بابایی زمان مصاحبه هیچ سمتی نداشته و حتی اگر وزیر بود حرف شما غلط است. حقوق فرهنگیان را دولت از طریق در آمدهایی مانند مالیات و فروش نفت و گاز می پردازد و نه از جیب وزیر. فرقی هم نمی کند که وزیر چه کسی باشد.
پاسخ + +10 0 --
معلمین بی غل و غش 1395/01/18 - 20:46
جناب شیرزاد عبداللهی شما از ناحیه کدام حزب صحبت می کنی ما نمی دانیم این سایت به ظاهر اسمش صدای معلم است اما در اصل یک سایت سیاسی شده اشتباهتون در اینه که در مورد مردی مینویسید و سعی بر خراب کردن فردی دارید که اگر همه سلاح ها و تزویر هاتون را کنار هم بذارید نمی توانید بر این مساله فائق بیایید چرا که او در تمام محافل فرهنگیان به عنوان اسوه جای گرفته و ما همه دغدغه های او را دراین مدت به خاطر داریم معلمی دلسوز برنامه ریز ، آینده نگر که مشابه اش زاده نشده
خدا وکیلی ایشون با کدوم وزیر قابل مقایسه است اما چند مطلب در خصوص نوشته هایتون
-اعلام کردید آقای حاجی بابایی برای اولین بار چنین مصاحبه ای داشته : از این نظر که شاید خبرنگاران مشابه شما که باغرض و مرض باشند و در مصاحبه با او بوده باشند تا حالا نبوده احتمالا درست است آنچه ما از او دیدیم و یاد داریم ایشون مرد رسانه ای و پاسخگو بود و هر وقت روزنامه را باز می کردم ایشان را با خبرنگاران می دیدیم حالا این اظهار نظر شما چه معنی است جز برخورد با احساسات ما معلمان!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/18 - 22:21
این گونه دنباله روی و ذوب در اشخاص از شان معلمی بسیار دور است. "اسوه ای که مشابه اش زاده نشده است." !!! معلمان در ارزیابی خود از اشخاص و جریانها معمولا نکته سنج و دقیق هستند. در بررسی هر پدیده ای جنبه های خوب و بد را می بینند. شیفتگی نسبت به آدمها و ذوب شدن در اشخاص مربوط به قشرهای بیسواد و غیر فرهیخته است. در این نوشته حاجی بابایی را با کسی مقایسه نکرده ام. منظورم مصاحبه چالشی و بدون رودربایستی و صریح بود . حاجی بابایی چنین مصاحبه ای نداشته است. اگر شما سراغ دارید لینک بدهید.
پاسخ + +12 0 --
معلمین بی غل و غش 1395/01/18 - 21:31
-شما که ادعا می کنید چرا تصویر و صوت را نمی ذارید تا هم ببینیم و هم گوش کنیم
-وزیری که 5/5 ساعت برای شما وقت گذاشته و عملکرد خودش و امروز شما را( به عنوان پیروان و حقوق بگیران فانی) نقد می کند یعنی از تمام آموزش و پرورش مطلع است و اینقدر دستش پر است که شما را امین بداند
-صحبت های آقای حاجی باباییدر هر کجا قرار گیرد طروات و تازگی دارد چرا شما ناراحتید که معلم ها مطالب را از چند جا دریافت کنند و خودشان قضاوت کنند مگر شما وکیل وصی ما هستید.
- ما معلم ها هیچ با خورد منفی ندیدیم حالا شما چطور برای رسیدن به موضوعات سیاسی خودتون، از ما مایه می گذارید
- واقعا در این مدت اینقدر راجع به این مصاحبه مطلب و نقد نوشتید که همه ما را خسته کردید آیا ما امروز مساله دیگری نداریم ؟ فانی همه را حل کرده!!!!!
- اگر میشد یک مناظره بین فانی ( دوست غار و گرمابه تون) و حاجی بابایی باشد آنوقت می دیدید چه رسوایی برای خودتون ارزانی می آوردید در این مدت وزیر فعلی حتی نتونسته یک اقدام مشابه حاجی بابایی داشته باشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 10:27
1- موافقم که صدای معلم فایل صوتی را در صورتی که آقای حاجی بابایی ادعای جدیدی مطرح کند منتشر نماید. 2- حاجی بابایی زمان مصاحبه وزیر نبوده . ضمنا پرگویی معادل درست گویی و دقیق گویی نیست. .3- ایرادی ندارد که مصاحبه بازنشر شود. بحث روی ادعای غلط خبرگزاری فارس است که می گوید قسمت هایی از مصاحبه در صدای معلم حذف شده و این خلاف واقع است. 4- نظر شما محترم است اما نظر کسانی که حرفهای حاجی بابیی را نقد می کنند هم محترم است. 5- فانی و حاجی بابایی دو شخصیت مستقل هستند و هر دو در این سایت نقد شده و می شوند. 6- در گوگل سرچ کنید و ببینید من چندتا مقاله انتقادی در باره فانی نوشته ام. شما که غل و غش ندارید آیا حاضری یک جمله در نقد حاجی بابایی بگویی ؟ 7- آدم با شخصیت تملق مقامات را نمی گوید و خودش را در دیگران ذوب نمی کند.
پاسخ + +6 0 --
معلم 1395/01/18 - 23:21
با سلام
نویسنده محترم این مقاله انگار فراموش کرده اند که مردم ما عاشق دروغ های شیرین وشوالیه های افسانه ای هستند ؟؟حتی از نوع دونکیشوت !!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 10:28
همه مردم نه ! اما بخش های بزرگی از جامعه دقیقا عاشق دروغ های شیرین و شوالیه هایی مانند دون کیشوت هستند .
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته77 1395/01/19 - 06:13
پورسلیمان گفت: اگر معلمان بر اساس یك ' كار راهه ' مسیر شغلی حرفه خود را بدانند خواهند توانست در شكل گیری یك نظام حرفه ای آموزش و پرورش نقش اساسی ایفا كنند.
وی بیان كرد: در حال حاضر ذهنیتی در میان جامعه و حتی مسئولان وجود دارد كه معلمی به عنوان یك تخصص مطرح نیست و هر فردی با داشتن یك مدرك و اندكی اطلاعات می تواند معلم شود.
وی افزود: چنین نگاه و نگرشی به حرفه معلمی، باعث شده است تا این شغل جدی تلقی نشده و پرستیژ اجتماعی آن در سطح نازلی باشد. برآیند این نگرش در مجموع باعث می شود تا آموزش و پرورش یك دستگاه مهم تلقی نشده و در اولویت های نخست برنامه ریزان و سیاست گزاران قرار نگیرد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 10:29
بله اینها حرفهای درستیه
پاسخ + +11 0 --
معلم 1395/01/19 - 08:05
برخلاف نظر شما من از صحبت های آقای عبدالهی ودوستان صدای معلم کاملا جناحی بودن وجناحی عمل کردن رو احساس می کنم بدترین حالت برای معلم این است که خودش رو به جریانهای سیاسی بفروشد چه این جناح چه آن دیگری وبزرگترین بدبختی جامعه تعلیم وتربیت ما این است که سیاست در آن بیدادمی کند وقتی یک نماینده می تواند افرادی که برایش پوستر زده اند به پست مدیر کل وریاست اداره برساند معلوم است حال آن وزیرو وزارتش چگونه است مدیران میانی وزارت خانه های بهداشت ودارایی وراه و.....کدامشان به اندازه آ-پ سیاسی هستند در حالیکه تخصصی ترین وزارت خانه باید آ-پ باشد خود مدیران کل چه دولت گذشته چه حالا بیایند در این سایت یک نفرشان بیاید وبگوید که من سیاسی انتخاب نشدم فقط وفقط براساس لیاقت وشایستگی خودم انتخاب شدم به نظر من درمان درد این است بیایید تلاش کنیم وزارتی که سرنوشت یک مملکت ومیلیونها انسان در دست اوست از سیاست دور وخودمان رامفت به آدمهای سیاسی نفروشیم انوقت هم تعلیم تربیت درست می شود هم معلم کرامت پیدا می کندانوقت شایسته ها مثل وزیر بهداشت وزیر می شوندآنوقت صحبت های یک مدیر برای معلمانش جوک نمی شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 10:33
فرمایش شما در مورد انتخاب مدیران بر اساس معیار سیاسی و همچنین قومی قبیله ای و همشهریگری درست است. این اتفاق در همه دولتها افتاده است. در مورد وزارت بهداشت هم آواز دهل شنیدن از دور است و فرق زیادی ندارد. من قبلا مقاله ای نوشتم که مدیریت در آموزش و پرورش و کلا سیستم اداری یک رانت است. .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/20 - 08:59
آواز دهل نیست وزیر بهداشت با همه وجود از حقوق پزشکان دفاع می کند
پاسخ + +6 0 --
بانشسته 1395/01/19 - 19:59
دوسا پیش به دعوت یکی از نمایندگان درجلسۀ سراسری بازنشستگان وزارت نیروشرکت کردم معاون وزیر هم تشریف داشتند.آقاین بازنشستگان از وضعیت نا مطلوب خود گله داشتند.آقای دکتر عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ، روبه باز نشستگان گفتند :وقتیکه مشغول به کار بودیداگر ازحقوق بانشستگان دفاع میکردیدامروز نیازی به این گلایه ها پیش نمی آمد.همه منصفانه برایش دست زدند.نه اینکه مانند آقای عبداللهی سخنان مرا نتیجۀ افسردگی بدانند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 21:27
دوست عزیز شما هر چقدر که دوست داری از حقوق بازنشستگان دفاع کن، منتها با استدلال و منطق و با حفظ شخصیت فرهنگی و انسانی خودت و همکاران فرهنگی . شما یک بار دیگر کامنت قبلی خودت را بخوان و فقط بشمارید که چند بار از کلمه "می میریم" استفاده شده است. یکی از بدترین کارها دفاع بد از حقوق معلم است. خودزنی ، معلم شکنی و خوار و ذلیل کردن معلم تصویر مناسبی از معلم نیست. این گونه نق زدنهای مایوسانه معلم را تبدیل می کنند به موجودی مایوس و شکست خورده . چرا باید این همه از مرگ بگوییم ؟ چرا از زندگی حرف نزنیم؟ از علایم افسردگی خود زنی و تحقیر خود است.
پاسخ + +6 -1 --
بانشسته 1395/01/19 - 20:38
جواب پاسخ آقای عبداللهی را صبح ارسال کردم هنوز برصفحه قرار نگرفته است اگر صلاح میدانید لطفا قرارش دهید.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/01/19 - 20:51
سلام
دوست عزیز
نظرات چک شد .
چیزی ارسال نشده است .
لطفا مجددا ارسال کنید .
با تشکر .
پاسخ + 0 0 --
بانشسته 1395/01/19 - 23:16
پاسخت را صبح به شایستگی دادم که درخورش بودی متأسفانه برصفحه قرارشندادند بازهم میبینم درکی از موضوع نداری برای جامعۀ معلمان متأ سفم که افراد ی چون شما داردبدون درک تحلیل
پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1395/01/20 - 08:07
حاجى بابايى يه اشتباهى كرد با شما مصاحبه كرد الان ٣ ماهه ول كنش نيستين تموم شد مصاحبه كردين قضاوت رو بزارين به عهده خوانندكان اقاى عبداللهى كه فكر ميكنم حاجى بابايى هراسى مزمن دارن و از ترس حاجى بابايى شبا كابوس ميبينن كامنت هاى زير مطلب مطلب ايشون رو كاملا نقض ميكنه قصد ايشون از اينكه درصد بالايى از نوشته هاشون در مخالفت با حاجى بابايى هست مشخص نيست ولى احتمالا يك عقده شخصى باشه
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/01/20 - 23:35
اقای عبدالهی ندیدی اقا فانی درمقابل رسانه ملی 7اسفندماه چگونه دروغفت مثل اب خوردن در رابطه با پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته مظلوم 93 .... ایا حاج بابای این دروغا رو میگفتن ....پس شما هم مثل وزیرت دروغگویی بیش نیستی ..جواب بده اگر مردی ...20فروردین مزیر قول پرداخت 15 اسفندو داد ام وریغ از یکریال از پاداش بیچاره بازنشستگان 93 بازد وارند برای 94 ها برنامه ریزی وروغ طرح ریزی میکنند شما وامثال شما تا زمانیکه بدن اموزش دروع گرفته توسعه ای وجود نخاهداشت
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/01/22 - 16:35
چرا جواب نمیدی جوابی نداری ..مثل وزیرت سرهم کن چندتا دروغ اقا عبدالهی ...مگر الگو نگرفتی ...18ماه بازنشست شدیم وزیرت 36 بار کلک دروغ گفت جلو همه مردم ایران در رابطه باپرداخت پاداش 93..ا..بنظر ما این وزیر در بازار دلالی میکرد بهتر بود لاقل کلک دروغ بلد بود مفیدتر بود ..ولی اومد ه پیش ما بیچاره ها بازنشسته میخاد چندر غاز بعدا ازسالو زهرمار کنو ..دردمونو به کی بگیم ..حاجیزاقا عبدااهی اگر عرضه داری این متنو به وزیرت برسون
پاسخ + +2 0 --
قيصر 1395/01/23 - 21:10
خاك حاجي بابايي بر گور شما آدماي فريبكار
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 20:45
گم شدی حاج عبدالهی
پاسخ + 0 0 --
رزيتا 1395/01/26 - 16:58
جاج بابايي دوست داريم
پاسخ + 0 0 --
صداقت 1395/05/01 - 20:05
صدای معلم در حال حاضر، شما رسانه زیر نظر فانی هستید بنابراین واضحه ک به فانی نقدی نداشته باشید و برعکس ب وزیر سابق جناب حاجی بابایی انتقاد کنید.
ضمن اینکه توجه داشته باشید شما نقد سازنده ندارید بلکه بسیار غرض ورزانه گزارش نویسی کرده و انگشت اتهام رو ب سمت حاجی بابایی گرفتید.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور