صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مصطفی ترک همدانی/ وکیل دادگستری

عید دیدنی های اداری و اختلال در امور اداری :پیشنهاد می شود ، مدیران ادارات دولتی ، اولین روز کاری پس از ۱۳ فروردین را به عنوان روز “معانقه” یا دید و بازدید نام گذاری کنند!

عید دیدنی های اداری و اختلال در امور اداری  چند سالیست که دید و بازدیدهای عیدانه در ادارات رواج یافته است. این پدیده ناپسند به اندازه ای پیشرفت داشته که در دسته ها و رده های متفاوت برگزار می شود.

این حقیر که سال ها با این پدیده ملال آور به ویژه در دادگستری مواجهم ، در مجتمع های قضایی می بینم که پس از پایان تعطیلات نوروزی و ۱۳ فروردین ، کارمندان اداری به تفکیک بایگان ، منشی و مدیر دفتر ، با ترک محل کار خود ، لشگر وار به شعب دیگر رفته و عملا در کار ارباب رجوع اختلال می آفرینند.

ضرور و زیان این پدیده چنانست که نگارنده پیشنهاد می کند ، مدیران ادارات دولتی ، اولین روز کاری پس از ۱۳ فروردین را به عنوان روز “معانقه” یا دید و بازدید نام گذاری کرده و با پول بیت المال در تالار یا سالن ، مقدمات این آیین را فراهم کنند ، چه بسا با این شیوه خسارت وارده به مردم و بیت المال کاهش یابد.

و اما در این ادارات به “دید” ها بسنده نشده و همین عمل گویا باید که توسط اعضای همه شعبات الزاما تکرار شود و هیچ شعبه و اتاقی نباشد که توسط هیچ کارمندی مورد “دید” یا “بازدید” قرار نگیرد.

از همه جالب تر آنکه این پدیده ، در رده ی برتر توسط قضات* نیز صورت می گیرد. حتی در سال گذشته به چشم خود دیدم که در این رده ی برتر ، از مجتمع قضایی دیگر نیز به انجام این فریضه ! اهتمام داشته اند.

ناگفته پیداست ، که با عدم حضور هریک از کارمندان دفتری (بایگان ، منشی و دفتر دار) و همچنین قاضی در محل کار خود در انجام امور مردم اختلال صورت می گیرد و متاسفانه این وضعیت گاهی تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

حقایق تلخ بالا مربوط به روزهای پس از ۱۳ فرودین بود و اما درباره روزهای پس از تعطیلات ۵ فروردین ، خود حدیث مفصل بخوان !

*پیشتر از همه کارمندان و قضات شریفی که با چشم پوشی از این کار زائد و ناپسند ، موجبات خشنودی ارباب رجوع را فراهم می آورند سپاسگزارم.

خبرآنلاین

یکشنبه, 15 فروردين 1395 15:29 خوانده شده: 984 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -2 --
فرهنگی 1395/01/15 - 19:04
اشتباه میکنید, فقط مدارس تعطیلند, بقیه ادارات از پنجم فروردین مرتب و منظم و کوشا. در محل کار حاضرند!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور