صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

ابراهیم زعفرانی / دبیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران

در آمدهای غیر شفاف و مغفول مانده در آموزش وپرورش

درآمدهای غیر شفاف و مفغول مانده در آموزش وپرورش و مساله ای به نام نظارت   مدارس علی الخصوص دبیرستان ها از طریق کلاس کنکور و فوق برنامه و اردوهای نوروزی درآمد خوبی دارند ولی سهم دبیران موظف و تلاشگر از این بابت بسیار ناچیز است و مدارس به صورت باندی با یک عده دبیر که بعضا خروجی و قبولی آنها نیز به طور مستند در آخر سال تحصیلی گزارش نمی گردد و به اطلاع عموم نمی رسد از این در آمدها منتفی می گردند ، بعضی از این مدارس 2 الی 3 برابر هزینه مصوب اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران را می گیرند و به ترفندها و نحوهای مختلف اسناد مالی اعم از منابع ورودی و دریافتی ها و هزینه کردها را سند سازی کرده و به راحتی قوانین و بازرسان را دور می زنند و حتی بعضی از معاونین برای اینکه پول ها را از اولیا دریافت کنند از مدیر 5 الی 10 درصد کل مبلغ دریافتی در پایه و کلاس های مربوط به خود را در خواست می کنند و مدیران نیز برای جمع آوری این مبالغ که بعضا غیر متعارف می باشد زیر بار این موضوع می روند .

با این روند سه چالش اساسی ایجاد می گردد :

1- به اولیا دانش آموزان فشار وارد می کنند و با تبلیغ غیر واقعی و وعده های غیر قابل اجرا  عوام فریبی نموده و خانواده ها را متوقع نموده و دبیران را به چالش می کشانند .

2- با کسب در آمدهای 30 الی 60 میلیونی در طول یک سال علاوه بر حقوق و اضافه کاری قانونی برای تعداد اندکی از معاونین و مدیر و بعضی از دبیران همسو و شومن در بین اکثریت همکاران یک بدبینی و بی انگیزگی ایجاد شده و خدای ناکرده آنها با توجه پایین بودن حقوق و مشاهده تبعیض به سمت وارد کردن فشار به خانواده ها برای به دست آوردن شاگرد خصوصی سوق پیدا خواهند کرد .

3- عدم برخورد با این موضوع معلمان و دبیران و آحاد مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدبین کرده منجربه ایجاد سوء ظن می گردد ، در صورتی که قوانین خوب تدوین شده اند و در مقام اجرا و نظارت مشکل وجود دارد .


در آخر به عرض می رسانم بنده فوق لیسانس فیزیک جو از دانشگاه تهران می باشم و در دبیرستان مختلف تهران در مقاطع مختلف دبیرستان و پیش دانشگاهی به مدت 20 سال تدریس نمودم و11 سال به صورت مدعو در دانشگاه های مختلف فنی و حرفه ای و علمی کاربردی و یک ترم دانشگاه فرهنگیان تدریس نمودم و تفاوت فاحش در حقوق دریافتی فرهنگیان با مربی ها و اساتید دانشگاه و دیگر ارگان ها را مشاهده نمودم و با پوست و گوشت خود لمس نمودم و همچنین در داخل آموزش وپرورش نیز بی عدالتی ها مشاهده کردم و دریافتم کسی که بخواهد صادقانه کار کند و حق مردم و همکاران را پایمال نکند کار بسیار سختی دارد که خداوند منان این سعه صدر و صبر ودانایی را به من شما اعطا نماید تا از مسیر حق عدالت خارج نشویم و همچنان صادقانه به فعالیت خود در عرصه تعلیم و تربیت بکوشیم .

ولی حاکمیت و مسئولین به هوش و به گوش باشند در قبال این بی عدالتی ها در مقابل خداوند باری تعالی و مردم در این دنیا و آخرت پاسخ گو و مسئول هستند.

بنده اطلاعات بسیار ناب در حوزه برنامه آموزشی و سامان دهی نیروها در مدارس و مسائل مالی مدارس در این 20 سال علی الخصوص در یک سال نمایندگی معلمان و یک سال کار به عنوان مامور در بازرسی منطقه کسب نمودم .اگر کسی واقعا بخواهد کاری کند و قدرت اجرایی داشته باشد و تصمیم جدی برای برخورد و تصحیح معضلات مطروحه را داشته باشد بنده بدون هیچ چشم داشتی حاضرم همکاری و مساعدت نمایم . یکی از این ارگان ها بیت رهبری و یا قسمت مبارزه با مفاسد مالی و اداری نهاد ریاست جمهوری می باشد . اگر کسی لینک دارد بنده را معرفی نماید اینجانب حاضر به همکاری می باشم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 25 اسفند 1394 16:06 خوانده شده: 1599 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 -2 --
فرهنگی 1394/12/25 - 16:45
موافقم....
اونی میفهمد و کاری نمیتونه انجام بده و خودش قربانی ظلم و بیعدالتی حاکم بر آموزش و پرورشه, مدام در رنج و عذابه...
خوش به حال اونهایی که نمیفهمند....
خوش به حال اونهایی که میتونند همرنگ جماعت شوند...
پاسخ + 0 0 --
خسرو خسروی 1394/12/27 - 01:33
مطالب شما
بسار ارزنده
و روشن گرحقایق می باشد
پاسخ + +4 -2 --
محمد 1394/12/25 - 17:33
اگر این مواردی را که گفتید دنبال کنید نهایتا این افراد را کمی جابجا میکنند اینها قطعا بخضی از درآمدهای نجومی را به عنوان حق السکوت به مافوق خود پرداخت میکنند و اونهایی هم که بالا هستند منتفع هستند . در نهایت ای افراد به کار خود ادامه میدهند ولی مانعی بزرگ برای شما که پیگیر تخلف آنها شده اید ایجاد میکنند ...
پاسخ + +5 -2 --
ناشناس 1394/12/25 - 18:57
جنگلی داریم پر از گرگ و روباه و.... و معلمی که مثل بره فقط به دید طعمه به او نگاه میکنند.
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1394/12/25 - 23:13
وقتی قرار باشد مدارس از جیب مردم اداره شود ...انواع تخلفات بوجود مییاید و بعضی از انها هم اجتناب نا پذیر است...اگر مدرسه مطابق قانون حق در یافت وجه از اولیا نداشته باشد و هزینه مدارس مل گذشته ها توسط دولت پرداخت گردد ..تخلفات هم از بین می رود ...سیستم خود واقف است اما هر کس را هم جایگزین کند مسیر همان مسیر است چون این کار بر خلاف قانون اساسی است و اولین متخلف ان خود دولت ها هستند که چنین مجوز هایی را برای دریافت وجه از اولیا می دهند
پاسخ + +4 -2 --
زارعی 1394/12/25 - 23:17
دوست عزیز و گرانقدر جناب آقای زعفرانی : متاسفانه همکاران زیادی داریم که بی تفاوت اند و در این میان عده ای اندک وسود جو هستند که با این دسته از مدیران هماهنگ هستند و حق تمام معلم ها را پایمال می کنند. برای حل این مشکل باید از طریق گروه های مختلف و شبکه های اجتماعی همکاران معلم را مطلع و کنجکاو کرد تا بیشتر در قبال خود و زن بچه شان احساس مسولیت کنند و اجازه ندهیم یه عده مفت خور به اسم معلما دزدی کنند. (فقط نیاز به شروع و قدم اول داره.)
پاسخ + 0 -2 --
مهدی خلیلی 1394/12/26 - 08:50
شومن ها مدیرندو جنتلمن هادرحاشیه و امثال جناب آقای زععرانی برند فرهنگ که آموزش و پرورش بی اعنبار به شومنها نقش می دهد و اعتبار می بخشد
پاسخ + +1 -1 --
امیر طباطبایی 1394/12/27 - 15:57
با سلام
دوست عزیز متاسفانه دراموزش پرورش مخصوصا
منطقه دو برای مبارزه با فساد حتی مسولان اداره تمایلی
ندارند من فکر میکنم همه دنبال گرفتن حق خودشون هستن
و اصلا با اصل موضوع کاری ندارن

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور