صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سید رازی طبیب/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بهاریه ؛ آموزش و پرورش در سالی که گذشت ...

بهاریه و رویدادهای آموزش و پرورش و معلمان در سال 94 پس از چند ماهي که به علت اتفاقي که برايم افتاد و نتوانستم دست به قلم بشوم ؛ در آستانه پايان سال 94 و در بحبوحه حلول سال نو مصمم شدم دوباره قلم ، اين يار دير پايم را مورد نوازش قرار داده و به دست گيرم .

شايد انباشته هاي اين مدتˏطولاني را به رشته تحرير درآورم .

در موضع کنوني دو نگاه يکي به سالي که پايان يافت و ديگري به سالي که انتظارش را مي کشيم بايد مد نظر قرارداد . در سال 94 برما و جامعه بزرگ مان چه گذشت ؟

در سال 95 چه انتظاراتي براي آحاد جامعه فرض است ؟

من يک فرهنگي ام و طبيعتأ از نگاه معلمين سخن مي گويم و نبايد انتظار ديگري از من داشت .

جامعه فرهيختگان فرهنگي هم چنينند .

اخيرأ فريادهاي روح نواز معلمي که کانديداي مجلس دهم بود و توفيق راه يابي نيز يافت شنيدم . ديدم همه معلمان يک جور مي نگرند و سخن مي گويند . علت فقر اقتصادي جامعه معلمين را بررسي مي کرد . خدا توفيقش دهد . شايد بتواند از ظلم هاي بي حد و حصرجامعه بکاهد . اگر قرار باشد مظلومان جامعه فريادشان بلند شود چه مصائبي که گفته خواهد شد!

خدا رحم کند !

من از نگاه معلمين سخن گفته ام باز هم خواهم گفت . در سال 94 که قطعأ نقطه ي عطف و تاريخي جامعه ايراني است خيلي کار ها صورت گرفت که هرکدام اگر قرار باشد مورد گفتمان واقع  شوند، مثنوي ، هفتاد من کاغذ نياز خواهد داشت .

رهايي برخي از معلمين دانشمند که اسير چنگال بي عدالتي شده بودند دل دوستدارن شان را شاد کرد .

تجديد انتخابات سازمان معلمان ايران که مدتي در اما و اگر واقع شده بود و جريان يافتن خون تازه در عروق اين سازمان که مايه خوشوقتي بسيار شد و فعاليت اميدوار کننده منتخبين جديد و راه اندازي سخن معلم که قبلأ به اهتمام استاد خردمند ، جناب آقاي علي پورسليمان باعث نشاط و دلگرمي جامعه معلمين بود و اين بزرگوار ، بزرگوارانه آن را به سازمان معلمان ايران و مديريت جديد وا گذاشت و تريبون ديگري به نام صداي معلم با مديريت خود ايشان راه اندازي شد . تشکيل جلسات منظم و هفتگي اعضاي جديد که همگي باعث دلگرمي معلمين است . اينها همه در حوزه تشکل هاي فرهنگي و رسانه مورد اشاره قرار گرفت و بسيار نا گفته هاي ديگر  که در اين مختصر نمي گنجد ولي در سطح ملي شايستگي هاي چشمگيرسياست مردان ايران در سطح بين الملل که برجام را پس از 12 سال به ثمر رساند و اميدي حيات بخش در جامعه پديد آورد و دنيا را در برابر تدابير ايران بهتحير واداشت که ان شاء الله اثرات مثبت آن بايد در جان هر ايراني بنشيند و تودهاني هاي مکرر تظاهرات مردم ايران در برابر توطئه هاي دشمنان قسم خورده ، حضور در انتخابات پرصلابت که دوست و دشمن را وادار به تأئيد و تحسين عظمت اراده ي ملت بزرگ ايران نمود و بالاخره نمايش عظمت توانمندي دلير مردان ايراني که قدرت بازدارندگي نيرو هاي  دفاعي ايران را به رخ کشيدند ، همه و همه بخشي از رشادت هاي مردم سلحشور ايران در سال گذشته بود .

طبيعتأ در ادامه ي اين راه پر شکوه ، جامعه نيز انتظاراتي از دولت اميد و سياست مردان صديق دولت و نظام دارند .

در سال هاي گذشته فشارهاي اقتصادي ، کمر حقوق بگيران به ويژه بازنشستگان را شکسته و نائي براي آنان باقي نگذاشته اند .

انتظار از دولت و منتخبين مجلس اين است که به تدريج موانع را از پيش رو برداشته ، اجازه دهند عليرغم مشکلاتي که حالا حالاها ادامه خواهند داشت . گوشه هايي از اين مصائب را به چاه تاريخ بيندازند و اجازه ي نفس کشيدن را به حقوق بگيران بدهند .

در چند سال گذشته ، در نتيجه اقدامي غافل گيرانه ، يک شبه قيمت دلار سه برابر شد . حق اين بود که حقوق مختصر حقوق بگيران هم به همان شکل تغيير يابد ولي در عمل ديده شد که اين ، به نوعي بي تدبيري بود که مديريت دولت براي کاهش قدرت خريد مردم اتخاذ نموده بود .

براي سال 95 از نيروهاي جديدي که پا به عرصه خدمت به قانون گذاري نهاده اند انتظار است که با تدابيري انقلابي ، تحمل دراز مدت حقوق بگيران را با قوانيني معقول جبران نمايند .

در آستانه حلول سال نو از بلندگوي حنجره فرسوده ي معلمي سالمند اين صدا بلند شد. با عشق به جامعه و افراد شايسته آن و با تکيه بر تجارب سال هاي بسيار خود و شناخت انتظارات قشر زحمتکش فرهنگيان کشور ، همان طور که صداي رساي معلم جوان از فرسنگ ها راه در جريان تبليغات انتخاباتي شنيده شد و انتظارات جامعه را فرياد کشيد .

یکشنبه, 23 اسفند 1394 20:15 خوانده شده: 1330 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/12/23 - 21:10
دل قوی دار سحر نزدیک است.
پاسخ + +1 0 --
رادش2415 1394/12/23 - 22:18
آب در هاون کوبیدن است. رابطه ای با آموزش نداریم. وضع بدتر هم خواهد شد.
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته 1394/12/23 - 22:53
درخت خشکیده که آب نمیخواهد براادر عزیز،ما را رها کرده اند دیگر کسی به فریاد ما نمیرسد،بعد از سی سال معلمی دارم کار خدماتی میکنم تا هفتصد تومن حقوق بگیرم ،روزی که معلم شدم حتی خواب نمیدیدم که روزی مجبور بشم تو کافه میز پاک کنم زمین تمیز کنم،ظرف بشورم که شرمنده خانواده نباشم اگه اون موقع بجای معلمی وارد هر کاری شده بودم به این روز نمیافتادم،با یک و صد تومن حقوق بدون پشتوانه چکار میکردم جز .....
پاسخ + +1 0 --
شهسوارزاده 1394/12/24 - 13:27
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب اقاي طبيب دستمريزاد
چه نگرش جامع و همه جانبه اي داريد .
در مختصر بيان حضرتعالي ، چقدر نکته با اهميت نهفته است!
خوشا بحال دانش آموختگان محضر درس شما
از خداوند طول عمر با عزت را براي شما و خانواده محترمتان آرزو مي کنم .
اميد است که فرهيختگان جامعه ساليان متمادي از نوازش شما بريار دير پايتان ( قلم ) بهرمند شوند . که براستي بدست گرفتن قلم زيبنده شما مي باشد .

استاد بزرگ مرتبه ، همواره موفق و سربلند و سبز باشيد .
متأسفانه شاگرد کوچک شما ، توانايي کسب معرفت کافي از محضر درس آن مقام والا را نداشته است .
با تقديم شايسته ترين احترامات ، ارادتمند هميشگي و شاگرد کوچک شما شهسوارزاده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور