صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

امیر اسماعیلی/ فرهنگی لرستان - مدیر سایت لک خبر

سیاست یک بام و دوهوای دولت و مجلس؛ معلمان و سایر کارمندان دولت ؟!

رتبه بندی معلمان و ظرفیت های اجرا نشده قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان و معلمان  هرچند از ابتدای مهرماه ۹۴ نظام نیم بند رتبه بندی معلمان، پس از کش و قوس ها  و گمانه زنی های فراوان، به مرحله اجرا درآمد ؛ طرحی که مانورهای زیادی روی آن زده می شد و این ذهنیت را برای همکاران فرهنگی ایجاد نموده بود که به جهت وعده های گاه و بی گاه ، عالی جنابان اجرائی و مجلس نشینان نیازمند رای،احتمالا تغییری اساسی در معیشت فرهنگیان ایجاد گردیده  و از فاصله دریافتی معلمان با سایر کارمندان دولت بکاهند .

اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد که تعداد زیادی از معلمان زیر ۶سال سابقه خدمت مشمول طرح نشده و بسیاری از مشمولین هم چیزی در حدود ۷۵ تا ۲۰۰هزارتومان به حقوقشان افزوده گردید و این درحالی بود که به نارضایتی بین خود جامعه فرهنگیان به دلیل تبعیض در پرداختی ها دامن زد.

از مهمترین این موارد می توان به توقف پرداخت رتبه های عالی و خبره ناشی از سنوات خدمت همکاران به بهانه اجرای نظام رتبه بندی اشاره نمود .

بی توجهی به  بازنشستگان به عنوان پیش کسوتان  عرصه تعلیم و تربیت در این طرح که موجی از یاس و ناامیدی را در بین این عزیزان ایجاد و موجب اعتراضات ایشان  و حتی تشکیل جلسه با جناب نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه گردید که نهایتا نتیجه ای در برنداشت.

 

 لحاظ نشدن افزایش ناشی از طرح رتبه بندی در پاداش پایان خدمت  همکاران فرهنگی در هنگام بازنشستگی

به هر تقدیر ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه ،وزیر و معاونت های وزیر ، بارها از پیش بینی  ۳٫۵۰۰ میلیارد تومان جهت تداوم  طرح در سال ۹۵ خبرداده بودند و این که ۶ماهه دوم سال ۹۴به صورت آزمایشی هست و در سال ۹۵ قطعی و براساس شاخص ها و فاکتورهائی مبتنی بر توان مندی ،کارائی ،سنوات خدمت، مدارج تحصیلی و…معلمان، پرداختی ها اصلاح خواهدشد.

اما در خبرها آمده بود که نائب رئیس محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ،جناب جبار کوچکی نژاد اعلام فرمودند : در جزئیات طرح رتبه بندی فرهنگیان، دولت موظف به ارائه لایحه ای در رابطه با نظام رتبه بندی فرهنگیان شده است که بودجه آن نیز باید در بودجه سنواتی دیده شود (اینجا) این مطلب ضمن این که نگارنده را به واکاوی پیرامون تمام اخبار ضد و نقیضی که سال قبل توسط دولت مردان و مجلسیان مبنی بر  فراهم شدن ساز و کار اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان  واداشت !

سوالاتی را به ذهن حقیر متبادر نمود که یقین دارم گوشه ای بی شمار از پرسش های ذهن فرهنگیان فهیمی است که قطعا خیلی شفاف تر از بنده می توانستند طرح سوال کنند و آن این که :

۱- اجرای طرح ناقص فعلی از زمان مطرح شدن تا به مرحله اجرادر آمدن آن هم به این شکل با نواقص بی شمار حداقل ۶ سال طول کشیده ،حال بااین توصیف، ارائه لایحه مدنظر مجلس از سوی دولت محترم چقدر زمان خواهد برد؟

۲- چرا دولت محترم به رغم اعتراضات سنوات قبل فرهنگیان و نیز الزام دولت به ارائه لایحه توسط مجلس هشتم و حتی تهدید به ارائه طرح توسط نمایندگان در صورت کوتاهی دولت در ارائه لایحه، مبادرت به ارائه لایحه دراین زمینه ننموده که لااقل یک سال زودتر این نظام رتبه بندی به شکل قانون مصوب مجلس در آمده و در بودجه های سنواتی دیده شود؟

و مهم تر این که چرا آموزش و پرورش در تامین  اعتبارات خود باید آویزان سایر دستگاه ها باشد و برای تامین همین مبلغ پرداختی  تحت عنوان رتبه بندی چشم انتظار صرفه جوئی  دستگاه های مختلف بماند؟

آمدیم و دستگاه ها نتوانستند صرفه جوئی کنند ؛ تکلیف چیست؟

۳- چرا افزایش ۳۵ درصدی  اعضای ستادی وزارت خانه ها، نهاد ریاست جمهوری و همترازی کارکنان پست با کارکنان مخابرات از ابتدای اسفند ۹۴ و افزایش ۴۰۰تا ۸۰۰ هزارتومانی بانک ها از ابتدای اسفند۹۳ و…بلامانع، فقط محدودیت های اعتباری و قانونی برای معلمان  باید وجود داشته باشد ؟ از معلمانی که هنوز اضافه کاری سال قبل  ، هزینه های فوت وازدواج از سال ۹۲ به بعد، حق التدریس سال جاری و…. را نتوانسته اند دریافت نمایند؛ نباید در امر آموزش از ایشان معجزه طلب کرد ؛ هرچند با توجه به نوع رفتار و اخلاق انسانی  با این حداقل بضاعت برای امر آموزش کم نمی گذارند.

۴- چرا قانون مدیریت خدمات کشوری که از هم گسیختگی آن به جهت خروج دستگاه ها و نهادهای مختلفِ از شمول آن ، به کاغذ پاره ای بیش شبیه نیست فقط برای آموزش وپرورش باید  لازم الاجرا باشد؟

آیا فقط معلمان  کارمند دولت اند آن هم در شرایطی که حداقل های این قانون درمورد معلمان اعمال نمی گردد ؟ آیا بهتر نیست آن را ملغی الاثر یا همه نهادها ملزم به اجرای یکسان آن گردند؟

۵- اگر مستثنی شدن سایر دستگاه ها و بنگاه ها از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری ، سودآوری و فروش محصولات و به تبع آن فراهم شدن رفاه نسبی برای کارکنان دستگاه ها هست ؛ پیشنهاد می شود ما به ازای محصولات تولید شده در دستگاه تعلیم و تربیت که همان تولید فکر و اندیشه و نیروی انسانی است در اختیار آموزش وپرورش قرار گیرد (چگونه یک کارخانه در قبال تولید فلان محصول فلان مبلغ را باید بگیرد اما آموزش وپرورش به عنوان دستگاه مولد فکر ،نیروی اندیشه وتامین کننده  نیروی انسانی محکوم به دریافت پائین ترین سطح دریافتی می باشد)

۶- برنامه ۵ ساله ششم در سال ۹۵ پس ازطی روند قانونی اجرائی خواهد شد. آیا دولت مردان توانسته اند جایگاهی برای آموزش وپرورش که با جهشی در تخصیص اعتبارات و کیفیت بخشی امر آموزش همراه باشد ترسیم کنند همانند کاری که وزیر بهداشت توانست برای بخش سلامت و درمان انجام دهد.

در پایان آرزو می کنیم درایران اسلامی لااقل در بخش آموزش وپرورش، فرهنگ بر سیاست بچربد نه این که فرهنگ قربانی سیاست زدگی گردد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 20 اسفند 1394 14:20 خوانده شده: 2566 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +25 0 --
ناشناس 1394/12/20 - 14:53
ماکه بارتبه بندی وضع مان توپ توپ شده تازه بااین عیدی که به ما دادند بلیط آنتالیا وآنالیا توجیب مون مانده منتظر تحویل سالیم تاکور شود هرآنکس که نتواند دید. چوپان دروغگو
پاسخ + 0 0 --
کوهرنگ 1394/12/20 - 16:38
تا آقایان نوبخت و فانی تشریف دارند این وضعیت ادامه دار می باشد .
پاسخ + +22 0 --
نسرین 1394/12/20 - 15:16
خیلی تعجب بر انگیز است وقتی دولت افتخار به اجرای طرح رتبه بندی می کند بعد از اجرای طرح دقیقا از دوم مهر 94 رتبه های جدید خبره و یا عالی اعمال نمی شود بودجه اموزش و پرورش حکایت همان لحاف کوچکی است که اگر بر سرت بکشی پاهایت بیرون می ماند اگر روی پاهایت را بپوشانی سرت بیرون می ماند
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1394/12/21 - 07:30
باشما کاملا موافقم
پاسخ + 0 0 --
abbas 1394/12/21 - 18:12
آفرین چقدر قشنگ گفتی
پاسخ + +23 0 --
ناشناس 1394/12/20 - 15:36
جواب این سوال ها فقط یک چیزه: از معلمان نفرت دارن.
پاسخ + +21 0 --
دهقانی کازرونی 1394/12/20 - 15:49
با نوشته های جناب آقای امیری کاملا موافقم
کاش مسئولان و نمایندگان محترم هم نوشته های سایت صدای معلم را مطالعه میکردند
ما خواهان عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت هستیم
پاسخ + +15 0 --
ناشناس 1394/12/20 - 16:58
طرح رتبه بندی اصلی باید اجرا بشه.
در سند اصلی معلمان باید همانند هیت علمی رتبه بندی بشن.
چرا این وزیر در کمال خونسردی و بی تفاوتی زیر بار اجرای قانون نمیرود؟!!!!
باید این وزیر رو ملزم به اجرای قانون و دادن حق و حقوق خودمون بکنیم."دقت کنید که ما معلمان, خودمون به تنهایی با اتحاد و پیگیری و... فانی رو مجبور به قانون مندی کنیم."
پاسخ + +13 0 --
معلم 1394/12/20 - 18:09
جهت اطلاع تمامی ارگانها از یک منبع سهم دارند مثلا نیروی انتظامی علاوه بر بودجه از واردات خودرو سهم خاصی میگیرد پزشکان از یارانه و...

من که چششمم اب نمیخوره فانی که بیحاله معاونش هم که همش لاف میزنه

عمر ما هم که برا آقایون ارزشی نداره فقط بفکر خودتون و زن و بچه تون باشید
پاسخ + +9 -1 --
تقی 1394/12/20 - 19:42
مشکل از اینجاست اونهایی که ادعایی طرفداری از معلمان را دارند صادق نیستند همین صدای معلم انگار با مسولین رودبایستی دارند اون اقای که با معاون بطحایی و یا وزیر محترم مصاحبه میکنه اون سوالهایی که باید بپرسه نمی پرسه و یا اگر پرسید با هر گونه جوابی قانع میشه دوست نداره مسولین را به چالش بکشه فقط دوستی داره به نوعی بگه شما از قبلی ها بهتر هستید همین . در رابطه خیلی از مسائل همین که هر کجا به ضرر فرهنگیان هست میشه قانون و لازم الاجرا لغو طبقه ی تشویقی خیلی سریع اجرا شد . اما قانون خدمات کشوری فوق العاده شغل با یک سال تاخیر و هنوزم ناقص اونم با کلی منت. اخرشم این رتبه بندی که گفته شد 300 تا 800 که حتی بعد از تصویت مجلس که اون درصد ها را اعلام کرده بودند باز هم ااعلام می کردند کف افزایش 150 هزار که نهایتش شد 80 تا 400 و بد مهر هم اجرا نشد و به نوعی برا گروه پایه که بد مهر شدن ارشد چیزی اضافه نشد و اخرشم اون چهار مرحله تا قبل از سال کمک هزینه رفاهی امیدواریم انسان های دلسوز مسولیت این سایت را به عهده بگیرند
پاسخ + +9 -3 --
بازنشسته 1394/12/20 - 22:33
اگه صدای معلم نبود میتونستی همین چهار جمله درد دلت را جایی بگی؟نکنه انتظار داری صدای معلم وزیر دروغگو و معاوناشو محاکمه کنه؟صدای معلم دمش گرمه ،تنها جاییه که میتونیم از طریق اون صدامونو به گوش کر مسئولان برسونیم،اگه همین تعداد کمی هم قبل از عید پاداش بازنشستگی را گرفتند بخاطر انعکاس درد دلها از طریق صدای معلم بود،فقط دعا کنیم خاموش نشه
پاسخ + 0 0 --
دبير رياضي 1394/12/21 - 10:44
از صداي معلم به قيمت رساندن صداي معلمان به گوش ناشنوايان سياسي دفاع مي كنيم .
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/12/20 - 22:45
چقدر ساده آید و حرف های دروغ را باور می کنید
اینها اینقدر دروغ گفته‌اند که دست چوپان دروغ گو را از پشت بسته اند.
پاسخ + +5 0 --
یک بازنسشته 93 1394/12/21 - 08:53
سلام وام ازدواج فرزندم از سال نودکه حدود چهار صدو پنجاه تومان بود هنوز پرداخت نشده میگن بوجه نداریم وهنوز از پاداش خبری نیست این اموزش وپرورش واقعا بی در وپیکر شده فقط وفقط تو دست دولت مونده نمیدونی که چکارش کنی اگه عارش نمی اومد تعطیل می کردوخلاس می شد
پاسخ + +5 0 --
منوچهر 1394/12/21 - 09:39
در جواب استاد ارجمند عرض میشود :از ماست که بر ماست خود کرده را پشیمانی سودی نیست .اگر به وضعیت ادرات و مدارس دقت کنید ریشه این مسایل در انجا پیدا میشود .ادم فروشی در بطن ادرات و مدارس اموزش و پرورش نهادینه شده است کسی که به مجموعه خود ارزش قایل نشود انتظار پیشرفت و محقق شدن اهداف برایش محال است.شما نحوه انتخاب مدیران مدارس و ادارات و وزارت را توجه کنید ببینید چه افرادی خارج از مجموعه برای ماها تصمیم میگیرد و بعد قضاوت کنید حقوق ما کم است . بنده میگوییم حقوق ما با این اوصاف زیاد است و حقمان است در این سطح در جا بزنیم و در طول سی سال خدمت به امیدها و وعده های کاذب دل ببندیم و اه ناله سر دهیم به معلمان رسیدگی نمیشود.معلمی که بخاطر چند ساعت اضافه تدریس یا پست معاونت و مدیریت که 300 تومان به حقوقش اضافه شود همکار خود را می فروشد زیبنده این اه و ناله هاست.
پاسخ + +6 0 --
بی نام و نشان 1394/12/21 - 11:06
من معلم زیر شش سال و تو هنرستان مشغول تدریس هستم . همکاران و اساتید متاسفانه ما قشر معلم هیچی رو به خودمون نمیگیریم و بدون توجه از کنارش رد میشیم . وقتی فلان شخصی پا میشه و میگه آموزش و پرورشی ها حتی به خاطر ناهار و شام روز انتخابات در آن حضور یافته و کار میکند انتظار بیشتری نداشته باشیم . الان وقتش هست که جویای حقمون باشیم دور دوم انتخابات در راه است و بازهم دنبال شما زحمت کشان می آیند . خواهشا اعتبارمون رو ارزون نفروشیم .از ماست که برماست
پاسخ + +10 0 --
معلم 1394/12/21 - 13:26
یه پیشنهاد دارم واسه کسانی که میگویند تعداد معلم ها زیاده پس حقوقشان باید کم باشه.بیاید آموزش و پرورش رو به دو قسمت تقسیم کنید .وزارت آموزش ابتدایی و وزارت آموزش دبیرستان.و بودجه هر وزارت خانه جدا پرداخت شود.اینطوری تعدادمان کم میشود.پیشنهاد خوبیه مگه نه؟؟؟
پاسخ + +5 0 --
داود 1394/12/21 - 13:54
من یک معلم هستم وقتی شش ماه است اضافه کار ودیگر مطالبات مارا پرداخت نکردند چرا اون موقع رسنانه شما خفه است حالا به خاطر یک هفته تعطیلی زود تر دارید خودتون هلاک می کنیید من شخصا از روز شنبه سر کلاس نمیروم پول من بدهید بعد بروم....در ضمن این چرندات که میگن معلمی عشق است معلمی شغل انبیاست به هیچ وجه قبول ندارم چون بقال محل مون این حرفها قبول ندارد معلم باید کار کند نا حق حقوق شو بگیر. درضمن بنده اماده هر جور مناظره هستم یک وزیر ...بدتر حادثه این دهه اموزش پروش هست
پاسخ + +5 0 --
معلم 1394/12/21 - 13:58
بارتبه بندی75هزارتومان به حقوق من اضافه شدـمسخره است
پاسخ + +3 0 --
شهبازی 1394/12/21 - 17:08
گوش اگر گوش من وناله اگر ناله ی توست
آن چه البته به جایی نرسد فریاد است

جناب اسماعیلی عزیز! جز حرف حق از زبان قلم تان جاری نمی شود .

بسیار عالی
پاسخ + +2 0 --
محمد 1394/12/23 - 11:22
هدف از رتبه بندی دو دستگی بین ماست
پاسخ + 0 0 --
باز نشسته آذر93 1394/12/24 - 13:03
هزینه ازدواج فرزندم که 540هزارتومان هست از سال 91پرداخت نشده خودم بازنشست شده ام ولی آن هنوز تامین بودجه نشده از شهرقدس هستم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی از کوهدشتی 1394/12/25 - 10:03
استاد اسماعیلی درودبر شما بخاطر مطالب شیوا وقلم انتقادگرتان،کاش مسئولین استان لرستان از توانائی کلام وصراحت بیانتان استفاده می نمودند،فراموش نخواهیم کار اقدام خدا پسندانه شما وسایت سخن معلم که موجبات بر کناری یکی از ضعیف ترین مدیران آموزش وپرورش کوهدشت شدید،انتظار داریم با همین پیگیریهاتان ودر بیانیه ای مستقل ، از منتخب کوهدشت ،بخواهیدمثل دوره قبل تمام قد خودرا فدای وزیر بی حال نکند بلکه در فکر برکناری ایشان ونیروئی توانمند همانند نجفی باشد
پاسخ + 0 0 --
امیر اسماعیلی 1394/12/25 - 13:20
فرهنگی عزیز از ابراز محبت حضرتعالی سپاسگزارم
امیدواریم بتوانیم در کنار سایر دوستان رسانه،از جمله سایت وزین صدای معلم ومدیر آشنا به درد فرهنگیان بتوانیم قدمی ولو کوچک در راستای خدمت به همکاران شریف وبا نجابت فرهنگیان بر داریم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/12/25 - 10:18
درود بر شما،خیلی خوب بررسی کردید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور