صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعید شهسوار زاده / عضو شورای نویسندگان صدای معلم

درس های تشکیلاتی علیرضا محجوب ؛ تشکل های معلمان و ماموریت فراکسیون صنفی معلمان

وظیفه تشکل های معلمان پس از انتخابات و کارکرد فراکسیون صنفی معلمان  درس هاي ارزش مند عليرضا محجوب، دبير کل خانه کارگر براي معلمان و تشکل هاي مدني معلمان
به دليل مقارن شدن با انتخابات  هفتم اسفند و به منظور پرهيز از تداخل در تبليغات انتخاباتي ، درس سوم از آموزه هاي اين استاد اصول تشکيلاتي به بعد از حماسه هفتم اسفند موکول شد.


درس شماره سه
تبريک به سايت وزين " صداي معلم " و مديريت فرهيخته و پر تلاش آن ، آقاي پورسليمان و اعضاي محترم شوراي نويسندگان صداي معلم
در سايت خبرگزاري کار ايران " ايلنا "  روز شنبه 5 دي ماه 1394  آمده است :
در نشست محجوب با شورای نویسندگان « سخن معلم » تاکید شد؛
حرکت صنفی معلمان باید بدون تلفات باشد/ با افراط و تندروی هیچ دستاوردی حاصل نمی‌شود


 علیرضا محجوب، نماینده مجلس و دبیر کل خانه کارگر با شورای نویسندگان «سخن معلم» دیدار کرد.
علیرضا محجوب در این نشست گفت: حرکت صنفی تابع آرامش و برنامه است و باید معطوف به نتیجه باشد.
محجوب تاکید کرد:  مهم این نیست که در مجلس چه کسی باشد. ماهیت حرکت از این طرف، ماهیت مقابله از آن طرف را می‌سازد. کنش صحیح موجب واکنش صحیح است و بالعکس.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: کنش‌های صنفی در معلمان و آموزش و پرورش باید با کمترین هزینه و تلفات همراه باشد، در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسید.
این نماینده مجلس تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم که با افراط و تندروی هیچ دستاورد پایداری نخواهیم داشت.


محجوب ضمن اعلام این نکته که در مجلس اشتیاق برای کار کردن برای معلمان وجود دارد، اذعان کرد: این مساله کافی نیست که فقط خواسته وجود داشته باشد، بلکه برای تحقق آن خواسته باید راه حل وجود داشته باشد. باید به نماینده حامی معلمان، راهکار‌های عملی و اجرایی ارائه شود. در غیر این صورت او به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.
محجوب تاکید کرد: این شورا و این جمع قابلیت آن را دارد که با قلم و کار‌شناسی مسائل و بیان چالش‌های آموزش و پرورش و معلمان این مسیر را نشان دهد و حتی تشکل‌ها و گروه‌های دیگر را بیدار و فعال کند.


در چند جمله فوق الذکردبير کل خانه کارگر  يک دنيا درس تشکيلاتي و صنفي نهفته است که لازم است کليه تشکل هاي مدني به ويژه تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش و همه قلم به دستان به ويژه شوراي نويسندگان صداي معلم در پويشي ( کمپيني ) به تشريح اين مطالب مهم  بپردازند .


اينجانب در حد بضاعتم ، استنباط خود را از سخنان اين استاد کار تشکيلاتي را بيان مي نمايم، به اميد آنکه انديشمندان و متفکرين و فعالان تشکل هاي مدني اين قطره را پالايش نمايند .


حرکت با برنامه ، بر پايه استراتژي و تاکتيک استوار است .

فاز اول ، فازدوم و... مشخص دارد و معطوف به نتيجه خواهد بود يعني براي رسيدن به هدف برنامه ريزي و طي طريق مي شود .
این مساله کافی نیست که فقط خواسته وجود داشته باشد، بلکه برای تحقق آن خواسته باید راه حل وجود داشته باشد.

باید به نماینده حامی معلمان، راه کار‌های عملی و اجرایی ارائه شود در غیر این صورت او به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد را توضيح مي دهم .

(درس شماره سه )

1.    روز شنبه مورخ 21 دي ماه 1392 در سايت وزين "سخن معلم " آمده است :
نمايندگان تشكل‌هاي معلمان خواستار شفافيت عملكرد صندوق شدند .
شش هزار ميليارد تومان دارايي معلمان در صندوق ذخيره فرهنگيان
 گزارشگر :  علی  پورسلیمان


متن کامل گزارش نشست تشکل های معلمان  (تشکل های سازمان معلمان ایران ، کانون صنفی معلمان ، انجمن اسلامی معلمان ، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ، مجمع علمی و تخصصی مدیران ، کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان و کارشناسان ستادی وزارت آموزش و پرورش ) با مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان را مي توانيد در سايت وزين  " صداي معلم " مطالعه نمایيد ولي در ذيل خلاصه اي از آن جهت روشن شدن بحث ارائه مي گردد .

" يكي از اقدامات علي اصغر فاني در آموزش و پرورش تغيير در هيات‌ مديره صندوق ذخيره فرهنگيان بود؛ صندوقي كه فلسفه تاسيس‌اش در سال 74 در دوران محمدعلي نجفي رساندن سود به معلمان در دوران بازنشستگي بود؛ اما پس از راه‌اندازي و تاسيس چندان در جهت هدف و اساسنامه تاسيس‌اش پيش نرفت. با اين وجود طي دوره‌هاي گذشته فرهنگيان چندان رضايتي از عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان نداشتند. حساب و كتاب صندوق ذخيره فرهنگيان در اين سال‌ها چندان براي معلمان شفاف و روشن نبود كه آنها را به سرمايه‌گذاري بيشتر در اين صندوق ترغيب كند . يكي از انتقادهاي ديگر فرهنگيان، سال‌هاي گذشته حضور كم رنگ معلمان و نمايندگان نهادهاي صنفي و تشكل‌ها در هيات‌مديره اين صندوق است. در دولت جديد، وزير آموزش و پرورش با تغيير هيات‌مديره قول‌هايي براي فعال كردن بيشتر اين صندوق داد. در همين راستا طي روزهاي گذشته تشكل‌هاي سازمان معلمان ايران، كانون صنفي معلمان، انجمن اسلامي معلمان، مجمع فرهنگيان ايران اسلامي، مجمع علمي و تخصصي مديران، كانون مدرسان دانشگاه فرهنگيان و كارشناسان ستادي وزارت آموزش و پرورش با شهاب‌الدين غندالي، مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان، ديدار و گفت‌وگو كردند.

در اين جلسه مدير عامل موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان خطاب به نمايندگان تشکل هاي فوق الذکر گفت  :
" باور من این است که تیم اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان باید از فرهنگیان باشند . اگر قرار باشد صندوق کار کند باید برای " معلم " باشد . اگر این صندوق برای معلمان نباشد ؛ به چه دردی می خورد ؟!


2. دو روز بعد در سايت ايلنا مي خوانيم :
در سايت ايلنا 24 دي ماه 1392 آمده است :
نیک‌نژاد: برخورد دولت با فعالان صنفی معلمان تغییر کرده است– ایلنا 92/10/24
نمایندگان بیش از چهل  تشکل صنفی معلمان سراسر کشور در نشستی با «شهاب‌الدین غندالی» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.
«محمد رضا نیک‌نژاد» عضو کانون صنفی معلمان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان رویکرد جدیدی را نسبت به گذشته اتخاذ کرده و آن طور که در این جلسه مطرح شد، «علی اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش بر تاثیر عملکرد اقتصادی این صندوق در ارتقای سطح معیشتی زندگی معلمان اصرار دارد.

وی با ارزیابی مثبت از رویکرد جدید صندوق، تاکید کرد: فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان باید شفاف سازی شود و این صندوق به سوددهی قابل قبولی برسد.

نیک‌نژاد ادامه داد: حضور معلمان در راس صندوق به ساز و کاری دموکراتیک نیاز دارد تا نمایندگان واقعی آن‌ها بر عملکرد این بنگاه اقتصادی نظارت داشته باشند.


3. ديدگاه وزير آموزش و پرورش (رئيس هيئت امناي) صندوق ذخيره فرهنگيان: فانی گفت که ما یک سازمان رفاه اقتصادی برای فرهنگیان تشکیل می دهیم . در حال حاضر ، وضعیت تعاونی های مصرف فرهنگیان خیلی به هم ریخته است ؛ آیا باید ساختار تغییر کند ؟

آیا همکاری تشکل ها در این محدوده می گنجد ؟

 4. حدود يک سال بعد سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) پیشنهادات مدون و کارشناسي شده ( با اشاره به ماده و تبصره ) خود را در مورد صندوق ذخيره فرهنگيان به شرح ذيل  ارائه مي دهد  که روز دوشنبه, 01 دی 1393 در سايت وزين " سخن معلم " درج مي شود :


"  با توجه به تبصره ماده 8-13 اساسنامه صندوق ذخيره فرهنگيان :  "" هيأت امنا مي تواند براي تدوين سياست ها و خط مشي هاي ميان مدت و بلند مدت موسسه و نيز ساير اموري که لازم مي داند شوراي سياست گذاري تشکيل دهد . تعداد اعضاء وظايف و اختيارات آن شورا مطابق دستور العملي خواهد بود که به تصويب هيأت امنا مي رسد .  " در سايه همدلي ، تعامل ، همفکري بين تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش با مسئولين صندوق ذخيره فرهنگيان ، برنامه ريزي مشترکي صورت بگيرد تا : 

  I.  مکانيسمي طراحي شود تا در آينده هيچ مدير عاملي از صندوق ذخيره فرهنگيان اعلام نکند :
a.  هنوز پس از دو و نيم ماه كه من آمده‌ام، شركت‌هاي جديد كشف مي‌شود و با وجود تلاشي كه وجود دارد هنوز هم شركت‌هاي وابسته به صندوق مشخص نيست و هيچ چيز منسجمي در صندوق وجود ندارد و داشته‌هاي صندوق دقيقا مشخص نيست.

II. کليه تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش ضمن حفظ مواضع تشکيلاتي خود هرچه سريع تر کارگروه صندوق ذخيره خود را تشکيل و به عبدي معرفي نمايند .

 III. اين کار گروه هاي در تعامل با نماينده و يا نمايندگانˏ هيئت امنا صندوق ذخيره فرهنگيان ، آئين نامه و دستور العمل شوراي سياست گذاري را تنظيم نمايند .

اولين شوراي سياست گذاري صندوق ذخيره فرهنگيان با حضور نمايندگان تشکل هاي فرهنگيان و نمايندگان صندوق به صورت پايدار تشکيل شود .

سياست هيئت امنا ناپايدارتر است زيرا با تغيير دولت ها ممکن است سياست ها به سرعت تغيير کند ولي سياست تشکل ها پايدارتر هستند و تغیيرات کندتر و با شيب ملايم تر انجام مي شود .   "


5. متأسفانه تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين ، تا کنون به خواسته هاي مشخص مدير عامل موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان ، فاني و سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش ) پاسخ کارشناسي شده نداده اند و براي ورود کارشناسي به صندوق ذخيره فرهنگيان برنامه جدي ارائه ننموده اند .


 نتيجه گيري :
همان طور که استاد اصول تشکيلاتي عليرضا محجوب مي فرمايند :
"به خاطر داشته باشیم که با افراط و تندروی هیچ دستاورد پایداری نخواهیم داشت."
محجوب ضمن اعلام این نکته که در مجلس اشتیاق برای کار کردن برای معلمان وجود دارد، اذعان کرد:
"این مساله کافی نیست که فقط خواسته وجود داشته باشد، بلکه برای تحقق آن خواسته باید راه حل وجود داشته باشد.باید به نماینده حامی معلمان، راهکار‌های عملی و اجرایی ارائه شود. در غیر اینصورت او به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد. "


خدا را شاکريم که عليرضا محجوب به همراه چند نامزد ديگر که ميثاق نامه با تشکل هاي مدني معلمان داشته اند به خانه ملت راه يافته اند .
امروز نوبت تشکل هاي مدني معلمان است که با تشکيل کار گروه هاي تخصصي و کارشناسي به حوزه هاي مختلف آموزش و پرورش از جمله صندوق ذخيره فرهنگيان ورود پيدا کنند .


اميد است که در سايه تعامل نهاد هاي مدني معلمان با يکديگر از يک سو و ابتکار عمل معلمان راه يافته به خانه ملت و همکاري آنان با استاد امور تشکيلاتي عليرضا محجوب از سوي ديگر ، در مجلس دهم شاهد تشکيل « فراکسيون صنفی معلمان » باشيم .

اميد است اين روند تعامليˏ تشکل هاي مدني در درون خود از يک سو ، تعامل با مسئولين از سوي ديگر و تشکيل  « فراکسيون صنفی معلمان » در مجلس شوراي اسلامي درآينده نه چندان دوري شاهد طرح مباحث گوناگون ذيل در سطح جامعه باشيم  :


* اصلاح ساختار آموزش و پرورش
* باز تعريف مأموريت هاي آموزش و پرورش
*  نقش آفريني در اجراي سند تحول
* اقتصاد آموزش و پرورش
*  ارتقاي مديريت آموزشگاهي
* مدرسه محوري و تمرکز زدايي
* توجه جدي به منزلت و معيشت معلمان
* بيمه  خدمات درماني و بيمه تکميلي

و ...


در پايان برخود واجب مي دانم که به عنوان يک معلم از حسن نيت عليرضا محجوب ، دبير کل خانه کارگر نسبت به جامعه فرهنگيان صميمانه و صادقانه تشکر نمايم زيرا راهنمايي هاي ايشان براي همه تشکل هاي مدني و تمامي فرهنگيان فرهيخته مفيد مي باشد .

استاد محجوب در ادامه به راهنمايي تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش مي پردازد و به يک تکيه گاه اشاره مي کند که در قسمت بعدي به آن موارد  مي پردازم .

شنبه, 15 اسفند 1394 20:57 خوانده شده: 1947 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -3 --
ناشناس 1394/12/15 - 22:53
با سلام وتشکر از شما اقای شهسوار زاده بابت مطالب مفید تون کاش شما که دارید برا فرهنگیان تلاش میکنید یه گزارشی تهیه میکردید که چرا احکام معلمانی که از ابتدای مهر به رتبه بالاتر ارتقا میافتند صادر نمیکنند سال مالی هم داره تموم میشه .با تشکر از شما
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 18:28
به نام دوست
استاد گرامي ، اطاعت امر مي شود . ان شاء الله در نشست با معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش سئوال بحق شما طرح و پيگيري مي شود .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +4 -3 --
ناشناس 1394/12/15 - 22:58
حرکت صنفی معلمان باید بدون تلفات باشد/ با افراط و تندروی هیچ دستاوردی حاصل نمی‌شود..اگرچه با شراط فعلی و انکه دولت و مجلس تا کنون انعطاف لازم در پذیرفتن موثر خواسته های صنفی از خود نشان نداده اند ..بدون تلفات بودن فعا لیت های صنفی که یکی از اشکال ان اعتراضات صنفی بصورت تجمعات اعضای صنف می باشد ..غیر ممکن است ..اما ایده ال است که تلفاتی نداشته باشد و این موضوع نیاز به انعطاف دست گا ه های نظارتی و امنیتی دارد که در مقابل خواسته های صنفی اعضا مقابله ا ی نداشته باشند که بنظر می رسد فعلا چنین شرایطی وجود ندارد ....بنا براین تنها راه باقی مانده عنایت مجلس و دولت است که خواسته های صنفی بحق و قانونی معلمان را اجرا کنند
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 18:48
به نام دوست
استاد گرامي ،
همانطور که در متن ياداشت اينجانب به آن اشاره شد .
متأسفانه همه تشکل هاي مدني فرهنگيان ، بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين به همه وظايف تشکيلاتي خود از جمله کار کارشناسي در امور مختلف نپرداخته اند .
مثلأ براي حضور نهاد هاي مدني معلمان در رده هاي تصميم گيري صندوق ذخيره فرهنگيان بيش از يک سال است که سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) نظر کار شناسي داده است ولي تا کنون اراده جمعي براي تحقق آن در همه تشکل هاي مدني معلمان شکل نگرفته است .
اميد است در مجلس دهم با حضور معلمان ميثاق بسته با تشکل هاي مدني فرهنگکيان و عليرضا محجوب در سايه همت قلم بدستان و تشکل هاي مدني معلمان فراکسيون قدرتمند فرهنگيان ( با حضور اصولگريان ، ميانه روها ، اصلاح طلبان ، مستقل ها و... ) تشکيل شود .


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 18:48
ادامه پاسخ :


ولي لازمه موفقيت اين فراکسيون ، طبق فرموده استاد امور تشکيلاتي عليرضا محجوب آنست که تشکل هاي مدني و قلم بدستان عرصه آموزش و پرورش برنامه داشته باشند .
بدون برنامه ، باطرح شعار هاي عوام فريبانه هيچ پيشرفتي حاصل نمي شود .
گام اول توسط نهاد هاي مدني فرهنگيان ( ميثاق نامه و حضور معلمان در مجلس ) برداشته شده است که اگر با برنامه و کار کارشناسي عجين نشود اين گام اول ابتر مي باشد .
امروز بايد تشکل هاي مدني با تشکيل کار گروه هاي تخصصي کار نيمه کاره خود را تکميل نمايند .
در اينصورت مطمئن باشيد که در سايه تعامل نتايج درخشاني کسب خواهيم کرد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/12/16 - 07:50
سلام چرا صدای معلم با کلمات بازی و افراد را بیشتر از حد خود بزرگ می کنه مگر آقای محجوی چندین سال است که دبیر کلی حزب کارگر را بر عهده ندارد چه گلی به سرکارگران زده که تئوریهایش امروز برای معلمان کارایی داشته باشد برید و نظریه هایی که جایگاه و شخصیت معلم را به معنای واقعی ارزش بده پی گیر باشید آزموده را آزمودن خطاست
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 19:15
به نام دوست
استاد گرامي ، روي سخن بنده بيشتر با تشکل هاي مدني است .
همانطور که در متن ياداشت اينجانب به آن اشاره شد .
متأسفانه همه تشکل هاي مدني فرهنگيان ، بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين به همه وظايف تشکيلاتي خود از جمله کار کارشناسي در امور مختلف نپرداخته اند .
مثلأ براي حضور نهاد هاي مدني معلمان در رده هاي تصميم گيري صندوق ذخيره فرهنگيان بيش از يک سال است که سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) نظر کار شناسي داده است ولي تا کنون اراده جمعي براي تحقق آن در همه تشکل هاي مدني معلمان شکل نگرفته است .
اميد است در مجلس دهم با حضور معلمان ميثاق بسته با تشکل هاي مدني فرهنگيان و عليرضا محجوب در سايه همت قلم بدستان و تشکل هاي مدني معلمان فراکسيون قدرتمند فرهنگيان ( با حضور اصولگريان ، ميانه روها ، اصلاح طلبان ، مستقل ها و... ) تشکيل شود .


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 19:17
ادامه پاسخ :


ااستاد محجوب مي فرمايند :
که تشکل هاي مدني و قلم بدستان عرصه آموزش و پرورش بايد برنامه داشته باشند .
بدون برنامه ، باطرح شعار هاي عوام فريبانه هيچ پيشرفتي حاصل نمي شود .
اولأ اين مباحث ايشان از نظر اصول تشکيلاتي کاملأ صحيح مي باشد .
ثانيأ در عمل ايشان نشان داده اند که در اجراي اين اصول موفق بوده اند.
ذکر يک مثال کافي است :
بعد شش سال متوالي که در دوران احمدي نژاد خانه کارگر اجازه نداشت روز جهاني کارگر راهپيمايي برگزار نمايد . بعد موفقيت روحاني در انتخابات 1392، از مسئولين درخواست مجوز راهپيمايي نمود ولي اعلام کرد اگر مجوز راهپيمايي صادر نشود . در فضاي بسته مراسم روز جهاني کارگر را باشکوه برگزار مي کند .


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 19:18
ادامه پاسخ :

از قضا مجوز صادر نشد ولي خانه کارگر در حضور روحاني مراسم باشکوهي را برگزار کرد تا سال بعد مجوز راهپيمايي دريافت نمودند و کارگران تحت رهبري خانه کارگر هم در فضاي بسته و هم در خيابان ، روز جهاني کارگر را باشکوه و بدون هزينه برگزار نمودند . ( لطفآ به درس اول اصول تشکيلاتي عليرضا محجوب در صداي معلم مراجعه فرماييد . )
ولي يکي از نهاد هاي مدني معلمان درخواست مجوز حضور مقابل مجلس شوراي اسلامي را به مسئولين ارائه مي دهند ولي پيش بيني نمي کنند که اگر مجوز صادر نشد ! چه بايد کرد ؟
معلمان بدون مجوز در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع مي کنند و سريال تجمات شکل مي گيرد و...
حالا شما بگويد آيا استاد عليرضا محجوب در اجراي اصول تشکيلاتي موفق عمل کرده است ؟ يا نهاد هاي مدني معلمان ؟

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1394/12/16 - 07:52
در مجلس اشتیاق برای کار کردن برای معلمان وجود دارد،----چه کار کردنی نتیجه خدمات جناب محجوب بعد از چندین دوره نمایندگی مجلس این شده دیگه چرا واقعیت را بیان نمی کنید
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 19:33
به نام دوست
استاد گرامي ،
فرمايش استاد اصول تشکيلاتي عليرضا محجوب تقريبأ يک جمله شرطي است .
" محجوب ضمن اعلام این نکته که در مجلس اشتیاق برای کار کردن برای معلمان وجود دارد، اذعان کرد: این مساله کافی نیست که فقط خواسته وجود داشته باشد، بلکه برای تحقق آن خواسته باید راه حل وجود داشته باشد. باید به نماینده حامی معلمان، راهکار‌های عملی و اجرایی ارائه شود. در غیر این صورت او به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد. "
روي سخن بنده بيشتر با تشکل هاي مدني است .
همانطور که در متن ياداشت اينجانب به آن اشاره شد .
متأسفانه همه تشکل هاي مدني فرهنگيان ، بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين به همه وظايف تشکيلاتي خود از جمله کار کارشناسي در امور مختلف نپرداخته اند .
مثلأ براي حضور نهاد هاي مدني معلمان در رده هاي تصميم گيري صندوق ذخيره فرهنگيان بيش از يک سال است که سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) نظر کار شناسي داده است ولي تا کنون اراده جمعي براي تحقق آن در همه تشکل هاي مدني معلمان شکل نگرفته است .

پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 19:33
ادامه پاسخ :


اميد است در مجلس دهم با حضور معلمان ميثاق بسته با تشکل هاي مدني فرهنگيان و عليرضا محجوب در سايه همت قلم بدستان و تشکل هاي مدني معلمان فراکسيون قدرتمند فرهنگيان ( با حضور اصولگريان ، ميانه روها ، اصلاح طلبان ، مستقل ها و... ) تشکيل شود .
استاد محجوب مي فرمايند :
که تشکل هاي مدني و قلم بدستان عرصه آموزش و پرورش بايد برنامه داشته باشند .
بدون برنامه ، باطرح شعار هاي عوام فريبانه هيچ پيشرفتي حاصل نمي شود .
مطمئن باشيد صدتا مجلس ديگر هم بيايد و برود که در آن اصول گرايان ، ميانه روها ، اصلاح طلبان ، مستقل هاو... کم يازيا اکثريت يا اقليت را داشته باشند ولي نهاد هاي مدني معلمان برنامه مدون و کارشناسي ارائه ندهند . موجزه رخ نمي دهد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +10 0 --
معلم ناامید 1394/12/16 - 08:44
کاملا موافقم انشاا...مدیران اینده ا.پ قوی باشند
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 19:39
به نام دوست
استاد گرامي ،
روي سخن بنده بيشتر با تشکل هاي مدني است .
همانطور که در متن ياداشت اينجانب به آن اشاره شد .
متأسفانه همه تشکل هاي مدني فرهنگيان ، بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين به همه وظايف تشکيلاتي خود از جمله کار کارشناسي در امور مختلف نپرداخته اند .
مثلأ براي حضور نهاد هاي مدني معلمان در رده هاي تصميم گيري صندوق ذخيره فرهنگيان بيش از يک سال است که سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) نظر کار شناسي داده است ولي تا کنون اراده جمعي براي تحقق آن در همه تشکل هاي مدني معلمان شکل نگرفته است .


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 19:39
ادامه پاسخ :

اميد است در مجلس دهم با حضور معلمان ميثاق بسته با تشکل هاي مدني فرهنگيان و عليرضا محجوب در سايه همت قلم بدستان و تشکل هاي مدني معلمان فراکسيون قدرتمند فرهنگيان ( با حضور اصولگريان ، ميانه روها ، اصلاح طلبان ، مستقل ها و... ) تشکيل شود .
مطمئن باشيد اگر تشکل هاي مدني در آينده قوي تر عمل کنند . چه مديران آموزش و پرورش در آينده قوي تر باشند و يا ضعيف تر باشند نتايج کار کارشناسي نهاد هاي مدني معلمان و فراکسيون فرهنگيان در مجلس براي معلمان مفيد خواهد بود .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1394/12/16 - 11:46
وضعیت کارگران از هرلحاظ آیینه تمام نمای عمل کرد این آقاست اگر مفید برای این قشربودوضعیتشان بدتر ازجامعه معلمان نبود.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 20:59
به نام دوست
استاد گرامي ،
روي سخن بنده بيشتر با تشکل هاي مدني است .
همانطور که در متن ياداشت اينجانب به آن اشاره شد .
متأسفانه همه تشکل هاي مدني فرهنگيان ، بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين به همه وظايف تشکيلاتي خود از جمله کار کارشناسي در امور مختلف نپرداخته اند .
مثلأ براي حضور نهاد هاي مدني معلمان در رده هاي تصميم گيري صندوق ذخيره فرهنگيان بيش از يک سال است که سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) نظر کار شناسي داده است ولي تا کنون اراده جمعي براي تحقق آن در همه تشکل هاي مدني معلمان شکل نگرفته است .
اميد است در مجلس دهم با حضور معلمان ميثاق بسته با تشکل هاي مدني فرهنگيان و عليرضا محجوب در سايه همت قلم بدستان و تشکل هاي مدني معلمان فراکسيون قدرتمند فرهنگيان ( با حضور اصولگريان ، ميانه روها ، اصلاح طلبان ، مستقل ها و... ) تشکيل شود .


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 21:00
ادامه پاسخ :

در سايه ارثيه شوم دولت هاي نهم و دهم ( تحريم هاي ناعادلانه ، تورم حدود 40% ، رکود اقتصادي منفي شش و هشت دهم ، صندوق ذخيره ارزي خالي و... ) وضعيت اقتصادي امروز جامعه ايران براي کارگران ، صنعتگران ، معلمان ، توليد کنندگان و ... خراب است .
ولي بحث آنست که در جامعه کارگران کشور، تشکل مدني خانه کارگر بعنوان يک نهاد مدني و حلقه واسط بين مردم و مسولين در اجراي وظايف تشکيلاتي خود درست عمل مي کند .
مطمئن باشيد اگر اين تشکل مدني در جامعه کارگري حضور نداشت .
همه گارگران واحد هاي صنعتي کوچک و بزرگ همانگونه که کارگران ساختماني هر روز به اميد کار به پاتوق هاي کار مراجعه مي کنند ، هر شب با اضطراب بيکاري يا شاغل بودن براي فرداي خود به بستر خواب مي رفتند .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/12/16 - 14:34
باید مجلس معلمان تشکیل شود و قدرت وزیر کم شود تا وزارت آموزش و پرورش درست شود
پاسخ + 0 0 --
شهسوارازاده 1394/12/16 - 21:11
به نام دوست
استاد گرامي ،
روح اصلي اين ياداشت همان است که شما در يک جمله بيان فرموديد .
تا معلمان در تشکل هاي مدني خود ، نقش آفريني نکنند .
تا نهاد هاي مدني فرهنگيان کار گروه هاي تخصصي خود را تشکيل ندهند .
تا نهاد هاي مدني فرهنگيان با ارائه برنامه هاي مدون ، روشن و مشخص از شعار دادن و عوام فريبي پرهيز نکنند .
تا مباحث آموزش و پرورش در جامعه بصورت عزم ملي مطرح نشود .
تا شيوه هاي دموکراتيک در جامعه فرهنگيان ساري و جاري نشود .بهترين وزير آموزش و پرورش هم کاري از پيش نمي برد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 -1 --
جلیل 1394/12/16 - 17:03
من مطمئنم اصلاح طلبان سال آینده آموزش و پر.رش را نابود خواهند کرد فاتحه آموزش و پرورش رایگان و دولتی با رای آوردن اصلاح طلبان مولتی تیلیاردر از بین رفت و به تاریخ خواهد پیوست از سال آینده واگذاری مدارس شدت بیشتری خواهد یافت دیگر چیزی به نام معلم رسمی وجود نخواهد داشت مدارس فروخته شده و دانشجویان روزمزد وارد تدریس خواهند شد در این بده بستان اصلاح طلبان صاحب مدارس خواهند شد و بودجه مدارس را شخصا تصاحب خواهند کرد کوچترین افزایشی در حقوق معلمین رخ نخواهد داد و طرح سرانه ای شدن نیز اجرا خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/12/17 - 11:26
جناب شهسوار زاده عزیز ما میگیم نره شما میگید بدوشش عملکرد آقای محجوب و دیگران ما را به این گل نشانده شما میگد آقای محجوب تئوریسینه اگه بوده پس نتیجه این توریسینی چیه شده که ما بعد از 35 سال از انقلاب ارزشمندمان داریم زیر پا له می شویم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/12/17 - 18:33
به نام دوست
استاد گرامي ،
مي گويند با يک گل بهار نمي شود .
بحث اين است که تشکل هاي مدني معلمان بايد براي هريک از چالش هاي آموزش و پرورش برنامه روشن و واضح داشته باشند و از شعار دادن و کلي گويي و عوام فريبي پرهيز نمايند .
اگر تشکل هاي مدني با برنامه مدون و روشن بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولان بدرستي نقش آفريني کنند . و آگاهانه فراکسيون فرهنگيان را در مجلس دهم تشکيل دهند . با برنامه بتدريج مشکلات قابل حل مي باشد . در غير اينصورت همانطور که شما مي فرماييد :
" طي اين سي و پنج سال از انقلاب ارزشمندمان داريم زير پا له مي شويم . "
اگر مي خواهيم زير پا له نشويم يک راه حل بيشتر نداريم :
همه معلمان جهت عضويت در تشکل هاي مدني نسبت به يکديگر سبقت بگيرند و از تشکل هاي مدني بخواهند که با ارائه برنامه مدون و مشخص از کلي گويي و عوام فريبي پرهيز نمايند .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 90 1394/12/18 - 15:24
اقا حرف دیگه بسه وقت عمل هست چطور این همه سال فقط با حرف وحدیث دارید ملت رو سر کیسه می کنید برای خود شون همه چی هست دارن تکه پاره می کنن برای پست ومقام به بچه های خودشون رحم نمی کنن کدام ...

,احتزام واعتماد به نفس را اموزش داد ,اینا از ملت گرفتن ,تا که از شما حرف از اونا نشنیدن ,,,
به همه می رسن الا معلم درست ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/12/18 - 23:59
سلام مسولین محترم صدای معلم راست میگید دلتان به حال معلم می سوزه با کلمات لق لق زبان اقای محجوب استفاده نکنید برید از نگاه ها و توجه های دکتر هاشمی جهت ارتقا معیشت معلمان بهره بگیرید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور