صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرهنگی / تهران

پیشنهادی برای افزایش عادلانه حقوق کارمندان

افزایش عادلانه حقوق کارمندان و جلوگیری از تبعیض

با توجه به بررسی لایحه بودجه 95 در مجلس شورای اسلامی که یکی از مهمترین مباحث ان افزایش حقوق کارمندان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی می باشد این موضوع در ذهن تمامی مخاطبان ایجاد می شود که چگونه می توان افزایش حقوق کارمندان را عادلانه تر برقرار کرد .

طرح آقای نوبخت افزایش حقوق 12 درصدی تا 20 درصد بر اساس تورم 11 درصدی اعلام شده است .

نکته اول اینکه اعلام تورم 11 درصدی توسط ایشان با توجه به آمارسازی هایی که در دولت قبل هم صورت می گرفته در اذهان عمومی شائبه ایجاد می کند ؛ مصداق آن بیان رییس جمهور محترم جناب روحانی که در ابتدای تحویل گرفتن دولت فرمودند که دولت را با تورم 40 درصدی تحویل گرفته اند اما در همان زمان دولت قبلی این تورم را 20 درصد می دانست .

قطعا جناب روحانی و حتی دولت قبلی هر کدام براساس فرمول محاسبه ای خودشان درست و صحیح گفته اند .

بنابراین افزایش حقوق کارمندان در ابتدا باید بر اساس قدرت خرید خانواده در زمان حال صورت گیرد تا عادلانه تر باشد .

نکته دوم ؛ افزایش درصدی حقوق کارمندان هم به ضرر کارمندانی است که دارای حقوق پایین تری هستند مثلا کسی که یک میلیون حقوق می گیرد افزایش 12 درصدی برای وی 150 هزار تومان محاسبه می شود اما یک حقوق 6 میلیون تومانی نزدیک به یک میلیون تومان افزایش حقوق خواهد داشت ، همین موضوع باعث ایجاد فاصله های زیاد و تبعیض میان کارمندان و معلمان شاغل و بازنشسته شده است .

بنا براین در جهت رفع نسبی این فاصله ها و تعدیل تبعیض و افزایش قدرت خرید حقوق بگیران حداقل تا 5 سال بهتر است رقمی ثابت برای افزایش حقوق به صورت محاسبه میانگین کمترین و بیشترین حقوق صورت گیرد مثلا اگر کمترین افزایش 150 هزار تومان و بیشترین افزایش درصدی یک میلیون و پانصد هزار تومان باشد می توان میانگین آن را به مبلغ 750 هزار تومان در سال 95 به حقوق کارمندان اضافه کرد تا هم حقوق های پایین تر ترمیم شود و هم فاصله دریافتی ها در طول 5 سال به تعادل رسیده و از تبعیض ها کم کند .

امیدواریم که دولت و مجلس محترم به این موضوع توجه شایسته ای مبذول نمایند .


ارسال مطب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 09 بهمن 1394 18:08 خوانده شده: 2726 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +25 0 --
ناشناس 1394/11/09 - 18:44
آخه اگه بگن تورم 30درصداست که به ضرر خود دست اندرکاران می شود به همین دلیل یک درصد من درآوردی اعلام میکنند نتیجه اش بیچارگی کارمندش کارکنان دولت میشود.
پاسخ + 0 0 --
عباس 1394/11/10 - 14:39
تورم برای معلمان 12درصد ولی برای کارمندان وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری بالای 35 درصد است .مسخره ها
پاسخ + +16 -3 --
بازنشسته مظلوم93 1394/11/09 - 19:23
تنهاراه حل افزایش پلکانی است حقوقهای کم زیادتر وحقوقهای زیادکمتر افزایش یابد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/09 - 22:14
این ابتکار رو فقط در میان خود معلمان اجرا میکنند.
چرا از ریشه حل نشه؟!!!!
یک کم پخته تر فکر کنیم.
پاسخ + 0 0 --
عبداله 1394/11/13 - 08:48
سلام مگه گوشت و مایحتاج زندگی برای اقشار مختلف کارمنداه اعم از مدیر کل و وزیر و معلم و خدمتگذار و متفاوت گران می شود که افزایش حقوق باید متفاوت اضافه شود وقتی گوشت کیلویی 30000 به 35000 گران می شود مگر برای مدارک متفاوت یکسان گران نمی شود که افزایش ها باید متفاوت باشد چرا نمی فهمید مگر عاقل نیستید
پاسخ + +6 -2 --
معلم ناامید 1394/11/09 - 21:18
جالب بود انشاا.... معیشت ما معلمان قبل از بازنشستگی خوب شود
هم اکنون نیازمند حمایت دولت و مجلسیم
پاسخ + +6 -2 --
بازنشسته فرهنگی 93 1394/11/09 - 21:28
تمام تلاس و تدبیر این دولت برای افرادی از گروه خودشان است که بیشتر آنها را در وزارت کشور به مقام و پست های کلیدی رسانده اند و به فکر حقوق و مزایای آنها هستند. کاش قوه قضاییه یا دیوان عدالت اداری یا مجلس تحقیق و تفحص می کردند و اختلاف و تبعیض مابین حقوق و مزایا و نحوه پرداخت پاداش بازنشستگی آنها را با معلمین کشور مقایسه می کردند آن زمان مردم می فهمیدند تدبیر و امید چه مفهومی دارد و عدالت به چه معناست. تا تبعیض هست امید نخواهد بود! پس از قریب 16 ماه پاداش بازنشستگان فرهنگی را پرداخت نکرده اند و تبعیض در افزایش حقوق هر روز بیشتر می شود و متاسفانه اقدامی نمی شود!
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1394/11/10 - 00:52
(( امیدواریم که دولت و مجلس محترم به این موضوع توجه شایسته ای مبذول نمایند .))

وجدانا از همچین مجلسی این توقع رو داری؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ + +4 0 --
رفعت قلی زاده زحمت ک 1394/11/10 - 01:57
با سلام .این دولت رکود سالهای گذشته را در نظر نگرفته است. وحالا با توجه به

تورم 12 در صد حقوق را می خواهد اضافه کند . خیلی برای این دست اندر کاران

بی کفایت متاسف هستم . تنها کسانی می توانند برای جامعه مظلوم تصمیم های

درست بگیرند که فکر منا فع خودشان نباشند.
پاسخ + +6 0 --
مریم 1394/11/10 - 13:02
سلام نمیدونم چرا دولت تدبیر وامید هر خطا کمبودی را سریع به گردن دولت قبلی میاندازند ولی بلاهایی که دو سال آخر بر سر دولت سابق اوردند را فراموش کردند ؟ لطفاً منصفانه قضاوت کنید وانگشت اتهام بسوی کسی دراز نکنید
پاسخ + +2 0 --
مشاور 1394/11/10 - 14:07
بنظرم طرح جالبی را نویسنده داده است
البته اگه این مطلب به مزاج وزیر و دولت خوش بیاید
بنظرم بسیار بهتر است بصورت پلکانی باشد
آخه یه معاون که از صبح تا ظهر بگو بخند توی دفتر داره چرا باید بیشتر از یک معلم حقوق بگیرد
بجز تابستان هیچ ساعتی بیشتر از معلمان در مدرسه نیستند که اضافه کار تابستآن شان را بدهند
اگه عدالت هست رسیدگی شود به این مسایل
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/11/10 - 19:40
از این مجلس و از این دولت و از این سازمان مدیریت انتظار هیچ توجهی نداشته باشید
هنوز شما به این مجلس و دولت و ... امید بستین؟
شما دیگه کی هستین
پاسخ + +2 -1 --
مرتضی 1394/11/11 - 06:33
من با این طرح به حقوقهای پایین بیشتر وبه حقوقهای بالا کنتر افزایش داده شود مخالفم بدلیل اینکه هرباید برابرتحصیلات حرفه ومسؤلیتش حقوق بگیرد،نمی شود حقوق یک مدیر با یک مستخدم شاغل ویا بازنشسته باندازه هم ویااندکی فاصله داشته باشد،زیرا اینکار انگیزه کسب علم و مسئولیت پذیری وخلاقیت ونوآوری فرد راازبین میبرد،بنابراین حقوقهای شاغلین وبازنشستگان باید بطور یکسان اضافه شود،وتبعیض بین وزارت خانه ها اعمال نشود،تاجامعه علم وعمل آسیب نبیند+
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/13 - 08:43
آقا مرتضی خان اگه دقت کنی درابتدای استخدام به موقعیت ها و مدرک و موقعیت اجتماعی توجه شده است وتفاوت حقوقی وجود داره اگر الان افزایش ناشیث از تورم یکسان محاسبه و اعمال شود روزی کسی کم و زیاد نمیشه ولی حق به حقدرا می رسه اینقدر سنگ متمولین را به سینه نزن اینجا بحث معلمان هست مه تا حالا به اندازه کافی تو سرشان خورده انصاف داشته باش افزایش یکسان حقوق الان عادلانه تر است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/13 - 08:38
با سلام متاسفانه اگر بنا باشد افزایش حقوق درصدی باشد همچنان تبعیض و تفاوت وجود خواهد داشت باید به همه کارمندان به یک نسبت مثلا 300هزار ویا 500هزار ویا 100هزارتومان اضافه گرددچراکه هزینه زندگی برای همه به یک صورت افزایش می یابد انشاله که افراد ذیصلاحی که دراین راستا قصدخدمت دارند درست خدمت کنند وعاقبت خود را به دنیای دیگران نفروشند والله بصیر بالعباد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/14 - 22:29
شما از کدوم تدبیر و کدام مسول و نماینده انتظار چنین کارهایی دارید از داشته باشیم ظلم و زورگویی انتظار مهربانی و مساوات دارید چرا سرخورد رو زیز برف کردیم و هر ظلم ایشان را می پذیریت و خدا را شکر می گوییم در حالی که همه چیز از زندگی هایمان و اعتقادات و پایبندیهایمان رخت بسته یا بسیار کمتر شده, الهی ما را واقع بین و عدالت خواه و... قرار بده
پاسخ + +1 0 --
رها 1394/11/15 - 03:03
عزیزان من.انتقاد به چه کسی وارد میکنیم. کدام عدالت؟! چه عدالتی است که همکار ۲۵ سال سنوات دانشجوی دکتری در بدترین مدارس خدمت کند و همکار با۵ سال سنوات معاون اداره باشد. یا افزایش حقوق ها طبق قانون خودشان به اندازه تورم +۵٪ افزایش سنواتی باید لحاظ می شد.ولی سالی که خودشان تورم ۴۰درصدی اعلام کردند همین قدر افزایش حقوق اعمال کردن ؟ از وزارت کشوری ها و کارکنان بیمارستان و جامعه پزشکی معنی حقوق رو بپرسید؟! بازهم از قانون بگیم؟!در قانون هیچ تعهدی بر گردن دولت در جهت رفاه و معیشت کارکنانش نهاده نشده و قانون فقط برای اعمال فشا ر به طبقات تحصیلکرده و فهمیده و مطیع قانون طراحی شده؟! قانونی که اختلاس چند هزار میلیاردی را فقط حبس ۵ساله می دهد در عوض موادفروش را با ۵۰گرم کراک اعدام میکند.......واقعا عدالت کلمه ی زیباییست که هر کس برداشت منفعت طلبانه ی خود را ازان دا رد.ان قانونگزار و مجری و... واقعا نمی دانند ریشه فساد و قاچاق در اختلاس ها و رانت خواری هاست. پس چرا اینجا قانون خم میشود ولی برای گرسنگان و معتاد های بی کس و خیابانی به برندگی ذوالفقار علی(ع) است.مگر علی دست برادرش را دا غ نکرد؟!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور