صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

وام کتاب ؟!

گروه کتاب و رسانه / در میان انواع وام های ریز و درشتی که وجود دارند و مردم برای آن صف می کشند ، جایگاه کتاب و احتمالا « وام کتاب » کجاست ؟

آیا مردم و مسئولان به این فکر هستند ؟

« جامعه ای که کتاب نخواند محکوم به تکرار است »

یادداشت زیر از آقای « نیما افشاری » تقدیم شما می شود .

جایگاه مهجور کتاب در جامعه ما

میلیون تومان دارید تا کتاب‌خانه خود را پر کنید. به طور میانگین اگر هر کتاب ۱۰ هزار تومان قیمت داشته باشد، یا یک میلیون تومان می‌شود ۱۰۰ کتاب مورد علاقه خود را بخرید. این کتاب‌ها را اگر امسال نخرید، فقط تا ۲-۳ سال دیگر احتمالا چند برابر قیمت خواهند داشت.

چه فکر خامی ؟!

نه، به هیچ عنوان خام نیست. فقط کافی‌ست مثل وام ۲۵ میلیونی خودرو هم نه، مثل کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی خرید منزل، سهمی هم به کتاب‌خانه داده شود.

در آن صورت می‌توانیم من و شما، به راحتی آب خوردن، راهی کتاب‌فروشی مورد علاقه خود شویم و با کارتی مشابه آن کارت، ۱ میلیون تومان،‌ یا حتی نصف این مقدار، کتاب‌هایمان را بخریم،‌ انبارهای کتاب را خالی کنیم،‌ کتاب فروش را راضی کنیم و مراکز پخش کتاب را رونق بدهیم. در آن صورت بازار کتاب، می‌تواند با نیرویی تازه شروع به کار کند و ما هم زمانی که چاپ جدید کتاب‌هایمان،‌ در وضعیتی احتمالا تورمی، به قیمتی مثلا ۱ و نیم تا ۲ میلیون تومان رسیده است، آهسته آهسته همان ۵۰۰ هزار تومان را بازگردانیم.

اگر این اتفاق بیفتد، در این حرکت فرهنگی هیچ کس ضرر نخواهد کرد. نه دولت، نه ناشران قانونی آن، نه مراکز پخش و کتاب‌فروشی و نه خواننده.

( از ما مهربانی یاد آرید )


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

جمعه, 20 آذر 1394 20:30 خوانده شده: 1178 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
معلم 1394/09/20 - 21:38
دولت فقط به روحانیون و دانشجویان که تعدادشون 5 میلیون هست میتونه بن کتاب بده ولی به 600 هزار معلم (آموزگار و دبیر ) نمیتونه بن 50 درصد بده ، تعدادمون زیاده و تورم ایجاد میکنه !!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور