صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی‌اصغر محمدی

در حاشیه رفتار وزیر آموزش و پرورش در برنامه 30 / 20 ... وقتی همه " عصبانی " و " ناراضی " هستند !

عصبانیت وزیر آموزش و پرورش در برنامه صدا و سیما و سرانه مدارس و مطالبات معلمان  وزیر محترم آموزش‌ و پرورش در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره علت پرداخت نشدن سرانه مدارس این گونه پاسخ داد: « شما مثل اینکه اصرار دارید من را عصبانی کنید، من دارم می‌گویم هر وقت که منابع مالی ما تأمین بشه توزیع می‌کنیم.»

اين نوع رفتار برخي مسئولان در پاسخ گويي به پرسش‌هاي خبرنگاران تازگي ندارد ولي چون اين رفتار در يك بخش خبري پربيننده سيما (20:30پنجم آذر) پخش شد تعجب بسياري از مردم را به‌دنبال داشت. خبرنگاران حوزه آموزش‌ و پرورش پيش از اين نيز شاهد چنين برخوردهايي بوده‌اند كه البته هيچ‌گاه رسانه‌اي نشده‌ است.

آنهايي كه به‌طور مستقيم يا غيرمستقيم با آموزش‌ و پرورش سروكار دارند، مي دانند كه در مدارس عادي دولتي به بهانه‌هاي مختلف از والدين دانش‌آموزان به اجبار پول دريافت مي‌كنند و در توجيه مي‌گويند « كمك‌هاي داوطلبانه و مشاركت مردمي » است!

از سوي ديگر سر مردم منت گذاشته مي‌شود كه دولت به ازاي هر دانش‌آموز 2ميليون تومان هزينه مي‌كند. ولي هرگز توجهي به اصل 30قانون اساسي نمي‌شود كه دولت موظف است همه امكانات لازم براي تحصيل رايگان شهروندان را تا پايان دوره متوسطه فراهم كند. هر مدرسه‌اي قانون خاص خودش را دارد. مدير واحدهاي آموزشي مبلغ به‌اصطلاح كمك‌هاي داوطلبانه يا مشاركت مردمي را تعيين مي‌كند و با توجيه اينكه چون انجمن اوليا و مربيان كه نمايندگان اوليا هستند آن را تأييد كرده‌اند قانوني جلوه مي‌دهيد و نظارتي در اين‌باره نيست.

كم نيستند كساني كه به نان شب‌شان محتاجند و توان پرداخت پول به مدارس را ندارند و با توجه به هزينه بالا، از ادامه تحصيل فرزندشان صرف‌نظر كرده‌اند. حتي برخي از مديران مدارس، والدين دانش‌آموزان را تهديد مي‌كنند كه اگر كمك به مدرسه را پرداخت نكنيد فرزندتان را به مدرسه راه نمي‌دهيم يا اينكه چرا مي‌توانيد فلان خودرو را سوار شويد ولي نمي‌توانيد به مدرسه كمك كنيد.

معلمان از وضعيت معيشتي و رفاهي‌شان عصباني هستند و از آنچه شما آن را طرح رتبه‌بندي مي‌خوانيد رضايت ندارند و از تبعيض‌ها مي‌نالند. تراكم كلاسي بالاست و معلمان عملا امكان رسيدگي به وضعيت تحصيلي دانش‌آموزان را ندارند. با وجود صرف انرژي فراوان بازدهي چندان مطلوب نيست و افت تحصيلي كاملا مشهود است البته به جز برخي مدارس خاص. ديگر از بيمه‌ طلايي كه روزگاري فرهنگيان به آن دلخوش بودند خبري نيست.

مديران مدارس عصباني‌اند چون به مدارس سرانه داده نمي‌شود و آنها توان تأمين هزينه‌هاي جاري واحدهاي آموزشي را ندارند پس به‌ناچار دست به دامان والدين دانش‌آموزان شده‌اند، درحالي‌كه چنين وظيفه‌اي ندارند و قاعدتا بايد به‌دنبال رشد كيفي آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان باشند.

فرهنگيان طي سال‌هاي اخير همواره از پرداخت نشدن به موقع مطالبات خود انتقاد داشته‌اند. فرهنگياني كه سال گذشته بازنشسته شده‌اند عصباني هستند زيرا با وجود گذشت يك سال و نيم از زمان بازنشستگي‌شان هنوز پاداش پايان خدمت‌شان را دريافت نكرده‌اند و همچنان به آنها وعده امروز و فردا مي‌دهيد.

عصبانیت وزیر آموزش و پرورش در برنامه صدا و سیما و سرانه مدارس و مطالبات معلمان

   نمايندگان عضو كميسيون آموزش مجلس هم ناراضي هستند. براي مثال آنها معتقدند آنچه شما تحت عنوان طرح رتبه‌بندي معلمان اجرا مي‌كنيد همان قانون مديريت خدمات كشوري است و ربطي به طرح رتبه‌بندي ندارد. بسياري از آنها از وضعيت مديريتي آموزش و پرورش چه در سطح كلان و چه در سطح حوزه انتخابيه خود رضايت ندارند و بارها آن را اعلام كرده‌اند.

مطرح كردن اين مطالبات بخشي از وظيفه رسانه‌ها است و نبايد موجب عصبانيت مسئولان شود.

روزنامه همشهری


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

دوشنبه, 09 آذر 1394 11:14 خوانده شده: 2602 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 -36 --
سمیرمی 1394/09/09 - 12:19
عصبانیت یه چیز عادی شده. یه معلم ریاضی سمیرمی اخیرا با یه دانش اموز دخترکه ظاهرا پیغامی از طرف کادراجرایی مدرسه برای بچه های یک کلاس برده و خیلی مودبانه و بااجازه وارد کلاس این معلم مرد شده برخورد خشونت امیز داشته به گونه ای که بعد از خروج این دانش اموز از کلاس به او توهین کرده ارزیابی عملکرد اداره به دلایلی مطمئنا حامی این معلم است. چگونه شخصیت فرزندانمان در آ.پ خورد می شود و کسی به دادشان نمی رسد.
معلم نامبرده تخلفات بسیار در سالهای گذشته داشته که متأسفانه بیشتر اولیا هنوز به اداره مراجعه نکرده اند.چه انتظاری از مسئولین بالادست میرود؟
پاسخ + 0 0 --
صفدری 1394/09/09 - 12:59
اولأ من اشتباهأ به پیام شما + دادم.چون میخواستم توضیحی بدم.
هر یک از ما مسئول رفتا خود هستیم و بدرفتاری فرادستان نباید به فرودستان مجوز بدرفتاری بدهد.
در ثانی بازتاب رفتار فرادستان، گسترده تر است و آنهایی که مناسب حساس تری دارند، باید نسبت به گفتار و رفتار خود حساسیت بیشتری به خرج دهند.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1394/09/10 - 18:05
من هم معلم عصبانیم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/09/11 - 07:11
خیلی خوب شد قرار بود در چندماه قبل که بهزیستی از معلمان تست روانشناسی بگیرد اول از وزیر فانی بگیرد که بسیار لازم شده.
پاسخ + +19 -1 --
ناشناس 1394/09/09 - 12:47
بازنشستگان سال 93 که بعد از 15 ماه هنوز مطالبات خودرا در یافت نکرده اند همان معلمان دیروزی هستند که مسولین شغل آنان را همانند انبیاء ذکر می کردند ولی امروز یکی از آنان از وزیر سئوال نمی کند که چرا با این باز نشستگان با بی مهری برخورد می کنید وحق وحقوق آنان را پرداخت نمی کنید
پاسخ + +18 -1 --
ناشناس 1394/09/09 - 15:12
وقتی مسئولان در مقابل مردم و خبرنگاران کم می آورند عصبانی می شوند.
طبیعیه... ولی معلمان با این وضع پرداختی حق دارند عصبانی باشند نه اقای وزیر و وکیل که در رفاه کامل هستند..
پاسخ + +15 0 --
ناشناس 1394/09/09 - 16:12
مجموعه اموزش و پرورش از وضع موجود عصبانی هستند و هر روز که می گذرد با اشتبا هات مدیریتی این عصبانیت ها تشدید می شود ....ایا بهتر نیست که مسوولین اپ دیگر سخنی نگویند و فقط به شرح وظایف قانونی خود عمل کنند تا اوضاع کمی روبراه شود ؟
پاسخ + +16 0 --
سجاد 1394/09/09 - 16:15
رفتار غیر مسئولانه و بی تدبیر این آقا سرنوشت یک ملت رو رو
به مثل خودش فانی کرده، اسم مسلمان برای شما خیلی زیاد
پاسخ + +3 -7 --
غیاثی فراهانی 1394/09/09 - 17:31
اینکه اموزش و پرورش باید رایگان باشد کاملا درست است .البته به نظر من تا خرداد .یعنی اگر دانش اموزی تجدید شد و یا مردود گردید باید از او شهریه اخذ گردد.در این شرایط که وزیر قرار دارد من هم بودم اعصابم خرد بود شما هم بودید همینطور بود .اوضاع مالی دولت این روزها بدجور خرابه با بی پولی بخواهی یک وزارت خانه به عریض و طویلی آپ را اداره کنی واقعا حال ادم را خراب می کند .حالا فقط کمبود بودجه که نیست.وزیر اختیار تغییر قوانیین استراتژیک را هم ندارد چراکه قوانین و قواعد استراتژیک باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و تصویب شود .خب طبیعی است که با این اوصاف من هم وزیر بودم عصبانی می شدم
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1394/09/10 - 02:09
جناب شما مگویید بودجه نیست پول هایی که هر روزه اختلاص ودزدیده می شه ازکجا پولی... ازکجا برای بازنشسته ها که میرسه بودجه ندارند .
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1394/09/11 - 18:02
چرا برای سایر ادارات نهادها پول و بودجه کم نیست فقط برااموزش وپرورش کمه چرا حقوق پرسنل بیمارستان به یکباره چندین برابر میشه پول کم نیست برا اموزش وپرورش کمه چرا مخابرات شرکت نفت حقوق 4 میلیون به بالا میده پول کم نیست
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/09/11 - 19:32
اگر به صندلیش نچسبه میتونه به راحتی هر امتیازی میخاد بگیره . حمایت جمعیت معلمان را رها کرده و چسبیده به سیاسیون
پاسخ + +10 0 --
فرهنگی 1394/09/09 - 17:31
نماینده های محترم مجلس اگه ناراحتی هم دارند بیشتر جنبه تبلیغاتی واسه ی اسفند داره اونا اگه نماینده وامین مردم بودند با این طرح مزخرف حق التدریسی مربیان وشرکتی ها که خود افراد جذب شده اونا برد برد می نامند اینجوری با ورود این افراد بیسواد شان معلم را پایین نمی اوردن بابا این روزا هر کی بفکر خودشه
همین افراد جذب شده بابیسوادی تمام چهل روز از مهر گذشته رفتن سرکلاس الانم میگن این یک ماه اذر را تدریسا بیخیال بریم پیش این نماینده واون نماینده تا واسه استخدامی بودجه بدهند و تصویب بشه این وضع ا پ ومعلمانی است که فقط از معلمی اسمشا دارند
پاسخ + +9 0 --
بازنشسته اجباری 94 1394/09/09 - 17:43
چرا اقای فانی عصبانی میشود این واقعا ظلم به مجموعه اموزش وپرورش مخصوصا ما بازنشستگان نیست که ادم بی زبان و...وزیر شود؟ ریاست طلبی هم حدی دارد اقای روحانی واقعا در دوران قحط الرجالی به سر میبرد که این چنین وزیری برای این مجموعه انتخاب کرد/
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مظلوم 1394/09/09 - 21:16
وزیرهای لایق رادرمجلس ردکردند نوبت به این آقارسید
پاسخ + +7 0 --
فرهنگی 1394/09/09 - 17:56
میگم :خود فانی یا نوبخت احیانا تا حالا نیومدن پشت تریبون که بگن :پاسخگویی و یکم کار کردن و تولید یه روابط عمومی با عرضه که دوزار بیرزه جزو برنامه های تعریف شده تو بودجه وبرنامه سال آینده اس ؟! بابا یه بارم یه فکر خلاقانه بکنن اینها که اهل عمل نیستن ،اقلا یه دروغ جدید تر بگن ؟!کمی خلاق باشن ؟!
پاسخ + +11 0 --
بازنشسته امیدوارم 91 1394/09/09 - 19:34
میتونم بگم چرا وزیر بهداشت با ن اقدامات وتوانمندیواجازه کار واجازه مانور به ان عزمتی حقوق پزشک رو به 17 و18 میلیون
در ماه رساند ,
بعد فانی تمام شده رو نوبخت ودار ودسته اش علم کردند ,,که چه بشه ,,,فقط حرف ,,نوبخت همیشه حیله گر بود ,,
چون صالحان از مسند کار پاک شوند ,دقل بازان با حیله
مال دیگران از ان خود کنند ,,,واین روزگار فرهنگیان شده
باید ووظیفه دارند درست عمل کنند حق ملت است ارث پدرشان نیست که با نیرنگ ودروغ بی توجهی می کنند واصلا برایشان مهم نیست ,,یا بروند وگم شوند ویا رفتارشان رو اصلاح کنند ,,
پاسخ + +8 0 --
بازنشسته 1394/09/09 - 19:51
اقای فانی عصبانیتت به خاطر... تو هست.مردونه برو کنارو کار رو به کاردان بسپور.تا حالا هیچ وزیری حتی زمان جنگ هم پاداش فرهنگیان رو این قدر دیر نداده.واقعا برات متاسفم.وقت ... هست نه وزارت
پاسخ + +4 -3 --
علی جهان آرا 1394/09/09 - 21:46
اقای حاجی بابایی که این همه اشک تمساح برای معلم می ریزد خودش آموزش و پرورش را با طرح 6-3-3 نابود کرد پایه ششم را یک شبه به مقطع ابتدایی اضافه کرد حال یک معلم بیچاره ابتدایی باید 5 روز هفته سر کلاس باشد با تدریس 6 پایه و 52 ماده درسی در حالی که یک معلم دبیرستان در هفته تنها 2 روز کلاس دارد و هردو هم با ید 30 سال خدمت کنند
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1394/09/14 - 11:46
واقعا مشکل 5 روز ه کردن ابتدایی بود ؟
حتما مشکل بعدی هم بیمه طلایی بود ؟
پاسخ + +8 -1 --
فرهنگی 1394/09/09 - 22:48
وزیر ... شجاع باش و موانع های سر راه توسعه آ.پ را فریاد بزن اگردر چنین مواقعی عصبانی گشتی عصبیت شما نه تنها نکوهش نخواهد شد بلکه مورد ستایش قرار خواهد گرفت . یا باید مسوولیت قبول نکنی واگر قبول کردی باید متعهد باشی ومسوولانه عمل نمایی. استعفاء برای همچین مواقعی است . پیر مرد شجاع باش !
پاسخ + +7 0 --
اسداله صادقی 1394/09/09 - 23:16
سلام الحمدالله همه عصبانی هستند. من فقط از دست خودم عصبانی هستم که چرا 31 سال خدمت و زحمت در آموزش و پرورش کشیدم. فرهنگیان شاغل حق ندارن اعتراضی کنند که محکوم به زندان می شوند ما بازنشستگان که اصلا ارزشی در جامعه نداریم.آخر کسی نیست ازاین آقای عصبانی سوال کنه پاداش یک بازنشسته ضروری یا اضافه حقوق شاغلین. از قدیم گفته‌اند سیر خبر از گرسنه سوار خبر از پیاده نداره.
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/09/09 - 23:29
آقای وزیر فریادت راتو هیت دولتت بزن تومجلس زمان تصویب بودجه این گداخونه فریاد کن پشت تریبون فقط آبرویت رامیبری.
پاسخ + +5 0 --
بازنشسته 1394/09/10 - 10:52
آقای وزیر آنجای که باید عصبانی بشوی نمی شوی به با لا دستیها عصبانی شو وحق زیر دستانت رابگیر نگذار وزیر بهداشت ببرد
پاسخ + +2 0 --
جلیل 1394/09/11 - 10:15
جالبکه حامیان روحانی عنوان می کردند این وزیر مودب است و هیچ وقت عصبی نمیشود و اهل تبلیغات نیست و فردی دانشمند است اما حالا چنان عصبی شده بود که حتی قصد داشت خبرنگار را نیز کتک بزند این وزیر فقط به فکر خصوصی سازی مدارس و استخدام معلمان دویست هزار تومانی است تاریچ چنین وزیر ناتوان و ضعیفی به خود ندیده بود
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی 1394/09/11 - 12:18
آقای وزیر یه کم از عصبانیتت رو برا گرفتن بودجه نگه دار ،نمیخواد حالا اینقدر عصبانی بشی.
پاسخ + 0 0 --
باز نشسته ... 1394/09/12 - 00:39
آقای فانی وبطحایی در این ایام سوگواری اربعین حسینی شمارا به یاد فرمایش حضرت ابا عبدالله الحسین توصیه میکنم اگر دین ندارید واز روز قیامت نمی ترسید لااقل ازاد مردباشید هنوز پاداش مابازنشستگان 93 بعداز 15ماه پرداخت نکرده ای چگونهمیخواهی مشکل بازنشستگان 94 را حل کنی ؟چگونه به نماز می ایستید وپیشانیتان را به مهر می سایید؟ آه وناله زن وفرزندان این25هزار نفر که با احتساب زن وفرزندانشان 100هزار نفر میشوند از اول فروردین 94 هزاران بار گفته اید ((به زودی)) وبعد ازآن (( پیگیری)) چرا به خاطر این چندروز پست ومقام دین وایمانتان را زیر پایتان گذاشته اید؟ چرا مسئولین سایر وزارتخانه ها در عرض چندروز پاداش بازنشستگانشانرا پرداخت میکنند وشما نمی توانید؟ فکر میکنید درآن دنیا هم می توانید مارا فریب بدهید؟ انشائالله که هم دراین دنیا وهم درآن دنیا کیفر وجزای این دروغها وفریبهارا خواهیدچشیدخدایا به حق این عزای حسین وناله های حضرت زهرا(س) وحضرت زینب(س) وحضرت اباالفضل (ع) انتقام ما بازنشستگان 93 را از این وزیر ومعاونش بطحایی بگیر
پاسخ + 0 0 --
علی جهان آرا 1394/09/12 - 01:39
اگر یک نگاه منصفانه به آ-پ کنید پی می برید که چرا معلمان ابتدایی این قدر زود پیر می شوند اکثر بیماری خطر ناک مثل سرطان می گیرند به خاطر این است که معلمان ابتدایی در روستاهای محروم با داشتن کلاس چند پایه و پایه تحمیلی ششم حاجی بابایی و تدریس 52 ماده درسی همزمان است
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/09/12 - 10:11
چه وزیر باهوشی چشم نخوری خوب اگه بودجه تامین بشه که از من گرفته تا سبزی فروش محله هم میتونه تقسیم کنه .یکی نیست جوابش رو بده و بگه تو که عرضه نداری چونه بزنی و بودجه بگیری بیخود کردی وزارت آموزش پرورش رو قبول کردی امیدوارم هر چی پول از این مقام به دست آوردی خرج دارو و دکتر خودت و خانواده ات کنی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/15 - 15:31
باسلام آقای فانی رضای خدا دست از سر آموزش وپرورشی که توانائی کاروپرداخت حق آنان را نداری دست بردار، خدا پدرومادرتارا بیامرزد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور