صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

معلم / تهران

بار اصلی آموزش و پرورش به دوش چه کسانی است ؟

درجه بندی مدارس و عدالت آموزشی در آموزش و پرورش هر ساله با شروع مهرماه یکی از فعالیت های ادارات کل و مناطق ، رصد نتایج امتحانات نهایی در مدارس هر استان است که مدارس بر اساس نمره هر درس و نتایج کلی رتبه بندی می شوند .

به نظر مسوولین آموزش و پرورش تنها امتحانات نهایی می تواند تعیین کننده سطح معلومات و موفقیت دانش آموزان و مدارس باشد .بر همین اساس هم نتایج مدارس تقریبا از قبل معلوم ا ست .

مدارس غیر دولتی ، نمونه دولتی ، هیئت امنایی و دولتی های خاص که بهترین دانش آموزان را بر مبنای آزمون و توصیه و....جذب کرده اند نتایج خوبی در امتحانات نهایی می گیرند که امری بدیهی و طبیعی است .

وقتی کلاسی با 30 دانش آموز معدل 18 تا 20 تشکیل می شود منطق عقلی حکم می کند که نتایج آن هم 100 درصد قبولی باشد که البته در بسیاری از مدارس خاص چنین نبوده و حتی کمتر از 90 درصد قبول می شوند .

حال مدرسه ای را در نظر بگیرید که 30 دانش آموز با معدل های 10 تا 14 داشته که تعدادی از آنها دروس افتاده از سال های اول و دوم دارند .

منطق عقلی حکم می کند که درصد قبولی این کلاس نباید از 30 الی 40 درصد بیشتر باشد و اگر این کلاس بتواند بالای 50 درصد قبولی دهد کار بزرگی انجام داده و مدرسه ای که با بهترین دانش آموزان زیر 100 درصد قبولی داده در واقع شکست خورده است .

این موضوعی است که کارشناسان معزز آموزش و پرورش آن را ندیده و نمی بینند و کلیه مدارس را با شرایط یکسان رتبه بندی کرده و مدارس با دانش آموزان ضعیف درسی در آخر لیست قرار می گیرند و با اینکه بار بیشتری را برای آموزش و پرورش برداشته اند این گونه مورد بی مهری قرار می گیرند و این کار باعث می شود اولیا حاضر نباشند دانش اموزان خود را به این گونه مدارس بفرستند .

این جفای بزرگی است که آموزش و پرورش به کارکنان خود در مدارس محروم که سخت ترین دانش آموزان سطح منطقه خود را از نظر درسی و انضباطی و حتی شرایط بد اقتصادی و خانوادگی و محیطی و آسیب های اجتماعی در بدترین وضع هستند تعلیم و تربیت کرده اند نموده است .

این در حالی است که این عزیزان بهترین و بالاترین خدمات را به محروم ترین اقشار دانش آموزی انجام داده اند و حتی شاید این محرومینی که حتی دیپلم خود را هم نگرفته اند انسان شایسته تری نسبت به تحصیل کردگانی باشند که شایستگی های انسانی و اخلاقی خود را از دست داده باشند .

آموزش و پرورش بنگاه صدور مدرک نیست !

ماموریت های آموزش پرورش تربیت انسان های شایسته ای است که با کمترین مدرک سالم بوده و نان حلال کسب می کنند و این ثمره تلاش معلمانی است که ممکن است در آخر لیست قرار گرفته باشند ...


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 13 آبان 1394 17:08 خوانده شده: 1466 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/08/13 - 19:25
بسیار عالی
پاسخ + +6 0 --
علی 1394/08/13 - 20:26
وزارت محترم غیر دولتی ها چه می گویند ؟
پاسخ + +3 0 --
بی نام 1394/08/13 - 21:52
از جهتی فرمایشات شما درست است ولیکن کسی که
دیپلم نمی تواند بگیرد ،دلیلش درس نخواندن وتنبلی
است نه محرومیت مدرسه، چه بسیار افراد نخبه ای
که از قشر ضعیف جامعه بوده‌اند
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/08/15 - 10:01
بار اصلی رو دوش فانیه. طفلکی چی میکشه.!!
پاسخ + 0 0 --
علی جهان آرا 1394/08/19 - 23:29
بار اصلی رو دوش معلم ابتدایی است که در یک روستای دور افتاده و محروم با 6 کلاس چند پایه و 52 ماده درسی در 5 روز هفته دارد تدریس می کند و همکار او که نامش دبیر است در شهر فقط 2 روز کلاس دارد وبقیه روزها در منزل استراحت می کند و هر دو 30 سال خدمت می کنند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور