صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دکتر مرتضی مجدفر

دست در جیب معلمان ! ( به بهانۀ پولی شدن آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان )

پولی شدن دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان  سال گذشته در یکی از مدارس مناطق شمالی تهران، کلاسی تشکیل شده بود که در آن برای گروهی از معلمان همان مدرسه و افرادی که از مدارس همجوار و نیز گرو‌های آموزشی اداره شرکت می‌کردند، تدریس می‌کردم. به دلیل چالاکی مدیر مدرسه و ارتباطات وی، آموزش ضمن‌خدمت اداره، مجوز برگزاری دوره در محل مدرسه را صادر کرده بود و البته هر بار که کلاس تشکیل می‌شد، ناظری از سوی همین دایرۀ اداری، ورود و خروج شرکت‌کنندگان، ساعت شروع و خاتمۀ کلاس و احتمالاً محتوای ارائه شده از سوی من و تطبیق آن با سرفصل‌های دوره را کنترل می‌کرد.

ممکن است بگویید این روندی که توضیح داده شد، در هر دوره‌ای که با عنوان آموزش ضمن‌خدمت فرهنگیان برگزار می‌شود،  باید طی شود و ربطی به این ندارد که محل برگزاری آن با مجوز ضمن‌خدمت، یک مدرسه باشد یا دوره در محل اداره یا در مرکز آموزش عالی فرهنگیان و پردیس‌های وابسته به دانشگاه فرهنگیان تشکیل شود.

بله، متوجه این موضوع هستم، ولی قصد دارم نکتۀ دیگری را مطرح کنم.

آن‌چه در حاشیۀ این دوره جالب می‌نمود، بده‌ و‌بستان‌های مالی بین شرکت‌کنندگان و مدیر مدرسه در مقام مدیر دوره بود. مدیر مدرسه از معلمان شرکت‌کنندۀ مدرسۀ خود وجهی دریافت نمی‌کرد و می‌گفت کلاً یک میلیون و دویست هزار تومان از طریق انجمن برای حضور 30 نفر از همکاران مدرسه در این کلاس، کنار گذاشته است، ولی از شرکت‌کنندگان سایر مدارس و افرادی که از گروه‌‌های آموزشی آمده بودند، نفری 40 هزار تومان مطالبه می‌کرد.

تدریس در کلاسی که حق ثبت‌نام و هزینۀ حضور داشته باشد، برایم خیلی دلنشین نبود. ماجرا را از مدیر مدرسه سؤال کردم. در جواب گفت: « این طرحی است که امسال به طور آزمایشی در چند منطقه از تهران و برخی از شهرستان‌ها اجرا می‌شود و معلمان باید هزینۀ حضور در کلاس‌های ضمن‌خدمت را خود بپردازند. البته من به دلیل وضع مالی خوب مدرسه، این رقم را از طریق انجمن تأمین کرده‌ام، ولی بعید می‌دانم همۀ مدارس بتوانند چنین کنند.»

آن‌طور که مدیر مدرسه می‌گفت، مناطقی از تهران که برای اجرای آزمایشی انتخاب شده‌اند، عمدتاً از بخش‌های برخوردار شهرند و چون با این کار، عملاً آموزش‌های ضمن‌خدمت در مناطق دیگر و نیز استان‌ها و شهرستان‌های محروم به سمت تعطیلی پیش می‌رود، قطعاً همه‌گیر نخواهد شد و مسئولان برای سال آینده باید چارۀ دیگری بیندیشند.

در ادامۀ گفت‌و‌گو، همراه با مدیر مدرسه و ناظری که از سوی اداره برای بازرسی و کنترل کیفیت کلاس‌ها می‌آمد، از چالش‌ها و سختی‌های این طرح سخن گفتیم و آخر سر به این نتیجه رسیدیم که شکست پولی ساختن آموزش‌های ضمن‌خدمت حتمی است.

اکنون بعد از گذشت یک سال از آن ماجرا، از گوشه و کنار کشور خبر می‌رسد که اجرای این طرح شکل گسترده‌تری به خود گرفته و حتی در برخی از شهرها، مراتب از طریق بخشنامه نیز ابلاغ شده است:

 

« حضور در هر ساعت کلاس آموزش ضمن‌خدمت از هر نوع آن، ساعتی هزار تومان، به اضافۀ 4 تا 6 هزار تومان بابت هزینۀ صدور گواهینامۀ پایان دوره! »

البته از قرار، به رغم این که 40 ساعت ضمن‌خدمت اجباری معلمان در هر سال تحصیلی، از این روش جدید مستثنی شده و قرار است کماکان رایگان باشد، باز در برخی از مناطق و شهرستان‌ها، با اعلام این که چون معلوم نیست این کلاس جزو 40 ساعت الزامی معلمان است یا نه، از شرکت کنندگان در کلاس‌ها مطالبۀ وجه می‌کنند.

این عمل؛ بی‌گمان عین تحقق یک ضرب‌المثل ترکی است. عملی که مانند ضرب‌المثلی که از آن یاد خواهم کرد، هر دو مشمئزکننده و چندش آورند. ترک‌ها می‌گویند:« فلانی ( برای رفع تشنگی) تف خود را لیسید ». این، یعنی لیسیدن تمامی آن‌چه که تاکنون گفته‌ایم و شعارش را داده‌‌ایم. با این کار بهسازی نیروهای انسانی، توانمندسازی کارکنان شاغل در آموزش‌و‌پرورش، به روزآوری دانش، بینش و توانش معلمان و خیلی شعارهای دیگر که در اسناد تحولی و بسیاری از طرح‌ها، قوانین و مقررات، آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های آموزشی از آن‌ها سخن گفته‌ایم، همگی به محاق خواهند رفت.

از طرفی در فرم‌های ارزشیابی معلمان ( و سایر کارکنان)، گذراندن چندیدن ساعت آموزش ضمن‌خدمت سالیانه را اجباری می‌کنیم، از طرف دیگر کتاب‌ها را تغییر می‌دهیم و برای کتاب‌های تغییریافته، کلاس ضمن‌خدمت می‌‌‌گذاریم؛ از سوی دیگر، هجوم تکنولوژی‌های نوین ما را مجبور می‌کند برای دور نماندن معلمان‌مان از این تکنولوژی‌ها، آن‌ها را به سرعت به وادی بهسازی و به روزآوری بکشانیم؛ ولی برای تحقق همۀ این‌ها، تنها راه چاره را دست انداختن در جیب نیمه‌‌خالی معلمان و تأمین هزینه تغییرات از سوی آنان می‌دانیم؟

درست است که همه اذعان داریم معلم امروز با اطلاعات دیروز نمی‌تواند دانش‌آموزان فردا را تربیت کند، ولی آیا آموزش‌و‌پرورش ما به چنان وضعیتی رسیده که حتی از تأمین هزینۀ کلاس‌های ضمن خدمت معلمان خود نیز عاجز مانده است؟

آیا یادمان رفته است در گذشته‌ای نه چندان دور- در زمان مدیریت دکتر نجفی بر آموزش‌وپرورش- فرهنگیان به ازای گذراندن 175 ساعت دورۀ آموزش ضمن‌خدمت مرتبط، یک ماه کامل حقوق می‌گرفتند یا به ازای همین دوره‌ها، ارتقای گروه یا دریافت گروه و پایۀ شغلی آنان سرعت می‌گرفت؟

آیا تحقیق کرده‌ایم کشورهای جهان برای اعمال تغییرات آموزشی، از ساده‌ترین نوع آن یعنی تغییر کتاب‌ها و برنامه‌های درسی گرفته تا تغییر ساختار و برنامه‌های بنیادین چقدر هزینه کرده‌اند؟

ما چقدر هزینه کرده‌ایم؟

اگر نظام آموزشی متمرکز ما به دنبال اعمال تغییرات بنیادین در تمامی اجزا و زیرنظا‌م‌های آموزش‌وپرورش کشورمان است، باید هزینه‌های آن را نیز خود تأمین کند، در غیر این صورت، شاید گروه کثیری از معلمان، اصلاً چنین تغییراتی را برنتابند و به جای همراهی با تغییرات، آن را نه مسئله و چالش خود، بلکه دغدغه و نظر مسئولان بدانند.   

البته معلمان حرفه‌ای کشورمان، برای به روزآوری خود، هزینۀ تأمین و اشتراک مجلات آموزشی، خرید انواع و اقسام کتاب‌های آموزشی، سی‌دی‌ها، دی‌وی‌دی‌ها و بسته‌های آموزشی را شخصاً متقبل می‌شوند و حتی برای حضور در سمینارها و نشست‌های کیفی و تأثیرگذاری که خارج از آموزش‌و‌پرورش، توسط نهادهای دیگر و نیز آموزش‌دهنده‌های غیر‌رسمی برگزار می‌شود، اغلب از جیب کم‌پول خود هزینه می‌کنند، ولی حاضر نیستند بدعت جدید آموزش‌و‌پرورش کشورمان در زمینۀ پولی کردن ضمن‌خدمت به بهانۀ کمبود بودجه را بپذیرند.

در مقام معلمی که بیش از 30 سال است در کلاس‌های دانش‌افزایی، بهسازی، بازآموزی و ضمن‌خدمت معلمان ایرانی حاضر بوده‌ام، دیگر دوست ندارم در کلاس، سمینار و همایشی شرکت کنم که هزینۀ آن از سوی شرکت‌کنندگانش تأمین می‌شود.

من دوست دارم به جای دست بردن در جیب همکاران خود، همانند قبل مطمئن باشم که هزینه‌های کلاس‌های ویژۀ معلمان، از سوی کسانی تأمین می‌شود که خواهان رشد و تعالی آموزش‌و‌پرورشند.

 به نظر می‌رسد مسئولان آموزش‌و‌پرورش ما به جای انفعال و پاک کردن صورت مسئله، در کنار بالا بردن کیفیت آموزش‌های ارائه شده در آموزش ضمن‌خدمت و به کارگیری استادانی مجرب و کارکشته و روش‌های نوین و کارآمد، باید بحران بودجه و کمبود اعتبارات این نهاد را نیز به شکلی عریان و به دور از هر نوع ملاحظه‌کاری با آحاد جامعه و دیگر مسئولان تصمیم‌گیرنده در میان بگذارند.


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 11 آبان 1394 21:01 خوانده شده: 6280 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +30 -9 --
فرهنگی 1394/08/11 - 21:32
خرج مدرسه رو که اولیا میدن,
خرج هوشمند شدن مدرسه روهم اولیا میدن
هدیه و ناهار روز معلمو انجمن میده,
خرج کلاسهای ضمن خدمتم که اداره ها با زرنگی میندازن گردن مدرسه و طبیعتا مدرسه هم میندازه گردن انجمن و اولیا و خیرین...
آموزش و پرورش خجالت نکشه حقوق معلما رو هم بندازه گردن خانواده ها خیال خودشو راحت کنه!
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/08/12 - 21:09
وقتی دولت نمیتونه هزینه های آموزش وپرورش را بده باید مثل سازمانهای دیگه باشه . برای اقشار کم درآمد رایگان یا کم هزینه و برای بقیه با هزینه تمام شده ... تا زمانی که وضع اینه هم معلم باید مثل شمع آب بشه و هم این بی قانونی ها ادامه داره
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید شده 1394/08/14 - 17:08
جای تاسف دارد اما بیشتر همکاران بخصوص خانمها بازم استقبال میکنند بجای تحریم و نرفتن!!
پاسخ + 0 0 --
معلم مشهدی 1394/09/12 - 10:34
براستی چرا یک بام و دو هوا برخی دستگاهها برا ضمن خدمت پول و امکانات میدهند اما در ا.پ برعکس؟؟؟
چرا در برخی شهرها مثل تهران هنوز پولی نیست اما در بیشتر شهرها مثل مشهد پولی شده و...؟؟؟
پاسخ + +30 0 --
ناشناس 1394/08/11 - 22:37
گدائی رو از حد گذراندن.
دو رویی و دروغهای این وزیر و تیمش داره هویدا میشه.
شرم چیز خوبیه، اگر بعضی ها کمی از اون رو داشته باشن.
پاسخ + 0 0 --
دودستگی 1394/08/12 - 23:46
مگه نباید خرج وزیر برای سفر خارجه (فرانسه)یک جوری ذر بیاد این هم یک راهش(سمت ما هم برای دوره بررسی کتب 40000تومان خواستند من قیدشو زدم ولی اکثر همکاران متاسفانه شرکت کردند از ماست که برماست)
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/08/27 - 22:52
همان زمان که گفته شد معلمی شغل انبیاست باید به واقعیت تلخی پی می بردیم که در حال وقوع بود . ( گرسنگی )
پاسخ + +20 0 --
ناشناس 1394/08/11 - 23:38
یکی از اقوام بنده کارمند بانک است. فقط تو را خدا مقایسه کنید ضمن خدمت اونها را با آ.پ
می گفت دوره ضمن خدمت براشون گذاشته بودند در شمال کشور ی هفته اونجا بودند در بهترین هتل شهر و هر وعده غذایی با چندین نوع غذا از بهترین اساتید دانشگاههای تهران برای تدریس دعوت کرده بودند. تازه روزی 100 هزار تومان ( سه سال قبل) هم حق ماموریت دریافت کرده بودند.
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
پاسخ + 0 0 --
پاسخ 1394/08/12 - 14:54
اونها نگهبان پول هستند و ما نگهبان انسان...!!!
فرق فوکوله....
اونم تو جامعه اسلامی نه غربی...
داشته باش
پاسخ + +24 -1 --
حسینی 1394/08/11 - 23:42
میگم :وزیر جان خجالت نکشی ها همه خودمونین یه وقت پول دستی ای چیزی نمیخوای ؟!مدیونی اگه تو رو دروایستی ما خودیهارو کنار بزاری واز دولت بودجه ای ،یا چه بدونم پولی چیزی بخوای؟! اصلا میخوای پول چیپس وپفک بچه ها ونوه نیجه های بچه های ستادی رو هم مابدیم ؟!
پاسخ + +18 -1 --
غیاثی فراهانی 1394/08/12 - 06:56
واقعا این ضمن خدمت پولی دیگه نوبره .از این بدتر دیگه نمیشه .امیدوارم هرچه سریعتر این مسئله حل بشه و دوره های ضمن خدمت نه تنها پولی نباشه بلکه برای همکاران مزایای زیادی هم داشته باشد تا رغبت حضور در اون ها بیشتر بشود .همچنین کیفیت خود دوره و مکان دوره هم در شان همکاران باشد
پاسخ + 0 0 --
بی نام 1394/08/12 - 23:49
وقتی مزه کاسبی وپول مفت زیر دندونشون بره شما

توقع دارید دوباره مجانی بشه تازه حق ماموریت هم
بگیرید؟ زهی خیال باطل!!!
پاسخ + +16 0 --
نغمه ی مهر 1394/08/12 - 07:41
طرح پولی شدن اصلا به مذاق هیچ معلمی خوش نمی اید.خدا خیرتان دهد که این مطلب را نوشتید.باید دست معلم در همه ی زمینه ها باز باشد هم از لحاظ حقوقی در رفاه باشد و هم زمینه های دیگر...
پاسخ + +14 -1 --
فرهنگی 1394/08/12 - 09:27
سلام. بسیار زیبا و پرمحتوا بود.دست مریزاد.
پاسخ + +18 -2 --
گداخونه 1394/08/12 - 10:22
یه معلمی یک گدایی رو با دخترش دید که گدایی میکردن دختره بسیار زیبا بود معلم رفت به پدرش گفت که من میخوام با دخترت ازدواج کنم پدرش گفت که یه شرط داره و اون اینکه سه روز با ما گدایی کنی که در آینده به دختر من نگی گدا بودی باهات ازدواج کردم اولش معلم مردد بود وبعد قبول کرد تا دو روز کار گدایی رو انجام داد وبعد نشست و شروع کرد به گریه کردن گفت واسه چی گریه میکنی همش یه روز دیگه داری و دیگه تموم معلم گفت من واسه گدا بودنم گریه نمیکنم واسه سالهای عمرم که در آموزش وپرورش هدر رفت گریه میکنم
پاسخ + +8 -2 --
ناشناس 1394/08/12 - 12:07
تو استان ایلام جهاد دانشگاهی مسئولیت برگزاری دوره های ضمن خدمت ا پ رو به عهده گرفته خود من تابستون برا گذروندن ۱۳۲ساعت ۲۶۹هزار پول دادم تازه جدیدا گرونتر شده و برا هر ساعت ۳۲۰۰میگیرن
پاسخ + 0 0 --
معلم تربتى 1394/08/12 - 16:49
عذرخواهم ولى تقصير شماهاست که با اين کار باعث رونق کاسبى اين کار شديد.
پاسخ + 0 0 --
من هم ناشناس 1394/08/12 - 18:07
برادر ناشناس خیلی عذر میخوام ولی خیلی بیخود کردی در این کلاسها شرکت کردیوضعت توپه والا شرکت نمیکردی تو با این کارت به وزیر و دوستانش چراغ سبز نشون دادی و دیگر همکاران را به سخره گرفتی معلمانی همچون شما این وضع را بوجود آوردهاند همه با هم باید متحد باشیم و این چنین کار ها را تحریم کنیم
واقعا متاسف شدم که همچین همکارانی دارم
افسوووووووووس
پاسخ + 0 0 --
.................... 1394/08/13 - 15:18
همکار عزیز که به خاطر دوره ضمن خدمت الکی پول هم از جیبت دادی برایت بسیار متاسفم
پاسخ + 0 -3 --
حمید 1394/08/12 - 18:34
یک اتفاق بعدرا لطفا به دروغ تعمیم ندهید مطرح شدن راههای دیگه ای هم داره در منطقه 6امسال دوره ضمن خدمت دیدم کتاب و سی دی رایگان هم به ما دادندکجا صحبتی از پول بود؟ در ضمن یکماه پاداش و یکسال تعجیل در گروه بابت 176ساعت گواهی ضمن خدمت مربوط به زمان دکتر نجفی نبود به تاریخ آ-پ مراجعه کنید،
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/08/12 - 21:13
بله در منظقه اینجانب هم کتاب درسی توزیع شد ولی بخشنامه بود که مدرسه پول کتاب را بده و مدیر مدرسه هم چون پولی در بساط نداشت از معلمان دریافت کرد . اخیر در بخشنامه ها می نویسند که از محل کمک های مردمی(!!)مدرسه این هزینه ها را تامین کنید . حتی یک پاکت سوال را اداره بخشنامه میده به مدرسه که مبلغ 300 تومان !!! مدرسه به حساب اداره واریز کنه . شما باورتون میشه رایگان چیزی بدند ؟؟؟
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1394/08/12 - 19:38
خوبه که وزارت فانی ! ی منبع درآمد جدید پیدا کرده. اینم از محسنات داشتن مشاور اقتصادی برای وزارتخونه است.
پاسخ + +3 -1 --
گاهی کسی 1394/08/12 - 21:24
سلام آقای دکتر
درست به اطلاعتون رسوندند.سی هزارتومان از ما گرفتند برای دوره تکمیلی ارزشیابی توصیفی...گوش دکتر محمد حسنی و بهمن قره داغی خبر...قشنگ تمام حرفهاشون رو انکار کردند.اصلا انگار یه قرآن جدید نازل شده باشه.روش توصیفی اونها اصلا هیچ ربطی به روش توصیفی آقایان مذکور نداشت....تازه گفتند که این سی هزار تومن هزینه 16 ساعته که دوتا جلسه فشرده یک و نیم تا شش و نیم بعذ از ظهر گذاشتند!گفتند گواهی هم نمیدیم!دانش افزایی هست!
پاسخ + +2 -1 --
پاسخ 1394/08/12 - 22:46
تنها راه چاره پناه بردن به شغل دوم است.
دیگر باید به معلمی به عنوان شغل دوم نگاه کرد.
پاسخ + +7 0 --
آسمان 1394/08/12 - 22:54
سلام .متشکرم بابت این نوشته .چقدر زیبا و با تناسب این مشکل را بیان کرد ید. اون مثل ترکی هم کاملا متناسب با وضعیت موجود آموزش و پرورش است . اما موضوع فراموش شده دیگری هم هست ! نه تنها بابت شرکت در دوره از معلمان پول طلب می کنند بلکه پولی که به مدرس دوره هم پرداخت می کنند بسیار ناچیز است و بیشتر اوقات هم درراه رضای خدا ! اگر مدرسان دوره در ارگان های دیگر برای دوره ای به کلاس بروند تقریبا چهار برابر پولی را که در آموزش و پرورش می گیرند ، دریافت می کنند .تازه بماند که آن هم به عنوان معوقه در جیب دولت باقی می مند تا کی بعد از کلی در بوق و کرنا کردن در رسانه ها که معوقه ها !! پرداخت می شود ، آن را به مدرس بدهند . (اسم بدهی شان را می گذارند معوقه ) !
پاسخ + +4 0 --
کردستان 1394/08/13 - 16:28
تو سنندج دوره ضمن خدمت برای همکاران تربیت بدنی گذاشتن به ازای 16 ساعت دوره 80 هزار تومان میگیرن
واقعا شرم آوره اگه وزیر از این مسائل باخبر نباشه
پاسخ + +4 0 --
به وسعت آسمان 1394/08/13 - 19:35
سلام٬ کاملا درست است. جالب است که سر و کار آموزش و پرورش با علم و دانش است٬ آن وقت معلمان برای افزایش دانش و مهارت خود باید هزینه بپردازند و حتی از این به بعد٬ حقّ ادامه تحصیل هم ندارند٬ در حالی که وزارت بهداشت کارکنانش را به ادامه تحصیل تشویق می کند و مزایای قابل توجهی به کارمندان دارای مدرک تحصیلی بالاتر تعلق می گیرد. در منطقه ی ما مسئولان آموزش و پرورش با افتخار اعلام می کنند که در برگزاری کلاسهای ضمن خدمت غیرانتفاعی٬ گوی سبقت را از دیگران در استان ربوده اند! من هم مدتهاست که در خصوص این موضوع٬ پستی در وبلاگم قرار داده ام و جالب تر آن که از این همه مبالغ هنگفتی که از همکاران دریافت می شود٬ مبلغ بسیار ناچیزی و آن هم ۹-۸ ماه بعد به حساب مدرسین دوره ها واریز می شود. من هم با شما موافقم و همکاران نباید در چنین دوره هایی شرکت کنند٬ زیرا شأن معلم را با این کارها زیر سؤال برده اند. البته مشکل اصلی از آن جایی سرچشمه می گیرد که کارهای بزرگ را به افراد کوچک سپرده اند!
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/08/14 - 16:44
مبلغ کلاس ها را از معلمان میگیرند در بانک سپرده گذاری میکنند و چندماه بعد هزینه مدرس را پرداخت میکنند .
مشاوره اقتصادی آقای فانی راه خوبی پیدا کرده است
پاسخ + +2 0 --
داود 1394/08/13 - 23:05
من یکی از مدرسان این دوره ها هستم. ولی نمی دانم آیا در منطقه ی ما این کار را انجام می دهند یا نه . فردا حتما پرس و جو خواهم کرد.
پاسخ + +5 0 --
یک معلم 1394/08/14 - 00:41
من پیشنهاد می کنم، معلما از این به بعد خرج آموزش و پرورش رو خودشون بدن و به جای حقوق هم ماهیانه 30 کیلیو گندم برای زنده ماندن بهشون داده بشه و برای اعتلای آموزش شعارهای بیشتری داده بشه.
نفرت از معلمان در مسئولین ایران بیداد می کنه.
پاسخ + +1 0 --
معلم 1394/08/19 - 18:19
سلام
به مطلب خوبی اشاره کردید . فقط چی باید کرد !
افسوس می خورم برای بچه های آینده آین کشور که چی باید بکشن و چه طور باید زندگی کنند .
پاسخ + +4 0 --
علی اکبرصادقی 1394/08/19 - 19:48
سلام
باید دست آقای دکتر مجد فر رو بوسید با این سخنان به جا و درستی که نوشتن من موندم که آموزش پرورش با رفتارا می خواد به کجا برسه!!!!!!!
پاسخ + +1 0 --
سعید عباس آبادی 1394/08/21 - 22:01
سلام

درود خدا و پیامبر و معلمان بر جناب آقای علی پورسلیمان

با شناختی که از پیرامون شغلی خود دارم کسی رو نیافتم به اندازه جناب علی پورسلیمان صدای هل من ناصر ینصرنی معلم را به شیوه ای مؤدبانه و قانونی به گوش های شنوا و حتی ناشنوا برساند! اگر معلمان آن چنان که بر در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور و... می کوبند و رژه می روند ، سینه چاک خبر و خبرگزاری این چالاک ترین عنصر دموکراسی می شدند وضع به این منوال نبود.
بارها شاهد خوار و زاری ملتمسانه معلمان بر گرد نماینده ها بوده ایم که آخرشم چیزی از توش درنیامده است!

پس ای معلم بیا و دیگر در خانه ملت را نزن!

برو در خانه پدر فقرا اصحاب خبر و فریاد را بزن!
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/08/29 - 09:42
برای هزارمین بار"از ماست که بر ماست"وقتی همکارا برای این ضمن خدمت های مولی هم سر ودست میشکونن ....چی بگی آخه؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/10/05 - 10:55
وقتی برای ارزشیابی به ضمن خدمت نیاز داریم چاره ی دیگری هست؟؟؟؟
پاسخ + +1 0 --
مغلم 1394/09/03 - 20:31
معلمهای عزیز شما هم همانطور کار کنید که اونجوری حقوق میدن دولت شما را فراموش کرده بابا فانی در حد وزیر نیست بیچاره روحانی نجفی را معرفی کرده اما نمایندگان نا اگاه ومجلس به او رای ندادند خودشون پول دارند انها که به فکر مردم نیستند فقط موقع انتخابات سراغ مردم میایند ما معلمها هم جزو این مردم بیچاره ایم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور