صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" مسئولان پاسخ گو باشند "

انتقاد یک آموزگار از اداره آموزش و پرورش شهریار

گروه اخبار / « گروه سخن معلم »  آمادگی این رسانه را برای پاسخ مسئولان محترم اداره آموزش و پرورش شهریار اعلام می کند .

انتقاد یک آموزگار از اداره آموزش و پرورش شهریار

معلمان روزگار سختی  را  می گذرانند. از طرفی فرادستان و صاحب مناصب گوناگون و رسانه ها از اهمیت کار معلم ، کرامت و منزلت معلمی داد سخن می گویند و برای بهبود معیشت او نسخه هایی مانند رتبه بندی می پیچند و از طرفی معلمان در عالم واقع خود را زیر خط فقر و در تنگنای معیشت و شان اجتماعی نزول یافته می بینند.

معلمان کارکنان دولت هستند که در مقایسه با سایر کارمندان از دریافتی کمتری برخوردارند و بر خلاف سایر کارمندان در فیش حقوقی آنها خبری از پاداش ، حق مسکن ، حق ایاب و ذهاب و....نیست و این تبعیض را سال هاست که تحمل می کنند.

آزار دهنده تر از این موارد ، تبعیض ، تحقیر و تهدیدی است که گاهی از مدیران میانی آموزش و پرورش در حق معلمان به خصوص آموزگاران ابتدایی دیده می شود.

در سال تحصیلی جدید معاونت آموزش ابتدایی منطقه شهریار در اقدامی قابل تامل ابتدا میزان اضافه کار ( حق التدریس یا غیر موظف) آموزگاران را از روزی 5 ساعت به 4 ساعت تقلیل داد.

شایان ذکر است که ساعت کارمعلمان در نوبت موظف 5 ساعت است!

ضمن اینکه میزان کار روزانه دبیران محترم دبیرستان و راهنمایی با همان میزان کار در شیفت موظف و غیر موظف 6 ساعت محاسبه می شود که این تبعیض سال هاست در حق آموزگاران که سختی کار آنها بیشتر است اعمال می شود.

در اقدامی دیگر ، این معاونت تعهد نامه ای را از آموزگارن غیر موظف گرفته است مبنی بر اینکه در صورت تاخیر در پرداخت حق التدریس و یا به دلایل دیگر اگر معلمان کلاس درس را ترک کنند در سال های بعد خبری از اضافه کار نیست.

این تعهد در حالی اخذ می شود که در سال قبل حق التدریس با تاخیری تقریبا 5 ماهه و در اسفند ماه پرداخت شد و البته هنوز حق التدریس فروردین ، اردیبهشت و خرداد پرداخت نشده است.

با گرفتن این تعهد دیگر « غیر موظف » معنایی ندارد و معلمی که تعهد داده است موظف است تا آخر سال در کلاس درس بماند و هر دو شیفت موظف می شود !

معلمانی که یک شیفت اضافه کار دارند اغلب از کسانی هستند که جز معلمی شغل دیگری ندارند و برای امرار معاش و تامین حداقلی از زندگی برای خود و خانواده علی رغم سختی کار در دوره ابتدایی به صورت دو شیفت تدریس می کنند.

همچنین در مناطق پر جمعیت و با تراکم بالای دانش آموز ( همچون شهریار) که اکثر مدارس دو شیفت فعالند ، به نیروی حق التدریسی آموزگاران سخت نیازمند هستند اما به جای تقدیر و تشکر از معلمانی که به رغم تاخیر زیاد در پرداخت دستمزد و برای خالی نماندن کلاس درس از حضور معلم ، حاضرند با تمام سختی کار دو شیفت تدریس کنند با اخذ تعهد آنها را تهدید و تحقیر می کنند.

این داستان مختص امروز و دیروز نیست و سال هاست که معلمان و آموزگارن از این بی مهری ها گله مند هستد چنان که آقای نوابخش در حدود 50 سال پیش می گویند:

عمر خود را صرف طفلان کردی و نیست

هیچ کس در فکر طفلان تو ای آموزگار

هیچ اقدامی نشد از این مقامات رفیع

بهر اوضاع پریشان تو ای آموزگار

انتقاد یک آموزگار از اداره آموزش و پرورش شهریار


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 08 آبان 1394 23:03 خوانده شده: 2693 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +14 -1 --
همکار 1394/08/09 - 00:37
میگم برده داری رسما کی لغو شد ؟!
پاسخ + +10 -2 --
مرتضی 1394/08/09 - 01:27
این معاونت از موقعی که اومده با همه مشکل داره وسواس فکری داره
پاسخ + +14 -2 --
ناشناس 1394/08/09 - 09:50
این آقایی که معاون مقطع ابتدایی شده آدم مستبد و خودرایی است.
قبلا مدیر مدرسه بوده و مدام معلمان را به بهانه های مختلف تهدید می کرد. رابطه او با معلمان یادآور مناسبات ارباب و رعیت بود.
جالب اینکه یکبار در زمان ریاست سابق اداره به عنوان مدیر نمونه! انتخاب شد و لوح تقدیر گرفت.
گویا هر مدیری که بیشتر عرصه را بر معلمان تنگ کند تشویق می شود و ارتقا پست می گیرد.
پاسخ + 0 -9 --
حسین 1394/08/09 - 10:57
من یک مدیر هستم در شهریار ، باز شروع کردند مافیای آموزشی که نمی توانند انظباط داشته و دوست دارن همه چی رو اونا تایید کنند .آقایان بی آگاه بند اول کاملا کذب است چون بگفا که تحت نظارت وزارت تعیین میکنه ساعت غیر موظف یا موظف نه معاون منطقه نه مدیر کل .پیرامون موضوع تعهد در جلسه دلایل منطقی آوردند که بنده متقاعد شدم.بس کنید این رفتار
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/09 - 11:26
آقای مدیر گویا منافع شما هم در تایید اقدامات خلاف قانون این معاونت است که اینگونه توجیه می کنید
پاسخ + 0 0 --
میم 1394/09/26 - 05:23
متقاعد شدن شما شرط نیست آقای مدیر!! (توجه کنید مدیر نه معلم) مهم این است که این اقدام خلاف قانون است! و البته به ضرر معلم ها (البته نه به ضرر شما مدیران)
پاسخ + +6 -1 --
ali 1394/08/09 - 11:04
به نظر من خود شما هم مقصر هستین خوب ، اضافه تدریس نگیرین تا اونا بیان دنبال شما ، ما ها که واسه 2ساعت اضافه سر وپا میشکونیم ، اونا هم سوء استفاده میکنن
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1394/08/09 - 18:23
البته کار منطقی است . آمدیم شما وسط سال کلاس را رها کردی به علت تاخیر در پرداخت .بچه های مردم چه گناهی کردند ! بهترین کار نگرفتن حق التدریس است تا دولت مجبور بشه به موقع بپردازد. وقتی کلاس درس وسط سال خالی بماند معاون اداره و سپس ریس اداره مسول هستند.
پاسخ + 0 0 --
سمیه 1394/09/26 - 05:25
آخه به چه حقی؟ مگه ایشون مرجع تغییر قانون کار و قوانین اداری هست؟ کی به این آدم این همه میدون داده که اینطور کارهای توهین آمیزی نسبت به معلمان انجام بدهد!
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1394/08/09 - 21:39
مرگ بر مردم فریبان .
پاسخ + +6 -1 --
مرتضی 1394/08/10 - 00:43
... این معاون رو از انتخاب افرادی که دور و برش هشتن میشه مشخص کرد. هرچه آدم ناکاآمد و ناتوان در شهریار هست رو جمع کرده دور خودش و براش مدح ثنا یگن!! اخیرا هم ..........
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/10 - 12:23
عاشق این که اطرافیانش جلوش دولا و راست شوند و تملقش را بگند.
پاسخ + 0 0 --
میم 1394/09/26 - 05:10
دقیقاً! حتی توی اولین برخورد میشه این رو متوجه شد!
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1394/08/10 - 12:49
متاسفانه مظلومترین قشر در آ.پ آموزگاران ابتدایی هستند که برخی از مدیران و مسولین ادارات و مدارس با آنان مانند کودکان رفتار می کنند.
نه به نظرات آنها اهمیت می دهند و نه به اعتراض آنها . اگر معلمی هم به شرایط اعتراضی کند با او برخورد می کنند.
در اداره هم جواب سلام معلم را به زور می دهند. انگار اونا ارباب و خان هستند و معلم برده و نوکر
آقایان مسول ،جناب دیمه ور معاونت محترم آموزش ابتدایی وزارتخانه وقتی ما خودمان اینگونه شان معلم را پایین می آوریم از جامعه چه انتظاری می توان داشت؟
پاسخ + 0 -5 --
زهرا 1394/08/11 - 14:09
آقایان ناشناس .اگر میدونستی که شک دارم آدم دانایی باشی .تعهد برای بچه های مردم است نه برای معاونت به نظر من نگاه ایشان کاملا درست و منطقی است ولی این بوده که همیشه عده ای دوست دارند مسئولین را زیر سوال ببرن >این همه اتفاق خوب در ابتدایی افتاد نظمی که پیدا کرد برخورد مناسب نگاه مدبرانه دیده نشد چسبیدن به تعهد .برید که معلوم است عده ای با این بنده خدا لج کردند وگرنه از ایشان معاون بد اخلاقتر و .. هم هست ما از ایشان با تمام وجود حمایت میکنیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/11 - 15:20
خانم زهرا مستبدین همیشه کسانی را می خواهند که از آنها تعریف و تمجید کنند.
میشه لطف کنید و چندتا از اقدامات خوب این معاونت را نام ببرید.
آیا این معاونت هم تعهد می دهد که حقوق پایمال شده معلمان را استیفا کند؟ یا فقط به فکر دانش آموزان است
پاسخ + 0 0 --
میم 1394/09/26 - 05:08
به یقین می دانم که منافعی در ادامه معاونت ایرن شخص داری وگرنه رفتارهای به دور از اخلاق و ضعف های عملکردی، وسواس فکری، رفتارهای مستبدانه و دور از شأن انسانی با زیردستان و مراجعان از سوی وی به حدی است که حتی دیگر معاونان و ریاست اداره را نیز به ستوه آورده است اما ناگزیر تا انتخابات مجلس و اتمام دوره ریاست مذیر منطقه، برای دفاع از وی و جلوگیری از آبروریزی وی را برکنار نخواهند کرد.
البته بنده مطلعم که با روی کار امدن این ششخص چه افرادی با مدرک فوق دیپلم به مدیریت مدارس و حتی مجتمع ها رسیدند و چه افراد ضعیفی پست کارشناس مسئولی گرفتند و مطمئناً این قبیل افراد مدافع و حمایت گرش خواهند بود.
در نهایت با گذر زمان و بعد از برکناری اش، قضاوت خواهد شد و عمق فاجعه را آن موقع درک خواهید کرد.
پاسخ + 0 -3 --
زهرا 1394/08/12 - 11:56
آقای ناشناس که کلماتی هم که به کار میبری از روی نشناختن است و فقط جنبه جو دادن دارد از شما مهمتر ارزیابتر کارشناستر هستند کسانیکه استبداد ایشان را بررسی کنند.حقوق پایمال شده من و تو دست این معاون نیست .شما نگاهت فقط خصمانه است و هر انسان عالم و آگاهی به را حتی درک میکند که دنبال چه هستید . ندید میگم حتما پست خواستی بهت نداده که افتخارات ابتدایی را بنر کردن و در سایت آوردن شما ندیدید.بابا شما فقط اهل تفرقه انداختنید و بس .به من که نمیشناسی تهمت تمجیدگر و به نوعی چاپلوس میزنی وای به این بنده خدا .بابا دمه صبرش گرم .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/12 - 19:35
خانم زهرا فقط کافیست سری به دفاتر مدارس بزنید تا ببینید که معلمان در مورد این معاونت چه می گویند. لطفا قضاوت نادانسته نکنید پست و مقام هم ارزونی خودتون
پاسخ + 0 -2 --
زهرا 1394/08/13 - 09:26
شما قضاوت کنید مانعی که نداره داره .شما خود را همه ببینید مانعی نداره داره .من خودم 20 ساله در این آپ هستم و حداقل 200 دوست دارم یا مدیر اند یا معلم .بخدا ندیدم کسی یک کلمه گله در مورد ایشان بکار برد من کاری به ایشان ندارم ولی از وقتی که اومد ابتدایی صاحب گرفت قبلا همه واسه ابتدایی تصمیم میگرفتند .همین که اقتدار ابتدایی حفظ شد کار کمی نیست.در ضمن بدان ای ناشناس که آشنا هستی نه ناشناس بالاخره همه نمی تونند از یک مسول راضی باشند چون اگه باشند به نظر من مدیریت ان مسول ایراد دارد.ما تفاوتها سلیقه ها متفاوتی داریم
پاسخ + 0 0 --
میم 1394/09/26 - 05:20
خانم محترم شما که میشناسی و ادعای شناخت روی این معاون را داری بفرمائید چندتا از کارهای خوبشون برای معلم ها رو فقط نام ببرید!! کارشناس مسئولی که برای ابتدائی انتخاب کرده بود و همیشه خدا با دمپایی که روی زمین می کشید توی سالن اینور و اونور میرفت و حرف زدنش رو بلد نبود رو یادتونه؟ اینکه یه نفر رو می نشونه جلوی اتاقش تا دستورات شخصیش رو از خرید و ... انجام بده در حالی که اینکار در زمان معاونان قبلی سابقه نداشت چطور؟ یادتونه؟
اصلا مدیرانی که با پیشنهاد این معاون مدیر شدند رو میشناسید؟ من چندتاشون رو میشناسم! آقای شیردل که ایشون نماینده مدیران معرفیش کرده رو میشناسید؟ من معاونم و بعضی وقتا به جای مدیر مدرسه توی جلسات محور شرکت می کنم! این معاون ابتدائی حتی بعضی از اصطلاحات نخصصی آموزشی رو بلد نیست تلفط کنه!!!
پاسخ + 0 0 --
میم 1394/09/26 - 05:21
باید ببینید چقدر مدیران رو تحقیر میکنه تا خودش رو بزرگ جلوه بده! باید ببینید که چطور وسط حرف افراد میپره یا اونها رو تمسخر میکنه و یا پشت سر معلم ها توی جلسات مدیران چه الفاظی به کار می بره! مثلا اینکه معلم ها همیشه گشنه اند!! من تا دلتون بخواد از عملکرد ایشون میتونم بگم اما شما فقط دو تا از محاسنش رو بگو که معاونای قبلی نداشتن...
پاسخ + 0 -2 --
زهرا 1394/08/13 - 09:31
راستی شما اسمتم از ترس رو شدن کذب گویی هات نمی تونی بگی برررررررررررررررررررررو که برای همه ما شناخته شده ای ییییییییییی . به نظر من شما یک ناشناس کذابی .امیدوارم ناراحت نشید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/13 - 11:09
اولا خانم زهرا شما که 20 سال است در آ.پ هستید ای کاش یک مقدار روی دستور زبان کار می کردید که بهتر بتوانید بنویسید
دوما کاش مسولان ما آنقدر سعه ی صدر داشتند و از انتقاد نمی آشفتند تا کسی مجبور نشود به صورت ناشناس و بی نام انتقاد کند.
سوما شما هم چرا اسم و رسمت را کامل نمی گی؟ چه کاره ایی؟ معلمی ، مدیری؟ کارمند اداره ایی؟ تو کدوم مدرسه ایی؟ شما که مدافع سرسخت این معاونت هستید با نام و نشان کامل دفاع کنید که اگه غیر از اینه خوب منم غضنفر هستم!!
پاسخ + 0 -1 --
زهرا 1394/08/14 - 12:14
بد نیست کلمات خودتم باز بینی کنی ،باز من اسمم را نوشتم تو چی . من از شما یه انتقاد کردم شما ببین چه جور جواب دادی من آموزگار هستم حدود 21 سال خدمت من مدافع کارکرداین معاونت هستم به عنوان یک نیرو حداقل 5 بار بخاطره مسایل مختلف رفتم پیشش خیلی با ملایمت و خوب توضیح دادن من واقعیتهای عینی رو میبینم . نه تصورات ذهنی را
ببینم شما اسمت رسمت شغلت سمتت را گفتی.. باز دم من گرم که یه چیزایی را گفتم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/14 - 12:47
زهرا خانم اگه واقعا معلم هستی به خودت بیا و مدافع حقوق معلمان باش معاونت مقطع وکیل و وصی نمی خواهد. لا اقل ای کاش به جای حمله به افرادی که در دفاع از حقوق معلم روشنگری می کنند با دلایل کافی و مستند از این معاونت دفاع می کردید.شما که واقعیتهای عینی را می بینید لطف کنید چند مورد از واقعیتها را فهرست کنید تا ببینیم چه منافعی برای معلمان و دانش آموزان داشته است.
پاسخ + 0 0 --
اسماعیلی 1394/09/26 - 05:30
راجع به شکایت خانم دبیری که برای حل مشکلش به ایشون مراجعه کرده بود چیزی شنیده اید؟ ماجرا به حراست و ارزیابی اداره کل هم کشید! من متوسطه ام و این آقا از همکارای ما توی متوسطه بود! حالا نمیدونم چطور معاونت ابتدائی رو بهش دادن. اما به عنوان یه همکار که خوب میشناسمش همینو بگم که در کنار انضباط خیلی زیادش آدم ....است. و البته متاسفانه کم سواد! شایدم بخاطر همین که سوادش به متوسطه نمیرسید فرستادنش ابتدائی
پاسخ + 0 0 --
زهرا 1399/04/25 - 19:30
آقایان مسئولی که این همه مدت حق التدریس های مظلوم را بلا تکلیف نگه داشته اند .بدانند میان خداوند و آه مظلوم فاصله ای نیست حقوق به ناحق خورده ی ما نصیب چه کسانی می شود بترسید از آن روزی که فریاد حق الناس بلند است

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور