صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرهنگی / منطقه 12 آموزش و پرورش تهران

سخنی با مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ؛ تغییر ،نیاز هر تشکیلات پویا و شاداب

مشکلات مدیریت آموزش و پرورش منطقه 12 تهران و درخواست از مدیر کل آموزش و پرورش تهران

هر نهاد و تشکیلاتی در یک کشور در دوره های زمانی مختلف نیاز به تغییر و تازه شدن دارد تا کلیه مخاطبین از روزمرگی و خستگی و بی تفاوتی ناشی از یکنواختی تشکیلاتی رها شده و و پویایی و حرکت و تازگی در میان اعضای اداره کننده آن تشکیلات سازمانی حفظ شده و حتی با بهبود آن شاهد پیشرفت های لازم ، شایسته و بایسته گردد .

گو اینکه در برخی از کشورهای دنیا ، تثبیت مدیریت ها در دوره های طولانی موفق ارزیابی شده است اما با تامل بر شرایط جغرافیایی ، سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی ، آداب و رسوم و ده ها عامل دیگر نمی توان الگوهای موفق در یک کشور ثالث را نصب العین حرکت های مدیریتی در کشوری متفاوت قرار داد .

بدون تردید ، نیاز به تغییر شرایط از اساسی ترین نیازهای فکری و روحی انسان هاست و هر انسانی از راکد بودن دچار انواع بیماری های روحی و بی تفاوتی و از دست دادن توان کاری بالقوه خود خواهد شد ، حتی مدیر تثبیت شده هم دچار خلاء می شود چون خود نیز نیاز به تغییر در سازمان خود را حس می کند .

نیاز به فکر و اندیشه نو ، نقادی طرح های جدید و فعالیت های متفاوت باعث ایجاد امید و هیجان در نیروهای یک تشکیلات خواهد شد .

« مدیر محترم آموزش و پرورش منطقه 12 » تهران نزدیک به 8 سال است که در سمت خود مشغول خدمت است و تمام توان ، معلومات ، دانش و تدبیر خود را برای پیشبرد امور انجام داده است که البته قابل تمجید و تقدیر است .

مدیریت ایشان مدیریت فردی است که بر اساس تجارب کاری که سال ها آن را را کسب کرده بدون تغییر در تاکتیک ها و استراتزی ها به گونه ای یکنواخت ادامه می دهد .

این مدیر با تجربه در طول مدت ریاست خود فقط توانسته امور روزمره اداری را آن هم نه به صورت ایده ال و در بعضی از موارد ضعیف ، رفع و رجوع کند .

البته نیروهای زیرمجموعه این مدیر گرامی باید شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند با ایشان کار کنند ؛ به همین دلیل تغییرات زیادی در معاونت ها و دوایر در طول این هشت سال صورت گرفته که بسیاری از آنها پیشرفت امور حتی روزمره عادی را هم مختل کرده است .

اگرچه قدرشناسی از این مدیر با تجربه لازم و ضروری است و حتما باید از تجربه ایشان در سایر نهادهای اداری و ستادی آموزش و پرورش استفاده کرد اما به نظر می رسد تغییر مدیریت در آموزش و پرورش منطقه 12 یک ضرورت حتمی است که حتی مدیر گرامی آن بدان واقف است .

قطعا ادامه خدمت این مدیر با تجربه در سایر پست های ریاستی آموزش و پرورش می تواند بسیار مفید فایده باشد تا ادامه خدمت در منطقه ای که ایشان مطلب و چیزی دیگر ندارد که به آن اضافه کند .

 

بنابراین ، نیاز به هوای تازه ، تفکر و اندیشه جدید و به روز ، نقادی و نقد شدن فارغ از ترس و بیم ، تفکرات آموزشی و پرورشی به جای تفکرات بوروکراتیک اداری ، مدیریت دانش بنیان مبتنی بر نقد و بحث علمی ، فعال کردن دییران و مدیران مدارس در ایجاد خلاقیت های گروهی ، استفاده از خرد جمعی و ده ها طرح نو ...در منطقه 12 تهران به عنوان یک نیاز مبرم احساس می شود .

 

این منطقه نیاز به مدیری شجاع ، خلاق ، مشارکت جو ، اهل مشورت مبتنی برخرد جمعی ، تفکرات دانش بنیان آموزشی و پرورشی ، اهل نقد و نقادی و... دارد که فارغ از بیم از دست دادن پست دست به تغییرات اساسی آموزشی و پرورشی در منطقه 12 بزند و باعث پویایی و شادابی جامعه فرهنگیان منطقه 12 گردد .

در پایان ، قصد نگارنده ناسپاسی و یا زیر سوال بردن این مدیر محترم نبوده و نیست و باید از این همکار گرامی در پست های دیگر استفاده شده و از تجارب ایشان در امور آموزش و پرورش بهره برداری کرد .


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 19 مهر 1394 14:55 خوانده شده: 2432 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +29 0 --
سمیرمی 1394/07/19 - 20:01
وقتی از تعویض مدیری سخن به میان میآید بیشتر مردم بعد منفی انرا در نظر میگیرند. بسیاری از مدیران توانمندیهایی دارند که وقتی سالها در پستی تابت بمانند دچار رکود میشوند و بیشترین ضربه به زیرمجموعه ها وارد میشود. در منطقه ای مثل منطقه ما افراد متخلف متاسفانه پست های بالاتر میگیرند و همواره این معضل به صورت سوالی بی جواب در ذهنها میچرخد.اگر مدیران راکد ادارات در معرض خطر برکناری قرار گیرند شاید به خد آیند و برای مدیران راکد زیرمجموعه خود فکری خداپسندانه کنند.مدیری که از عهده یک مدرسه پنجاه-شصت نفری برنیاید به درد نمیخورد.
پاسخ + +36 0 --
فرهنگی.9 1394/07/19 - 23:13
چه بامزه !من 8ساله متطقه 9 هستم 5 تا رییس منطقه دیدم که خدایی غیر از اولی بقیه سرشون به ....... نمیرزید .و جالب اینکه کادر اداری تقریبا همونان البته غیر از معاونین و...فکر کنم علتش اینه که کارمندای ما خوب بلدن چیکار کنن که خودشون بمونن ورییسشون بره !
فکرکنم کارمنداتون مقصرند!!!!!!!.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/20 - 15:25
برا اینکه کارمنداش با خودش همدست هستند و با همدستی هم معلمان را مورد توهین و اذیت قرار میدهند,
پاسخ + +51 -1 --
فرهنگی 1394/07/20 - 15:16
ای کاش آین مدیر ضعیف و مستبد و خودرای که فقط خودش را قبول دارد برکنار شود.
پاسخ + +49 -1 --
فرهنگی 1394/07/20 - 15:16
آب یک جا بماند مانداب میشود و باتلاق !
پاسخ + +49 0 --
فرهنگی 1394/07/20 - 15:22
این آقایون بهتره زودتر برن تا نیروهای کارآمد خالی از غرض بر میزنم ریاست منطقه12 نکیه بزنند.
پاسخ + +30 -1 --
مریم 1394/07/20 - 17:50
همکار گرامی منتظر باشیییییییییییییییییییییییید
آقای چهار بند حتما جوابتان را خواهد داااااااااآااااااد !؟!؟!؟!؟!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/26 - 15:14
واقعا!
ظاهرا آقای چهاربند عرضه و جسارت تغییر مدیران بی کفایتی مانند مدیر منطقه 12 را ندارد.
باعث تاسفه حداقل میتونست با تغییر مدیران کمی از دغدغه های معلمان منطقه 12 کم کند.
معلمان این منطقه اکثرا سالهای آخر خدمتشونو میگذرونن, و چون تو این هشت سال از اعتراضاتشون نتیجه نگرفتند, خودشونو زدن به بی تفاوتی و فقط منتظر تمام شدن سنوات خدمتشان هستند.
واقعا اداره منطقه 12 به خاطر بی انگیزگی معلمانش بی روح است.
هیچ معلمی رغبت رفتن به اداره را ندارد,
حتی وقتی مجبور هستند برای کارهای اداری به اداره بروند اکراه دارند, چون میدونند برای کوچکترین کارشون به خصوص در کارگزینی باید التماس کنند چون ریس کارگزینی به راحتی شانه هاشو بالا میندازه و میگه همچین بخش نامه ای نیست, یا میگه شما از کجا خبر دارشدید,
البته کار آشناها رو زود راه میندازه.
پاسخ + +39 -1 --
ناشناس 1394/07/20 - 21:32
اقای چهار بند هم احتمال زیاد به این نتیجه رسیده اما حرمت نگه داشته ...........بهتره با یک پست مناسب در اداره کل یا وزارت خانه به ایشان موضوع ختم به خیر بشه
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/21 - 07:09
بله دیگه هرچی بی کفایته بفرستند اداره کل مثل اون حدادی معاون چاربند,
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/21 - 14:08
مگه سرنوشت اینهمه معلم و دانش آموز منطقه 12 شوخیه که آقای چهاربند حرمت نگه داشته, آقای چهاربند حرمت معلمان منطقه 12 را نگه دارد.
مگه ما. گناه کردیم تو این منطقه پر از فساد و باندبازی و پارتی بازی گرفتار شدیم.
پاسخ + +47 0 --
فرهنگی 1394/07/21 - 14:16
مدیر منطقه12. هوای دوستان و رفیقای گرمابه و گلستانشو خیلی داره, به بعضی از دوستان بازنشسته اش در ادارات و سازمانهای دیگه, پست مدیریت مدارس پسرانه را داده, درحالی که تعدادی از همکاران خواهان پست مدیریت هستند و بهشون پست نمیدهند.
آقای چهاربند چرا چشماتو بستی!!!!
پاسخ + +49 0 --
ناشناس 1394/07/21 - 18:43
مدیر منطقه 12 مثل بسیاری از مدیران دیگر آموزش و پرورش جزو ادمهای حقیر و کوچک است که نه افق دید بلندی دارد و نه خشوع و خضوعی که دچار خود بزرگ بینی نشود و نه تمایلی به جذب نیروهای تحصیل کرده و کارآمد در اداره دارد. ایشون فقط به دنبال جذب نیروهای بله قربان گویی است که رو حرفش حرف نزنند. این طوری بیشتر حس مدیریت بهش دست میدهد.
پاسخ + +48 0 --
ناشناس 1394/07/23 - 07:52
تغییر مدیریت در آموزش و پرورش منطقه 12 یک ضرورت حتمی است که حتی آقای چاربند هم بدان واقف است .
پاسخ + 0 0 --
همکاران منطقه ۹ 1395/11/07 - 16:04
سلام خسته نباشید چرابه دادمعلمان منطقه ۹ رسیدگی نمی شود هرروز یک برنامه برای معلمان می چینند در مدرسه از یک معلم برای ارزیابی قرآن از معلمان دیگر استفاده می کنند اگر می خواهند امتحان از معلم بگیرند چرا توسط یک همکار بیشتر. تفرقه بوجود می آید خواهش می کنیم رسیدگی شود

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور