صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی غیاث آبادی فراهانی / دبیر رشته ی ساخت و تولید - ساوه

سخنی با وزیر به مناسبت روز جهانی معلم ؛ آقای فانی ! با معلمان صادق و صریح باشید !

سخنی با وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی معلم  جناب دکتر فانی

امروز روز جهانی معلم است .
امروز سیزدهم مهر مصادف با 5 اکتبر روز جهانی معلم است . هر چند در ایران روز معلم در دوازدهم اردیبهشت گرامی داشته می شود. به مناسبت این روز سخنانی با جناب وزیر دارم .

جناب وزیر !

می دانید که بعد از چند سال تورم حدود سی درصد در اقتصاد ایران، رشد حقوق فرهنگیان کمتر از پانزده درصد بود . به همین علت قدرت خرید فرهنگیان به شدت پایین آمد . البته مشکلات محدود به پایین بودن حقوق فرهنگیان نمی شود . مشکلاتی از قبیل پایین بودن سرانه مدارس ،بالا بودن تراکم دانش آموزان در بسیاری از مدارس شهری، برداشته شدن امتحان نهایی و مردودی در پنجم و سوم راهنمایی و اول دبیرستان که به شدت به بیسواد پروری منجر شده باعث به هدر رفتن زحمات معلمان و منابع آموزش و پرورش است. مجموع این ها باعث شد تا بالاخره صدای معلمان به حق در آمد .

از چند ماه پیش تجمعات اعتراضی در جلوی مجلس و ادارات استان ها و شهرستان ها شکل گرفت . هر چند رویکرد دولت در برابر این تجعات مثبت و حاکی از همدلی دولت با فرهنگیان بود و قول هایی نیز مبنی بر افزایش حقوق داده شد و طرح رتبه بندی را مطرح کردند و بارها توسط وزیر و معاون ایشان بر اجرایی شدن آن تا اول مهر تاکید شد.

متاسفانه این طرح همه ی فرهنگیان را شامل نمی شود که بهتر می بود حداقل افزایش حقوق برای همکاران تازه استخدام نیز شامل شود . رسانه ها ی جناح مخالف دولت نیز به شدت به این قول ها دامن زدند و بارها و بارها این قول ها از تلویزیون و رادیو در برنامه های خبری مختلف انعکاس رسانه ای یافت. ولی این روزها مشاهده می کنیم که اجرایی شدن این طرح به کندی پیش می رود و باعث دلسری همکاران فرهنگی در ابتدای سال تحصیلی شده است .

مطمئنا اگر خللی در اجرا شدن این طرح پیش بیاید به شدت از طرف مخالفان دولت بازتاب رسانه ای خواهد یافت و باعث نارضایتی بیش از پیش فرهنگیان خواهد بود. البته ما خود به محدویت های مالی دولت در سال های اخیر به دلیل تحریم ها و پایین آمدن قیمت نفت واقف هستیم ولی در عین حال می بینیم در بسیاری از دستگاه های دولتی حقوق و مزایای مالی افزایش یافته و این باعث احساس بی عدالتی می شود .

همچنین متاسفانه نیروهای امنیتی با فعالان صنفی برخورد تندی داشته و تعدادی از آن ها را دستگیر و زندانی کرده و یا به قید وثیقه موقتا آزاد هستند. از شما وزیر محترم انتظار می رود که در این زمینه پا درمیانی کرده و باعث آزادی این همکاران در بند شوید و یا شفاف و صریح اقداماتی که در این زمینه انجام داده اید را به اطلاع همکاران فرهنگی برسانید.

همچنین از جناب وزیر انتظار می رفته و می رود که بیشتر در  رسانه ملی حضور یافته و با صراحت از موانع و مشکلات و محدودیت های وزارت خانه اش با مردم سخن بگوید .

به هر حال ، ما اگر ببینیم که وزیرمان صادقانه و با صراحت مسایل را مطرح می کند پذیرش بعضی کاستی ها راحت تر است.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 13 مهر 1394 19:41 خوانده شده: 2603 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +34 -1 --
معلم 1394/07/13 - 20:17
نیاز به رسانه مخالف ندارد کوس بی تدبیری عالم گیر است.
جنابعالی هم محترمانه فرموده اید که معلمان را دور بزنند.
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
پاسخ + 0 0 --
معلم مشهدی 1394/07/14 - 17:17
عالی بود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/20 - 22:10
دیگه وقت اون رسیده که برای اموزش وپرورش کشور سنگ قبر سفارش دهند .
پاسخ + +33 0 --
ناشناس 1394/07/13 - 20:23
تنها چیزی که این وزیر بیحال ندارد صداقت در کلام است
پاسخ + 0 0 --
محمدعلی 1394/07/22 - 20:05
این بنده خدا وزیر نیست عروسک خیمه شب بازیست
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/07/13 - 20:47
بیچاره ... فانی
پاسخ + +27 0 --
ناشناس 1394/07/13 - 21:29
واقعا شرم آوره یک افزایش فوق العاده شغل را اجرای رتبه بندی و افزایش حقوق بنامند..
آنهم بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی..
دروغگو در صدر نشسته وای بحال فرزندان ما... آقای فانی کمی به خود بیایید.
وزارت را رها کنید.
پاسخ + 0 0 --
همکار فرهنگی 1394/07/13 - 21:49
درسته واقعاً تاسف آوره، افزایش حقوق با 11 سال سابقه و رتبه ارشد 140 هزار تومان - این افزایش نیست یه نوع مسخره کردن قشر فرهنگی است اصلاً این چندرغاز رو حذف کنند گور باباشون
پاسخ + +15 0 --
بهنام ع 1394/07/13 - 21:30
آقای فانی آیا به لغات وجملاتی که دراین پیام به کار بردی خودت ایمان داری؟ عالم بی عمل تو خودت شان ومنزلت معلمان را یایین می آوری وقتی که تو حق وحقوق چند ساله معلمان را نمی توانی پرداخت کنی دیگه چه معیشتی؟ چه منزلتی؟ مابازنشستگان به امید دریافت پاداش یک ساله در سخت ترین شرایط مالی زنده مانده ایم و شما صحبت از زندگی شرافتمندانه می کنید . وزیر شرافتمند معلم شرافتمند تربیت می کند شما دراین دو سال دروغ گویی و وعده دروغین دادن یاد ما داده اید.خدا جزای این ظلم شما را بدهد که شما این قدر به ما ظلم کردی تا به حال کسی ...مثل تو در آم وپ دیده نشده ...
پاسخ + +13 0 --
فرهنگی بازنشسته 1394/07/14 - 11:21
این وزیر ... با حرفای بی سر و ته ابروی فرهنگیان را برده
چی دیگر برای ما مونده . که روز جهانی معلم گرامی بداریم ... بعداز یک بازهم میگه بزودی پادش بازنشستگان پرداخت میشه .... ما نفهمیدیم این بزودی کی است .... یکسال یا ده سال دیگر... خدا لعنتش کنه با کارکردنش
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1394/07/14 - 22:25
کشتی اموزش و پرورش از زمان حاجی بابایی به گل نشسته بود ....وقتی تحریم ها اوج گرفت و دلار گران شد دولت وقت با ماالتفاوت فروش ارز ازاد در بازار منابع مالی خود را تامین می کرد ..مقداری هم به اپ رسید ..که خرج شد این کشتی به گل نشسته به فانی رسید و با این بودجه از گل بیرون نمی اید اپ سالیانه 50 هزار میلیارد واقعی نه صوری می خواهد تا روبراه شده وظاایف و تکا لیفش را انجام دهد و تعلیم و تربیت اجرایی شود ...در غیر اینصورت وضع با هر وزیری همین است شایدم بدتر بشه
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/07/14 - 23:55
جالبه..
معلمان برای دریافت حداقل های حقوقی باید از فیلترینگ رتبه بندی بگذرند..!!
پاسخ + +3 0 --
Amir 1394/07/15 - 13:04
بسیار جالب بود
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/07/16 - 20:40
هنگیان و معلمان پایتخت و شهرستان های مختلف کشور از جمله اهواز، رشت، بوشهر، همدان مشهد و … در اعتراض به مشکلات معیشتی و منزلت فرهنگیان در جامعه در مقابل ادارات آموزش و پرورش شهرستان خود تجمع و خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدند.
علی رغم اجرای فاز اول طرح رتبه بندی و افزایش حقوق اغلب فرهنگیان اما همچنان به تفاوت دریافتی خود با کارمندان نهادهای دیگر دولت معترض اند.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که پیشتر از تلاش دولت برای کم کردن این فاصله خبر داده بود، امروز هم از فرهنگیانی که به رتبه بندی خود معترض اند خواست تا برای رفع مشکل به ادارات آموزش و پرورش مناطقشان مراجعه کنند.
پاسخ + 0 -1 --
احمد 1394/07/21 - 23:13
معلمین عزیز تو اجرای انتخابات همکاری نکنید تا ببینیم چه کسانی انتخابات رو میچرخونند.روحانی هم 2سال آخرشه دیگه بهش رای نمیدیم.حاج بابایی بهتر از فانی فنا شده بود.ببخشید سرتونو درد آوردم.
پاسخ + 0 0 --
جواد رضا اسفندياري 1394/07/28 - 22:01
طبق گفته وزیر محترم که به کرار از رسانه ملي پخش شد حداقل افزایش حقوق 160000 تومان اعلام شد ولی متاسفانه از 80000 تومان شروع شد. واین به این معنی است که آقای وزیر صادق نیست.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور