صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رحمان / تهران

در حاشیه بخشنامه معافیت فرهنگیان از پرداخت شهریه : " شهريه و هزينه كلاس هاي فوق برنامه مدارس و عبور مدیران از خط قرمز "

بخشنامه معافیت فرهنگیان از پرداخت شهریه و  شهريه و هزينه كلاس هاي فوق برنامه مدارس

با عنایت به دستورالعمل اجرایی سال جدید تحصیلی و ثبت نام فرزندان فرهنگیان در مدارس ( بخشنامه 24711 / 400  معاونت آموزش متوسطه ) به اين وسيله موارد ذيل را جهت اطلاع و تنوير افكار مسئولان محترم به عرض مي رساند :


1 ـ يكي از مطالبات درون سازماني همكاران فرهنگي « تحصيل رايگان فرزندان همكاران » مي باشد ، ليكن بخشنامه شهريه ثابت و هزينه كلاس هاي فوق برنامه به گونه اي تنظيم شده كه داراي اشكال قانوني و حقوقي است .
2 ـ طبق بخشنامه فقط دريافت شهريه ثابت از فرزندان فرهنگي در مدارس ممنوع شده است و هزينه كلاس هاي فوق برنامه از همكاران دريافت مي شود .

ميزان شهريه ثابت و كلاس هاي فوق برنامه از سوي آموزش وپرورش به طور قانوني و علني مشخص نشده است و بخشنامه مربوطه شفاف به همکاران و اولیاء اطلاع رسانی نمی شود .


½- مدیران مناطق ( البته با نشان دادن چراغ سبز و یا با حرکت چراغ خاموش خود ) به همراه مدیران مدارس از این خلاء ، سوء استفاده می نمایند.


3ـ مخفي كاري و اطلاع رساني غلط و سليقه اي و ناقص مديران و نظارت ضعيف و سئوال برانگيز اداره كل در اين زمينه قابل تأمل است .
4 ـ اختياري بودن كلاس هاي فوق برنامه در مدارس دولتي و خاص تبديل به اجبار شده است چرا كه مديران بدشان نمي آيد از اين نمد براي خود كلاهي ببافند .

دريافتي حق الزحمه مديران را بررسي كنيد .
5 ـ كلاس هاي فوق برنامه از نظر ارزش و ضرورت و نیاز و مهم تر از همه نحوه اجراء ( بی کیفیت و بدون اثر بخشی لازم و بی برنامگی ) خود مشكلات شخصيتي و ساختاري در ذهن و رفتار دانش آموزان ايجاد مي كند كه در اين مجال قابل طرح نيست و بهتر است از دانش آموزان تحقيق و پرسش شود .
6 ـ درخواست و مطالبه به حق همكاران فرهنگي در تحصيل رايگان فرزندان شان بايد به عنوان يك مطالبه قانوني مطرح و اجراء شود .
7 - بیشترین آمار سوء مدیریت و تخلف مالی بر اساس شکایات مطرح شده از سوی اولیاء و همکاران در همین زمینه انجام می شود .
بخش مهم دیگری از سوء عملکرد مدارس در زمینه هزینه های سرویس دانش آموزی است که توسط پیمانکاران و مدارس در حق اولیاء اجحاف و ظلم مضاعف می شود .
8ـ بخشنامه ها و قوانین بايد شفاف و صريح و بدون حاشيه براي اولیاء و همكاران محترم بيان و اجراء شود  و نظارت و برخورد جدی را از سوی نهادهای نظارتی مانند کمیسیون های مجلس , سازمان بازرسی و تخلفات اداری و . . . را می طلبد .


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 09 مهر 1394 11:36 خوانده شده: 3879 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +11 -2 --
معلم 1394/07/09 - 13:21
موافقم ولی تا کنون اجرا نشده است .حقیر همکار فرهنگی وپسرم هم دانش آمور نمونه دولتی در منطقه 9شهرک آزادی است ولی هرسال مثل بقیه شهریه داده ام وسه برابر مصوب پول سرویس وهمینطور فوق برنامه وبامزه تر اینکه امسال چیز جدیدی هم باب کروه اند هر معلمی که تالیف دارد بچه ها را وادار میکند که کتابش را حتما باید بخرد مو ضوع بعدی کتب کمک آموزشی دیگر است که من معلم خوب میدانم وقتی یک مدرسه تعداد دویست سیصد تا کتاب سفارش میدهد حدود 30 تا25 درصد تخفیف برای هر کتاب میگیرد که البته خودتان حدس میزنید که چقدر پول از ما میگیرند ؟ 25 درصد دویست هزار تومان را خودتان حساب کنید... اینهم کاسبی دیگر این مدیر است. وداره همچنان با افتخار ایشان را حفظ کرده موضوع بعدی سرویس است که قرار است 9 ماه از ما پول سرویس بگیرند وتا امروز که ده مهر است سرویسی در کار نیست 15 روز تعطیلات عید وخرداد راهم جساب کنید تابفهمید ما حدود دوماه پول اضافه میدهیم .
خدا از ریاست منطقه 9 نگذرد
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/09 - 23:35
برادر عزیز این اداره چرابا ید روی این دبیرستان... در ... نظارت داشته باشد؟ این مدرسه برای اداره پول ساز است.رییس اداره هم بالاخره هزینه ها وخرج هایی دارد. شنیده ام در شمال خانه سازی می کند ( البته برای منطقه) . حالا پول زور و احتمالا حرام را جمع آوری کردن و ...... ؟؟؟؟
آقای حاجی و مامورانش هم خواب تشریف دارند.قبل از آمدن شعار های آنچنانی میدادند ، اما اکنون وقت رسیدگی به این جزییات را ندارند.ما گفتیم از دست احمدی نژاد و دار و دسته اش خلاص می شویم والآن گیر بدتر از آنها افتاده ایم..واقعا متاسفم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/10 - 16:58
اولا که پروژه ماهدشت فراموش شد .دوما کاملا موافقم که این پولها حرام وپول زور است من ولی اگر کمکی به مدرسه میکنم دوست دارم آن پول هزینه فرزندم شود در همان مدرسه وهمان سال تحصیلی خرج شود.نه که بماند بشود 50 ملیون برای معلمها ویلا بسازند من که راضی نیستم ونماز آنجا قصبی است،کسی هم که مدیران راوادار به این کار میکند وخود مدیران دزد وخاءنین به بیت المال وحق الناسند حتی اگر این شخص رییس اداره باشد دکتر یا مهندسش هم فرقی نمیکند. .
پاسخ + +7 -3 --
ناشناس 1394/07/09 - 14:44
دانش اموزان اصلا کشش زنگ چهارم و به بعد رو ندارند ....عملا هم دبیر و هم دانش اموز خسته هستند و حتی گرسنه فکر کار نمی کند ....این فوق برنامه در اصل برای تامین هزینه های مدرسه و سر پوش قانونی برای در یافت پول از مردم است ...چون اگر مدیر بگوید که بابت هزینه های مدرسه پول می خواهد اولیا می گویند پس مگر ما مالیات نمی دهیم پس مالیات ها صرف چه می شود ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/09 - 21:55
مدیر این مدرسه نمونه در شهرک آزادی حق داره خودشو به این در و اون در بزنه تا میر بمونه . همه رو به اداره گسیل می کنه تا ازش تعریف کنند و خواستار موندنش بشن. البته اونایی که تو باندش هستن.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/09 - 23:36
تاسف،تاسف تاسف
پاسخ + 0 0 --
عبداله 1394/07/10 - 09:33
کدخدا را میبیند و ده را می چاپد( مدیر. مدرسه...پسرانه شهید .....)
ضمنا آقای پور سلیمان عزیز
مواظب باشید سایت شما نقش سوپاپ تخلیه ( ی اعتراضات ) را برای اداره بازی نکند.
این نباشد که همکاران حرف بزنند و فقط آرام شوند
باید راهکاری را اتخاذ کرد که مدیر اداره منطقه ۹ را ملزم به پاسخگویی نمود ، والا حرف زدن فقط به تخلیه روانی تبدیل می شود
پاسخ + 0 0 --
اداری 1394/07/10 - 11:27
بابا جان زور نزنین :
میگن مدیر مدرسه رفته اداره وبعد یار کشی و گریه و.... به دکتر گفته بزارین بمونم خودم آخر آبان میرم ؟
دکترم به بقیه گفته بزارین بمونه وقتی خودش قراره بره دیگه!
یه روایت دیگه هم هست که بهش گفتن برو فکراتو بکن ببین میری مدرسه پسرانه....تهرانسر که با احترام برو .اگه هم نمیری چنانچه خلافی دلشته باشی ما دیگه پشتت نیستیم . ایشونم وقت خواسته فکر کنه بعد اومده گفته میمونم.
یه رولیت دیگه هم اینه که کدخدایی که تو اداره دمشو دیدن رییس نیست!
آقای ........ رییس ارزیابی وعملکرده به طوریکه در مقابل هفت رای موافق به رفتن ایشون و دو رای ممتنع فقط ایشون ورییس با حق وتو مدیر رو نگه داشتن .
البته رابطه رییس اداره ورییس ارزیابی وشکایات خودشم شبه داره.
پاسخ + 0 0 --
عبدله 1394/07/10 - 14:12
این روایت ها سالهای پیش هم بود و کارکرد آن هم دلخوش کنکهای کاذب است .نمیدانم شما که این روایت ها را نوشته ایدشاید یکی از دست اندر کاران خودشان باشید( با عرض معذرت )
اکنون نفرت عمومی در منطقه از این آقا وجود دارد و رییس اداره وهمچنین مسول ارزشیابی اداره ، به دلایل و مصلحت های ( شاید) شخصی ایشان را برای بازدهی های مالی و ....... نگه داشته اند.اما خورشید همیشه زیر ابر باقی نمی ماند
پاسخ + 0 0 --
اداری 1394/07/10 - 15:38
آقا عبدالله خیر بنده نفوذی نیستم وراه کار وپاره راهم شما ارایه کنید یک نامه سر گشاده به رییس ومدیر کل بنویسید ازشون توضیح بخواین
پاسخ + 0 0 --
عبداله 1394/07/11 - 16:40
برادر عزیزم آقای « اداری»
شما حسن نیت دارید و بزرگوارید ، منظور بنده « نفوذی» نبود خوستم بگویم حرف دل بعضی ها را نزنید.
ضمنا آنطور که اطلاع دارم شکایات زیادی از این مدیر تا کنون نزد مدیر منطقه شده است ، و متاسفانه جهت حفظ شأن مدیری که شأن کسی را لازم نمی بیند که رعایت کند؛ وبه پشتوانه مدیر و مسؤل ارزشیابی اداره به شخصیت دانش آموز ، اولیاءوهمکاران به راحتی توهین می کند ؛ ...... لازم دیده نشده که رسیدگی شود، حالا شکایت نزد وزارتخانه و ..... رادیگر نمیدانم آن راهم باید تجربه کرد انشا.... که جواب گرفته شود.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/12 - 16:07
اخوی ارجمند آقا عبد الله حق باشماست.
تلخی ماجرا اینجاست که رییس خودشم تو کار خودش گیر کرده یه مدیر خانوم تو ابتدایی داشتیم نور چشمی آقای رییس قبلی که یکی از بهترین مدارس منطقه رو دو دستی تقدیمش کرده بودن به هرحال نتونست خوب کار کنه وصدای شاکه هاش بلند شد فکر میکنید دکتر ربوشه باهاش چیکار کرد !یه هفته اس آورده منطقه مشاور رییس کرده ایشونو!!
انگار هرچی خلاف بیشتری تو این اداره داشته باشی شان بالاتری هم داری؟
پاسخ + +3 -3 --
معلم/اصفهان 1394/07/10 - 00:51
کلاسهای فوق برنامه ،باعث افت تحصیلی ودل زدگی بیشتردانش آموزان ازمدازس شده است وچیزی بجز یک دکان فوق برنامه نیست
پاسخ + 0 -3 --
معلم 1394/07/10 - 11:18
درخصوص مدرسه شهید ...،
یاد آور میشم که:
تا حالا به پسوند فامیل مدیر ومعاون ونماینده انجمن دقت کردین ؟!بابا همه اش اتفاقیه .نه انتخابی.
مدیر :سا.... وند
رییس انجمن.: زه.......وند
معاون مدرسه: حا... وند
به این میگن پدر سالاری اتفاقی.
راستش همینجوری اتفاقی هم پدر ما ودانش آموزا رو در میارن البته اتفاقی اتفاقی که نه!!!!
با اتفاق هم توطءه میچینن با اتفاق هم قشون کشی خیابانی به سمت اداره راه میندازن
با اتفاق هم.....
خوب اینم یه جور مدیریت اتفاقیه دیگه ؟
مگه نه؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/10 - 14:48
آقای پور سلیمان
لطف کنید یک نسخه از این مطالب که تماما بر علیه مدیر دبیرستان نمونه دولتی شهید ..... است را به رییس اداره تحویل بدهید تا دست پخت خودشو ببینه ، تا شاید از در خجلت در مقام پاسخگویی بر بیاید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/10 - 18:38
همکار محترم این سایت برای تخریب افراداست هیچ سازمانی
هیچ وزارت خانه همچون سایتی ندارد که برعلیه کسی همچو حرفهای ناروایی زده شود. این برنامه نظر سنجی طوری طراحی شود که ایمیل فرد موجودباشد اکر کسی خواست در مرجع قضایی اعاده ابرو حیثت کند. تا بتواند از طریق همین سایت مشخصات فرد یا افراد در دسترس باشد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/10 - 22:46
لازم نیست اعاده آبرو کند ،لااقل اگر ذره ای حق را به جانب خود می بیند او و آنها هم بیایند در این گفتگو شرکت کرده و از خودشان دفاع کنند تا ببینند زمانی که از پست خودشان برای سرکوب کردن دیگران و حرفهایشان سواستفاده می کنند ، مرتکب چه اجهافی نسبت به دیگران شده و می شوند.این آقایان با آبرو عادت کرده اند که یکطرفه به قاضی بروند و اگر مرد میدان هستند در همینجا که طرف های مقابل هم می توانند آزادانه حرفشان را بزنند بیایند وسط.
برادر عزیز در محکمه ی آقایان اگر زور حاکم نبود کسی که توسط اکثریت شورای اداری برکنار شده بود را دوباره به کار نمی گرفتند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/11 - 13:47
جناب فرهنگی :ایشان الحمدلله هیچ یز که ندارد زبان چرب ونرمی که دارد .بیاید واز عملکردش دفاع کند !
پاسخ + 0 0 --
همکار منطقه ۹ 1394/07/12 - 20:37
آقای رییس منطقه ۹ ، آقای .......
آیا سکوت شما در این موارد ، حاکی از ضعف و عملکرد ی نیست که در یک محفل آزاد قابل دفاع نیست؟
در اینجا تریبون، انحصاری ودر اختیار فرد خاصی نیست ، لطف کنید در صورتی که حق با شماست توضیح دهید
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی منطقه ۹ 1394/07/13 - 19:48
موندم از این مدیر که روی سنگ پای قزوین رو سفید کرده
بابا خفت هم حدی داره
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/10 - 23:05
مدارس تیزهوشان استان بوشهر،سال گذشته و امسال از تمام فرزندان فرهنگیان ۵۰ درصد شهریه ثابت این مدارس و علاوه بر این هزینه کلاسهای فوق برنامه را هم جدا میگیرند،طبق بخشنامه مدیرکل و اعلام می کنند مصوبه شورای آموزش وپرورش استان است،چه کسی یا کسانی میخواهند جلوی این کار خلاف قانونشان را بگیرد.؟؟؟؟ هیچ کس ،وزارت خودش چراغ سبز نشون داده وگرنه مدیرکل که بدون اجازه وزارت نمی تواند چنین عملکردی داشته باشد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/15 - 18:06
آقای پورسلیمان عزیز
جسارتا ، به کارکرد رسانه ای این سایت شک میکنم
از این مدیر نمونه دولتی در شهرک آزادی ، تا این حد شکوه و شکایت میشود ( در این مطلب و یا مطالب قبلی ) اما آب ازآب تکان نمیخورد. واقعا کسی از مسؤلین هست که این مطالب را بخواند؟ و یا اینکه این همکاران و اولیا ، فقط یک دل مشغولی پیدا کرده اند وبرای خودشان مشغولند؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/15 - 20:57
یحتمل میخوانند اما خودشان را میزنند به کوچه علی چپ
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/16 - 11:56
معلمی در مریوان هستم پسرم دانش آموز دبیرستان نمونه پیشگامان (دوره اول) می باشد در مورد شهریه با اینکه گفتم بخش نامه در مورد رایگان بودن وجود دارد اما اسامی فرزندان فرهنگی را در تابلو اعلانات زده واز دادن کارنامه خودداری کردند تاتمامی شهریه ثابت را پرداخت نکردم در مورد کلاس فوق برنامه هم پول آن را قبلا داده بودم .خود کرده را تدبیر نیست

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور