صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی ریخندی / فعال دانشجویی

تفکیک جنسیتی ؛ دوری باطل در دانشگاه فرهنگیان

تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرهنگیان  دانشگاه فرهنگیان زاییده ی ناقص و بدون برنامه ریزی مراکز تربیت معلم قدیم که از بدو تاسیس ، دانشجو معلمان و مسئولان این دانشگاه را با مشکلات متعددی مواجه ساخته است، میزان نارضایتی و گلایه مندی دانشجو معلمان این دانشگاه به حدی زیاد بود که به تدریج خودشان را هم خسته کرد و اکثرا به این نتیجه رسیدند که راهی جز صبر بر مشکلات و انتظار برای فارغ التحصیلی ندارند.

دانشگاهی که جز تغییر تابلوهای ورودی هرچه داشته و نداشته از مراکز تربیت معلم سابق به ارث برده بود،حتی بسیاری از قوانین انضباطی و آموزشی از جمله قانون تفکیک جنسیتی.

شاید ریشه ی تفکیک جنسیتی پس از انقلاب را بتوان در دیوارکشی برخی کلاس های درس پیدا کرد، اقدامی که در آن زمان باعث ناراحتی حضرت امام (ره) شد و در کمتر از ۲۴ ساعت به فرمان امام این طرح پایان یافت.

پس از آن دیگر بحث تفکیک جنسیتی دانشگاه ها به شکل جدی مطرح نشد تا اینکه در چندسال اخیر باز موجی از حامیان این طرح در کشور ظاهر شدند و علی رغم بسیاری از مخالفت ها تاحدودی این طرح در بسیاری از دانشگاه های کشور اجرایی شد اما دیری نپایید که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر سیاست های دولت این طرح را عملا شکست خورده معرفی کردند و با تغییر رویه ی دانشگاه هایی که دچار این طرح شده بودند از جمله دانشگاه علامه طباطبایی و...و باطل نمودن مجوز دانشگاه های تک جنسیتی موج اجرای طرح تفکیک جنسیتی در سطح کشور فروخفت اما همگان غافل از این بودند که همین امروز دانشگاهی با بیش از ۶۵ هزار دانشجو به شکل تفکیک جنسیتی اداره می شود ؛ حال مشخص نیست که نپرداختن به این مهم از جهت کم اهمیتی آن برای مسئولین بوده و یا اینکه کهنه شدن این زخم به کمتر کسی جرات نزدیک شدن به به آن را می دهد.

تفکیک جنسیتی دانشگاهی که وظیفه ی خطیر تربیت معلمین این جامعه را برعهده دارد از چند جنبه قابل نقد و بررسی است .

اول آنکه خداوند بشر را از دو گونه ی زن و مرد آفریده است و اختلاط زن و مرد در هیچ کجای احکام الهی حرام دانسته نشده هرچند برای این اختلاط قوانین و اصولی در شرع و عرف تعیین شده که التزام به پای بندی بر آن برکسی پوشیده نیست .

از سوی دیگر در همه ی دانشگاه ها سیستم مدیریتی محکمی وجود دارد تا چهارچوب های اخلاقی این اختلاط حفظ شوند، اختلاطی که در شکل صحیح موجب رشد بلوغ اجتماعی دانشجویان و افزایش فضای رقابت و نشاط در کلاس های درس شده، حال ممنوعیت این امر در دانشگاهی که مشغول تربیت نیروهایی است ک پس از فارغ التحصیلی قرار است در کنار همکاران غیرهمجنس خود مشغول به کار شوند و حتی در برخی موارد در مدارس دخترانه مجبور به استفاده از معلمین مرد می شویم نتیجه ای جز القای حس بی اعتمادی به دانشجو معلم را نخواهد داشت، دانشجو معلمی که مسئولیت سنگین تربیت یک نسل را برعهده دارد.

از سوی دیگر ، سفارش همیشگی دین مبین اسلام و حاکمیت جمهوری اسلامی بر ازدواج آسان و سریع جوانان بوده اما در مقابل روز به روز با افزایش سن ازدواج در جوانان مواجه هستیم، معضلی ک از عمده ترین دلایل آن می توان به مشکلات اقتصادی و عدم امنیت شغلی در بین جوانان اشاره کرد . معضلاتی که در دانشگاه فرهنگیان تلاش شده به حداقل رسیده اما به شکل غیرقابل توجیهی با اصرار بر طرح تفکیک جنسیتی زمینه های آشنایی دانشجو معلمان با یکدیگر و ازدواج های دانشجویی که طبق آمارها با توجه به همکار بودن و درنتیجه درک متقابل و عدم نگاه نوع سالاری و...ازدواج های موفقی می شوند را از بین برده ایم.

سفارش جوانان به تشکیل خانواده و ازدواج به موقع در کنار اجرای قانون تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرهنگیان پارادوکس عجیبی را به وجود آورده که تا امروز کمترین مسئولی پاسخ گوی آن بوده است.

نکته ی جالب توجه در این میان ،چرخاندن لقمه دوردهان توسط حامیان قانون تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرهنگیان است به شکلی که بعضا با برگزاری همایش ها و طرح های مختلط سعی در پوشش دادن خلاء ایجاد شده دارند که نمی توان امید چندانی به این گونه برنامه ها و ثمره ی آنها داشت.

در پایان متذکر می شوم که فضای دانشگاهی با دیوارکشی های گزینشی و این قبیل تفکیک ها اسلامی نخواهد شد و ای کاش به جای صرف انرژی و هزینه در این گونه بخش ها کمی اهتمام بیشتر بر روی محتوای دروس و امکانات رفاهی دانشجویان گذاشته می شد.

و من الله توفیق


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 28 شهریور 1394 17:48 خوانده شده: 37677 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +87 -13 --
سیدحمزه 1394/06/28 - 20:15
خدا رو شکر یکی جسارت گفتن حرف دل همه ی داتشجوها رو داشت، زنده باشی جوون انقلابی
پاسخ + 0 0 --
شاهرخ 1399/09/30 - 07:46
خیلی خوشحال نشو! تنها دلیل ملقا دانستن قانون تک جنسیتی در دانشگاهها ریزش شدید دانشجو بود ک سرمایه بادآورده بسیاری ب جیب سیستم روانه کرده بود . وگرنه حراست دانشگاه خود ب تنهایی مسعول کشیدن دیوار نامریی یست ! کسی دلش برای شما نسوخته ! پول شما مهم است .
پاسخ + +73 -8 --
ناشناس 1394/06/28 - 21:06
خوب گفتی برادر ولی کو گوش شنوا؟؟!!!
آنکه البته به جایی نرسد فریاد است...
پاسخ + +59 -9 --
قنبر 1394/06/28 - 21:08
سیاست های شکست خورده ای که باعث افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق ها وشیوع بی بندباریها شده است ولی باز یک عده در حال آتش زدن جوانهای مملکت با افکار ...
پاسخ + +73 -8 --
Ahmad 1394/06/28 - 21:48
برای دانشگاه فرهنگیان که به فرموده مقام معظم رهبری شخصیت معلمین در آنجا ساخته میشود اصلا شایسته نیست که چنین فضا و جوی که پر از بی اعتمادی و بدبینیست داشته باشد
حرف دل معلمان آینده این مرزوبوم رو زدی جناب ریخندی عزیز
امید که گوش شنوایی باشه تا به داد ما برسه...
پاسخ + +56 -9 --
Mahsa 1394/06/28 - 23:19
واقعا تاسف بار این وضعیت . امیدوارم که تاثیر مثبتی داشته باشه حرفای شما و اکثر دانشجو معلما
پاسخ + +64 -10 --
مجتبی 1394/06/29 - 00:22
الان به هرشکل عقلانی که به موضوع نگاه میکنیم، نمیشود دلیلی برای تفکیک جنسیت درنظر گرفت. مگر در جامعه زنها و مردها جدای از هم زندگی میکنند که در دانشگاه ها آنها را جدا می کنیم؟!! یعنی خودمان داریم اقرار مکینیم که به کسانی که فردا روزی فرزندانمان را تربیت خواهند کرد، اعتماد نداریم؟؟!!
اگر واقعا اینچنین است، اشتباه محض است که تربیت فرزندان این مرز و بوم را به کسانی بسپاریم که معتقدیم توانایی تسلط بر نفس خویش را ندارند. پس آقایان مسئول اگر معتقدید که اشکال از دانشجو معلمان است، در گزینش دانشجو معلمان و اگر معتقدید که مشکل از آنها نیست، در سیاستهای دانشگاه فرهنگیان تجدیدنظر کنید.
پاسخ + +97 -8 --
مرو 1394/06/29 - 07:29
ممنون از آقای ریخندی عزیز
همکار گرامی بنده نیز با تفکیک جنسیتی دانشگاه فرهنگیان مخالفم
امیدوارم کسی صدای ما رو بشنوه و فکری کنه
من خودم به شخصه شاهد بودم خیلی از همکاران به بلوغ اجتماعی نرسیدند و اعتماد به نفس حضور در مقابل جنس مخالف رو در هیچ جای جامعه ندارند
پاسخ + 0 0 --
علی 1397/06/09 - 18:15
عالی بود مرسی واقعا
پاسخ + 0 0 --
هانی 1399/07/08 - 13:47
به خدا راس میگی..حرفت حرف حسابه
پاسخ + +58 -7 --
ناشناس 1394/06/29 - 07:35
درود بر همکار گرامی جناب اقای ریخندی عزیز
ممنونم آقای ریخندی
بنده نیز با تفکیک جنسیتی دانشگاه فرهنگیان مخالفم چون خودم به شخصه شاهد بودم که خیلی از همکارای عزیز به بلوغ اجتماعی و اعتماد به نفس حضور در مقابل جنس مخالف نرسیدند
البته بنده به مسائل سیاسی این موضوع اصلا کاری ندارم اما بعد اجتماعی آن آسیب بسیار جدی به دوستان ما زده امیدوارم کسی صدای ما رو بشنوه و فکری کنه
به امید روزی که رسیدگی شود
پاسخ + 0 0 --
سبحان درویشی دیوانمر 1399/11/28 - 13:31
عالی احسنت
پاسخ + +47 -8 --
ر.ر 1394/06/29 - 08:55
متشکر از شما که حرفای دلمونو زدید.
پاسخ + +39 -7 --
دانشجومعلم 1394/06/29 - 09:15
ممنون ازآقای ریخندی دوست وهمکارعزیز
امیدوارم این سخنان بتواندگامی موثردرجهت ترویج فرهنگ اعتمادسازی دربین جامعه ی عزیزفرهنگیان باشدواقعاجای تاسف است که هیچ گاه به سخنان معلمانی که پرورش دهنده ی نیروی انسانی جامعه هستندتوجه نمی شودفقط ادعای مسئولین محترم این است که پرداختن به مشکلات فرهنگیان دغدغه ی اصلی آنان است امادریغ ازعمل به وعده ها
پاسخ + +32 -17 --
مشاور مدرسه 1394/06/29 - 11:44
بابا سن ازدواج بالا رفته که رفته .،ارکان خانواده متزلزل شده که شده ،آمار طلاق بالا رفته که رفته و... وقی میخواهیم زن ومرد جدا از هم تحصیل کنند (در فضاهای آموزش )جدا از هم کار کنند و کلا جدا از هم زندگی کنند دیکه نباید دغدغه این حرف و حدیث ها رو داشته باشیم .لابد سبک زندگی اسلامی این دیکه ما درک نمی کنیم.
پاسخ + +16 -91 --
فرهنگی 1394/06/29 - 12:09
تفکیک جنسیتی دردانشگاه فرهنگیان واقعاً طرح جالبی است .


مسائل اساسی فرهنگیان چیزهای دیگراست .

واقعاً مسائل با اهمیت مورد توجه قرار گیرند .اگر دختر وپسردریک کلاس درس بخوانند ویا از هم جداباشند چه فرقی به حال آموزش وپرورش ومن فرهنگی ودانش آموزان دارد.واقعاً نباید مسائل پوچ وبی اساس دراین سایت مطرح شوند .
یکی از بهترین طرح های آموزشی کشور که باید درسایر دانشگاهها به ان تأسی شود همین طرح است .

دختر وپسر جوان درمحیط مستقل علمی با خیال راحت تر درس می خوانند .این یک حقیقت علمی وروان شناسانه است که اصلاً نباید منکر شد .چرا همه چیز عوض شده است .چرا معروف ها منکر جلوه داده می شوند .چرا باید اینگونه تلقی شود که هرچه بلوک غرب بگویند همان درست وهرچه ما بگوئیم ایراد دارد.
واقعاًباید غربی ها از این طرح الگو بگیرند وهرچند اخبارواثقی وجود دارد که دانشگاههای غربی نیز به سمت تفکیک جنسیتی پیش می روند واین امر جای خوشحالی دارد.
پاسخ + 0 0 --
زهرا هستم 1397/01/07 - 15:16
دوست دارم بدونم کدوم دانشگاهای غربی؟
پاسخ + 0 0 --
دانشجوی انقلابی 1397/12/25 - 05:27
تا زمانیکه در مملکت افراد دگمی مثل شما وجود دارد اوضاع مملکت همین هست و بس...
پاسخ + 0 0 --
mohammadhossin 1398/01/27 - 09:44
تا زمانی که آدمای کوتاه فکری مث شما توی این مملکت هستن این کشور هیچوجای پیشرفتی نداره افرادی مثل شما عقایدتون رو تو غالب دین ارائه میکنید و مردومو به بیراهه میکشونید
پاسخ + 0 0 --
محدثه 1398/09/18 - 13:18
خوده امام خمینی گفتن نباید دیوار کشیده شه بین دختر و پسر شما کی هستی که میای فتوا میدی؟
پاسخ + 0 0 --
آرین 1399/02/30 - 23:54
کنار هم گرفتن دختر وپسر در یک کلاس باعث ایجاد رقابت و صد در صد پیشرفت میشه که کاملا هم ثابت شده است. لطفا شما عدای روانشناس ها رو در نیار
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/04/11 - 17:33
اقا دیگه:|
چرا واس خودت نظر الکی میدی
پاسخ + 0 0 --
....... 1399/06/18 - 13:31
داداش چرا ادای آدمای دو سه قرن پیش رو در میارید؟
حالا اگر دختر و پسر تو دانشگاه همو نبینند تو خیابونو سرکار و بالاخره جاهای دیگه هم بهم برنمیخورن؟؟
پاسخ + 0 0 --
سورنا 1399/09/25 - 22:54
.... مگه ما جه فرقی با بقیه داریم که دانشگاه ما باید تفکیک جنسیتی باشه
.....
پاسخ + 0 0 --
مجید 1400/02/11 - 14:21
واقعا متاسفم که هنوز بین خود فرهنگیان انسان هایی با تفکر شما وجود دارن که چشمشون رو روی نظر همه میبندن و فقط رای خوشون مهمه. ما سال هاست که از همین طرز فکر داریم ضربه میخوریم.
پاسخ + +14 -85 --
احمدی-فرهنگی 1394/06/29 - 23:25
دست از این حرفها بردارید شماهایی که دارید از این سایت سوء استفاده می کنید آیا واقعا درد شما تفکیک جنسیت در دانشگاه فرهنگیان است؟؟!!! یا دنبال چیز دیگری هستید؟؟
بروید مطالعاتتان را بیشتر کنید ببینید الان کشورهای غربی هم به سمت تفکیک جنسیتی پیش می روند... عاقلانه حرف بزنیم...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/31 - 10:49
پس بالاخره فهمیدیم که غربی ها به فکر تفکیک جنسیتی دردانشگاهها افتادند .

ما باید به داشته های خود افتخار کنیم ...جناب مشاور
پاسخ + 0 0 --
mos 1394/10/16 - 12:19
اگه تفکیک جنسیتی بد بود قطعا دانشگاههای غربی به این نتیجه نمیرسیدند که محیط دانشگاه یه محیط کاملا آکادمیک و علمی هست و برا اینده کشورشون و فضای علمی کشورشون مهمه و باید بدون هر گونه اختلال و حاشیه ای باشه.
چرا ما نمیایم از فایده های این طرح نمیگیم.چرا؟؟؟
ازدواج منتقی و سالم بدون هوا وهوس.کاهش طلاق بعد از ازدواج که متاسفانه توی دانشگاههای مختلط بیشتر که نگیم حداقل نصف ازدواجها به طلاق کشیده میشه.
خیلی راه وجود داره که اسلام و اسلامی بودن رو به جامعه نشون داد.اون ادمی که بخواد یه تفکیک جنسیتی دانشگاه رو بذاره پای زدگی از اسلام یا مسلمان ایرانی نیس یا اینکه باید بره بیشتر فکر کنه ...
مسوولین و اقای محترمی که زوم کردید رو این تفکیکه من یه ایرانی ام و غیرت دارم محیط دانشگاهها شده پراز گرگ و اگه خودتو نگیری خورده میشی احساساتت خورده میشه.حاضر نیستم ناموسمو بفرستم به گرگ خونه نه محیط علمی.
باتشکر
لطفا بذارین تو نظرها.تا جواب دیگران رو ببینیم.
پاسخ + 0 0 --
زهرا هستم 1397/01/07 - 15:13
دقیقا مشکلی که تو این جامعه هست اینه که وقتی یه مشکل مطرح میشه که یه تعداد نه چندان کمی باهاش مشکل دارن یکسری ها پامیشن میگن مشکلتون الان اینهههه؟؟؟برین به فکر فلان و بهمان باشین...از یه جا باید شروع کرد بلاخره یا نه آقای محترم؟نمیدونم چرا اگه این کار خیلی به تکامل دانشجو کمک میکنه چرا بقیه دانشگاها این کارو عملی نمیکنن؟؟؟بعد که ما میایم حرفشو میزنیم که مثل بقیه دانشجوها تحصیل کنیم تو یه محیط با جنس مخالف نمیدونم چرا ذهن شما اینطوری برداشت میکنه که "یا دنبال چیز دیگری هستید؟؟؟" مگه اینهمه دانشگاه که مختلطن دانشجوهاش واردش میشن چون که دنبال چیز دیگرین؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
mohammadhossin 1398/01/27 - 09:55
اخه شما از کشورای غربی چی میدونی اینه فقط عقاید بعضی افراده که توغالب برخب مقاله های دروغین عرضه میشه غربی ها همه کاراشون برنامه ریزی شدس و اونا نمبان کاراشون رو ب شما لو بدن
پاسخ + 0 0 --
محسن 1398/11/02 - 08:23
....
من نه دانشگاه تفکیکی درس خوندم و نه میخونم
ولی اینو بهت بگم که ضربه تفکیک جنسیتی در مدارس ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان رو با تمام وجود حس کردم
شما که گهگاهی اسم روانشاسی و دانشگاه های غربی رو به زبون میاری معلومه هیچی حالیت نیست و فقط اومدی اینجا این حرفا رو میزنی که از منافعت دفاع کنی .
آگاه باش که روزی فرا خواهد رسید که شما و امثال شما تاوان میدهید ....
پاسخ + 0 0 --
یه دانش اموز 1399/01/14 - 19:50
وقتی هی دختر و پسر رو از هم جدا میکنین اعتماد به نفس رو هم از بین میبرین اولین صدمه این کار به دختران این سرزمین وارد میشه دخرخانم یا از پسر و ازدواج فراری میشه و یا به خاطر ارضای حس کنجکاوی پا به راهی میزاره که راه برگشتی نداره...
پاسخ + 0 0 --
سمی 1399/02/07 - 15:18
اقا ایشون فقط نظر و عقیده خودشو گفت خب هر کس اعتقادی داره... نباید اینجوری باشیم که فکر کنیم فقط ما حرف درست رو میزنیم و فقط اعتقاد ما درسته... به نظرات و اعتقادات همدیگه احترام بزاریم...
پاسخ + 0 0 --
زینب 1399/07/15 - 10:54
من نمیدونم چرا بعضی ها فکر میکنن اگر دانشجو ها اعتراض دارن به این که دانشگاه فرهنگیان هم باید مثل مابقی دانشگاه ها باشه
باشه فکر بد راجب اونهایی که اعتراض دارن میکنن خب آقای محترم اگر شما ذهنتون اینقدر به درجه ای از انحراف رسیده که این مدلی فکر میکنید نظر دادن شما باری از دردسر های ما کم نمیکنه لطفا با توجه به نظر ها عقاید خودتون رو اعلام کنید
پاسخ + +4 -34 --
mos 1394/10/16 - 12:15
با سلام وخسته نباشید.
بنده خود دانشجو دانشگاه فرهنگیانم.
و کاملا با جو و مسایل ...آشنا هستم.
من تقریبا برا هر مساله ای اول سود و زیان اون رو بررسی میکنم.هرکدوم که کفه ترازو سنگینی کرد براش اونو انتخاب میکنم.
ببینید ما ابتدا باس فرهنگ مختلط بودن دانشگاه ها رو بسازیم بعد دانشگاه ها رو مختلط کنیم.
یه آمار بگیرید ببینید چند درصد دانشجوها برا تحصیل علم میان دانشگاه؟
دانشجو توی خیلی از بعد هاش توی زندگی و خانواده ارضا نشده از جمله مسایل عاطفی. و باید فکری به حال زمان ورودش به دانشگاه کرد.
توی کشورهای غربی هم طرح تفکیک جنسیتی رو دارن اجرا می کنن چونکه به ضرراش رسیدن.
پاسخ + 0 0 --
محسن 1398/11/02 - 08:28
باز داری مغلطه بازی میکنی .
ببین عزیز همونایی که میگی از نظر عاطفی تو خانواده رشد نکردن
همونا دلیلش این بوده تو مدارس دبیرستان رشد نکردن و مدام زمینه زمینه میکنی یعنی زمینه اونجاست
اگه تو دانشگاه هم مختلط بشن نتیجش میشه کوچه و بازار
برا امتحانشم میگم یه چادر سرت کن و لباس زنونه بپوش و برو تو بازار اونوقت خیلی چیزا دستت میاد و یه کم درکت میره بالا تر
پاسخ + +4 -18 --
mos 1394/10/16 - 12:16
وقتی که دانشگاهها زیاد بشه مثل قارچ و دانشجو هم به هردلیلی میاد دانشگاه بعد تو حین این دوره تحصیل ممکنه شکست هایی از جمله شکست عاطفی رو متحمل بشه بعد فارغ التحصیل بشه و با خودش بگه چرا اصلا من اومدم این رشته رو خوندم.
ما چرا سر خودمون رو توی برف میکینم ما که خودمون رو بهتر میشناسیم.
پاسخ + 0 -32 --
mos 1394/10/16 - 12:17
شمای مسوول به این فکر کن که دخترت میخواد بره تو دانشگاهی که معلوم نیست چجوری میخوان با احساسش بازی کنن و چه اینده ای براش رقم بخوره.اره دانشگاه ها اینجوری شده.دانشجویی که بعد از ... توی محیط دانشگاه دیگه چه رغبتی داره به ازدواج سالم.به قولا برا یه من شیر کی میره گاو بگیره(باعرض معذرت)
لطفا مسایل رو پنهان نکنم پشت تفکرات اصلاحاتیمون.
من کار به این دولت و اون دولت ندارم.کشف حجاب تو اون دولت و تو این دولت ندارم و هزار مسایل دیگه ولی لطفا صحبتام رو بذارین تو گروه تا حداقل یه خورده به خودمون بیایم و گول خودمون نیایم.
پاسخ + 0 0 --
زهرا هستم 1397/01/07 - 15:08
یه چیزی که باس دقت کنی اینه که تو فرهنگیان دانشجوها مصاحبه انجام میدن،روشون تحقیق انجام میدن، هرکسیو تو فرهنگیان راه نمیدن.درضمن تصورت از دانشگاه خنده داره...یعنی اینهمه آدم سراسر دنیا دانشگاهای عادی میرن که دختر و پسر کنارهم درس میخونن درحال شکستن قلبهای همدیگن؟فیلم آمریکایی زیاد میبینین؟
پاسخ + 0 0 --
فاطمه 1397/10/22 - 15:25
سلام بنده میخواستم بگم با اینکه خودم تو یه خانواده مذهبی بزرگ شدم و محجبه ام ولی حرف شما رو کاملا تکذیب میکنم . اینا همه دلایل مسخره ایه که از ذهن مریض برخی افراد میاد برای اینکه برای کارها و قوانینشون توجیح داشته باشن ولی کاملا مسخره وغیر منطقیه واقعا جوونای جامعه همونقدر که شما میگین ذهنشون مریضه و میرن دانشگاه تا با جنس مخالف ارتباط برقرار کنن؟؟ خوب اگه خوب فکر کنین میبینین که اگه اینجوری باشه خیلی قضیه خنده دار و مثل جوکه. این قوانین تفکیک جنسیتی هه باعث شده تا خانوما یه حس نا امنیتی تو جامعه داشته باشن و اعتماد به نفس شون کاهش پیدا کنه و گوشه گیر بشن و وقتی بخوان برن تو جامعه واسه کار کردن نتونن دووم بیارن و تو کارشون موفق باشن چون هیچ شناختی راجب جامعه ای که در اون زنان و مردان در کنار همدیگه کار میکنن و زندگی میکنن نمیتونن داشته باشن
پاسخ + 0 0 --
آرین 1399/02/31 - 00:20
پسر یا دختری که تو دانشگاه باجنس مخالف تحصیل میکنه برای زندگی در اجتماع هم آماده میشه. حالا این که چطور با جنس مخالف برخورد کنه یا ارتباط مثبت یا منفی برقرار کنه مربوط به تربیت وایمانشه . دختر پسری که بیان تو دانشگاه برای کارایxxx توجای دیگه هم میتونن اینکارارو انجام بدن و لزوما این ارتباط منفی مربوط به فضای مختلط دانشگاه ربطی نداره.
پاسخ + +35 -4 --
reza 1395/01/15 - 01:31
زن و مرد جاذب همدیگه هستن مختلط شدن هم روحیه دانشجورو بالا میبره و هم رقابت بین دختر و پسر بالا میره... شما نگاه بکنین کدوم یک از دانشگاهای فرهنگیان ا نظر علمی در حد مطلوبی هستن؟تفکیک جنسی علاوه بر اینکه دانشگاه رو اسلامی نمیکنه حتی از اسلام هم زده میکنه پس باید این جنبه رم در نظر بگیریم... اوناییم ک میگن غرب ب تفکیک جنسیتی تمایل پیدا کرده باید بگم بهشون ک جامعه غربی و ایرانی فرهنگ های متفاوتی دارن علاوه براین طبیعت انسانه ک از ی چیزی سیر بشه میره ی چیز دیگه رو امتحان میکنه انسان تنوع طلبه...شیوه اختلاطی تو کشورای غربی قدیمی شده دیگه و ب عببارتی اونا دیگه ازین شیوه خسته شدن و ب عنوان تنوع درصددن ک سود و زیان تفکیک جنسیتی رو هم آزمایش کنن ک تو جامعه آماری خیلی کوچیک در دو سه مدرسه ن دانشگاه آزمایشی اجرا میشه...در کل مختلط بودن از لحاظ معنوی خیلی عالیه ک حتی متون اسلامی هم نهی نکرده پس چرا بعضی مسئولین برا رسیدن ب منافعشون این حقو از 6000دانشجو میگیرن؟؟اصلا تفکیک جنسیتی بَده؟؟پس چرا فقط تو دانشگاه فرهنگیان اجرا میشه چرا تو دانشگاهای دیگه این طرح راکده؟؟
پاسخ + +24 -4 --
mehdi 1395/02/04 - 08:47
سلام من خودم ترم 2 دانشگاه فرهنگیانم در مورد این حرفاتون میتونم ایند بگم که من خودم از آموزش دانشگاهمون شنیدم که میگفتن تا دو سال دیگر احتمال دارد دانشگاه فرهنگیان از بند تفکیک جنسیتی آزاد بشه ولی من خودم امید آنچنانی ندارم
پاسخ + 0 0 --
زهرا هستم 1397/01/07 - 15:06
این حرفا مث همون حذف کنکوره.فقط به دانشجوها امید میدن که فضایی مث بقیه ی دانشگاها تجربه میکنن تا فقط این چهارسال یه جوری بگذره.دیدم که میگمآ
پاسخ + +27 -3 --
ناشناس 1396/05/18 - 01:22
خدا وکیلی مختلطش کنین تا منم بیام تربیت دبیر
پاسخ + 0 0 --
زهرا هستم 1397/01/07 - 15:05
به قران انگار اومدی دبیرستان دوباره
پاسخ + +10 -2 --
ناشناس 1396/08/29 - 12:51
با سلام با افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به 24 سال فرصت بیشتری برای ورود به این دانشگاه برای افراد با استعداد فراهم کنید با این کار لطف بزرگی به جوانان این جامعه خواهد شد
پاسخ + +7 -23 --
teacher fan 1396/08/29 - 12:55
به نظر من اکه هدف فقط درس خوندن و خدمت به جامعه باشه اصلا نبایدبه مختلط بودن یا نبودن این دانشگاه فکر کرد شما درست رو بخون یه معلم عالی برای اینده کشورمون بشی این چهار سال زود میگذره ...... خیلی
پاسخ + 0 0 --
زهرا 1397/01/07 - 15:04
اصلا هیچ ربطی نداره.به دانشگاه نباید به صورت یه چیز تک بعدی نگاه کرد.یه دانشگاه باید یه جوری باشه به خیلی از جنبه های دانشجو آگاهی و اعتمادبنفس بده، مراوده ی سالم با جنس مخالف یه جور بلوغ و تکامل رو میتونه رو طرزفکر و برخوردها و رفتارای جنس دیگه بذاره، معلم سرکار با آقایون قراره سروکار داشته باشه و نشه که مثل یه سری معلما اگه دیده باشین موقع حرف زدن صدا و دستاشون بلرزه اصن نتونن بااعتمادبنفس حرف بزنن انگار با یه فضایی در افتادن.این اصلا یه ویژگی خوب و پسندیده نیستا، حیا رو درک میکنم ولی این که معلم اینجوری بار بیاد و بره سراغ تربیت ادمای دگ رو نه.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1398/12/03 - 11:26
عزیزم چرا این حرف رو میزنی چهار سال مگه کمه اصلا میدونی این حرفا رو به کیا میگن ؟! به اونایی میگن که زندانین به اونایی میگن که مرتکب جرم شدن نکنه ماهم جرممون اینه که فرهنگیانو انتخاب کردیم و تو هم الان داری به ما دلداری میدی که نترس چهار سال زود میگذره!! اصلا حرف این نیست چرا دانشگاه مختلط نیست حرف پیامد این نگاه تک بعدی به این مسئله است که یک فضایی افسرده رو در محیط دانشگاه فراهم میکند دانشجو به این فکر میکنه که یعنی چی!یعنی ما رو چی فرض کردن که اینجوری با ما رفتار میشه یعنی معلم اینقدر ... !! و این باعث میشه که دانشجو با اون شور و شوق و انگیزه وارد دانشگاه شده یواش یواش انگیزه شو از دست میده و بی رمق میشه و مسلما اون روحیه کاوشگری شو از دست میده و در نهایت یک معلم بی حال ،بیسواد،کم تعهد و ... تحویل جامعه داده میشه .
پاسخ + +28 -1 --
N 1397/01/07 - 14:53
نمیدونم میدونین و خودتونو به نفهمی میزنین یا نمیدونین...ولی دانشگاه فرهنگیانو که گرفتین تک جنسیتی کردین،خبر دارین چقد همجنس بازی داره؟؟؟؟؟؟؟واردش که بشین کاملا مشهوده،نگاهاشون ، طرز حرف زدنشون وقتی میخوان باهات آشنا بشن.من یه دخترم و دانشجوی همونجا. نبود پسرا فضای کلاسا رو بچگونه کرده ولی چیزی که نمیشه انکار کرد اینه که روابط دخترای دانشجو تو دانشگاه تک جنسیتی که مگس نر پر نمیزنه روابطشون عین دختر و پسر شده.یه بار بیاین ببینین نگاهاشون به هم چه عاشقونه اس.نگید که توهمه...خودم دوبار گیر انداختمشون ولی خوابگاه گفت صداشو درنیارم ...
پاسخ + 0 0 --
نرگس 1397/11/04 - 04:33
دقیقا با این حرف شما موافقم. من خودم بسیار علاقمند بودم تربیت معلم بخونم اما وقتی متوجه شدم تفکیک هست پشیمون شدم، چون دانشگاه فضایی برای ارتباطات سالم و اجتماعیه نه اجتماع گریزی. من در دبیرستان خودم میبینم که عده ای از معلمان رفتار راحتی با همکار جنس مخالفشون ندارن.
پاسخ + 0 0 --
عاطفه ام 1398/11/14 - 11:02
خب خوبه خودتونم میگید!
هم جنسا که خیلی کم هستند و این کار را رو میکنند
حالا تصور کنید اگه دختر وپسرا که اصلا نمیشه میل به جنس مخالف رو انکار کرد تو دانشگاه با هم باشن چه اتفاقی میفته
اگه هدف فقط درس خوندن باشه دلیلی واسه مختلط بودن نیست
پاسخ + +30 -4 --
زهرا 1397/01/07 - 14:59
خیلی دلم میخواد بدونم این حماقت مسخره از کجا سرچشمه گرفته؟؟؟دانشگاه رو میگیرین تفکیک میکنین بعد هی همایشای چرت میذارین و پسرا و دخترا رو کنار هم میذارین؟؟کلاس که تموم بشه،ما از دانشگاه میریم بیرون هی پسر میبینیم.نظرتون چیه خیابونارو هم تفکیک جنسیتی کنین؟؟؟نه جدی کلاسا رو تفکیک کردین خب که چی بشه؟پسر به اندازه ی کافی بیرون میبینیم و گفتگو هم داریم واقعا نمیدونم رو ما دخترا که تاثیر نداره ولی پسرای دانشجو معلم رو تو همایشا اگه ببینین چقد عقده ای و داغونن که دخترای دانشجو رو که میبینن اصن نمیتونن چشم بردارن.جای دگ دانشگاه که رفتم دختر و پسر عادی نشسته بودن اصلا هیچ منقلب شدنی چیزی درکار نبود.معلما رو میخواین با اینکار به کجا برسونین نمیدونم
پاسخ + 0 0 --
میلاد 1397/02/05 - 16:33
کاملا درسته
پاسخ + +26 -2 --
ایداا 1397/02/04 - 12:21
سلاام..من امسال کنکور دارم و هدفم قبولی در دانشگاه فرهنگیان بود اما و بنظرر من تفکیک جنسیتی وااقعاا مسخرست دلیل این کارو نمیفهمم ...مطمعنناا روابط دخترها و پسرها در جامعه نسبت ب قدیمی ترهاا محدودیتش رو از دست داده و جدایی اون ها تو دانشگااه فوق العاده مسخرست
پاسخ + +24 -1 --
H 1397/02/05 - 21:04
واقعا با تفکیک چی رو میخواین بگن یعنی الان دانشگاه ها دیگه مختلط هستند اتفاقی پیش امده ب نظر من باید فرهنگیان هم مختلط باشد و اون حس رقابت بین جنس مخالف افزایش یابد
امیدوارم یکی به فکر دانشجو ها باشد
پاسخ + 0 0 --
بی نام 1398/02/21 - 16:29
فک کنم شما خبر نداری که چه اتفاق های افتضاحی رخ میده
پاسخ + +25 -2 --
zahra 1397/05/14 - 13:10
تفکیک جنسیتی نشون دهنده عقب موندگی این کشوره
متاسفم واسه قانون گذارا
مگه ما توجامعه جدا زندگی میکنیم
همینکارا رو کردین همه ندیدبدیدشدن
پاسخ + +24 -1 --
ناشناس 1397/07/16 - 15:32
دانشجوهای تربیت معلم به اندازه کافی خوب هستندچرااینقدرمحدودشون میکنندباجداسازی جنسیتهاکه چی بشه؟این یه نوع توهینه به دانشجو
پاسخ + +20 0 --
زهرا 1397/08/28 - 22:01
کاش مسؤلین حرف مقام معظم رهبری رو الگو قرار بدن تو همه ی زمینه ها نه فقط زمینه ای که به نفهعشونه... خود آقا فرمودن که تو دانشگاه ها بین زن و مرد دیوار نکشید... این شامل دانشگاه فرهنگیان نمیشه نه؟ کاش میدید چه نگاه بدی می‌کنن از بیرون به این تفکیک جنسیتی دانشگاه فرهنگیان
پاسخ + +23 -1 --
Yasi 1397/12/23 - 11:44
من دوستم ،دختره و دانشجوی دانشگاه فرهنگیانه ، متوجه شدم عاشق یکی از دخترای دانشجوی اونجا شده و میگه که اون دختره هم خبر داره و همین حس رو نسبت بهش داره!!!!!!! تصمیم دارن برای ادامه تحصیل برن یه شهر دگ و باهم زندگی کنن!!!!
میفهمین یعنی چی؟؟؟؟؟ میفهمییییییییین؟
پاسخ + +16 -1 --
بی نام 1398/02/21 - 16:27
بابا چرا خودتونو خسته میکنید کی هس به حرف ماها گوش بده
پاسخ + +8 -9 --
بی نام 1398/02/21 - 16:30
بابا اصن درس میخواید چیکار والا فقط خودتونو الاف میکنید هیچ سودی نمیکنید
پاسخ + +13 -4 --
حرف حق 1398/04/09 - 08:51
یه ضرب المثل هست میگه یه روزی یه نفر یه شتر رو میبینه میگه تو چرا گردنت کجه شتر برمیگرده میگه کجایه من صافه که گردنم صاف باشه اینم مصداق همونه الان کجایه آموزش و پرورش ما رو اصوله که این ی مورد اصولی باشه
پاسخ + +17 0 --
n 1398/05/17 - 01:52
من مشکلی با این مسئله که تا قبل دانشگاه پسر و دختر ها از هم جدا باشن ندارم ولی دیگه از ۲۰ سال به بعدخیلی هامون به بلوغ فکری و احساسی میرسیم از همه مهم تر اینکه اگر خدا می خواست زن و مرد رو از هم جدا کنه همان گونه هم می کرد وقتی کسی میره دانشگاه دیگه بچه که نیست زود تحت تاثیر قرار بگیره دلشکستگی و بازی با احساسات که بعضی دوستان اشاره کردن این هم لازمه تا دختر هامون قدرت تشخیص داشته باشند اینم بگم تفکیک دانشگاه هم نمی تونه جلوی این اتفاق ها رو بگیره بجای تفکیک کاش اموزش هایی به دختر و پسر هامون بدیم تا شناخت و درک از هم داشته باشند تا خیلی راحت کسی نتونه با احساسشون بازی کنه
پاسخ + 0 0 --
دانشجو 1398/09/20 - 21:54
ببینید باور کنید اگه بیشتر بهشون بها بدید بهتون میگن گوشی هم نیارید دانشگاه که از درستون غافل میشید
پاسخ + +29 -1 --
ناشناس 1398/06/09 - 20:08
خدا لعنتتون کنه یه امیدی داشتیم شوهر گیرمون بیاد اونم شما ها نابودش کردین
پاسخ + +12 -5 --
مهدی 1398/06/10 - 20:14
عالی
پاسخ + +23 0 --
..... 1398/07/02 - 07:57
من اصلا به این کار ندارم که تفکیک کار خوبیه یا نه چون به هزار دلیل میشه رد و قبولش کرد ولی یه بحث هست به اسم عدالت و برابری اگه این طرح خوبه واسه همه دانشگاه ها باید اعمال بشه اگه طرح بدیه واسه همه دانشگاه ها بیاد لغو بشه
#عدالت
پاسخ + +20 -2 --
دانشجو معلم زبان 1398/09/09 - 22:38
با سلام. من در رشته زبان دانشگاه فرهنگیان زنجان مشغول به تحصیل هستم و هر روز افسرده تر و افسرده تر میشوم و راهی جز تحمل ندارم. میترسم این افسردگی روی دانش آموزان من تاثیر بگذارد و نتوانم به دانش آموزام اونجوری که باید تدریس کنم. از مشکلات این دانشگاه و فرهنگیان که من شخصا و همه ی افراد دانشگاه از اون رنج میبریم ناکارامدی مسولان دانشگاه و مختلط نبودن کلاس ها و حتی دانشگاه و غذای کم کیفیت و تهدید های مکرر دانشجویان و کمبود امکانات و بیش از حد برداشت شدن حقوق دانشجویان توسط دانشگاه میشه اشاره کرد که مهمتر از همه مختلط نبودن و ناکارامدی مسولان دانشگاه میشه اشاره کرد که واقعا افسرده کننده هستش و ما نمیتونیم واقعا در آینده معلمان مفیدی بشیم... من که شخصا انگیزه معلمی رو از دست دادم و نمیخوام آینده دانش آموزانم رو خراب کنم... یا باید این مشکلات درست بشه یا شخصا من انصراف میدم
پاسخ + +17 0 --
erfan 1398/09/14 - 00:19
واقعاً متاسفم برای بعضی از کوته فکر هایی که با نظرات ناآگاهانه و سطحی خودشون معلم های آینده ما رو بی انگیزه بار میارن تو محیطی که همه دانشجو ها فقط زود دوست دارن از دست فرهنگیان خلاص بشن که یکی از مشکلات مهم آن بحث تفکیک جنسیتی است با حرف دوستمون موافقم بی عدالتی در مورد معلمان آینده از همه نظر آشکاره.
پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1398/10/16 - 15:16
من میخواسم برم دانشگاه فرهنگیان منصرف شدم
واسه همین کوته کاری مسوئولین
پاسخ + +4 0 --
ملیکا19 1399/01/29 - 17:51
دانشگاه فرهنگیان واقعا مختلط نیس چون خودم میخا برم؟
پاسخ + 0 0 --
آرین 1399/02/31 - 13:55
نه نیس
پاسخ + +11 0 --
آرین 1399/02/31 - 13:52
اگه تفکیک جنسیت خوبه چرا تو همه دانشگاها نیست اگرم بده چرا تو دانشگاه فرهنگیان اجرا میشه.آخه تا کی .‌.
پاسخ + +3 -1 --
m 1399/04/27 - 10:53
بنظرم اینکه ما بچه ها رو درست تربیت نکنیم و از هر لحاظ اموزش کافی رو بهشون ندیم تا در جامعه بتونن در مقابل افراد به اصطلاح گرگ دووم بیارن باعث میشه یه سری افراد فکر کنند که نباید بزارن بچشون وارد دانشگاه مختلط بشه و تازه از این طرح ها هم استقبال میکنن تا ضعف خودشون رو در تربیت درست و اصولی مخفی کنند و تقصیر رو به گردن بقیه بندازن و سعی هم میکنن با دلایل واهی از تصوراتشون دفاع کنن. اینکه نوجوان ها در دانشگاه ندید بدید میشن دلیلش اینه که از اول از فضای مختلط دور نگه داشته شدن و فکر میکنن حتما چیز مهمی هست که اونا باید دور بشن در حالی که اصلا اینطور نیست و ضعف شخصیتی و تربیتی که از طرف والدین بهشون القا شده علت اصلی است
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1399/04/27 - 11:11
تو رو خدا درستش کنید ینی چی مختلط نیس اخه.خندههههههههههههه ذاره
پاسخ + +5 -1 --
زهرا 1399/05/05 - 23:20
همین کارا رو کردن که جامعه تو این وضع همه دختر پسرا قاتی همن اه
پاسخ + +8 0 --
Goli 1399/05/17 - 19:59
مگه دبیرا با بقیه فرق دارن؟
پاسخ + +7 0 --
فاطی 1399/05/25 - 21:09
من هدفم دبیری دانشگاه فرهنگیان بود اما واقعا پشیمون شدم!افتضاح تر از این نمیشه....دانشگاه شهید رجایی هم به همین صورته؟!
پاسخ + +9 -1 --
abadani 1399/07/04 - 11:23
واقعا یعنی چی مگ میخان ب هم بپرن فرهنگیان چیش از بقیه دانشگاه ها کمتر .بابا درستش کنید خیلی خنده داره
پاسخ + +6 -23 --
محمد 1399/07/27 - 19:40
بنده با تفکیک جنسیتی موافقم
پاسخ + +7 -5 --
تام 1399/09/16 - 09:02
من نظرات شما دوستان عزیز رو شنیدم
واقعا کم آوردم
نمیدونستم دانشگاه فرهنگیان تک جنسیتی
من میخواستم دبیر بشم و دارم تلاش خودمو میکنم ناامید شدم
خیلی نا امید چون چند تا از دوستانم داخل دانشگاه های تک جنسیتی که رفتن همشون افسرده شدن
اخع چرا دارین زندگی آدمو ب گند میکشونید
اونوقت توقع دارین ک تو جامعه ما همه خوشحال شاد باشیم
همه اینارو باید اون دنیا جواب پس بدین
پاسخ + +12 0 --
Sabbori 1399/11/01 - 01:00
واقعا این تفکیک نوعی توهین تلقی میشه به جامعه دبیران.
علاقه ی زیادی به این رشته دارم و استعدادش هم کاملا در من مشهوده .متاسفانه با نگاه سطحی و قانون بیجایی که برای این (دانشگاه) اختصاصا گذاشتید تصوراتم نسبت به انتظارات ایده آل جامعه از یک معلم نمونه خراب شد. لطفا پایان ببخشید به این قانون
پاسخ + +15 0 --
نجمه 1399/12/02 - 08:17
خاک عالم دختر پسر باید از بچگی کنار هم رشد کنن خاک
پاسخ + +8 -1 --
علی 1400/01/14 - 08:50
سلام.اگه بحث تفکیک جنسیتی مطرحه اولا چرا تو بقیه دانشگاه ها اجرا نمیشه؟فقط برا دانشگاه فرهنگیانه؟
دوما شما ها چرا همچین ذهنیتی دارید که مختلط بشه حتما شکستای عشقی بوجود میادو ازین حرفا.
بابا یکی از حرفه های یه معلم ایته که بتونه با بقیه ارتباط برقرار کنه از جمله با جنس مخالفش چرا ازینکار منعش میکنین؟
اصلا این کار باعث رشد تحصیل شده یا افت تحصیل؟
یه فکری کنید خواهشا
پاسخ + +7 0 --
ترانه 1400/04/04 - 04:27
من تا چند ساعت پیش آرزوم بود برم فرهنگیان اما فهمیدم تک جنسیتی هست منصرف شدم،هم تو دانشگاه سختگیری میکنن هم دانشجوها کلاسو به مسخره میگیرن چون پسری و دختری نیست که حس رقابت وجود داشته باشه،واقعا متاسفم واسه مسبب خراب شدن باورام
پاسخ + +5 0 --
جلیل 1400/06/19 - 19:27
من دوتا دانشگاهتحصیل کردم دانشجویان مانند خواهر وبربزادربودیم اینکه از معلمین اینده اینقدر بی اعتمادیم اصلا شایسته نیست اگر همه دانشگاهها اینطور باید مشکلی نداشت ولی وقتی معلمین اینده ازهمون ابتدا اعتماد نباشه خیلی تاسف بار است
پاسخ + 0 0 --
~bahman 1400/11/22 - 15:45
بابا اصن نخواستیم فرهنگیان بخدا این وضعشه آخه
پاسخ + +3 -1 --
زهرا 1401/03/13 - 19:19
باسلام
جالبش این که میگید دختر و پسر باید از راه درست آشنا بشن و جوونارو دعوت به ازدواج و تشکیل خانواده میدید پس الان دقیقا کجا باید این آشنایی شکل بگیره تو خیابون تو مغازه بعد میگید چرا فساد هست چرا ترس هست چرا بی اعتمادی هست ؟
پاسخ + +3 0 --
زهرا 1401/03/13 - 19:19
باسلام
جالبش این که میگید دختر و پسر باید از راه درست آشنا بشن و جوونارو دعوت به ازدواج و تشکیل خانواده میدید پس الان دقیقا کجا باید این آشنایی شکل بگیره تو خیابون تو مغازه بعد میگید چرا فساد هست چرا ترس هست چرا بی اعتمادی هست ؟
پاسخ + +2 0 --
Daniel 1401/07/27 - 20:35
دانشگاه جای وزارت علوم زیر نظر آموسیش پرورش باشه همین میشه دیگه مثل مدارس جدا میکنن صدای معلمم به جایی نمیرسه
پاسخ + +3 -1 --
دانشجو معلم 1401/08/03 - 09:55
من امسال قبول شدم دو هفته ای هست ک کلاس هام شروع شدن واقعا این موضوع ناراحتم میکنه از چیزی ک حق قانونی و قطعی و فطری ما هست باید محروم بشیم دانشجو معلمی ک با کلی مصاحبه دادن و با زحمت و تلاش قبول شده باید حسرت بقیه رو بخوره
آخرش هم میگن معلم باید از هر نظر کامل باشه
من اینجا خواهش میکنم ک اگه کسی کاری از دستش بر میاد برای اصلاح این قانون غلط کوتاهی نکنه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور