صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رسول انصاری / تهران

طنزانه ؛ اندر حکایات صرفه جویی در آموزش و پرورش !

طنز معلمی به مناسبت صرفه جویی و سامان دهی در وزارت آموزش و پرورش  آن قدر گفتند و گفتند و شنیدیم و آن قدر جلسه و همایش و سمینار برگزار شد و بررسی و تحقیق انجام گرفت و سند و نقشه راه تدوین شد که بالاخره علاج درد بی درمان آموزش و پرورش کشف شد . داروی کشف شده همان " صرفه جویی " و " تعادل نیروی انسانی " است. کلید واژگانی که این روزها ورد زبان مقامات رده بالای آموزش و پرورش مخصوصا مقام عالی وزارت شده و از این منظر مورد تشویق و تایید دولت نیز قرار گرفته . برای اینکه ایده بی نظیر صرفه جویی و کاهش تعداد معلمین از یک میلیون نفر به هفتصد و پنجاه هزار نفر عملی و محقق شود ، چند راهکار خدمت این عزیزان ارائه می گردد.

تاچه قبول افتد و چه در نظر آید !
1- پیشنهاد می گردد مدارس فقط با یک مدیر اداره شوند و عنوان پست سازمانی از « مدیر واحد آموزشی » به « مدیر همه کاره آموزشی » تغییر یابد .
2- با توجه به ورود تعدادی " یار " به مدرسه از قبیل " همیار معلم " ، " فن یار معلم " و " همیار مشاور " ( که از میان دانش آموزان انتخاب می گردند ) پیشنهاد می شود ، که تعدادی " یار " جدید مانند « مدیر یار »، « معاون یار » ، « پرورش یار» ، « تربیت یار » ، « آموزش یار » ، « خدمتگزار یار » ، « سرایدار یار » و « مراقب بهداشت یار » ، به مجموعه این " یاران " اضافه شده تا بیت الغزل تعادل نیروی انسانی بلند سروده شود .
3- با توجه به اینکه این روزها بازار تغییر نظام آموزشی همچنان داغ است و این پرونده مفتوح ، پیشنهاد می گردد نظام آموزشی از 6-3-3 به 6-6 تغییر یابد و انتخاب رشته به بعد از ورود به دانشگاه موکول گردد .
4- در صورت اجرایی شدن راهکار شماره (3) که می تواند زمینه ساز صرفه جویی مورد علاقه وزراتخانه شود ، پیشنهاد می گردد ، کلاس ها به شیوه « مسجدی » برگزار شود . البته قبل از آن باید با میز و صندلی و نیمکت خداحافظی کرد .

در شیوه " مسجدی " می توان کلاس ها را تا خرخره پر کرد و در مواقع لزوم از دانش آموزان خواست که با ذکر یک صلوات یک گام عقب تر روند تا جا برای ورود تعداد بیشتری از دانش آموزان باز شود . در این شیوه ضرب المثل معروف " آب که از سرگذشت ، چه یک وجب چه صد وجب " نیز عینیت پیدا می کند . بدین معنی که " وقتی تعداد دانش آموز در کلاس از حد مشخصی مثلا 25 نفر بالاتر رفت ، چه یک نفر چه صد نفر " دیگر فرقی نمی کند .


نتیجه :

با اجرای راهکارهای فوق تعداد مدارس ، کلاس ، عوامل اجرایی و معلم کاهش چشم گیری خواهد یافت و با این سبک و سیاق حقوق معلمین 33 درصد افزایش خواهد یافت !

معلمان بر صدر نشسته و قدر خواهند دید و از گوشه عزلت به درخواهند آمد .


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 10 شهریور 1394 20:24 خوانده شده: 2390 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1394/06/10 - 20:55
البته پیشنهاد بهتری که می توان داد اینکه اصلا از خود دانش آموزان به عنوان معلم استفاده بشه. چه معنی داره که یک نفر به عنوان معلم بره سره کلاس و دولت بهش حقوق بده!!!! که چی بشه؟ اینطوری هم خیلی صرفه جویی میشه و هم دیگه معلمی نمیمونه که بخواد نق بزنه و اعتراض کنه
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/06/10 - 21:53
پیشنهاد می شود آموزش و پرورش را در اختیار مدارس غیر انتفاعی قرار دهند نتیجه ی این کار این است که اولا آموزش و پرورش نیازی به مدیر و معاون و مشاور و معلم پرورشی و سرایدار و غیره ندارد . ثانیا نیازی نیست مدرسه بسازد یا مدرسه اجاره کند ثالثا از همه مهم تر به معلمان حقوق نمی دهد.
نکته : مدارس غیر انتفاعی ماهانه 100 هزار تومان به معلمان حقوق پرداخت می کند ، دولت نیز که در این مورد تکلیفی ندارد ، هر که مرد مرد وهرکه زنده ماند ماند به دولت چه مربوط است چندین سال است که تعدادی از مربیان پیش دبستانی زیر نظر مدارس غیر انتفاعی با حقوق ماهیانه 50 هزار واکنون در حدود 100 هزارتومان مشغول به تدریس هستند وکسی هم اعتراض نمی کند دولت هم کار خودش را می کند و هیچ وظیفه ای در قبال شروندانش ندارد. شهروندان فقط باید رای بدهند. اصلا چرا باید فرزندان این ملت با سواد شوند؟ مهم فرزند ان دردانه های خدا عزیز کرده است که در مدارس تیزهوشان درس می کنند.
پاسخ + +10 0 --
بیاتی 1394/06/10 - 22:52
کنترات بدن به برادران هم دینو هم زبان وعزیزتر از جانمان افاغنه عزیز خیلی ارزون وباوجدان کارمی کنند!!!!!!!
پاسخ + +11 -1 --
فانی. بطحایی 1394/06/11 - 00:08
هرگز نشه فراموش معلم اضافی خاموش.!!!
پاسخ + +5 0 --
علی 1394/06/11 - 09:34
دوستان نظرات پر و پیمونی دادند.بنده هم یک نظر صددر صد کارشناسی شده می دهم.برای صرفه جویی در حد تیم المپیک ، بهتر است کل چرخه مدارس ورفتن معلمان سر کلاس و استفاده از لوازم و امکانات مدرسه از قبیل میزونیمکت وگچ و ماژیک وتخته سیاه و پروژکتور و برق و آب و گاز و حقوق سرایدار وآبدار چی و و و و...تعطیل شود و دانش آموزان در خانه بمانند و معلمان با حقوق ببخور نمیر آپ حداقل زحمت رفتن به مدرسه را نمی کشند و اعصابشان درب و داغان نمی شود و همه چیز س!، گل و بلبل می شود.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/06/11 - 13:27
شنیدستم در عام الفیل وزیری زیرک به نام "فانی" در ارگ وزارتی در بار عامی ندا در داد: هرکس بتواند کلاسی 40 نفره دربلد کبیره تهران را با ماهی 2درهم حقوق در نظام اموزشی اداره نماید به پاس قدر دانی از وی قباله ششدانگ ان مدرسه را به رسم صله به او واگذاریم تا عبرتی باشد برای دولت دهم تا دگر ساز 6-3-3 کوک نکرده و دم از تحول انهم از نوع بنیادینش فرو بندد
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/06/11 - 17:36
حرف ها و مصاحبه های وزیر فقط تکراری و خسته کننده است به قصد فرافکنی. مشاورانش اینگونه مصلحت می دانند.!!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور