صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« خلاصه از سنگ ناله و فریاد برخاست ولی از مطالبه‌گران پست انجمن اسلامی حتی نجوایی هم بلند نشد که نشد »

انتقاد از عملکرد انجمن اسلامی معلمان ایران ... آیا شما پدرخوانده‌های آموزش و پرورش هستید ؟!

مهدی توسلی/ عضو انجمن اسلامی معلمان استان البرز

انتقاد از عملکرد انجمن اسلامی معلمان ایران و پدرخوانده‌های آموزش و پرورش در صدای معلم  انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور ایران موجب شعف و شادی قاطبه مردم  و فرهنگیان گردید .

انتظار می‌رود پیرو تذکرات فرهنگیان گرانقدر، دلسوزان اهل قلم، عقلای قوم و رسانه‌های آزاد اندیش مختلف کشور، رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش مراقب فرصت‌طلبان و مواظب مجاهدین شنبه باشند.

راستش این روزها ناخودآگاه یاد شیرین‌کاری‌های انجمن اسلامی معلمان استان البرز خاصه هسته مرکزی کرج افتادم که در زمان معارفه آقای خسرو ساکی به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، یک باره چون گلوله آتش قد علم کردند و با فشار حداکثری بر مدیر کل وقت، سهم خواهی کرده و بدون خون و خونریزی اکثر پست های حساس مدیریتی نواحی، مناطق و اداره کل را بین اعضای انجمن اسلامی چونان گوشت قربانی توزیع کردند.

جالب تر آن که پس از آن که انجمن اسلامی به مطاع خویش رسید این تشکل صنفی سیاسی مجددا در خواب زمستانی فرو رفته و هیچ گونه فعالیتی صنفی نداشت.

انتقاد از عملکرد انجمن اسلامی معلمان ایران و پدرخوانده‌های آموزش و پرورش در صدای معلم

تا اینکه تایم جابه جایی و رفتن خسرو ساکی استارت خورده و آمدن سالار قاسمی مدانی قطعی شد. این بار نیز بر حسب وظیفه مجدد موتور خاموش و شیر خفته انجمن اسلامی معلمان استان برای قبضه پستها خیز جسورانه‌ای برداشت تا حَسب وظیفه ذاتی خویش با جلسات متعدد مجددا آرایش تهاجمی گرفتند و با فشار حداکثری مجددا سهم خواهی کرده و‌ سالار قاسمی که در آن برهه کاندید مجلس شورای اسلامی در شهر قزوین بودند را مجاب کردند که در انتصابات استانی، مناطق و نواحی سهم اعضای انجمن اسلامی محفوظ باشد.

جناب سالار خان  قاسمی از طرفی چون کاندیدای مجلس در شهر قزوین بود و دوست نداشت در حوزه انتخابیه اش تخریب شده و آسیب ببیند، به ناچار تن به خواسته های فرصت‌طلبانه این انجمن مطالبه‌گر در حوزه پست و رانت داد.

چه بسا که مدیر کل وقت به خاطر پیروزی در انتخابات قزوین دانش آموزان و استان را رها کرد و به همگان باج داد تا پیروز انتخابات حوزه انتخابیه اش گردد،که نشد.

با دریافت پست ها توسط حضرات مجددا انجمن به خواب زمستانی رفت و خصوصا در سه سال دولت سیزدهم هیچ اقدامی ننمود و حتی یک موضع گیری و بیانیه هم بابت مسائل و مصائب دستگاه تحت فشار حراستی تعلیم و تربیت صادر نکرد در حالی که طی این مدت خیلی از معلمان در اعتراضات مدنی و صنفی کتک خورده و با انفصال، توبیخ و زندان و بازنشستگی اجباری مواجه شدند. از طرفی بعضی از مدارس با موج مسمومیت مواجه گشته و برخی از دانش آموزان تا اواسط سال تحصیلی گذشته معلم نداشتند .

متاسفانه حتی از همکار انجمنی، دکتر طاهر اصغر پور که در زندان به سر می بردند، هیچ دفاعی نکردند؟!

خلاصه از سنگ ناله و فریاد برخاست ولی از مطالبه‌گران پست انجمن اسلامی حتی نجوایی هم بلند نشد که نشد.

انتقاد از عملکرد انجمن اسلامی معلمان ایران و پدرخوانده‌های آموزش و پرورش در صدای معلم

پدرخوانده‌های آموزش و پرورش همچنین نسبت به همسان سازی و معیشت معلمان هیچ اقدامی نکردند ولی شامه قوی حضرات ساکن در مرکز استان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری مجدد به کار افتاده و نتیجتا با مشاهده احتمال پیروزی مسعود خان پا به عرصه وجود گذاشتند و با مصادره کمیته فرهنگیان پس از پیروزی اقدام به تشکیل جلسات مخفیانه و محفلی کردند اخیرا نیز طی نشستی اقدام به معرفی گزینه هایی برای مدیر کلی آموزش و پرورش استان البرز نموده‌اندکه در گذشته بسیار نزدیک در این استان آزموده شده اند.

اینجانب به عنوان عضو فعال انجمن اسلامی استان برخود واجب دانستم محتوی جلسه و انتخاب فرصت‌طلبانه پدرخوانده‌های این تشکیلات را به گوش رئیس جمهور ،وزیر آموزش و پرورش و آحاد فرهنگیان استان البرز برسانم.

انتظار می‌رفت که رئیس انجمن اسلامی که در کانادا به سر می برد یا اعضای مرکزی انجمن بابت انتخاب مدیر کل به جای جلسات محفلی، فراخوان داده و اقدام به نظرسنجی از همکاران کلیت استان می‌نمودند نه اینکه در انتخاب مدیر کل صرفا از نورچشمی‌های مسئله‌دار مرکز استان مخفیانه و محفلی انتخاب نمایند.

حال سوال بر زمین مانده از رئیس و شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان البرز اینست که :

انتقاد از عملکرد انجمن اسلامی معلمان ایران و پدرخوانده‌های آموزش و پرورش در صدای معلم

آیا در بین ۲۵ هزار معلم فرهیخته استان فقط آقایان فرزاد شعبانی، فرزین خرسندی و حسین رحمانیان واجدین شرایط مدیر کلی البرز هستند؟!

چرا این قدر فرصت‌طلبانه به خود اجازه میدهید و خود را لایق و برتر از دیگران می دانید؟!

چرا به اندیشه و نظرات جامعه متکثر و متنوع فرهنگیان شاغل و بازنشسته احترام قایل نیستید؟!

چرا به جامعه زنان فرهیخته فرهنگی استان که الحق و انصاف بسیار پرتوان و ساعی هستند هیچ توجه نشده؟!

و ده‌ها چرای دیگر....؟!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد از عملکرد انجمن اسلامی معلمان ایران و پدرخوانده‌های آموزش و پرورش در صدای معلم

دوشنبه, 02 مهر 1403 18:03 خوانده شده: 121 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/07/02 - 19:25
دوست عزیز شما احتمالا دنبال پست هستید و به نتیجه نرسیده اید‌ چه الزامی وجود دارد که حتما از همه معلمان نظر سنجی بشود؟ اگر اینطوری باشد پس چرا شورای انجمن انتخاب شده که حتی نمی تواند گزینه هایش را معرفی کند؟
پاسخ + 0 0 --
مجتبی ساسانی نژاد 1403/07/03 - 12:27
دوست عزیز
بنده حاج مهدی را از ایام نوجوانی می شناسم ایشان از یک خانواده متدین و انقلابی است و شهیدی به این نظام و کشور تقدیم کردن ،ایشان همیشه دغدغه مردم را داشته و دارند و بسیار مطالبه گر حقوق مردم هستند البته ما عادت داریم به این ادبیات که کسانیکه می خواهند انتصاب و یا انتخاب شوند با هجمه پرسش‌گری وارد می شوند ولی وقتی خروشان از پل گذشت یا علی مدد
اما حاج مهدی هیچگاه بدنبال پست وجایگاه نبوده
موفق باشید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/07/06 - 16:38
دوست عزیز
نظر ایشان منطقی ندارد . خوب دیگران هم میتوانند ایشان را متهم کنند . اگر انتقادی دارند از داخل انجمن به شورای انجمن بگویند . اگرز عضو تشکلی هستند که قبول لش ندارند چرا تا حالا بوده و حالا که گزینه مد نظر ایشان رای نیاورده به فکر انتقاد افتاده اند . بعد هم ازیک معرفی گزینه به زیر سوال بردن کل انجمنت رسیده اند . بیشتر مثل یک دشمن عمل می کنند تا منتقد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/07/05 - 11:48
پسوند"اسلامی"که بعدازنام بردن ازانجمن،مجلس،دانشگاه وغیره می آیددکانیست که درطول 45سال اخیرخیلی هارومیلیادرکرده است!
پاسخ + 0 0 --
علی توکلی 1403/07/07 - 08:50
نقد انجمن باید نسبی باشد عملکرد نادرست امثال مصلحی و خلیل آبادی و فولادوند و داوود محمدی که بدنبال منافع خود و خانواده و اطرافیان بوده اند و از جایگاه انجمن سوء استفاده کرده اند را نباید به حساب کل مجموعه انجمن منظور کرد...انجمن بزرگانی همچون نظرلی را در خود دارد که هیچ گاه بدنبال منافع شخصی نبوده اند...همین الان هم گروهی منفعت طلب در انجمن بدنبال مطرح کردن گزینه هایی منفعل و سست عنصر همچون علی یزدان پناه برای مدیرکلی هستند که در زمان مدیریت خودش در شهرری جز نارضایتی و سکون و ایستایی دستاوردی نداشته است اما منافع گعده ای در انجمن در حمایت از اوست و و یا برخی دیگر از اعضای انجمن در صندوق ذخیره منافعی دارند!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور