صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« در تمامی دهه ها و سال های گذشته نمایندگان ادوار مسببین اصلی وضعیت امروز و مرگ نهاد آموزش و پرورش لرستان بوده اند و امروز نیز همین آقایان که اتفاقا در ادوار مختلف نقش وکیل الدوله ها را داشته از مسببان وضعیت امروز آن نیز به شمار می آیند »

دیار سیاست زدگان و و مرگ نهاد آموزش و پرورش لرستان ؟!

مظفر امیدی / کنشگر فرهنگی - اجتماعی

نقد صدای معلم در مورد وضعیت آموزش و پرورش لرستان و سیاست زدگی

  «پیشنهاد می کنم با قدم رنجه نمودن به دیار سیاست زدگان ،نماز میت بر جنازه آموزش و پرورش لرستان را در فصل خزان شخصا بخوانید»

اگر مهم ترین اولویت شما نماز است ؛ اولویت ما در آموزش و پرورش لرستان نماز میت (عربی: صلاة الجنازة) است.

جناب آقای وزیر!

مدت‌هاست ناامید و مایوس از احیای ساختار فروپاشیده ی نهاد آموزش و پرورش هستیم؛ نهادی که هر کشتی بانی سکان آن را به دست گرفت به غرق شدن مسافرانش کمک کرد تا به نجات آنان!

نقد صدای معلم در مورد وضعیت آموزش و پرورش لرستان و سیاست زدگی

کاش می‌شد باور کنم که در پی آموزش  ارزش ها و هنجارهای  دینی و معنوی ، اصول انسانی ، اخلاقی و تربیت  روحی و جسمی شاگردان (انسان بودن ) فرزندان ایران هستید؛ اما هرگز نمی توانم بپذیرم این حقیقت را و لذا باید گفت  که :

اولویت اول شما نماز دستوری (نماز بخشنامه ای ) دل و جان دانش آموزان را صیقل نمی دهد و آنان را به حیات طیبه نمی رساند.

باید به این درک و فهم عمیق رسید که برای تربیت دینی فرزندان کافیست حس فطری پرستش خداوند را در درون آنان بیدار کرد نه اینکه داد سخن بیهوده زنیم . کودکان و خردشان  خود جلوه ای از سیمای خداوند هستند، کافیست که ما نیروی خرد و خدایی آنان را تباه نسازیم ؛ آنان خود خداگونه خواهند ماند.

نقد صدای معلم در مورد وضعیت آموزش و پرورش لرستان و سیاست زدگی

و اما در لرستان باید به سمع و نظرتان برسانم که :

اولویت اول ما نماز میت (صلاة الجنازة) بر پیکره ی این نهاد مُرده است . سالهاست فریاد می زنیم که نهاد سیاست و نهاد تعلیم و تربیت در هم تنیده اند اما نباید فرهنگ و آموزش قربانی سیاست زدگی کاسبان و منفعت طلبان شود .

روح آموزش و رغبت و انگیزه به تحصیل به پایین ترین سطح ممکن رسیده است  .

رشد ۵۵ تا ۶۰ درصدی ثبت نام دانش آموزان در مدارس ابتدایی غیرانتفاعی (با کیفیت پایین) در مناطق محرومی چون کوهدشت و دیگر مناطق نشان از بی اعتمادی مطلق مردم به آموزش و پرورش دولتی را می دهد .

وجود مدارس حاشیه ای رها شده و چندگانه در تقسیم بندی های آموزشی ، نابرابری و بی عدالتی آموزشی را به تصویر می کشد .

ناتوانی فراگیران در رقابت کنکور و سطح پایین نمرات امتحانات نهایی و عمدتا توزیع نمرات فله ای داخلی همه سخن از وجود [جزیره ی مرگ آموزشی لرستان ] در دل ساختار وزارت آموزش و پرورش می دهد .

این تنها مواردی جزیی از حجم انبوه آوارهای آموزشی و بوی تعفن ناکارآمدی  این نهاد در جزیره ی ما است .

سالهاست که می نگاریم ....

نقد صدای معلم در مورد وضعیت آموزش و پرورش لرستان و سیاست زدگی

از دلایل علمی و متغیرهای اثرگذار بر این فروپاشی و استیصال و درماندگی این نهاد؛ سالهاست فریاد می زنیم که نهاد سیاست و نهاد تعلیم و تربیت در هم تنیده اند اما نباید فرهنگ و آموزش قربانی سیاست زدگی کاسبان و منفعت طلبان شود؛ البته که گوش شنوایی نبوده و نیست و نخواهد بود.

با صراحت می‌گویم :

در تمامی دهه ها و  سال های گذشته نمایندگان ادوار مسببین اصلی وضعیت امروز و مرگ نهاد آموزش و پرورش لرستان بوده اند و امروز نیز همین آقایان که اتفاقا در ادوار مختلف نقش وکیل الدوله ها را داشته از  مسببان وضعیت امروز آن نیز به شمار می آیند. بیش از این فرزندان محروم لرستان را در  دستور کار معامله و معاوضه در قالب بده بستان های توزیع قدرت بین خود و وکلا قرار ندهید.

نه مردم توان و رمقی برای پی گیری سرنوشت تحصیلی فرزندانشان دارند و نه ما گلویی و رمقی برای فریاد زدن!

نقد صدای معلم در مورد وضعیت آموزش و پرورش لرستان و سیاست زدگی

تنها خواسته ی ما این است که در پروژه ی مهر و در  آغاز خزان تحصیلی سال جدید حضرتعالی خود قدم رنجه فرمائید و نماز میت آموزش و پرورش ما را بخوانید البته این بار  بدون حضور نمایندگان در صف اول شاید در کوچ برزخی رنگ آرامش را ببینیم !

کلام پایانی با وزیر محترم ؛

حال که قصد سیاست زدایی از آموزش و پرورش را دارید متوجه باشید که سفیران معرفی شده به وزارت جهت تصدی مدیریت دستگاه پهن پیکر آموزش و پرورش لرستان بیش از آن که مقبول معلمان و جامعه ی  فرهنگیان  باشند ، بردگان فکری نمایندگان هستند که قبل از ارسال رزومه احتمالی بر سر مسایل تعلیم و تربیت ،معاملات خویش را در محافل پنهانی به ثبت رسانده اند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نقد صدای معلم در مورد وضعیت آموزش و پرورش لرستان و سیاست زدگی

یکشنبه, 25 شهریور 1403 13:32 خوانده شده: 86 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور