صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« چرا دولت و مراجع قانونی مربوطه در تعیین بودجه سالانه کشور به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم ترین دانشگاه آموزشی کشور که قرار است معلمان این مرز و بوم را آموزش دهد توجهی نمی کنند ؟»

بررسی مطالبه ی عادلانه کسورات دانشگاه فرهنگیان

امیرحسین نریمانی/ دانشجو رشته امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان

بررسی مطالبه ی عادلانه کسورات دانشگاه فرهنگیان از حقوق دانشجو معلمان در صدای معلم   دانشگاه فرهنگیان به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور است. در معنای کلمه (مرکز ثقل) تعبیر زیباتری از (پشتیبان و تکیه گاه) نمی توان پیدا کرد.

بنابراین در رابطه با امور کلی و جزئی مربوط به دانشگاه فرهنگیان، نوع نگاه های ضعیف و سطحی به این دانشگاه و مسائل آن واقعا بی انصافی است.

با این وجود، در این نوشتار که به بحث کسورات دانشگاه فرهنگیان خواهیم پرداخت،می باید که کمال دقت و نظر و تاثیر پذیری و تاثیر گذاری این مسئله را بر دیگر ابعاد و زمینه های این دانشگاه در نظر گیریم.

همان طور که پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان دارای شرایط عمومی و اختصاصی است و از طریق کنکور سراسری و مصاحبه های بعدی انجام می گیرد ؛ برداشت هایی در اذهان شکل می گیرد و با ورود به این دانشگاه غیر از آن برداشت ها به اثبات می رسد. یکی از آن برداشت ها مسئله حقوق دانشجویان این دانشگاه است.

اعلام می شود که حداقل حقوق کارمندان دولت به دانشجویان پرداخت می شود ولی عملا کمتر از نصف حقوق تعیین شده به حساب دانشجویان واریز می شود.

با یک حساب ساده حداقل حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳ مبلغ ده میلیون تومان تعیین شد.

طبق قوانین دانشگاه ۴۵ درصد حقوق تعیین شده مربوط به امور صنفی، خوابگاهی و تفریحی دانشگاه است که دانشجویان خوابگاهی ملزم به پرداخت آن می باشند.

به عبارتی ۵,۵۰۰,۰۰۰=۴,۵۰۰,۰۰۰-۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پس از کسر کسورات دانشگاه مبلغ ۵ میلیون و پانصد هزار تومان از حقوق دانشجویان باقی می ماند و پس از این نیز مبلغ یک الی یک و نیم میلیون تومانی نیز بابت صندوق بازنشستگی کشوری و بیمه های پایه و تکمیلی کسر می شود.

یعنی مبلغی حدود چهار میلیون تومان باقی می ماند و دانشجویی که هزینه های شخصی خود و هزینه های آموزشی و ارتقای سطح مهارتی خود را نمی تواند پرداخت کند.

اما نکته اصلی این جاست که اولا چرا دولت محترم و مراجع قانونی مربوطه در تعیین بودجه سالانه کشور به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم ترین دانشگاه آموزشی کشور که قرار است معلمان این مرز و بوم را آموزش دهد توجهی نمی کنند ؟

بررسی مطالبه ی عادلانه کسورات دانشگاه فرهنگیان از حقوق دانشجو معلمان در صدای معلم

دوماً چرا شورای اصلی برنامه ریزی دانشگاه فرهنگیان نسبت به طراحی برنامه ای عادلانه برای کسورات دانشجویان اهتمام ندارد؟

دانشجویی که در طول یک ماه از تمام وعده های غذایی و امکانات رفاهی دانشگاه استفاده نمی کند، چرا باید تمام ۴۵ درصد حقوق خود را بابت کسورات پرداخت کند؟

پیشنهاد من به عنوان دانشجو معلم این دانشگاه و کسی که به فرایند فعلی انتقاد می کند آن است که شورای برنامه ریزی نسبت به خدمات دریافتی دانشجویان از حقوق آنان کسر کند یعنی با احتساب تعداد وعده های غذایی رزرو شده در سامانه و تعداد روزهای اسکان در سرای دانشجویی مبلغی را از حقوق کسر کند نه آن که هزینه کل یک ماه کسر شود در صورتی که دانشجو از هیچ کدام خدمات دانشگاه استفاده نکرده است.

بررسی مطالبه ی عادلانه کسورات دانشگاه فرهنگیان از حقوق دانشجو معلمان در صدای معلم

به عبارت دیگر ؛

سیستم تغذیه ای کالینان و سیستم حضور و غیاب ورود به سرای دانشجویی می تواند بیانگر حقیقی استفاده دانشجو از خدمات دانشگاه باشد.

در پایان نسبت به طرح پیشنهادی، آماده پاسخ گویی به مسئولین محترم جهت بررسی هستم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بررسی مطالبه ی عادلانه کسورات دانشگاه فرهنگیان از حقوق دانشجو معلمان در صدای معلم

جمعه, 16 شهریور 1403 15:08 خوانده شده: 165 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1403/06/16 - 16:31
ملعون باد غاصب قانونی شغل معلمی و حامی وتایید کننده اش و مقدم چینش و بهره برنده اش
پاسخ + +3 0 --
. 1403/06/16 - 18:51
خب فکر می کنی پادگان فرهنگیان برای چی راه افتاده؟
یکی از دلایل بانیان آن، چاپیدن است و دانشجو مثل دانشگاه پیام نور و آزاد و غیرانتفاعی مثل گاو شیرده اند
اگر این دانشجو ها نباشند از کجا جیب روسای دانشگاه فرهنگیان پر شود
به راحتی می توانند با دوسال و کمتر بحث تربیت معلم را جمع کنند چون اصل کار معلمی به کار عملی است و اصلا نیازی به این همه کتاب نیست

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور