صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« حدود 35 روز از پایان امتحانات نهایی گذشته ولی هنوز نتایج پایه دهم و یازدهم اعلام نشده است و به اضطراب و استرس دانش‌آموزان و خانواده ها افزوده است »

امتحانات تابستانه پایه دهم و یازدهم در شهریور برگزار گردد

حسین معافی/ کارشناس آموزش

نهایی شدن پایه های دهم و یازدهم و پیشنهاد در مورد امتحان های پایه دهم و یازدهم در صدای معلم  امسال برای اولین بار امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم در متوسطه دوم نیز به صورت نهایی برگزار شد تا سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور مؤثر باشد. همچنین تصحیح اوراق به صورت نیمه الکترونیک انجام می‌شود تا کوچکترین شبهه‌ای در سلامت و امنیت امتحانات نهایی که در کنکور تأثیر دارند، وجود نداشته باشد.

متأسفانه چون سال اول برگزاری این امتحانات بود و در این زمینه تجربه قبلی وجود نداشت و حجم زیادی دانش‌آموز را باید سازمان دهی می‌کردند، مشکلاتی در برگزاری امتحانات نهایی شاهد بودیم که از بروز مشکل سامانه در چاپ و توزیع کارت‌های ورود به جلسه و تأخیر در شروع امتحانات گرفته تا عدم استقبال همکاران برای تصحیح الکترونیکی اوراق امتحان نهایی و تأخیر در اعلام نتایج را می‌توان نام برد.

حدود 35 روز از پایان امتحانات نهایی گذشته ولی هنوز نتایج پایه دهم و یازدهم اعلام نشده است و به اضطراب و استرس دانش‌آموزان و خانواده ها افزوده است.

لازم به ذکر است که امتحانات پایه دوازدهم در شهریور ماه نیز همانند سال‌های گذشته نهایی است ولی برای قبولی بیشتر، امتحانات شهریور ماه پایه‌های دهم و یازدهم داخلی است که سئوال توسط دبیر طرح شده و توسط دبیر نیز تصحیح می‌گردد. در این هنگام برنامه امتحانات نهایی شهریورماه پایه دوازدهم اعلام می‌شود که برای اولین بار از 15 مرداد ماه شروع و تا 1 شهریور ادامه دارد. احتمالاً برای اینکه نتایج امتحانات شهریور پایه دوازدهم زودتر اعلام گردد تا دانش‌آموزان بتوانند برای ثبت نام کنکور در مهرماه به مشکل برنخورند امتحانات در مرداد شروع خواهد شد؛ ولی لزومی ندارد که امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم نیز در مرداد شروع شود. در برخی مناطق اعلام شده که احتمالاً امتحانات تابستانه پایه دهم و یازدهم نیز از 15 مرداد شروع خواهد شد که نگرانی‌هایی را برای مدیران و عوامل اجرایی مدارس و حتی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به همراه دارد.

شایسته است که بنابر دلایل زیر امتحانات تابستانه پایه‌های دهم و یازدهم در شهریور‌ماه برگزار گردد:

نهایی شدن پایه های دهم و یازدهم و پیشنهاد در مورد امتحان های پایه دهم و یازدهم در صدای معلم

- طبق بخشنامه و دستورالعمل در ماه‌های تیر و مرداد عوامل اجرایی مدارس فقط روزهای دوشنبه و چهارشنبه در مدارس حاضر هستند و بقیه روزها تعطیل می‌باشند.

-  چون برای اولین سال است که امتحانات پایه دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار می‌گردد احتمال تجدیدی دانش‌آموزان زیاد است و حدود نیمی از آنها باید در امتحانات شهریور ماه شرکت کنند که فرصتی برای برگزاری کلاسهای رفع اشکال و تقویتی و یا دوره های تابستانه وجود نخواهد داشت.

-  با توجه به اینکه هنوز نتایج اعلام نشده و چند روزی هم برای ثبت اعتراض مشخص می‌شود، نتایج نهایی امتحانات تا اواسط مرداد ماه به طول خواهد انجامید و حتی فرصت کمی برای انتخاب واحد و سازماندهی برگزاری امتحانات در مردادماه وجود خواهد داشت.

-  در کل ؛ از 15 مرداد تا اول شهریور طبق برنامه‌ای که برای پایه دوازدهم اعلام شده، فقط 5 روز برای برگزاری امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم در یک روز وجود دارد ( روزهایی که پایه دوازدهم امتحان ندارند) و این کار عملاً نشدنی است.

-  چون امتحانات شهریورماه پایه‌های دهم و یازدهم توسط دبیر انجام می‌شود وقت زیادی را برای تصحیح نخواهد گرفت و نتایج چند روز بعد از پایان امتحانات از طرف مدرسه اعلام خواهد شد.

-  در ضمن مدارس می‌توانند طبق برنامه داخلی خود در هر روز امتحان یکی از پایه‌های دهم و یازدهم را جداگانه در دو هفته اول شهریور برگزار کنند تا مدیریت بهتری صورت پذیرد و در یک روز، دو نوبت امتحان نداشته باشند.

-  چون طبق روال سالهای قبل امتحانات در شهریورماه شروع می شده هم معلمان و هم دانش‌آموزان و خانواده ها برای استفاده از تعطیلات تیر و مرداد برنامه ریزی کرده و با شروع امتحانات در مرداد‌ماه دچار مشکل خواهند شد.

از مسئولین محترم آموزش و پرورش درخواست می‌گردد که با توجه به توضیحات مطرح شده، مدیریت و انجام آزمون های پایه‌های دهم و یازدهم در نوبت شهریورماه را به هر منطقه یا مدرسه محول کنند تا شاهد مدیریت بهتری در این زمینه باشیم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نهایی شدن پایه های دهم و یازدهم و پیشنهاد در مورد امتحان های پایه دهم و یازدهم در صدای معلم

سه شنبه, 02 مرداد 1403 11:04 خوانده شده: 492 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -1 --
حسین احمدی 1403/05/02 - 12:24
واقعا اعصاب همه را داغون کردند با این تصحیح الکترونیکی!!
پاسخ + 0 0 --
زینب اسماعیلی 1403/06/24 - 15:32
اگر قرار هست امتحانات پایه دهم و یازدهم نهایی شده و در کنکور موثر باشه باید یک سری مواردی اصلاح بشه دانش آموزی که غیبت موجه داشته و در شهریور امتحان میده باید سال آینده مجدد در امتحان نهایی شرکت کند یعنی هم امتحان پایه خودش و هم امتحانی که سال گذشته شهریور داده است که این موضوع استرس زیادی رو به همراه خواهد داشت شهریور ماه امکان امتخان نهایی برای افرادی که غیبت موجه داشته یا قصد ترمیم نمره دارند باید فرهم شود

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور