صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«جا دارد از مسئولین آ‌موزش و پرورش استان زنجان بپرسیم که: دقیقا در کجای این جهان پهناور ستاد استقبال (پیشتازان) گل را روی زمین و مقابل قدوم بازدید کننده می‌گذارند؟ »

درنگی در استقبال از شهردار زنجان !

رضا قاسم پور / خبرنگار صدای معلم

تامل و درنگی بر استقبال از شهردار زنجان در صدای معلم  جستارگشایی

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۴۰۳ تصویر استقبال غیرمعمول و نامرتبط دانش‌آموزان مدرسه علوم قرآنی امام حسن مجتبی(ع) از شهردار زنجان مرزهای زمان، مکان، زبان و جغرافیا را درنوردیده و با ایجاد حواشی رسانه‌ای در حد لالیگا خبرساز شد. ترکش‌های این بمب خبری تا آن جا پیش رفت که زنجان با کره‌ شمالی و رهبر دیکتاتورش مقایسه شده و کلی نکوهش‌های پسینی به دنبال داشت. در این مجال درنگی گذرا بر این اتفاق ظاهرن ساده و عادی برای برخی از مدیران خام و تندرو (جا مانده در دهه شصت) مدارس خواهیم داشت تا ابعاد قضیه را بعد از فروکش کردن طوفان خبری واکاوی نمائیم.

فیروزفر؛ مدیری از جنس فرهنگ

یک دهه‌ایست علی‌رغم زاویه سیاسی با شهردار زنجان آشنایی و ارتباط دورادور دارم. دکتر فیروزفر قبل از اینکه شهردار زنجان باشد چهره‌ایست پراگماتیست و تکنوکرات و البته استوار بر سه پایه علم، فرهنگ و مذهب.

وی از اساتید به نام دانشگاه زنجان بوده و مدتی ریاست دانشگاه آزاد زنجان را به عهده داشته و البته از فعالان درجه اول حسینیه اعظم زنجان می‌باشد.

در زمان مدیریتش بر دانشگاه آزاد زنجان، بزرگترین مدرسه بدون کیف کشور در ساختمان اعتمادیه دانشگاه آزاد پایه‌گذاری گردید.

شخصا انتظار داشتم که دکتر فیروزفر حاذق و باهوش با مشاهده پوزیشن معیوب استقبال در این دام غیرعمد و هجمه رسانه نمی‌افتاد.

تامل و درنگی بر استقبال از شهردار زنجان در صدای معلم

روایت مدیر مدرسه از مراسم استقبال

شناخت مستقیمی از این واحد آموزشی و مدیرش ندارم. خانم خدیری مدیر مدرسه در مصاحبه با خبرگزاری مهر سعی در عادی و مرسوم جلوه دادن عکس استقبال دختران از شهردار کرده می‌افزاید: « رسم دیرین دانش آموزان در مدرسه این است که در ورود بزرگان و میهمانان به مدرسه اعم از خیران مردمی و مسؤولان حامی قرآن و فرهنگ قرآنی، که به احترام این کتاب آسمانی و دختران قرآنی وارد این مدرسه می‌شوند، به نحو احسن و به رسم ادب میزبانی کرده و با افتخار با گذاشتن گل در مسیر ورود میهمانان، از ایشان استقبال و خوش آمد گویی می‌کنند.

استقبال و خوش آمد گویی گفتن همراه با گذاشت گل در مسیر مهمانان نه برخلاف شرع و نه برخلاف عرف، بلکه مطابق و موافق ادب یک دانش‌آموز در یک مدرسه قرآنی است » .

خدیری که در متن منتشر شده از خود به عنوان خادم قرآن و دختران قرآنی در مدارس قرآنی امام حسن مجتبی(ع) زنجان نام برده است، می‌افزاید: تخریب شخصیت یک مدرسه و دانش‌آموز قرآنی و یا تخریب یک شخصیت یا یک مسئول دلسوز که حامی فعالیت‌های قرآنی و گسترش فرهنگ اسلامی مهمان بوده، آن هم با استفاده از یک عکس لحظه‌ای (که اتفاقاً فیلم و عکس کامل این حضور و استقبال از سایر مهمانان ثبت و موجود می‌باشد) دور از عدالت و انصاف است.

تامل و درنگی بر استقبال از شهردار زنجان در صدای معلم

روایت آ‌موزش و پرورش از مراسم استقبال

روابط عمومی اداره کل آ‌موزش و پرورش زنجان نیز در بیانیه‌ای می‌نویسد:  « تصویری که ابتدا در کانال اطلاع رسانی شهرداری زنجان منتشر شد دست‌مایه برداشت‌های گسترده و هجمه علیه آ‌موزش و پرورش شد، تصویری که القا کننده تعظیم دختران شاغل به تحصیل در مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) است، در حالی که این تصویر تنها قاب کوچک از صحنه استقبال از شهردار زنجان است که (درست در زمانی که دانش آموزان گل‌ها را روی زمین گذاشته و در حال بلند شدن هستند را ثبت کرده است. و این لحظه ثبت شده به بدسلیقگی شهرداری زنجان در کانال این مجموعه منتشر و باعث شده مباحث غیرواقع در این زمینه در فضای مجازی منتشر شود.

تعدادی دانش‌آموز شاخه‌های گل را در طرفین مسیر حرکت مهمان به سمت داخل مدرسه به زمین می‌گذارند و به عبارتی مسیر تردد مهمان را با گل تزئین می‌کنند » .

« لازم به ذکر است تخریب شخصیت یک مدرسه و دانش‌آموز قرآنی و یا تخریب یک شخصیت یا یک مسؤول که حامی فعالیت‌های قرآنی و گسترش فرهنگ اسلامی بوده، آن هم با استفاده از یک عکس لحظه‌ای و شیطنت رسانه‌ای (درست در زمانی که دانش آموزان گل‌ها را روی زمین گذاشته و در حال بلند شدن هستند) آنها را در حالت تعظیم به شهردار نشان داده و جنجال رسانه‌ای راه انداخته‌اند، بر خلاف اخلاق حرفه‌ای و اسلامی بوده و کاملاً دور از عدل و انصاف است » .

تامل و درنگی بر استقبال از شهردار زنجان در صدای معلم

حرف آخر ؟!

ما معلمان و مدیران مدارس باید بپذیریم که در دهکده جهانی هزاره سوم زمانه عوض شده و مدیرانی همچون خانم خدیری (جا مانده در دهه شصت) یا باید همانند راقم این سطور عرصه را برای جوان‌ترها خالی کنند و یا خود را با اقتضائات زمان و مکان و الزامات نسل جدید وفق دهند وگرنه دیر یا زود اینرسی چنین اتفاقاتی جبرا آنها را از گردونه خدمت به بیرون پرتاب خواهد کرد.

جا دارد از مسئولین آ‌موزش و پرورش استان زنجان بپرسیم که: دقیقا در کجای این جهان پهناور ستاد استقبال (پیشتازان) گل را روی زمین و مقابل قدوم بازدید کننده می‌گذارند؟

آنچه معمول و مرسوم است نگه‌داشت گل در دست گروه پیشتاز و ستاد استقبال، اهدای گل به بازدید کننده و یا پرپر کردنش روی سر مسئولین می‌باشد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تامل و درنگی بر استقبال از شهردار زنجان در صدای معلم

شنبه, 29 ارديبهشت 1403 16:40 خوانده شده: 295 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/02/29 - 19:22
نیاز است فرهنگ انتقاد ومطالبه جایگزین فرهنگ استقبال تحقیر آمیز شود امروز هیچ کس حق ندارد خودرا برتر از سایرین بداند همه شهروند این جامعه هستند وبرخوردها باید به شکلی عادی صورت بگیرد واز موضع بالا به پایین نباشد
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/02/30 - 12:18
یادم هست درجایی آقای فانی دردهه60مدرس مابودند.ایشان درکلاس درس می گفتندکه درزمان قبل ازانقلاب ،به ازاءهرمسئول آن زمان، یک نفرگماشته بودندتازمانیکه میخواست سوارماشین بشوددررابرایش بازکند.امابعدازانقلاب این مسائل دیگروجودندارد.حالااین عکس بالای این صفحه روبایدآقای فانی ببینه وعلتش رو توضیح بده!
پاسخ + 0 0 --
داوود 1403/03/01 - 16:25
خطاب به اقای فیروزفر بدون ذکرعنوان ولقب مگر این که پزشک باشد از زبان شیخ اجل :الا تا نشنوی مدح سخنگوی که اندک مایه نفعی از تو دارد که گر روزی مرادش برنیاری دو صد چندان عیوبت برشمارد!! وبه خانم خدیری:خویشتن نشناخت مسکین آدمی ازفزونی آمد وشد در کمی!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور