صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دکتر حسین طالب زاده / مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 2 تهران

به بهانه روز خبرنگار ؛ رسانه ها یک تیتر و آموزش و پرورش تیتر یک رسانه ها

دکتر حسین طالب زاده مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 2 تهران   رسانه ها؛ هم مساله و هم راه حل مساله ی زمانه ی ما هستند. مساله اند از این نظر که می توانند زندگی را به آوردگاهی از وقایع اجتماعی و نمایشگاهی از واقعیت های رسانه ای شده یا همان فرا واقعیت تبدیل کنند و راه حل اند از این منظر که زیر چشمان تیزبین آن ها پنهان کاری به امری تقریبا ناممکن تبدیل شده است.

با این نگاه زندگی در جمع رسانه ها ؛ آگاهی ها ؛ پیچیدگی ها و ظرافت های خاص خود را دارد و ظرفیت های مخصوص به خود را می طلبد که اطلاع از آن ها تخصصی چندوجهی را در عرصه های آکادمیک شکل می دهد.

اگر رسانه ها در تحلیلی اثربخش و پویا با بخش های اجرایی و سیاست گذار قرار گیرند، چرخ  های  توسعه ی متوازن را به حرکت در می آورند و چنانچه به تقابل با یکدیگر بیفتند ؛ چشم انداز توسعه را دست نیافتنی می کنند و زمانی که به عرصه ی زندگی روزمره و تعاملات اجتماعی وارد می شویم، این کارکرد مهم تر و نقش آفرین تر می شود.

خبرنگاران می توانند به عنوان بازوان اجرایی فرهنگ ساز جامعه در کنار فرهنگیان  و آموزگاران در راستای ارتقای فرهنگ جامعه بکوشند.

بی شک مسایل اجتماعی ، مشکلات اقتصادی ، معضلات زیستی و بحران های سیاسی ریشه های فرهنگی دارد و اگر  فرهنگ به سامان شود، مسایل و مشکلات فوق نیز تا حدودی مرتفع می گردد.

آموزگاران و فرهنگیان بر درست سازی رفتارهای اجتماعی و فرهنگی تاکید داشته تا خبرنگاران و روزنامه نگاران  و اهالی رسانه درشت ترسیم نمایند تا تلنگری در جامعه ایجاد شود و البته فرض و فریضه است که در تبیین مسایل اجتماعی و اقتصادی با نگاه فرهنگی و تربیتی تحلیل شود و مسایل آموزش و پرورش به عنوان مسایل اصلی و زیر بنایی و به عنوان یک مطالبه ملی در رسانه ها مطرح شود و صرفا از آموزش و پرورش  و بیان  مشکلات شغلی و معیشتی  و منزلتی آموزگاران که به راستی در جایگاه واقعی خویش قرار ندارند در مسایل جناحی و سیاسی بهره نگیریم و امیدوارم اخبار و گزارش و مسایل  مرتبط با آموزش و پرورش تیتر یک مطبوعات و رسانه ها باشد که قدرت بخشی و قوت بخشی به آموزگاران و فرهنگیان ،قدرت بخشی و قوت بخشی به رسانه هاست .

با این امیدواری ، روز خبرنگار، روز این قاصدان امین و راویان صادق اخبار و اطلاعات را به خبرنگاران سرزمین من تبریک می گویم.


« گروه سخن معلم » هفدهم مرداد " روز خبرنگار " را به همه اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران شجاع ، حرفه ای و اخلاق گرا تبریک می گوید .

پنج شنبه, 15 مرداد 1394 14:08 خوانده شده: 2718 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +13 -6 --
teymoor daneshfar 1394/05/15 - 20:51
عرض سلام و خسته نباشبد
پاسخ + +13 -5 --
شهسوارزاده 1394/05/16 - 00:50
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي دکتر طالب زاده عزيز و محترم
از شما سپاسگزارم که با قلم زيبا و توانمند خود در مورد رسالت رسانه ( رکن چهارم دموکراسي ) آگاهي آفريني نموديد .
اميد است بيشتر از پيش براي اعتلاي فرهنگ " سرزمين من " قلم بدست بگيريد .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +13 -5 --
زعفرانی 1394/05/16 - 09:41
با سلام خدمت جناب آقای طالب زاده دقیقا درست فرمودید روزنامه نگاران وخبر نگاران در تنویر افکار و وحدت بخشی در جامعه وپیشبرد اهداف حکومتها و ونظامها ویا در تخریب انها میتوانند نقش بسزایی داشته باشند واین حکومت ها هستند که باید اجازه دهند این عزیزان مسائل مختلف را که باعث ایجاد نا بسامانی وناهنجار های موجود در جوامع میشوند را نقد کنند وبه چالش بکشند وبطور فرهنگی در راستای اصلاح ساختار بدنبال راهکارهای عملی در میان افراد صاحب فکر واندیشه باشند . روز خبرنگار و روز نامه نگار پیشاپیش مبارک
پاسخ + +10 -3 --
مهرداد 1394/05/16 - 16:34
باتشکر از دکتر طالب زاده روز خبرنگار مبارک ا قای زعفرانی گرامی خبر نگار زمانی در تنویرافکارنقش دارد که مستقل و ازادباشد نه خبرنگار روزنامه کیهان.
پاسخ + +3 -11 --
.ناشناس 1394/05/17 - 09:57
طالب زاده فقط دروغ می گه
پاسخ + +7 -1 --
عبدالله 1394/05/17 - 15:58
با درود
....
تشکرو احترام
ما نیز به خبرنگاران ازاد اندیش افتخار می نماییم .
پاسخ + +7 -1 --
صارمى 1394/05/19 - 08:47
عرض ادب و احترام:جناب آقاى دكتر طالب زاده رسالت رسانه را بسيار زيبا بيان كرديد اميد است كه به گفته جنابعالى مسائل آموزش و پرورش به عنوان يك مطالبه ملى و تيتر يك مطبوعات و رسانه ها باشد. ياد و خاطره شهداى رسانه از جمله شهيد محمود صارمى گرامى باد.
پاسخ + +4 -1 --
طباطبایی 1394/05/21 - 11:21
با سلام آقای طالب زاده شما خیلی خوب صحبت میکنید ومینویسید ای کاش خوب هم انتقاد پذیر بودید ای کاش همه کارمندان زیر دستتان در نظرتان یکسان بودن ای کاش صبر وحوصله بیشتری داشتید ای کاش اگر اشتباهی میگردید. قبول میکردید حداقل به درددل همکاران زیر دست توجه بیشتری کنید امید من معلم به دادخواهی شماست
پاسخ + 0 -5 --
معلم 1394/05/22 - 11:26
عزيز من قرار شد جعل عنوان نكنيد به وجدان قسم ايشان دكتر نيست نيست نيست نيست چرا مي خواهيد از القاب براي دوستانتان شخصيت بسازيد. خجالت بكشيد جعل، جعل است و قابل پيگيري

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور