صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

غلامرضا خياط / آموزگار

فداكار‌تر از دهقان فداكار

دهقان فداکار  هميشه انسان‌هاي بزرگ و فداكار هستند كه براي نجات جان ديگران يا كمك به هم نوعان جان خود را به خطر مي‌اندازند. به همين سبب نام و ياد اين افراد فداكار در ذهن مردم جاودانه مي‌ماند. از اين گونه انسان‌هاي شريف و از جان گذشته در تمامي كشورها بسيار هست و شهروندان به وجود آنها افتخار مي‌كنند. در كشور ما بسيار هستند از اين انسان‌هاي بزرگ كه جان در كف اخلاص گذاشتند و ایثار کردند. مردان، زنان، كودكان و نوجوانان اين سرزمين رشادت‌ها و دليري‌هاي فراواني كرده‌اند و زندگي اين انسان‌هاي فداكار سرمشق و چراغ راه ماست.

سه شنبه 25 ارديبهشت 92 « اميد عباسي » آتش‌نشاني كه از جانش گذشت و با اهدای ماسك خود به دخترك 9 ساله مانده در ميان شعله‌هاي آتش كه از ترس مي‌خواست خود را از طبقه دهم ساختمان مسكوني به بيرون پرتاب كند حياتي دوباره بخشيد. آتش‌نشان تهراني هرچند پيراهنش را آتش نزد، جانش را به آتش كشيد. ماسك اكسيژن خود را روي صورت دختر بچه قرار داد او را براي انتقال به محل امن به همكارش تحويل داد ولي خود دچار دودزدگي شديد شد و به علت مسموميت دچار مرگ مغزي شد. اميد عباسي نه تنها آن دختر بچه بلكه چند نفر ديگر را نیز با اهدای عضو از مرگ حتمي نجات داده بود. او از جان گذشته بود.

اخيرا نيز در جريان آتش‌سوزي در بندرعباس« بركت جوذري » آتش‌نشان غيور با از جان‌گذشتگي به ديگران حيات دوباره بخشيد. اميدعباسي و بركت جوذري در كلاس سوم ابتدائي فداكاري دهقان فداكار سرمشق زندگي شان بوده و الگو و سرلوحه زيست‌شان. اين دو حتما در مشق شب از روي دهقان فداكار نوشته‌اند و اين كار را خوب انجام داده‌اند كه فداكاري را سرمشق كردند. آنان لباس شان را آتش نزدند تا جان كسي را نجات دهند، جان شان را به آتش كشيدند تا زندگي دو دختر را در ميان شعله‌هاي آتش نجات دهند؛ دختركان مانده در میان اقيانوس دود و آتش.

اميد عباسي و بركت جوذري كه روزي در كلاس درس دهقان فداكار خواندند و الگوي‌شان بود امروزه آتش‌نشانان فداكار شدند و لازم است در كتاب‌هاي درسي رشادت و دليري و فداكاري آتش‌نشانان فداكار به كودكان امروز و فداكاران فردا آموزش داده شود تا دانش‌آموزان و بچه‌هاي امروز با الگوهايي اين‌چنين ارزشمند آشنا شوند، چرا كه اين افراد لايق الگو شدن هستند. كاري كه اين آتش‌نشانان فداكار انجام دادند همانند رشادت‌هاي عزيزان مان در ميدان جنگ بوده است. اينها نيز جانبازي كردند. جانبازي و فداكاري از نشانه‌هاي افراد باايمان است.

روزنامه آرمان

سه شنبه, 13 مرداد 1394 09:39 خوانده شده: 6391 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1394/05/13 - 11:07
روحشان شاد. خانواده ایشان سلامت.
پاسخ + +3 -1 --
یک معلم 1394/05/14 - 06:03
غریق رحمت حق! روحشان شاد!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور