صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« یکی از مهم ترین رنج هایی که به ویژه در زمینه موضوعات آموزش و پرورش متحمل می شویم فقدان روحیه مطالبه گری است»

سخنی مطالبه گرانه با گردانندگان شبکه ی محترم شاد وزارت آموزش و پرورش !

محمدرضا شهریاری

نقدی بر عملکرد مسئولان و گردانندگان شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش در صدای معلم  اوایل سال جاری تصمیم به حذف کاربری حساب های بدون استفاده خود در پیام رسان ها گرفتم و یکایک حساب های مازاد را حذف کردم تا به شبکه شاد رسیدم و هرچه بیشتر سعی بر حذف حساب نمودم کمتر موفق شدم تا اینکه چهاردهم فروردین ماه برای پیگیری دلیل با شماه"43081"پشتیبانی شاد تماس گرفتم و پس از کلی سوال و جواب که نقش شما در شبکه شاد چیست و دلیل اینکه می خواهید حساب را حذف کنید و چند سوال و جواب دیگر، موفق شدم سوالم را بپرسم که چرا امکان حذف حساب کاربری از سوی کاربر در شبکه شاد وجود ندارد؟! که در پاسخ به اینکه سیاست شبکه شاد در حال حاضر همین است و فقط خود شاد می تواند حساب کاربری را حذف کند اکتفا کرد .

وی در پاسخ درخواست من برای حذف حساب کاربری هم گفت که به اصطلاح خودشان « تیکت » ثبت می کنند تا بخش پشتیبانی بررسی های لازم را بکند و در صورتی که مشکلی نداشته باشم حساب کاربری را حذف کند .

 بعد از اصرار جهت اطلاع از بازه زمانی که این حذف حساب کاربری به دستان توانای بخش فنی انجام می شود، با اکراه گفتند کمتر از یک هفته این اتفاق نمی افتد!

از آن یک هفته چند هفته دیگر هم سپری شد تا در نهایت اواخر اردیبهشت ماه از شاد تماس گرفتند که حساب کاربری شما حذف شد و پیوست تماس از همراه اول هم پیامک آمد که مشکل مرتفع و حساب حذف شد و بعد از ساعتی از همراه اول تماس هم گرفتند که شاد شما حذف شد اما این در عمل حساب همچنان باز بود و هیچ تغییری نکرده بود!

ناگزیر با شاد تماس گرفتم و لب به شکوه و شکایت باز کردم که چرا به شعور مخاطب و کاربر شاد احترام نمی گذارید؟!

چرا امکان حذف حساب را از کاربر سلب کرده اید؟!

چرا بعد از پیگیری و تماس کاربر و انتظار طولانی ، در نهایت اطلاعات کذب به کاربر منتقل می کنید؟!

و درخواست کردم که با بازرسی شبکه شاد صحبت کنم که در پاسخ گفتند که هر حرفی دارید به ما منتقل کنید و امکان صحبت با بازرسی را ندارید؟!

نقدی بر عملکرد مسئولان و گردانندگان شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش در صدای معلم

حتی پرسیدم شما بازرسی ندارید که بر بخش فنی نظارت داشته باشد؟!

در پاسخ گفتند که نمی توانیم به شما در این زمینه پاسخ بدهیم! ما فقط « تیکت » ثبت می کنیم!

از آن ها خواستم که آدرس مرکز استقرار شاد را بدهند تا حضوری جهت استیفای حق مراجعه کنم . در پاسخ گفتند اجازه نداریم و ما فقط « تیکت » ثبت می کنیم!

گفتم که چهاردهم فروردین « تیکت » را  ثبت کرده اید، اگر قرار بر به نتیجه رسیدن  « تیکت»  بود که من الان دوباره پیگیری نمی کردم!

گفتند که یک  « تیکت » جدید ثبت می کنیم و در انتهای مکالمه وقتی با مطالبه گری و سماجت بنده مواجه شدند گفتند که مکالمه شما شنود می شود .

البته از اواسط مکالمه هم احساس کردم که روی پخش صدا قرار گرفته بود و مسوول و یا مسوولینی داشتند استماع می کردند.

اما هدف من از انعکاس این رویداد و به اشتراک گذاشتن این اتفاق این بود که به همکاران و مخاطبان محترم صدای معلم عرض کنم که یکی از  مهم ترین رنج هایی که به ویژه در زمینه موضوعات آموزش و پرورش متحمل می شویم فقدان روحیه مطالبه گری است .

نقدی بر عملکرد مسئولان و گردانندگان شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش در صدای معلم

تا به حال چند نفر از همکاران و یا اولیاء و یا دانش آموزان به این موضوع که شبکه شاد امکان حذف حساب کاربری را از کاربر سلب نموده و دلیل آن توجه کرده اند و یا در این زمینه مطالبه گری نموده اند؟

الفبای اولیه کار رسانه ای شفافیت و پاسخ گویی است .

چگونه یک پیام رسان از پاسخ منطقی و قانع کننده طفره می رود و در پاسخ می گوید: « این سیاست شاد است» .

یا ما به عنوان اولیاء دانش آموزان یا فرهنگیان و یا دانش آموزان حق نقد شاد را نداریم؟!

اگر فردی تصمصم به فروش و یا واگذاری سیم کارت خود به غیر را داشته باشد و قبل از آن برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده ای تصمیم به حذف حساب های شبکه های اجتماعی مجازی را از خط خود داشته باشد تا چه بازه زمانی باید رد انتظار حذف حساب کاربری از سوی شاد باقی بماند؟!

چرا برخی از هموطنان ما علی رغم فیلتر شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، واتس اپ و اینستا، همچنان شبکه های اجتماعی مذکور را به پیام رسان های داخلی ترجیح می دهند؟!

نقدی بر عملکرد مسئولان و گردانندگان شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش در صدای معلم

آیا این گونه ضعف ها و خطاها نباید آسیب شناسی شود؟

این گونه رویکردها مشابه رویکرد شبکه شاد منتج به بدبینی به شبکه های اجتماعی داخلی نمی شود؟!

من به هیچ عنوان مدافع پیام رسان های فیلتر شده نیستم و در هیچ یک از آنها حضور ندارم و اتفاقا به همین دلیل مطالبه گر حقوق خود در پیام رسان های داخلی هستم و این رویکرد شبکه شاد را با در نظر داشتن گروه های هدف ناگزیر (فرهنگیان،دانش آموزان،اولیاء) را در ضعف پاسخ گویی و شفافیت و تضییع حقوق کاربران،آسیب جدی به پیکره ی پیام رسان های داخلی که برخی از آنها همچون (بله و ایتا) در حال رشد و جایگزین شدن به جای (واتس اپ و تلگرام) هستند، ارزیابی می کنم و به این نوع رویکرد شبکه شاد اعتراض دارم و پیشنهاد می کنم مسوولین شاد یک جلسه نقد و بررسی با حضور صاحب نظران حوزه رسانه آموزش و پرورش همچون صدای معلم و نمایندگان تشکل های قانونی معلمان برگزار کنند و به سوی شفافیت و پاسخ گویی و تغییر رویه موجود و نیل به مطلوب قدم جدی بردارند .

شنود کردن مکالمات کاربران با بخش پشتیبانی اولویت شاد نیست !

اولویت شفافیت و پاسخ گویی و نقد پذیری و احترام به حقوق کاربران است .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نقدی بر عملکرد مسئولان و گردانندگان شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش در صدای معلم

یکشنبه, 31 ارديبهشت 1402 18:33 خوانده شده: 568 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +11 -3 --
ناشناس 1402/03/01 - 03:52
احسنت بر شما
پاسخ + +10 -3 --
زینب فخاری 1402/03/01 - 10:48
درود بر شما که به این موضوع مهم توجه کرده اید و به آن پرداخته اید و درود بر صدای معلم جهت انعکاس این مطلب درخور توجه... بنده هم بعنوان یک فرهنگی مطالبه گر نتقد این رویکرد شاد هستم و امیدوارم شفافیت و پاسخگویی جایگزین این نگاه عمودی شاد به کاربران شود!!
پاسخ + +11 -3 --
ناشناس 1402/03/01 - 11:15
بسیار عالی کامل و به جا ،سپاس از شما بزرگوار ،
پاسخ
سحر پورعبدی 1402/03/01 - 13:42
چرا یک شبکه اجتماعی باید کاربر را به گروگان بگیرد؟کجای دنیا برای حذف حساب کاربری نیاز به این همه دردسره؟چرا واقعا نگاه شبکه شاد به مخاطب مثل نگاه بخش ستادی به معلمان و دانش آموزانه؟!!این چه وضعیه؟
پاسخ
لیلا رضایی 1402/03/01 - 14:57
درود دکتر...مثل همیشه مطالبه گرانه و خلاقانه له نکته ی مهمی اشاره کرده اید...بعنوان کسی که هم تجربه مدیریت مدرسه و هم تجربه کار ستادی را در سطوح مختلف داشته ام...کاملا با آسیب شناسی شما موافقم و متاسفانه همواره برای اینکه مورد تهدید واقع نشویم قید مطالبه گری را میزنیم!!زیرآب زنی و پرونده سازی در بخش ستادی بیداد میکنه و همین مانع از بیان واقعیت و نقد حتی اموری مثل شبکه شاد میشه...
پاسخ + +3 -11 --
شهریاری 1402/03/01 - 16:45
مشخصه که چند تا از کامنت ها از یک نفره

خخخخخخ
پاسخ + 0 0 --
لمسایی 1402/03/01 - 21:30
یکی از بزرگترین اسیب های سیستم اموزش و پرورش همینه که به جای توجه به اصل موضوع حواسمون به حواشیه...شما به جایی که به اصل مطلب توجه کنی با نامی مشابه نام دکتر شهریاری پیام میگذاری که اصل مطلب رو تحت الشعاع برداشت خودت قرار بدی!!همت کن شما دست به قلم شو و هر موضوعی که به نظرت نیاز به آسیب شناسی داره رو به نقد بکش....چند حرف خخخخخخ نوشتن و با نامی مشابه نام نویسنده پیام بی مربوط گداشتن هنر نیست!!
پاسخ + 0 0 --
عباس جعفر زاده 1402/03/01 - 22:01
آقا یا خانم محترم به نظرم جدا از اینکه این ادعای شما مقرون به صحت باشه یا نباشه،ماقال مهمه و نه من قال...ضمن اینکه ملاک و معیار شما برای چنین ادعایی چیه؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/01 - 23:05
شهریاری مستعار، معلومه که خنگ تشریف دارید.

البته وقتی در آموزش و پرورش بطور قانونی و اجرایی، جذب نیرو از توهّم و خنگی مبرّا نبوده و نیست، بعید هم نیست که یک آموزش و پرورشی کم استعداد و غاصب شغل معلمی و کنۀ سیستم باشی. همانگونه که عدم امکان حذف عضویت کاربری نیز نوعی کنگی است.

....یکی از دو ناشناس فوق منم، آنگاه کدام نظرات از یک نفر است؟ مگر نامش مستعار باشد.

درضمن، مشخصه که شهریاری ها دو نفر هستند.
پاسخ + 0 0 --
جلال محمدلو 1402/03/02 - 09:26
درود بر ناشناس عزیز...دقیقا رنجی که در سیستم آموزش و پرورش می بریم از همین نفاق ها و دوگانگی هاست...واقعا چرا برای ابراز نظر و طرح ادعای کذب باید از اسمی همنام دکتر شهریاری استفاده کنه...؟!!
پاسخ + +10 0 --
عباس جعفر زاده 1402/03/01 - 21:47
نکته جالب اینه که شاد در یک محیط انحصاری و بدون رقیب با مخاطبین پر شماری از معلمان،دانش آموزان و اولیاء وارد شده و بدلیل بدون رقیب بودن به فکر تصحیح خودش نیست،دکتر شهریاری به موضوع مهمی اشاره کرده اند و به نظر من هم فقدان مطالبه گری در میان معلمان یک معضل جدیست....
پاسخ + +8 0 --
عباس جعفر زاده 1402/03/01 - 21:51
وهمکارانی را سراغ دارم که وارد هیج یک از پیام رسان های داخلی نشده اند و مقاومت کرده اند که قابل اعتماد نیستند و فلان و چلان هستند اما در شاد حضور دارند که خود این رویکرد کاملا متناقض و در تضاد با نظرشون در ارتباط با غیرقابل اعتماد بودن پیام رسان های داخلیه!!
پاسخ + +7 0 --
عباس جعفر زاده 1402/03/01 - 21:51
وهمکارانی را سراغ دارم که وارد هیج یک از پیام رسان های داخلی نشده اند و مقاومت کرده اند که قابل اعتماد نیستند و فلان و چلان هستند اما در شاد حضور دارند که خود این رویکرد کاملا متناقض و در تضاد با نظرشون در ارتباط با غیرقابل اعتماد بودن پیام رسان های داخلیه!!
پاسخ + +8 0 --
عباس جعفر زاده 1402/03/01 - 21:54
بله و ایتا اینگونه با مخاطب رفتار نمی کنند که شاد برخورد میکنه و با اقبال خوبی هم مواجه شده اند...اما شاد در واقع با این رویکرد زورمدارانه داره خودش رو تحمیل میکنه و همانطور که دکتر شهریاری اشاره فرموده اند این رویکرد به پیام رسان های موفق داخلی هم آسیب میزنه و مخاطب رو بدبین میکنه.....
پاسخ + +10 -2 --
عباس جعفر زاده 1402/03/01 - 21:57
از صدای معلم و از دکتر شهریاری نازنین بابت انعکاس و انتشار این مطلب بعنوان یک همکار و یکی از درس آموختگان جناب دکتر سپاسگزارم.
پاسخ + +10 -2 --
جلال محمدلو 1402/03/02 - 09:23
درود بر دکتر شهریاری و سپاس از صدای معلم بابت توجه به این موضوع مهم؛واقعا کجای دنیا یک پیام رسان امکان حذف حساب کاربری رو از کاربر می گیره؟ البته متاسفانه آفت ها و آسیب های سیستم ستادی آموزش و پرورش به شاد هم سرایت کرده و حکایت جابجایی خونه کلاغه شده...که هر جا بره دوباره خونه همون وضعیت خونه قبلی رو پیدا میکنه!
پاسخ + +9 0 --
فهیمه یاری 1402/03/02 - 10:39
با پیشنهاد نشست نقد و بررسی شبکه شاد کاملا موافق هستم و رویکرد نقادانه و بررسی و پژوهش در این زمینه میتونه منجر به ارتقای شبکه شاد بشه و نمایندگان تشکل های معلمان و نمایندگان رسانه های دارای مجوز و فعال د رحوزه تخصصی آموزش و پرورش نباید نسبت به وضعیت شاد بی تفاوت باشند و به نقد تخصصی و بررسی وضعیت شاد باید پرداخت.
پاسخ + +9 0 --
عبدالله محمدحسن 1402/03/02 - 15:23
برخی از همکاران بهشون میگی بله یا ایتا داری میگن که من تو هیچ پیام رسان داخلی وارد نمیشم و اطمینان ندارم و سرعت و قابلیت واتس اپ و تلگرام رو ندارند و اگر فایلی میخواهید بفرستید و واتس اپ و تلگرام ندارید ایمیل کنید لطفا و...اما شماره اشون رو میزنی تو شاد می بینی داخل شاد هستند!!یا رومی رومی یا زنگی زنگی!!
یا پیام رسان داخلی رو کلا قبول ندارید و نباشید و یا قبول دارید پس درست و درمونش رو نصب کنید نه اینکه یواشکی شاد رو نصب کنید و توی شاد باشید!!با این خفتی که ایجاد کرده که حتی حساب کاربری خودتون رو نمی تونید حذف کنید!!لا اقل آزاده باشید!!همین الانش خیلی از فیلم های مستهجن از طریق شاد بین دانش آموزان داره رد و بدل میشه و شاد نظارت نداره!!
پاسخ + +1 -3 --
شهریاری 1402/03/02 - 17:47
سلام دکتر



احسنت دکتر
پاسخ + +8 0 --
عباس کاظمی 1402/03/02 - 22:09
به امید روزی که همکاران فرهیخته ی ما در اموزش و پرورش بدور از حقد و تنگ نظری و بدون نقاب و بدون اسم مستعار،نقطه نظرات خودشون رو مطرح کنند...در پاسخ به نقد دوستانی که به عزیزی که از نام خانوادگی دکتر شهریاری بعنوان اسم مستعار استفاده کرده،این نکته رو عرض کنم که حتما بدلیل ارادت به ایشان از اسم مستعار مشابه ایشان استفاده می کنند و به ایشان خرده گرفته نشود...به اصل مطلب جناب دکتر توجه کنیم بهتره.
پاسخ + 0 0 --
شهریاری 1402/03/03 - 06:38
چشم جناب شهریاری
پاسخ + 0 0 --
عظیمی 1402/03/03 - 10:09
جالبه که این بنده خدا که تلاش میکنه با اسم مستعار دکتر شهریاری اصل مطلب را به مسیر دیگه ای منحرف کنه حتی در استفاده عامدانه از نام خانوادگی دکتر شهریاری هم دکترش رو نمی گه...خخخخخخ احتمالا دکترای ایشون خیلی آزارش میده...خخخخخخ
پاسخ + +8 -2 --
سمانه نیستانی 1402/03/03 - 07:01
سلام،بعنوان آموزگاری که افتخار شاگردی دکتر شهریاری را داشته ام در پاسخ به همکارمحترمی که اسم مستعاری مشابه نام خانوادگی دکتر در نظراتشون استفاده کرده اند، اگر در ارتباط با نظرات مطرح شده و یا جایگاه دانشی و منزلت اجتماعی دکتر،تردیدی دارند،بعنوان مشتی نمونه خروار میتوانم جهت تنویر ذهن سلامت ایشان پاسخگو باشم و شماره تماس خودم را در اختیار صدای معلم قرار میدهم تا اگر این همکار تمایل داشته باشند،تا قضاوت واقع بینانه تری داشته باشند و نطرات دیگران و جایگاه دکتر را به سخره نگیرند....(۰۹۱۲۹۴۱۶۵۷۴)
پاسخ + 0 0 --
مریم .... 1402/03/03 - 10:44
کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد اما کسی که خوددش رو به خواب زده رو هرگز نمیشه بیدار کرد!!اما احسنت به شما که آب پاکی رو روی دست نفاق و دورویی ریختید و شماره اتون رو گذاشتید...امثال من و شما که سالهاست دکتر رو میشناسیم اما هرکس هم ابهامی داره میتونه تماس بگیره و شما هم شماره اتون رو شفاف ارائه کردید پس به نظرم بهتره به اصل مطلب نوجه کنیم و در گروه هایی که هستیم نشر بدیم مطلب رو تا نسبت به وضعیت شاد همکاران آگاه بشن...از صدای معلم هم بابت انعکاس چنین مطلب قابل تاملی سپاسگزار و قدردان هستیم.
پاسخ
زیبا 1402/03/05 - 00:31
مطمئن باشیدشادهم مثل روبیکا،سروش،بله،ای گپ وبقیه اپلیکیشنهای داخلی ابزارفضولی ازکاربران است.
پاسخ + 0 0 --
فهیمه ریوندی 1402/03/05 - 15:07
به نظرم منصفانه باید به وضعیت پیام رسان ها بنگریم،در شرایطی که اینستا،تلگرام و واتس اپ که قطعا قابلیت های بهتری داشتند بدلایل مشهود و قابل قبول فیلتر شدند....و برخی پیام رسان ها همچون شاد و سروش و روبیکا قابل اعتماد نیستند و به طرف دیگر ماجرا وابسته هستند،بهترین راه حل تقویت و حمایت و توجه به پیام رسان های داخلی در حال رشد همچون بله و ایتاست....حساب بله و ایتا رو از واتس اپ و تلگرام و شاد و سروش باید مجزا کنیم و از ظرفیت انها استفاده کنیم....
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1402/03/06 - 14:59
شاد بودجه هنگفت داره. برا مهندسین نرم افزار و حامیانش. پس نون داره واسشون.
پاسخ + 0 0 --
مریم 1402/03/09 - 08:12
حتما وصل هستند به مافیای قدرت و رانت در آموزش و پرورش چون تهدید آمیز صحبت میکنند و دائم تکرار می کنند صدای شما داره ضبط میشه و خیلی بررسی میکنند که طرف اگر کوچکترین اعتراضی داره وصل به آموزش و پرورش هست یا نه که حالشو بگیرن!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور