صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محمد زارع / معلم دبیرستان های سمنان - کارشناس ارشد فقه وحقوق

من یک معلم هستم

 محمد زارع / معلم دبیرستانهای سمنان - کارشناس ارشد فقه وحقوق رهبر معظم انقلاب : " ما همه زیر بارمنت معلمانیم "

آیا جامعه به معلم نیاز ندارد؟ چرا جامعه به معلم نیازمند است؟ ادعای رهبری برچه اساسی است؟

اگر معلم ادبیات نبود چگونه می خواندید و می نوشتید و به فارسی حرف می زدید؟ شعر و سرود می سرودید؟

اگر معلم دینی نبود چه کسی امام جماعت و مرجع تقلید شما را تربیت می کرد؟ نماز خواندن و روزه گرفتن و اخلاق را چه کسی به فرزندان تان می آموخت؟

اگر معلم ریاضی نبود چگونه فرزندتان حساب کردن و ضرب و تقسیم می آموخت و چگونه تجارت داخلی و خارجی می کردید؟

اگر معلم تاریخ و علوم اجتماعی نبود چه کسی رهبر ، رئیس جمهور ، وزیر  ، نماینده  ، مدیر و قاضی شما را تربیت می کرد؟

اگر معلم دفاعی و اخلاق نبود تعداد پلیس ها و هزینه ها چقدر افزایش پیدا می کرد؟

اگر معلم علوم و زیست نبود پزشک بیماری های تان و مهندس برای خانه سازی و صنعت ومعدن را از کجا تامین می کردید؟

اگر معلم فیزیک و شیمی نبود ،آیا انرژی هسته ای داشتید؟

اگر معلم زبان خارجه نبود چه کسی زبان انگلیسی و عربی به سفیرتان  و مسئولین روابط خارجه یاد خواهد داد؟

اگر معلم تاریخ و ولایت مدارنبود چه کسی روایت جنگ و تاریخ ظلم پهلوی و پیروزی انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی را به فرزندان تان روایت می کند ؟

معلمان هم ایرانی هستند و فرزندان همین آب و خاکند و دشمن و زیادی نیستند.

معلم آئینه است و ظلم و نامهربانی و بی توجهی و تبعیض به او یعنی به ظلم به آینده فرزند خود و آینده نظام.

مدرسه و معلم اولین پله وطبقه رشد هر فرد است و دانشگاه پله و طبقات بعدی . فریب نخورید دانشگاه مهم است اما مدرسه مهمتر و اساسی  ( نتیجه دانش آموز بی سواد ، دانشجوی بی سواد خواهد بود و ...)

جامعه ایرانی، اگر اعتقاد دارید که مدرسه و معلم نیاز ندارید یعنی توانمندید و پله های اول زندگی را لازم ندارید پس فرزندتان را بعد از 18 سالگی به دانشگاه و صنعت بفرستید تا کارشناسی و تخصص و مهارت بیاموزد.

اما خوب می دانید که مدرسه و معلم همچون آب و هوا نیاز اساسی زندگی است و اگر توانستید بدون آب و هوا زنده بمانید مطمئنا بدون معلم هم رشد و پیشرفت تان غیر ممکن است چرا که شاه کلید رشد و پیشرفت و یا عقب ماندگی کشورهای جهان را جز این نخواهید یافت .سوئد و ژاپن و سوئیس را با کشورهای آفریقایی و همسایه می توان مقایسه کرد.

بها دادن به معلم و توجه به منزلت و شخصیت و معیشت همتراز و بالاتر از پزشک و قاضی  یعنی تضمین سعادت فرزندتان و جامعه.

معلمی که به ناچار مسافرکش فرزند شماست و یا میوه فروش و دلال است بدان که فرزندت را به معلم نسپرده ای بلکه او را به یک راننده تاکسی وبازاری و دلال سپرده ای !

 وزیر و مسئولین آموزش وپرورش که از خواب گران بیدار شوید که مغز گردو و میوه درخت کاشته معلم ومدرسه را دانشگاه های داخل و خارج و دیگران مفت و به رایگان می خورند.

12سال زمان تحصیل با 1میلیون معلم دلسوز و باغیرت و12 میلیون مخاطب بهترین فرصت برای سرمایه گذاریست.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 07 مرداد 1394 13:52 خوانده شده: 4284 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 0 --
دل عبرت بین6219 1394/05/07 - 14:41
دیگر امیدی نیست خیلی در این مورد قلم فرسایی شده است کسی گوشش بدکار نیست !وعلت آن این است که:

خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج!
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/05/07 - 17:08
کاش اصلا معلم ومعلمی وجود نداشت تا اینقدر ذلت را تحمل کند.دیگه سختیها قابل تحمل نیستند به خصوص وقتی باید شاهد این همه تبعیض باشیم
پاسخ + +8 0 --
معلم مشهدی 1394/05/07 - 18:01
مگر الان در جامعه برا معلم ارزش و اعتباری مانده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +8 -1 --
آزاد 1394/05/07 - 19:13
به نظر میاد تقابل دو طیف اصلاح گرا ( اکثرا طیف معلم شاغل در سر کلاس) و طیف محافظه کار (اکثرا شاغل در پست های ستادی و فراری از کلاس) مشکل اصلی در درون آموزش و پرورش میباشد.
وزیر ما هم (جناب فانی) مجسمه ی تمام نمای طیف محافظه کار در درون آموزش و پرورش بوده است. ایشان حدود 40 سال کار ستادی داشته و به همین دلیل تمام تلاش را به خرج خواهد داد تا از این بوروکراسی فرتوت و سنگین که فقط فشارش بر معلم شاغل در کلاس میباشد، حمایت و پاسداری کند.
شما اگر دانشگاه را در نظر بگیرید، سیستم ستادی تحت سیطره ی کادر علمی و آموزشی بوده و هیچ گاه نمیتواند کاری در تقابل با هیئت علمی انجام دهد.
حال شما فقط مدسه رو در نظر بگیرید، یک مدیر با سابقه و تحصیلات کمتر نسبت به اکثر معلمان ، هر طور که بخواهد (حتی همراه با توهین و تحقیر) با معلم رفتار میکند .
"تا زمانی که نتوانیم شان معلم رو در خود مدرسه و وزارت آموزش و پرورش به آن برگردانیم، هیچ گاه نمیتوانیم از نیروهای خارج از آموزش و پرورش انتظار رفع تبعیض و داشته باشیم."
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/10 - 11:53
از شما یک سوال دارم: این وزیر آموزش و پرورش رو کی انتخاب کرده؟ با کدوم گرایش؟ نکنه ریس جمهور ازش شناختی نداشته و انتخابش کرده؟؟ نه برادر من چون این وزیر باب میل ما نیست که نمیشه به جناج دیگری منتسبش کرد
پاسخ + +2 -1 --
آزاد 1394/05/07 - 19:57
ه نظر میاد تقابل دو طیف اصلاح گرا ( اکثرا طیف معلم شاغل در سر کلاس) و طیف محافظه کار (اکثرا شاغل در پست های ستادی و فراری از کلاس) مشکل اصلی در درون آموزش و پرورش میباشد.
وزیر ما هم (جناب فانی) مجسمه ی تمام نمای طیف محافظه کار در درون آموزش و پرورش بوده است. ایشان حدود 40 سال کار ستادی داشته و به همین دلیل تمام تلاش را به خرج خواهد داد تا از این بوروکراسی فرتوت و سنگین که فقط فشارش بر معلم شاغل در کلاس میباشد، حمایت و پاسداری کند.
شما اگر دانشگاه را در نظر بگیرید، سیستم ستادی تحت سیطره ی کادر علمی و آموزشی بوده و هیچ گاه نمیتواند کاری در تقابل با هیئت علمی انجام دهد.
حال شما فقط مدسه رو در نظر بگیرید، یک مدیر با سابقه و تحصیلات کمتر نسبت به اکثر معلمان ، هر طور که بخواهد (حتی همراه با توهین و تحقیر) با معلم رفتار میکند .
"تا زمانی که نتوانیم شان معلم رو در خود مدرسه و وزارت آموزش و پرورش به آن برگردانیم، هیچ گاه نمیتوانیم از نیروهای خارج از آموزش و پرورش انتظار رفع تبعیض و داشته باشیم."
پاسخ + +6 0 --
علی 1394/05/07 - 20:14
همکاران از ماست که بر ماست ؟! چرا ؟ چون این سختگیری های ما بود که این وزرا و وکلا و مجلسیان را در مدارس به درس راغب کردند هرکدامشان برایمان مهم بودند و حالا که به جایی رسیده اند جلوی پای ما سنگ می اندازند و تلافی سختگیری های مار ا میکنند و خود را به جهالت زده اند و به ضرر ما کار می کنند بیاید در حق دانش آموزان حال و حاضر سخت گیری و پیگیری و اهمیتی قائل نشویم تا شاید به معلمان آینده رحم کنند و شاید آن موقع که بازنشسته شدیم اینها به کمکمان بیایند بیایید نحوه تدریس و برخورد و آموزشمان را عوض کنیم واین همه انرژی نگذاریم به کمترین بسنده کنیم (اگر وجدانمان بگذارد) . قدیمی ها خوب میگفتند " دیگی که برای ما نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه"
پاسخ + +3 0 --
علی 1394/05/07 - 20:14
ادامه

البته این وکلا و وزرا و سردمداران بچه هاشون مدارس غیر انتفاعی هستند پول میدهند به موسسین فکر میکنن به مدرس چیزی می رسه و با همین دید به معلمین نگاه میکنن پول کلاس خصوصی که میدند زیاده آخه نمی دونند 5 درصد معلم ها اسم و رسمی درکرده اند بقیه نه و بقیه مدرسین خصوصی که فراوون شدند نیروی اموزش پرورش نیستند دانشجو یا مهندس رشته های دیگه اند که از لاشه نظام اموزش اولین تغذیه کننده هاشده اند و متاسفانه دارن بیشترین سهم را هم میبرند کنکور را هم بر نمی دارند تا ارزش ککلاس ها بالا برده آخه گردش مالی کتب کمک آموزشی و کنکوری ان طور که شنیدم سالانه بیش از 10میلیارد تومانه
پاسخ + +4 0 --
بابک 1394/05/07 - 21:18
دیگه انشا هم افاقه نمیکنه . انشا ننویسید ، مطلب بنویسید.
پاسخ + +3 0 --
محمد رضا خورشیدی 1394/05/08 - 03:16
سلام بر بابک
حالا فرق انشاء و مطلب چی هست ؟ مگر برای وزیر فرقی می کنه ؟ اگر زنگنه ، هاشمی بهداشت ، بودند یه چیزی...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/08 - 20:56
دیدگاه حاکمیت به آموزش و پرورش یک نهاد مصرفی است و هیچ اعتقادی به رکن بودن آموزش و پرورش برای داشتن جامعه ای پیشرفته و توسعه یافته وجود ندارد نتیجه خروجی آ.پ هم که در سطح جامعه مشاهده می شود ،بنابراین فقط وعده و وعیدو تبلیغات برای سرگرم نمودن معلمان و ایجاد بدبینی نسبت به معلمان است.
پاسخ + 0 0 --
توکلیان معلم بازنشته 1394/05/11 - 15:36
سلام به جامعه زحمت کش فرهنگی.یکی ازفاکتورهای پیشرفت غرب نقش نخبگان درتوسعه است اغلب فرهنگیان اهل قلم می باشند وبا دولت درپیشبرد کشور همکاری می کنند کاش بجای بیان درد ها که به حق می باشد درمان رابیان کنیم کاش یک فراخوان می شد وراه حل رفع نارسایی ها معلمان به مسابقه گذاشته می شد دولت می گوید قادر به پرداخت بیشتر حقوق نیستم معلمان هم زیرخط فقر راه حل جیست آیا دنیا پیشرفته جگونه حل کرد به نظر اینجانب حذف آموزش رایگان از قانون وسپردن آموزش وپرورش به بخش مردمی

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور